Zimno w aucie.
1, 2
Autko się nagrzewa bynajmniej wskazówka od temperatury tak pokazuje, a w aucie leci zimne powietrze i nie mówię to już o takim ledwo ciepłym, tylko po prostu leci chłodne powietrze. Czego to może być winna?
Termostatu?
Czujnika temperatury?
Nagrzewnicy?
Pomóżcie, bo coraz zimniej mi jest
_____________________________
323F BG B6 1,6 1.598ccm 16v 1992r.
Termostatu?
Czujnika temperatury?
Nagrzewnicy?
Pomóżcie, bo coraz zimniej mi jest
_____________________________
323F BG B6 1,6 1.598ccm 16v 1992r.
Myślę Ravo że nie wrzuciłeś monety koordynator a żałuje parę złotych, a byłoby ciepło...
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
Ravo, sprawdz czy masz ciepły przewod wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy , ew. sprawdz wszystkie cięgna ( szczegolnie od CO ) czy otwierają i zamykają klapki .... hehe moze wypieła się linka z zabezpieczenia....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
wymienialem jakis miesiac temu plyn.
jaksa a ktory to jest wychodzacy z nagrzewnicy ? chodzi ci o w komorze silnika taki wezszy waz ktory pozniej wchodzi do trojnika? i ktore to ciegna od CO (co to jest CO)
jaksa a ktory to jest wychodzacy z nagrzewnicy ? chodzi ci o w komorze silnika taki wezszy waz ktory pozniej wchodzi do trojnika? i ktore to ciegna od CO (co to jest CO)
Własnie własnie .... Musza byc 2 wejscie i wyjscie ...sprawdz to dobrzeravo napisał(a):jaksa a ktory to jest wychodzacy z nagrzewnicy ? chodzi ci o w komorze silnika taki wezszy waz ktory pozniej wchodzi do trojnika?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam taki sam problem w mazdzie 323 1840 16v sohc ,
wszystko jest ok ,termostat w porządku tak samo reszta ,cięgna ,
przewód do nagrzewnicy jest gorący tak samo wychodzący
a ogrzewanie mam leko ciepłe ,
a co do twojego problemu spróbuj odpowietrzyć układ ,przed zapaleniem sprawdz poziom płynu i nie zakręcaj korka odpal silnik i nich chodzi na wolnych obrotach aż załączy się wentylator chłodnicy (to powinno pomóc)
wszystko jest ok ,termostat w porządku tak samo reszta ,cięgna ,
przewód do nagrzewnicy jest gorący tak samo wychodzący
a ogrzewanie mam leko ciepłe ,
a co do twojego problemu spróbuj odpowietrzyć układ ,przed zapaleniem sprawdz poziom płynu i nie zakręcaj korka odpal silnik i nich chodzi na wolnych obrotach aż załączy się wentylator chłodnicy (to powinno pomóc)
- Od: 24 lis 2004, 18:35
- Posty: 6
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda 323f 1840 16v sohc 1990r
O ile wiem to niema zaworu cieczy jest tylko klapka od przepływu powietrza przez nagrzewnice. Powody braku ogrzewania mogą być takie:
1. Zapchana nagrzewnica
2. Nie otwierająca się klapka (ta pod dechą rozdzielczą)
3. Zapowietrzony układ
4. Ewentualnie słaby obieg płynu (pompa wodna) ale wtedy silnik by ci się raczej grzał (raczej odrzucamy)
Ad 1. Zdejmij przewody z nagrzewnicy(w komorze silnika) i podłącz jakiś wąż z wodą pod ciśnieniem na drugą końcówke nałóż drugi kawałek przewodu i wyprowadź poza komore silnika (coby sie nie ochlapał silnik) jeśli woda płynie to zrób tak samo ale w drugą stronę.
Ad 2. Włóż głowę głęboko pod przednią półkę i poruszaj suwakiem od przepływu ciepłe zimne powietrze , klapka powinna się unosić i opadać (nie pamiętam czy nie trzeba tam czegoś zdemontować żeby było widać)
Ad 3. Opisał "Księciu" powyżej nie dopisał że trzeba dolewać płynu jeśli poziom się zmniejsza.
Nagrzewnica : lewy dolotowy, prawy wylotowy
Pozdrawiam
1. Zapchana nagrzewnica
2. Nie otwierająca się klapka (ta pod dechą rozdzielczą)
3. Zapowietrzony układ
4. Ewentualnie słaby obieg płynu (pompa wodna) ale wtedy silnik by ci się raczej grzał (raczej odrzucamy)
Ad 1. Zdejmij przewody z nagrzewnicy(w komorze silnika) i podłącz jakiś wąż z wodą pod ciśnieniem na drugą końcówke nałóż drugi kawałek przewodu i wyprowadź poza komore silnika (coby sie nie ochlapał silnik) jeśli woda płynie to zrób tak samo ale w drugą stronę.
Ad 2. Włóż głowę głęboko pod przednią półkę i poruszaj suwakiem od przepływu ciepłe zimne powietrze , klapka powinna się unosić i opadać (nie pamiętam czy nie trzeba tam czegoś zdemontować żeby było widać)
Ad 3. Opisał "Księciu" powyżej nie dopisał że trzeba dolewać płynu jeśli poziom się zmniejsza.
Nagrzewnica : lewy dolotowy, prawy wylotowy
Pozdrawiam
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Tak się jeszcze zastanawiam czy na odpowietrzenie układu nie pomogło by ustawienie samochodu tak żeby przód był wyżej od tyłu (oczywiście w granicach rozsądku ), ale to tylko przypuszczenie. Można jeszcze przy płukaniu użyć jakiegoś specyfiku do płukania chłodnic lub czyszczenia czajników ale istnieje ryzyko że ci nagrzewnica zacznie przeciekać jeśli była jakaś dziurka zapchana szlamem.
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
I tak bez korka ma zagrzać silnik? A co z ciśnieniem w układzie?KSIĘCIU napisał(a):a co do twojego problemu spróbuj odpowietrzyć układ ,przed zapaleniem sprawdz poziom płynu i nie zakręcaj korka odpal silnik i nich chodzi na wolnych obrotach aż załączy się wentylator chłodnicy (to powinno pomóc)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czytałem w takiej książce "Mazda 323" że odpowietrza się tak jak księciu mówił , zalewamy płyn , korka nie nakręcamy tylko czekamy aż się silnik rozgrzeje i termostat sie otworzy , czyli tak że chłodnica ma być gorąca w górnej części , dolewamy płyn jeśli ubywa , i to wszystko raczej bez żadnych przegazówek tylko na wolnych obrotach i tyle.
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Jaksa napisał(a):I tak bez korka ma zagrzać silnik? A co z ciśnieniem w układzie?
a ciśnienie nam na razie nie potrzebne bo nigdzie nie jedziemy tylko stoimy i gapimy się we wlew od chłodnicy , jak wkręcimy koreczek to się ciśnienie samo podskoczy.
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość