Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 1.6 Y6
Witam!!
Zakupiłem Mazde 3, 1.6 Diesel z 2004 roku i autko ma 130000 km przebiegu. Jaki najlepiej wlać olej??
Edycja widmo82
Kupując miedziana uszczelkę, zwróćmy uwagę czy ma wymaganą średnicę wewnętrzna.
Dla silnika Y6 wymiar wewnętrzny to 10mm. Oryginalna ma symbol Y401-10-4J5 i wymiary 10x21x1,5mm
Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i max po 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Potrzebujemy:
Silniki ZJ i Z6
3.8l – z wymiana filtra
3.4l – bez wymiany filtra
Zakupiłem Mazde 3, 1.6 Diesel z 2004 roku i autko ma 130000 km przebiegu. Jaki najlepiej wlać olej??
Edycja widmo82
Kupując miedziana uszczelkę, zwróćmy uwagę czy ma wymaganą średnicę wewnętrzna.
Dla silnika Y6 wymiar wewnętrzny to 10mm. Oryginalna ma symbol Y401-10-4J5 i wymiary 10x21x1,5mm
Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i max po 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Potrzebujemy:
Silniki ZJ i Z6
3.8l – z wymiana filtra
3.4l – bez wymiany filtra
- Od: 21 lut 2007, 20:33
- Posty: 31
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r
Witam,
Jestem właśnie świeżo upieczonym forumowiczem oraz świeżo upieczonym posiadaczem Mazdy 3 1.6 CD z przebiegiem 150 000 km. Przymierzam sie do wymiany oleju i jaki najlepiej zastosować? Z góry dzięki za podpowiedź.
Jestem właśnie świeżo upieczonym forumowiczem oraz świeżo upieczonym posiadaczem Mazdy 3 1.6 CD z przebiegiem 150 000 km. Przymierzam sie do wymiany oleju i jaki najlepiej zastosować? Z góry dzięki za podpowiedź.
-
nucek87
10w40 jest również dopuszczony przez producenta. Różnica między nimi jest taka, że 5w30 zachowuje płynność przy -30, 10w40 przy -25 stopniach C.
nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).
BTW jeśli masz FAPA to trzeba też dobrać pod niego olej.
fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy
nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).
BTW jeśli masz FAPA to trzeba też dobrać pod niego olej.
akostarek napisał(a):10w40 jest również dopuszczony przez producenta. Różnica między nimi jest taka, że 5w30 zachowuje płynność przy -30, 10w40 przy -25 stopniach C.fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy
nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).
BTW jeśli masz FAPA to trzeba też dobrać pod niego olej.
Dzieki za informacje, sprawdzilem po VIN, pisalo ze norma emisji spalin euro3 takze bez FAP
- Od: 10 kwi 2011, 13:27
- Posty: 6
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Sedan
1.6 MZ-CD
gdzies czytalem, że masz autko z 2004, wiec FAPA nie ma (Norma emisji nie zawsze sie sprawdza)
Dominooo napisał(a):Nawet jak masz FAP-a to lejesz olej np. Dexelia Ultra 5W30, Elf-a, Shell-a, Mobil-a.
Jeśli jest DPF to trzeba zalać odpowiednim olejem, np. Dexelia DPF.
IMo zalanie silnika wyposażonego w jakikolwiek system z filtrem cząstek stałych olejem, ktory nie jest średnio/nisko popiołowy nie jest logiczne. PSA zaleca olej spełniający normę ACEA C2 A5/B5:
ACEA C2 – oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości spełniające wymagania Euro IV.
Takie moje zdanie, niestety nie mam zadnych instrukcji z Mazdy 3 z FAPEem, ale skoro PSA tak zaleca, to bym sie tego trzymał.
ACEA C2 (wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
– Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
– Gulf Formula LEF 5w30
– Millers Oil XP Longlife C2 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
– Valvoline SynPower ENV C2 5w30
więcej: http://artykuly.com.pl/artykuly/13167_o ... m-twc.html
akostarek napisał(a):fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy
nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).
Z reguły 10w40 to połsyntetyki przecież. Wiem, że shell robił syntetyka 10w40, ale był cholernie drogi.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
oznaczenie klasyfikacje SAE nie określa czy olej jest syntetyczny czy nie. I sporo więcej producentów robi taki syntetyk.
Edit: producent dopuszcza 10w40 klasy API CF, a to przeważnie są połsyntetyki. Często widzę ogłoszenia z mazdami w dieslu, które mają zalany wlasnie 10w40.
Edit: producent dopuszcza 10w40 klasy API CF, a to przeważnie są połsyntetyki. Często widzę ogłoszenia z mazdami w dieslu, które mają zalany wlasnie 10w40.
u mnie cała rodzina taksówkarzy jeździ na syntetycznych Mobilach 1 (ja sam mam 5w50 ale jest też 5w30) silniki robią przebiegi po 500 tys i jeżdżą dalej. Z powyższych powodów nie chce mi się eksperymentować. Poprzedni właściciel lał do mojej mazdy Castrola SLX Proffesional 5w30(czyli ten droższy) wymieniał olej co 30tyś (o zgrozo Castrol się chwali że na tyle jego olej starcza) i co? Niedawno musiałem robić pierścienie olejowe bo mi Mazda zaczęła brać 1 litr na 1000 km oleju. Wróciłem przy okazji do Mobila, który miałem zalany w poprzednim samochodzie i spowrotem jest ok.
[color=#80BFFF]
- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
VALVOLINE ma w ofercie 5 olejów 5w30, dobierz taki, żeby spełniał wymagania producenta (klasa API ACEA)
Ogólnie jak gadałem na uczelni z kolesiem, który prowadzi od parunastu lat warsztat, to po elfie silniki były najczystsze (ale to takie dość mocne generalizowanie).
Ogólnie jak gadałem na uczelni z kolesiem, który prowadzi od parunastu lat warsztat, to po elfie silniki były najczystsze (ale to takie dość mocne generalizowanie).
Ja teoretycznie tez moge sprobowac wszystkiego ale jak czlowiek nie jest w temacie to wolalbym sprobowac z polecenia dobrego oleju niz potem zalowac ze nie zapytalem. Gdyby ktos mogl polecic konkretny produkt Valvoline do silnika 1.6 diesel z filtrem czastek stalych bede wdzieczny. Jesli inna firma ma w swojej ofercie nawet bardziej odpowiedni olej do diesla z DPF to z checia sie dowiem . W wolnym czasie musze zapoznac sie z tymi klasami API ACEA.
Zapytam inaczej... krotko ktory olej lepszy Dexelia czy Valvoline?
fixerq napisał(a):akostarek napisał(a):fixerq napisał(a):Nie. Lej 5w30, chyba, że masz silnik dziurawy
nie bardzo to rozumiem, jeśli obydwa rozpatrywane oleje będą syntetyczne, to ich lepkość w temp pracy będzie bardzo zbliżona (różnica dodatków).
Z reguły 10w40 to połsyntetyki przecież. Wiem, że shell robił syntetyka 10w40, ale był cholernie drogi.
10W-60 o nazwie shell helix ultra racing jak juz. 10w40 synthetic napewno nie robili. btw na 10w60 jezdzilem w hondzie z przebiegiem grubo ponad 200k ale ze honda lubiła łyknąc z 1,5 litra na 10kkm to nie była tania zabawa
zaczynam nie rozumieć o co chodzi z ta dexelią. w mojej mazdzie od nowosci był lany olej 5W40 czyli na pewno nie była to dexelia. i teraz stanałem przed dosc sporym dylematem – co jej tam wlać. biorąc pod uwage klimat w jakim sie poruszam korzystniejsze było by dla niej wlanie owego racinga 10W-60 lub mobila 5w50 niz dexeli 5w30. pozatym jak patrze na cene dexeli po serwisach to mi sie smiać chce bo za te pieniądze mozna miec oleje z najwyższej półki a nie jakis elf w brandowanej butelce. oczywiscie w internecie mozna znalezc za gorsze ale wszedzie widze w starych butelkach a w serwisie dziad powiedział ze juz z 2 lata temu zmienili opakowanie
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn napisał(a):biorąc pod uwage klimat w jakim sie poruszam korzystniejsze było by dla niej wlanie owego racinga 10W-60
nie wiem jaki Ty masz klimat, ale ja w PL nie widzialem temperatur po 55 stopni
10w40 jest raczej optymalny jeśli chodzi o temp otoczenia przy rozruchu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości