Środki do płukania silnika

Postprzez doktor79 » 7 mar 2008, 09:17

Witam,

Mama taki problem: planuje zrobic płukanke silnika przed zalaniem go olejem syntetycznym. W sieci znalazłem takie dwa oto środki (wydawające się być dobrymi) : Valvoline Engine Flush oraz Liqui Moly Engine Flush ? Czy miał moze którys z forumowiczów do czynienia z nimi? Który z nich jest bardziej skuteczny ? Czy stosowanie tych srodków jest bezpieczne dla silnika? A może jeszcze jakies inne preparaty godne polecenia sie znajdą?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 12:00
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC '98 r.

Postprzez Davit » 7 mar 2008, 09:54

większość używa środka STP
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 17:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Paweł Mo » 7 mar 2008, 14:46

Stosowałem kilka preparatów STP i z czystym sumieniem polecam.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Grzyby » 8 mar 2008, 08:40

doktor79 napisał(a):A może jeszcze jakies inne preparaty godne polecenia sie znajdą?

Polecam STP – stosowałem wielokrotnie

doktor79 napisał(a):Czy stosowanie tych srodków jest bezpieczne dla silnika?

biorąc pod uwagę powyższe i fakt że auto na 240kkm z hakiem i jeździ na syntetyku nie mogę złego słowa powiedzieć :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gazparts » 8 mar 2008, 09:28

przedwczoraj zmieniałem olej i jak nigdy użyłem płukacza silnika z Xeramica
nowy olej i filtr, silnik działa :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Grzyby » 8 mar 2008, 09:31

bananmin napisał(a):silnik działa

hehe – ale zawsze jest ten dreszczyk emocji czy nic się nie urwie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gazparts » 8 mar 2008, 17:05

Grzyby napisał(a):ale zawsze jest ten dreszczyk emocji czy nic się nie urwie

Właśnie miałem wrażenie,że coś głośniej chodził na tym specyfiku :|
ale trochę pojeżdziłem po wymianie i wszystko gra :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2008, 19:43

Dziś u Cukierka zrobiliśmy płukankę silnika środkiem Liqui Moly i głównie pod moim naciskiem przeszliśmy z mineralnego na semisyntetic (także shell) i wrażenia pozytywne... widać było ile syfu wyleciało z silnika :)
Ja u siebie także będę robił płukankę przy wymianie oleju :)
Polecam!
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez ravo » 11 mar 2008, 19:44

a ja sie boje :(
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2008, 19:54

ravo napisał(a):a ja sie boje smutny


czego??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez ravo » 11 mar 2008, 20:00

BratCukierka napisał(a):czego??

ze cos sie za bardzo wyczysci, ze cos zapcha i spadnie cisnienie oleju i padnie silnik albo turbo, nie wiem jaki jest syf w silniku. Sam nie wiem, poprostu sie boje :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez gazparts » 11 mar 2008, 20:26

obskoczyłem niemcy, i luks :D
olej po wymianie i pojechaniu 2 tys km jest bardziej przeżroczysty (jaśniejszy) .
W drodze do Niemiec padły mi świece (świeca)
ale nie wiąże tematów ;)
kupilem w Burgu swiece (15 euro sztuka) i malina :]
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez qbus » 12 mar 2008, 10:15

U mnie było płukane raz STP a raz Blue Coral, widoczna różnica jest taka, że olej po wymianie przez dłuższy czas jest jasny. Aż ciężko ustalić poziom oleju na bagnecie :). negatywnych skutków nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 21:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez Widelec » 13 mar 2008, 23:04

ktoś gdzieś kiedyś wspominał, że w czasie płukania, w którymś momencie z wydechu zaczął mu wylatywać sukcesywnie czarny bąk... to ja bym się spytał – co to miał piszący na myśli (bo nie pamiętam gdzie to stwierdzenie padło)?
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 23:10 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Sokool » 13 mar 2008, 23:39

Mariusz to chyba pisał (Grzyby).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 17:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Grzyby » 14 mar 2008, 09:39

Ja to pisałem :)
I miałem na myśli że wypłukiwało pewnie syf z komór spalania a potem pierścienie które prawdopodobnie zaczynały się blokować się wyczyściły i dymienie zniknęło.
Tak miałem tylko raz – podczas pierwszego użycia płukanki.
A po czym poznać że wystarczy płukania? Ano po zegarku :P
Czas pracy silnika z płukanką to 15 minut. I tyle zawsze stosuję, potem zlewam błotko :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Silasik » 14 mar 2008, 19:05

Hmm ja kupiłem swoja madzie w maju z przebiegiem 81 tyś km przebieg mam udokumentowany sprowadzilem ja z niemiec po 1 wlascicielu..jezdze na polsyntetyku i mialem zamiar zrobic plukanie ale chyba przy tym przebiegu to nie jest konieczne choc autko ma juz swoje lata raczej nie ufam tego typu zabiegom..
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 15:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez Widelec » 14 mar 2008, 19:07

hm. u mnie nie miałem żadnych efektów specjalnych podczas płukania... a zostawiłem silnik na dłuuużej niż te 15 minut :] oczywiście zlałem dokładnie czarny olej chwilę potem...
a tak na marginesie – czy STP w puszce i w plastikowej czerwonej butelce to ten sam dokładnie syf? bo ostatnio widziałem że i butelki się pojawiły...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez qbus » 14 mar 2008, 21:43

A ja za pierwszym razem miałem podobny efekt jak Grzyby z wydechu wypluła się wodnista czarna plama, później już takiej nie uświadczyłem nigdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 21:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez gazparts » 16 mar 2008, 18:57

Podczas mojej pierwszej płukanki nic nie zauważyłem z tyłu, żadnego specyficznego dymienia
fakt ,że przy rurze nie stałem bo na pudełku pisało "zalać i na 1,5k obr pozostawić silnik 10 min"
więć wciskałem gaz :)
przebieg 3000km po płukance, żadnego ubytku na bagnecie i wciąż jasny olejek :]
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki