Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 07:37

pytanko:

bedzie pasowac do moejgo autka (pod zdjeciem)??

http://www.allegro.pl/item303695038_uni ... a_ngk.html
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez ravi » 7 lut 2008, 07:39

masz jednoprzewodową...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 06:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 07:41

No wlasnie o to mi chodzilo, bo nie wiedzialem ilu przewodowa jest! Dzieki
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Vein » 7 lut 2008, 09:52

Czyli teoretycznie ta sonda powinna podejść do efki bg: http://www.allegro.pl/item308309196_uni ... k_ntk.html
A jak to będzie wyglądało w praktyce? Będzie to śmigać czy też nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 11:21
Posty: 655
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 15:23

dla mnie jak najbardziej podejdzie... tylko motyw z odcinaniem starej i przymocowanie nowej jakos tak nie bardzo.... Jak to spowrotem przyczepic... i co... tasma potem zaizolowac??? jakos tego nie widze
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Vein » 7 lut 2008, 17:17

Odcina się starą, żeby podpiąć wtyczkę, a nową do wtyczki skręcamy i izolujemy np. opaską termokurczliwą. Gdzieś przeczytałem, że nie wolno tego lutować, bo lut zmienia wskazania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 11:21
Posty: 655
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 21:11

Jest jeszcze opcja zmontowania tego przeciacia tym:
Obrazek
Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Dry » 10 lut 2008, 10:04

Jeszcze jedno pytanko..... to ze nie mam kata (rurka), jak bardzo wplynie na lambde?? Jest w ogole sens ja wymieniac skoro brak kata i tak ja zniszczy (chyba ze sie myle)?? Brak kata wplywa na nia jakos znaczaco???
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez ravi » 10 lut 2008, 18:11

mylisz sie – sonda w tym aucie jest przed katalizatorem wiec jego brak nie wplynie na nia w zaden sposob
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 06:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Jacek176 » 10 lut 2008, 21:54

Podepne się pod ten temat bo widze tu sporo fachowców od sond lambda :)
Wiecie może w jaki sposób sterował dawką paliwa komputer w silnikach bez sondy lambda? Tzn. na podstawie czego dobierał mieszanke?
Chodzi mi o silniki BP 1.8 DOHC o mocy 140KM z lat 89-91.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Dry » 2 mar 2008, 07:25

Dry napisał(a):Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?

Jeszcze raz pytam, tak jak pytam 3 posty wyzej. Nie bedzie takie podlaczenie (za pomoca tych niebieskich łacznikow) powodowac blednych odczytow/napiecia?!

Czy gwint jest zawsze taki sam (w kazdym aucie), nie bedzie prbemu np jak kupie http://www.allegro.pl/item315766734_uni ... k_ntk.html

?!?!?!

EDIT

Dobra juz wiem, ze gwint to M18.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Andzyjek » 5 kwi 2008, 11:56

posiadam mazde 323p z 1997roku chce wymienic sonde lambda bo samochod mi za duzo spala silnik mam 1.3 a pali kolo 10-11 litrow. wiem gdzie sie znajduje tylko nie wiem czy dam rade ja odkrecic i co mniej wiecej trzeba zdemontowac zeby do niej miec pelny dostep. jaka sonde mam kupic i jakie jest oznaczenie kabli
Ostatnio edytowano 6 kwi 2008, 17:13 przez Andzyjek, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 23:25
Posty: 22
Auto: MX-6 2,5 V6 ; 323P BA 1997

Postprzez Mazda_4gen » 5 kwi 2008, 15:22

ja swoja lambde odkrecilem reka :)
i mysle ze 10-11 litrow niejest strasznie duzo,moja mazda 323 bg z takim samym silnikiem spala 11 litrow,lambda jest nowa,najlepsza jaka tylko dalo sie kupic
Mazda_4gen
 

Postprzez Yard » 5 kwi 2008, 17:35

Skąd wiesz, że to wina sondy? Wiele czynników ma wpływ na spalanie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Andzyjek » 5 kwi 2008, 18:12

tak przypuszczam ze to moze byc sonda nie jestem pewien wiec metoda prob i bledow, a jakie moga byc jeszcze inne przyczyny tak duzego spalania??
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 23:25
Posty: 22
Auto: MX-6 2,5 V6 ; 323P BA 1997

Postprzez soul » 5 kwi 2008, 18:22

napisz jakie dystanse pokonujesz... jak jezdzisz... czy czesto jezdzisz na zimnym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez KyRy » 5 kwi 2008, 19:33

ROMAN-R87 napisał(a):popraw temat


karambol napisał(a):regulamin przeczytaj

:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 14:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez yama » 6 kwi 2008, 07:02

wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez soul » 6 kwi 2008, 09:39

yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow


swieta prawda :/ ostatni 2 dni walczylem z wtyczką ktora nie chciala kontaktowac... po odpaleniu silnika sonda dzialala przez 2 minuty a potem padala... po 2 dniach dopiero mi isue dalo doprowadzic to do porzadku ... winna utleniona wtyczka... dodatkowo sonda w mazdzie ma grzalke, jezeli styki sa niepewne to tym istnieje mozliwosc nadpalenia tez... ogolnie kiszka z tą wtyczką jest :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Pioteq25 » 6 kwi 2008, 09:45

yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow


Możesz rozwinąć stwierdzenie "ciekawe rezultaty"

Właśnie co wymieniałem sondę i kupiłem cztero zamiast ori trzyprzewodową. Od samego ecu dałem nowy podwójnie ekranowany przewód dla sygnału i masy, a podgrzewanie zostawiłem na starym przewodzie.
Przewody połączyłem metodą zaciskania tulejek. Zrobiłem pomiary oscyloskopem cyfrowym i sonda bardzo ładnie oscylowała. Zgadzam się że ecu nie wyrzuca tak szybko błędu nawet jak sonda już ledwo zipie. Miałem okopconą rurę wydechową i nie wiedziałem skąd taka nagła zmiana. Sonda się skończyła, a ecu wyrzucił błąd pół roku później. Jak wcześniej mierzyłem starą sondę to mimo że jeszcze oscylowała, to jednak bardzo niskim napięciem.
Co myślicie o różnych teoriach na temat lutowania przewodów od uniwersalnej sondy? Są stwierdzenia, że nowe sondy są hermetycznie szczelne i oddychają przez przewody i nie wskazane jest lutowanie przewodów :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323