M6 – nieszczelność ukladu paliwowego/ błąd P0093(diesel)
1, 2
Witam!
od pewnego czasu jestem szczesliwym posiadaczem M6 2.0 CR 136KM z 2003 roku. Przebieg oficjalny 82 kkm. Autem jezdze od miesiaca... i nie zrobilem jeszcze rozrzadu... chyba by wypadalo, co?
Niestety dzis calkiem przypadkowo (panowie z serwisu TEAM w Dlugolece podpieli mi kompa przy okazji kodowania immobilisera w kluczyku) okazalo sie ze komputer wskazuje blad nieszczelnosci ukladu paliwowego (kod P0093). Niestety nie ja bylem przy odbiorze i nie dopytalem... stad pytanie do Was – doswiadczonych kolegow
Czy wiecie co moze byc najprawdopodobniejsza przyczyna tego? Moze jakies typowe usterki, slabe strony?
Nie wiem czy to powiazane z tym ale odkad uslyszalem o tym bledzie zaczalem szukac jakis dziwnych objawow – znalazlem dwa:
– chwilowe spalanie przy "toczeniu" sie na biegu nie zawsze pokazuje 0.0 – czasem pokazuje cos z okolic 0.5 do nawet 1.2 l/100km (glownie przez pierwsze kilkanascie minut jazdy – potem _chyba_ jest juz lepiej).
– na jalowym biegu jak bawie sie gazem przy obrotach w okolicach 1200/min silnik dostaje wibracji ze sie rozchodzi troche po aucie – ponizej i powyzej tych obrotow jest ok. Slyszalny jest tez wtedy "glosniejszy stukot"... jakby taki bardziej metaliczny... bez echa (slaby jestem w dzwiekonasladostwie
dzieki wielkie za wszelkie wskazowki...
pozdrawiam
od pewnego czasu jestem szczesliwym posiadaczem M6 2.0 CR 136KM z 2003 roku. Przebieg oficjalny 82 kkm. Autem jezdze od miesiaca... i nie zrobilem jeszcze rozrzadu... chyba by wypadalo, co?
Niestety dzis calkiem przypadkowo (panowie z serwisu TEAM w Dlugolece podpieli mi kompa przy okazji kodowania immobilisera w kluczyku) okazalo sie ze komputer wskazuje blad nieszczelnosci ukladu paliwowego (kod P0093). Niestety nie ja bylem przy odbiorze i nie dopytalem... stad pytanie do Was – doswiadczonych kolegow
Czy wiecie co moze byc najprawdopodobniejsza przyczyna tego? Moze jakies typowe usterki, slabe strony?
Nie wiem czy to powiazane z tym ale odkad uslyszalem o tym bledzie zaczalem szukac jakis dziwnych objawow – znalazlem dwa:
– chwilowe spalanie przy "toczeniu" sie na biegu nie zawsze pokazuje 0.0 – czasem pokazuje cos z okolic 0.5 do nawet 1.2 l/100km (glownie przez pierwsze kilkanascie minut jazdy – potem _chyba_ jest juz lepiej).
– na jalowym biegu jak bawie sie gazem przy obrotach w okolicach 1200/min silnik dostaje wibracji ze sie rozchodzi troche po aucie – ponizej i powyzej tych obrotow jest ok. Slyszalny jest tez wtedy "glosniejszy stukot"... jakby taki bardziej metaliczny... bez echa (slaby jestem w dzwiekonasladostwie
dzieki wielkie za wszelkie wskazowki...
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 kwi 2014, 07:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 4 razy
Powód: poprawa tematu/OT
Powód: poprawa tematu/OT
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
grubby napisał(a):– na jalowym biegu jak bawie sie gazem przy obrotach w okolicach 1200/min silnik dostaje wibracji ze sie rozchodzi troche po aucie – ponizej i powyzej tych obrotow jest ok. Slyszalny jest tez wtedy "glosniejszy stukot"... jakby taki bardziej metaliczny... bez echa (slaby jestem w dzwiekonasladostwie oczko
Czyżby zacne i kochane przez użytkowników większości/wszystkich nowych diesli(niepotrzebne skreślić) koło 2-masowe???...Nie życzę takiego rozpoczęcia przygody z Mazdą,ale może to normalne objawy,ja niem mam 6 tylko 626,a RF7 trzęsie cały czas-ale za to co by się nie działo-jedzie:)
po przekroczeniu jakich obrotow wyraznie puchnie Wam ten silnik przy przyspieszaniu? Bo mam wrazenie ze po przekroczeniu 3500 moja M6 domaga sie juz zmiany biegu..
RF7 tu dopiero ożywa:D a Tobie grubby zanim ktoś odpowie-radzę poszukać wykresów momentu i mocy:)
Pozdrawiam:)
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
grubby napisał(a):na jalowym biegu jak bawie sie gazem przy obrotach w okolicach 1200/min silnik dostaje wibracji ze sie rozchodzi troche po aucie – ponizej i powyzej tych obrotow jest ok. Slyszalny jest tez wtedy "glosniejszy stukot"... jakby taki bardziej metaliczny... bez echa (slaby jestem w dzwiekonasladostwie
u mnie jest to samo u kolegi Zoltrixa to samo i nikt nie moze powiedzieć co to dokładnie jest
raz to jest a raz tego nie ma
poczytaj temat "głośna praca silnika na wolnych obrotach"
więc witaj w naszej paczce
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
Witam!
Z tym spalaniem to rzeczywiście coś jest nie tak ale tu tylko serwis pomoże albo i nie .
Co do stuków trudno powiedzieć na odległośc ale może to być poczatek końca koła dwumasowego, ale świadczyłoby to raczej o troche wyższym przebiegu niż licznikowy lub ktoś madzie wcześniej "mocniej" traktował.
Z tym spalaniem to rzeczywiście coś jest nie tak ale tu tylko serwis pomoże albo i nie .
Co do stuków trudno powiedzieć na odległośc ale może to być poczatek końca koła dwumasowego, ale świadczyłoby to raczej o troche wyższym przebiegu niż licznikowy lub ktoś madzie wcześniej "mocniej" traktował.
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
no tak... Madzia w przyszly piatek jedzie na warsztat... do ASO sie nie zdecydowalem po lekturze watku o serwisach – jade do polecanego Japanserwis na Nasypowej (Wrocław jakby ktos pytal:) Do slynnego juz tutaj Jaksy mam troszeczke daleko
ale moze Jaksa wie cos o tym kodzie P0093... spotkal sie z tym wczesniej pare razy i cos wychodzilo typowego?
zamierzam zrobic rozrzad no i podyskutowac z panami co z tym spalaniem/wyciekiem paliwa i wibracjami. Mam nadzieje ze jednak nie kolo dwumasowe... bo to juz koszty :/
marta6... mowisz caly czas masz to samo? bo na Twoim watku chwalilas sie ze juz jest ok po czyszczeniu wtryskow?
bo w sumie ja to spostrzeglem po ostatnim tankowaniu... ale lalem v-power i mam podobne objawy... ze czasem jest ten dzwiek i wibracje a czesem nie... mozliwe ze to tez przez wtryski albo po prostu czas na regulacje zaworow? heh... probuje sie nastawic optymistycznie przed wizyta w serwisie
no nic... bede wdzieczny za kazda wskazowke jakby co... a Jakse najwyzej telefonicznie pomolestuje jak cos... chyba sie nie obrazi
dzieki za przywitanie...
pzdr
ale moze Jaksa wie cos o tym kodzie P0093... spotkal sie z tym wczesniej pare razy i cos wychodzilo typowego?
zamierzam zrobic rozrzad no i podyskutowac z panami co z tym spalaniem/wyciekiem paliwa i wibracjami. Mam nadzieje ze jednak nie kolo dwumasowe... bo to juz koszty :/
marta6... mowisz caly czas masz to samo? bo na Twoim watku chwalilas sie ze juz jest ok po czyszczeniu wtryskow?
bo w sumie ja to spostrzeglem po ostatnim tankowaniu... ale lalem v-power i mam podobne objawy... ze czasem jest ten dzwiek i wibracje a czesem nie... mozliwe ze to tez przez wtryski albo po prostu czas na regulacje zaworow? heh... probuje sie nastawic optymistycznie przed wizyta w serwisie
no nic... bede wdzieczny za kazda wskazowke jakby co... a Jakse najwyzej telefonicznie pomolestuje jak cos... chyba sie nie obrazi
dzieki za przywitanie...
pzdr
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
co do spalania chwilowego – przy hamowaniu silnikiem mam przeważnie 0.0,czasem 0.3/0.6/1.2; przy włączeniu luzu na prostej 0.3/0.6 , przy luzie/hamowaniu i skręcie od 0.6/1.2/3.1 ( najczęstsze wskazania ). Chyba norma...
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
no wlasnie... ja tez przy hamowaniu silnikiem mam czasem 0.3 – 1.2. i to mnie niepokoi... obroty oczywiscie wyzsze ze spokojnie powinno paliwko byc odciete – zwlaszcza ze po pozadnym nagrzaniu ten efekt znika i zawsze pisze 0.0.
zobaczymy tez co z wibracjami... choc dzis np tego nie odczuwalem w ogole... dzwiek troche metaliczny zostal... ale wibracji takich nie ma... z reszta zobaczymy co fachowcy powiedza... mam nadzieje ze to tez moje nieprzyzwyczajenie do diesli wplynelo na moje obawy
choc w ogole dzis dzien cudow... nagle zaczela dzialac zarowka mijania... ktora 3 dni temu sie spalila... przynajmniej tak myslalem bo nie swiecila
zobaczymy tez co z wibracjami... choc dzis np tego nie odczuwalem w ogole... dzwiek troche metaliczny zostal... ale wibracji takich nie ma... z reszta zobaczymy co fachowcy powiedza... mam nadzieje ze to tez moje nieprzyzwyczajenie do diesli wplynelo na moje obawy
choc w ogole dzis dzien cudow... nagle zaczela dzialac zarowka mijania... ktora 3 dni temu sie spalila... przynajmniej tak myslalem bo nie swiecila
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:05 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Nie spotkałem sie z tym kodem ( popytam swoich kolegów po fachu ) jakim testerem diagnozowali Ci szóstkę ?grubby napisał(a):moze Jaksa wie cos o tym kodzie P0093
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
P0093 należy do kodów podstawowych, tj. identycznych dla każdego producenta i łatwo odnaleźć jego opis w sieci, chociaż o opis do tego konkretnego silnika jest pewnie bardzo trudno.
P0093 Fuel System Leak Detected (Large Leak) – duża różnica pomiędzy oczekiwanym, a uzyskiwanym ciśnieniem na szynie. Uszkodzony wtrysk, powrót, przytkane linie zasilające, filtr?
P0093 Fuel System Leak Detected (Large Leak) – duża różnica pomiędzy oczekiwanym, a uzyskiwanym ciśnieniem na szynie. Uszkodzony wtrysk, powrót, przytkane linie zasilające, filtr?
the right man in the wrong place...
Jakim testerem nie wiem... ASO moga miec rozne sprzety? nie maja odgornie narzucanych?
hmmm... uszkodzony wtrysk... to mnie troche zaniepokoilo... bo to juz by chyba byla drozsza zabawa? Jakiego rzedu koszt?
hmmm... uszkodzony wtrysk... to mnie troche zaniepokoilo... bo to juz by chyba byla drozsza zabawa? Jakiego rzedu koszt?
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Dzięki Pawłowi masz juz odpowiedz ...... chyba najlepszym wyborem dla Ciebie jest serwis Denso ( nie wiem czy ASO da radę usunąc problem – zapytaj) wiem ze w 90% pomaga wymiana zaworu SCV ( o ile jeszcze jezdzisz na "starym" )tco_tm napisał(a):duża różnica pomiędzy oczekiwanym, a uzyskiwanym ciśnieniem na szynie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
czytalem ze przy zaworze SCV wystepuja problemy przy wolnych obrotach... u mnie jedyny jaki zauwazam to ot ze auto czasme po zrzuceniu na jalowy stoi na obrotach prawie 1000rpm a dopiero po paru sekundach schodzi nizej i juz sie utrzymuje... to tez typowe dla tego zaworka czy on jednak broi bardziej? bo poza tym u mnie pracuje rowno itp. no poza wspomnianym czasem klekotem ktory notabene sie uspokoil od paru dni
ale z tym klekotem na innym temacie wyczytalem ze marta6 to dostala tez po zalaniu v-powera... moze M6 nie lubi v-powera? bo u mnie tez sie od tego zaczelo i jakby zaczal wiecej palic... jak zalalem na statoil to spokojnie 7.4... a teraz ponad 8 pokazuje
hmm... z tego co czytalem to ten zawor do 2005 to byl wadliwy fabrycznie? To moze ASO wymienia to na wlasny koszt? ktos probowal z nimi walczyc?
a jak nie... to moze ktos wie gdzie jest jakis dobry serwis Denso we wrocławiu? Bo w necie nie moge nic znalezc poza tym ze Denso i Bosch otworzyly we Wroc fabryke
ale z tym klekotem na innym temacie wyczytalem ze marta6 to dostala tez po zalaniu v-powera... moze M6 nie lubi v-powera? bo u mnie tez sie od tego zaczelo i jakby zaczal wiecej palic... jak zalalem na statoil to spokojnie 7.4... a teraz ponad 8 pokazuje
hmm... z tego co czytalem to ten zawor do 2005 to byl wadliwy fabrycznie? To moze ASO wymienia to na wlasny koszt? ktos probowal z nimi walczyc?
a jak nie... to moze ktos wie gdzie jest jakis dobry serwis Denso we wrocławiu? Bo w necie nie moge nic znalezc poza tym ze Denso i Bosch otworzyly we Wroc fabryke
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Nie tylko , nastepna przypadłosc ktorą odkrylismy to brak mocy ( nie wkrecanie sie na obroty )grubby napisał(a):czytalem ze przy zaworze SCV wystepuja problemy przy wolnych obrotach
Szczegolnie podczas toczenia sie kół ( jak tak to typowe dla tego silnika )grubby napisał(a):jedyny jaki zauwazam to ot ze auto czasme po zrzuceniu na jalowy stoi na obrotach prawie 1000rpm a dopiero po paru sekundach schodzi nizej i juz sie utrzymuje
Znam tylko jeden w Warszawie www.mabi.plgrubby napisał(a): moze ktos wie gdzie jest jakis dobry serwis Denso we wrocławiu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
spadek mocy mowisz... osiagi mojej M6 wydaja sie ok... do 100 w okolicach 10s. Elastycznosc na V biegu 80-120 ponizej 10s przy rozpedzaniu sie od 70.
Przy braku checi wkrecania sie na obroty to chyba nie byloby mozliwe?
Ale chyba juz nie ma co dluzej dywagowac... w koncu jakis blad w ukladzie paliwowym jest :/
hmmm... a duzo ma wspolnego Denso z Bosch?
we Wroc znalazlem cos takiego: http://www.speedauto.pl
ktos moze cos slyszal o tym warsztacie?
EDIT
Status z moim autkiem wyglada tak ze zmienilem wszystkie filtry, rozrzad i zrobilem ten jet clean tronic. i efekt jest taki ze nadal przy 1200rpm sa zwiekszone wibracje :/
koles stwierdzil ze jak na mazde i tak dziala cicho wiec chyba z ta glosna praca to jestem przewrazliwiony dzis podjade jeszcze zeby oblukal te wibracje... bo wtedy nie bylo czasem sa a czasem nie :/ i mam wrazenie ze jak sa to wtedy slabiej autko jezdzi... slabiej mi wypadl test 80-120 na V – zamiast 10, bylo 12.5 sek. Ale tez nie dam sobie nic urwac ze np nie bylo troche pod gorke... wiec chyba takie wahania to nic nie powiedza?
Nawet pan stwierdzil ze 99% napinacz jest jeszcze z fabryki bo niby ma jakies mazniecie fabryczne farba... wiec podejrzewa ze mogla pompa ciec i mogla sie pocic tez napasek i stad taka wymiana...
trzyma sie to kupy?
dzieki za wszelkie fachowe komentarze do tej pory a z tymi drgawkami walcze dalej :/
Przy braku checi wkrecania sie na obroty to chyba nie byloby mozliwe?
Ale chyba juz nie ma co dluzej dywagowac... w koncu jakis blad w ukladzie paliwowym jest :/
hmmm... a duzo ma wspolnego Denso z Bosch?
we Wroc znalazlem cos takiego: http://www.speedauto.pl
ktos moze cos slyszal o tym warsztacie?
EDIT
Status z moim autkiem wyglada tak ze zmienilem wszystkie filtry, rozrzad i zrobilem ten jet clean tronic. i efekt jest taki ze nadal przy 1200rpm sa zwiekszone wibracje :/
koles stwierdzil ze jak na mazde i tak dziala cicho wiec chyba z ta glosna praca to jestem przewrazliwiony dzis podjade jeszcze zeby oblukal te wibracje... bo wtedy nie bylo czasem sa a czasem nie :/ i mam wrazenie ze jak sa to wtedy slabiej autko jezdzi... slabiej mi wypadl test 80-120 na V – zamiast 10, bylo 12.5 sek. Ale tez nie dam sobie nic urwac ze np nie bylo troche pod gorke... wiec chyba takie wahania to nic nie powiedza?
Nawet pan stwierdzil ze 99% napinacz jest jeszcze z fabryki bo niby ma jakies mazniecie fabryczne farba... wiec podejrzewa ze mogla pompa ciec i mogla sie pocic tez napasek i stad taka wymiana...
trzyma sie to kupy?
dzieki za wszelkie fachowe komentarze do tej pory a z tymi drgawkami walcze dalej :/
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:08 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Przy 83 tysiacach ? eeee......W szostkach wymieniałem dwa razy pompy wodne , jedna miała 160 tysi , druga 220 .....grubby napisał(a):podejrzewa ze mogla pompa ciec
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam,
Po krotce opisze moja przygodę z kodem P0093.
Jakieś 1,5 miesiąca miałem awarię a dokładnie stanąłem aby wejść do sklepu, po 5 minutach wychodzę odpalam madzie wciskam gaz puszczam sprzęgło a auto gaśnie. Odpalam znowu i przy dodaniu gazu auto nie wchodzi na obroty tylko puszcza obłoczki czarnej sadzy przy czym odpala bez problemowo i na luzie silnik także chodzi normalnie. jedynie coś świergotało za silnikiem.
Namierzyłem firmę W-Cars" Andrzej Wrożyna Legnicka 75 Chorzów – naprawiają auta powypadkowe m.in. dla mazdy w Katowicach i mówię Wam UCIEKAJCIE STAMTĄD JAK NAJDALEJ. Powiedzieli że to filtr paliwa się zatkał – podobno wymienili filtr, wyczyścili przewody, bak itd. na drugi dzień w południe auto było do odebrania. Po 2 tygodniach jadąc za moją Madzią zauważyłem kłęby czarnej sadzy unoszące się przy dodawaniu gazu, więc pojechałem do mazdy w Bielsku gdzie wykryli błąd P0093, który skasowali i objaw ustąpił:) (stwierdzili ze widocznie ci w Chorzowie nie skasowali błędu) po tygodniu przyjechałem na kontrole i faktycznie błąd się nie powtórzył, a Madzia nie kopciła.
Problem polega na tym iż wczoraj znowu zauważyłem że Madzia kopci !
Po telefonie do serwisu w Bielsku Mistrz Serwisu, notabene całkiem kompetentny człowiek szczerze przyznał iż nie ma pomysłu co może być przyczyną!!! Samochód przyspiesza normalnie, nie ma żadnych oznak oprócz dymienia.
Szczerze mówiąc to nie wiem co mam począć. Chyba przejadę się do ALWI w Bielsku.
W każdym bądź razie wiem po postach iż jest w tym kraju kilku łebskich gości znających się na tych pięknych samochodach, więc za każdą sugestię z góry dziękuję. Mam mazdę 6 diesel 100 kw 2003r.
Po krotce opisze moja przygodę z kodem P0093.
Jakieś 1,5 miesiąca miałem awarię a dokładnie stanąłem aby wejść do sklepu, po 5 minutach wychodzę odpalam madzie wciskam gaz puszczam sprzęgło a auto gaśnie. Odpalam znowu i przy dodaniu gazu auto nie wchodzi na obroty tylko puszcza obłoczki czarnej sadzy przy czym odpala bez problemowo i na luzie silnik także chodzi normalnie. jedynie coś świergotało za silnikiem.
Namierzyłem firmę W-Cars" Andrzej Wrożyna Legnicka 75 Chorzów – naprawiają auta powypadkowe m.in. dla mazdy w Katowicach i mówię Wam UCIEKAJCIE STAMTĄD JAK NAJDALEJ. Powiedzieli że to filtr paliwa się zatkał – podobno wymienili filtr, wyczyścili przewody, bak itd. na drugi dzień w południe auto było do odebrania. Po 2 tygodniach jadąc za moją Madzią zauważyłem kłęby czarnej sadzy unoszące się przy dodawaniu gazu, więc pojechałem do mazdy w Bielsku gdzie wykryli błąd P0093, który skasowali i objaw ustąpił:) (stwierdzili ze widocznie ci w Chorzowie nie skasowali błędu) po tygodniu przyjechałem na kontrole i faktycznie błąd się nie powtórzył, a Madzia nie kopciła.
Problem polega na tym iż wczoraj znowu zauważyłem że Madzia kopci !
Po telefonie do serwisu w Bielsku Mistrz Serwisu, notabene całkiem kompetentny człowiek szczerze przyznał iż nie ma pomysłu co może być przyczyną!!! Samochód przyspiesza normalnie, nie ma żadnych oznak oprócz dymienia.
Szczerze mówiąc to nie wiem co mam począć. Chyba przejadę się do ALWI w Bielsku.
W każdym bądź razie wiem po postach iż jest w tym kraju kilku łebskich gości znających się na tych pięknych samochodach, więc za każdą sugestię z góry dziękuję. Mam mazdę 6 diesel 100 kw 2003r.
-
setian
Troche mnie nie bylo... w skrocie co mi sie udalo wywalczyc...
jesli chodzi o ten blad... u mnie dymu nie ma... osiagi chyba minimalnie spadly powyzej 3-3.5tys obrotow no i jest czasem ten niepokojacy dzwiek o ktorym pisalem. We wrocku na ul.Nasypowej wzial go diagnosta na komputer i wysnul teorie brzmiaca dla mnie niestety bardzo wiarygodnie ze to wtryski.
nie jestem mechanikiem i nie wiem czy czegos nie przekrece itp ale ogolnie wytlumaczyl mi i pokazal pewne parametry co komp wskazywal.
Przy normalnej pracy zawieszaly sie 3 wtryski (1, 2 i 3)... a komp mial jakis magiczny wskaznik na tych wtryskach pomiedzy 0.5 a 1.2% (chyba % – i to chyba jakas korekcja cisnienia czy cos na wtryskach... tego dokladnie nie pamietam). Ale czasem te 3 wtryski sie uspokajaly pokazujac prawidlowy wynik 0.0 ale za to wtedy na wtrysku 4tym pokazywalo sie az 8%! co mily diagnosta stwierdzil ze to juz jest ostre lanie.
Diagnoza jak juz mowilem ze to raczej wtryski a nie SCV... wiec niestety zabawa drozsza :/ Na poparcie tego diagnosta skads (z jakis parametrow wskazanych przez kompa) wywnioskowal ze cisnienie przed wtryskami wydaje sie byc podawane poprawnie.
sugerowane roziwazanie jest takie ze wymienia mi wtrysk nr 4 i zobaczymy jak potem sie bedzie zachowywal – czyli sprawdzimy trafnosc diagnozy. I w zaleznosci od wyniku bedziemy sie bawic dalej
czy ktos z Was zawodowcow moze cos powiedziec o powyzszym scenariuszu?
setian: a oni poza zczytaniem kodu bledow z silnika cos na kompie sie przygladali? jakis diagnosta przygladal sie roznym parametrom i probowal cos wywnioskowac sensownego?
no nic... ja mam nadzieje ze jak najszybciej i nieduzym kosztem zakoncze przygode ze smiesznym dzwiekiem i nieco gorszymi osiagami w Madzi poza tymi objawami hula ok... na trasie co prawda do 190km/h dochodzila powolutku... ale skoro cisnienie na wtryskach jest nizsze to i moc spada... z reszta zobaczymy co dalej
Tobie setian tez zycze happy endu szybkiego
pozdrawiam
EDIT(26.04)
Witam,
moze sie komus przyda maly update co udalo mi sie dalej wywalczyc z moja Madzia:
wracam do opcji wymiany wtryskow... sprobuje uzywek... na szczescie serwis je zalatwia i jesli okaza sie wadliwe albo sie okaze ze to nie to to po prostu spowrotem wmontuja moje i place tylko za robocizne... wiec uklad jak najbardziej fer. a moze ma ktos do sprzedania dobre wtryski w odbrej cenie?
i male pytanko do fachowcow... moga byc jakies niemile konsekwencje jazdy na lejacych wtryskach? czy moze to spowodowac jakies dalsze komplikacje?
dzieki za wszelka odpowiedz
jesli chodzi o ten blad... u mnie dymu nie ma... osiagi chyba minimalnie spadly powyzej 3-3.5tys obrotow no i jest czasem ten niepokojacy dzwiek o ktorym pisalem. We wrocku na ul.Nasypowej wzial go diagnosta na komputer i wysnul teorie brzmiaca dla mnie niestety bardzo wiarygodnie ze to wtryski.
nie jestem mechanikiem i nie wiem czy czegos nie przekrece itp ale ogolnie wytlumaczyl mi i pokazal pewne parametry co komp wskazywal.
Przy normalnej pracy zawieszaly sie 3 wtryski (1, 2 i 3)... a komp mial jakis magiczny wskaznik na tych wtryskach pomiedzy 0.5 a 1.2% (chyba % – i to chyba jakas korekcja cisnienia czy cos na wtryskach... tego dokladnie nie pamietam). Ale czasem te 3 wtryski sie uspokajaly pokazujac prawidlowy wynik 0.0 ale za to wtedy na wtrysku 4tym pokazywalo sie az 8%! co mily diagnosta stwierdzil ze to juz jest ostre lanie.
Diagnoza jak juz mowilem ze to raczej wtryski a nie SCV... wiec niestety zabawa drozsza :/ Na poparcie tego diagnosta skads (z jakis parametrow wskazanych przez kompa) wywnioskowal ze cisnienie przed wtryskami wydaje sie byc podawane poprawnie.
sugerowane roziwazanie jest takie ze wymienia mi wtrysk nr 4 i zobaczymy jak potem sie bedzie zachowywal – czyli sprawdzimy trafnosc diagnozy. I w zaleznosci od wyniku bedziemy sie bawic dalej
czy ktos z Was zawodowcow moze cos powiedziec o powyzszym scenariuszu?
setian: a oni poza zczytaniem kodu bledow z silnika cos na kompie sie przygladali? jakis diagnosta przygladal sie roznym parametrom i probowal cos wywnioskowac sensownego?
no nic... ja mam nadzieje ze jak najszybciej i nieduzym kosztem zakoncze przygode ze smiesznym dzwiekiem i nieco gorszymi osiagami w Madzi poza tymi objawami hula ok... na trasie co prawda do 190km/h dochodzila powolutku... ale skoro cisnienie na wtryskach jest nizsze to i moc spada... z reszta zobaczymy co dalej
Tobie setian tez zycze happy endu szybkiego
pozdrawiam
EDIT(26.04)
Witam,
moze sie komus przyda maly update co udalo mi sie dalej wywalczyc z moja Madzia:
wracam do opcji wymiany wtryskow... sprobuje uzywek... na szczescie serwis je zalatwia i jesli okaza sie wadliwe albo sie okaze ze to nie to to po prostu spowrotem wmontuja moje i place tylko za robocizne... wiec uklad jak najbardziej fer. a moze ma ktos do sprzedania dobre wtryski w odbrej cenie?
i male pytanko do fachowcow... moga byc jakies niemile konsekwencje jazdy na lejacych wtryskach? czy moze to spowodowac jakies dalsze komplikacje?
dzieki za wszelka odpowiedz
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 20:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: ot
Powód: ot
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
wiesz co to jest preparat do czyszczenia wtrysków
nam pomogło jak narazie jest spokoj
bardzo cicho chodzi i nie wibruje
a tak na marginesie to przestałam się tym przejmować
jak coś sie rozsypie na ament to wtedy będziemy myśleć a tak to szkoda nerw
naprawdę.....
nam pomogło jak narazie jest spokoj
bardzo cicho chodzi i nie wibruje
a tak na marginesie to przestałam się tym przejmować
jak coś sie rozsypie na ament to wtedy będziemy myśleć a tak to szkoda nerw
naprawdę.....
Marta6
- Od: 22 sty 2008, 20:00
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda6 2004r 2000D
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6