Słabe ładowanie akumulatora jaka przyczyna??
Witam
Kupiłem jakies 6 miesiecy temy Madzie 626 z 98roku 2 litry w benzynce. Ostatnio borykam sie z problemem słabego ładowania w mojej Madzi. Dokładniej po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł ładowanie oscyluje w granicach 13.20V do 13,30V. Na poczatku myślałem że to alternator lecz po wymianie alternatora na nowy ładowanie w dlaszym ciągu oscyluje na tych samych wartościach czy ktos sie spotkał z czymś takim??
Bardzo proszę o pomoc.
P.S Wszystkiego Najlepszego w 2008 Roku!!
Kupiłem jakies 6 miesiecy temy Madzie 626 z 98roku 2 litry w benzynce. Ostatnio borykam sie z problemem słabego ładowania w mojej Madzi. Dokładniej po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł ładowanie oscyluje w granicach 13.20V do 13,30V. Na poczatku myślałem że to alternator lecz po wymianie alternatora na nowy ładowanie w dlaszym ciągu oscyluje na tych samych wartościach czy ktos sie spotkał z czymś takim??
Bardzo proszę o pomoc.
P.S Wszystkiego Najlepszego w 2008 Roku!!
Ostatnio edytowano 4 sty 2008, 13:26 przez maxior, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 sty 2008, 15:51
- Posty: 25
- Skąd: Birmingham
maxior – a czy przypadkiem akumulator nie powinien być troszkę mniejszy??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Sorka za lamerskie pytanie. Ale co do mechaniki samochodowej nie znam sie na tym poprostu. Chodzi ci regulator napiecia w alternatorze?? Jesli tak to mój trzeci alternator bo za kazdym razem podejrzewałem z mechanikiem ze to jednak regulator napiecia lecz po 3 alternatorze to raczej nie możliwe. Alternatory poszły do wymiany a problem pozostał....a Madzia cierpi. :–(
- Od: 1 sty 2008, 15:51
- Posty: 25
- Skąd: Birmingham
brii napisał(a):maxior – a czy przypadkiem akumulator nie powinien być troszkę mniejszy??
to nie ma nic do rzeczy
maxior, a ciebie proszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu.
Więc polecam w szczególności punkt 4 regulaminu + ostatni akapit
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
A pasek sprawdzałeś czy się nie ślizga ? skoro 3 alternator to mało prawdopodobne jest żeby wszystkie były wadliwe ...
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Czytałem regulamin choc czasem ciezko cos znalesc w szukajce. Wracajac do tematu myślałem ze to moze sub który jest zamontowany w bagazniku. Sprawdziłem jednak nie to, odłączyłem zupełnie lecz poziom ładowania pozostał taki sam jak był wczesniej przy włączonych światłach i odpalonym silniku. Zreszta kiedy włączam radio i podgłaszam znacznie radio napiecie nie spada zbyt mocno. Wygląda mi na to że gdzies sie gubi ten woltarz. Jakies inne sugestie??
- Od: 1 sty 2008, 15:51
- Posty: 25
- Skąd: Birmingham
Sprawdź przewód masy między silnikiem a nadwoziem. Musi być pewne połączenie.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Napewno za duża pojemność akumulatora nie ma wpływu?? Ja bym taki pewny nie był, chociaż nie twierdzę, że jest to przyczyną aż takiego spadku napięcia...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
lichy napisał(a):Sprawdź przewód masy między silnikiem a nadwoziem
Do tego radziłbym sprawdzić opór przepływu prądu od alternatora/regulatora napięcia do aku – czy czasem nie ma słabego styku na bezpieczniku albo innych złączach. A jeszcze prościej porównać napięcie na odpalonym silniku i zapalonych światłach między akumulatorem a wyjściem regulatora. Jeśli na aku będzie niższe a na regulatorze normalne to problem tkwi w przewodach .
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):lichy napisał(a):Sprawdź przewód masy między silnikiem a nadwoziem
Do tego radziłbym sprawdzić opór przepływu prądu od alternatora/regulatora napięcia do aku – czy czasem nie ma słabego styku na bezpieczniku albo innych złączach. A jeszcze prościej porównać napięcie na odpalonym silniku i zapalonych światłach między akumulatorem a wyjściem regulatora. Jeśli na aku będzie niższe a na regulatorze normalne to problem tkwi w przewodach .
Witam ponownie, te dwie rzeczy sprawdzone wszystko w normie. Napiecie na akumulatorze i alterantorze sa takie same. Problem pozostał dalej nie rozwiazany.
Dodam ze zuważyłem iz czasem spadaja mi bardzo obroty tzn przy wsysprzęglaniu
spda do 200 moze 300 obrotów po czym wraca do normalnej wartosci obrotów czyli 800 na luzie. Nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale pisze co widze.
- Od: 1 sty 2008, 15:51
- Posty: 25
- Skąd: Birmingham
Obstawiam jednak uszkodzenie alternatora w takiej sytuacji.
I proszę o poprawne nazwanie tematu (w regulaminie są przykłady). Czas 24h od teraz (chociaż już powinno leżeć i gnić w koszu)
I proszę o poprawne nazwanie tematu (w regulaminie są przykłady). Czas 24h od teraz (chociaż już powinno leżeć i gnić w koszu)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6