Przerywanie pracy silnika podczas jazdy

Postprzez sebazti » 29 mar 2005, 09:20

Witam mam dosc dziwny problem z moja lala, mianowicie przerywa mi silnik podczas jazdy jak dodaje gazu...kable i swiece juz wymienilem...moze ktos wie co to jest, ma przejechane 180 tys km i jest zadbane i nie bylo katowane... do przrywania dochodzi jeszcze ciezkie zapalanie, za pierwszym razem nigdy nie zapali, a za drugim musze sobie pomoc pedalem gazu i tez czasem obroty spadaja dosc nisko a potem wracaja na swoje 700... dzieki z gory za pomoc pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 mar 2005, 18:00 przez sebazti, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 mar 2005, 09:13
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GLX 1,8i 96r

Postprzez GofNet » 29 mar 2005, 12:19

Paliwo, paliwo, paliwo...
Od tego bym zaczął.

Później filtry – przede wszystkim paliwa i powietrza.

Następnie sprężanie na poszczególnych garach.

No i aparat zapłonowy.

Ważny jest okres, od kiedy zaczęły się dziać takie rzeczy. Jeśli zacząłeś gdzie indziej tankować, to masz odpowiedź. Jeśli sukcesywnie było coraz gorzej i na dodatek auto kopci, jak przechodzona lokomotywa, to też masz odpowiedź (do tego dojdzie pewnie niska kompresja na garach).
Może raz gdzieś "badziewie" zatankowałeś i filtr paliwa Ci się zasyfił.

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bokciu » 29 mar 2005, 21:01

sprawdz przewody wysokiego napiecia.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 21:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez luca » 29 mar 2005, 21:35

U mnie zwiera pompa paliwa jak jest niski poziom w baku i też odcina zapłon.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 14:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Bogdan » 30 mar 2005, 14:02

GofNet Piotrków Tryb powiadzasz :D :D :D :D !!!!!!
–= Mazda xedos 6 Forever =–
" Nie wiem czemu jak dodaje gazu mam wrażenie że Ja jade a cała reszta stoi w miejscu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2004, 11:51
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda xedos 6

Postprzez mikro2 » 23 cze 2006, 17:18

Witam Wszystkich

Podłączę się do tego tematu ponieważ opisuje podobny problem do mojego.
Opisze szczegółowiej sytuacje po której to się zaczeło dziać , wracałem ze wczasów z
nadmorza w poiłowie drogi brakło mi paliwa (wskaźnik paliwa zaczął szwankować) , po zatankowaniu silnik już nie wchodził poprawnie na obroty a przy 3tyś i 100km/h silnik już nie przyspiesza a raczej chamuje , jedyne co mozna zrobić to zdjąć noge z gazu i jazda do 3tyś obrotów . Po powrocie do domu zmieniłem filtr paliwa myśląc że to jest wina zapchanego filtra do którego został zaciągnięty brud z dna zbiornika paliwa , niestety po wymianie filtra nic się nie zmieniło .Jest jeszcze jedena nie przyjemna zmiana , auto nie chce już zapalać od pierwszego zakręcenia rozrusznikiem .

Proszę wszystkich o wypowiedzi , być może ktoś z was miał takie problemy z comprexem.
626 GE RF-CX 93'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 18:03
Posty: 7
Skąd: Kamienna góra
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993r

Postprzez czerwonypazdziernik » 24 cze 2006, 17:39

Miałem coś podobnego. Ustawili mi kont zapłonu i sprawa się rypła :)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 16:53
Posty: 5
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 2.0i

Postprzez mikro2 » 24 cze 2006, 20:28

czerwonypazdziernik napisał(a):Miałem coś podobnego. Ustawili mi kont zapłonu i sprawa się rypła :)


Witam Wszystkich

Dziękuje czerwonypazdziernik za wypowiedź :) , i mam pytanie co to znaczy
"i sprawa się rypła " i jak to można by odnieść do silnika diesla ?

Czy może jest ktoś z posiadaczy comprexów któremu coś podobnego się przytrafiło lub wie co jest przyczyną tego niedomagania w pracy silnika ?

Proszę doświdczonych posiadaczy o pomocną rade , opinie.
626 GE RF-CX 93'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 18:03
Posty: 7
Skąd: Kamienna góra
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993r

Postprzez czerwonypazdziernik » 24 cze 2006, 22:01

Przepraszam nie doczytałem że to diesel... :(
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 16:53
Posty: 5
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 2.0i

Postprzez mikro2 » 30 cze 2006, 13:46

Witam wszystkich

Wypaliłem stare paliwo i nalałem nowego z dobrej stacji w której kupowałem porzednio , bez zmian ,silnik dalej przerywa przy 2biegu dochodzi do 4,5tyś. obrtów 3biegu do 3tyś obrotów 4biegu 2,5tyś obrotów po przekroczeniu 2,5tyś obrtów na 5tym. biegu silnik chmuje , co może być przyczyną ? Jeśli nie zapchany filtr paliwa i paliwo jest dobrej jakości i dlaczego wada ta ujawiniła się po zabraknięciu paliwa ?

Proszę o pomocne rady
626 GE RF-CX 93'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 18:03
Posty: 7
Skąd: Kamienna góra
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993r

Postprzez Grzyby » 30 cze 2006, 14:36

Praedopodobnie w momencie kiedy zabrakło paliwa ze zbiornika został zassany przez pompę syf z dna.
Wydaje mi się, że masz w tym momencie poprzytykane wtryski – bez czyszczenia się raczej nie obejdzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piotrek929 » 2 kwi 2007, 16:12

nie wiejm czy to jeszcze istotne, ale skoro ma to ścisły związek z przełożeniem i obrotami silnika przy których występuje usterka, to będzie problem z jakimś czujnikiem położenia wału, czy czujnikiem predkości, lub innym czujnikiem na kole zamachowymn etc. hallotron nie wyrabia ze starości
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez batforever » 4 kwi 2007, 16:07

mikro2 napisał(a):Witam wszystkich

Wypaliłem stare paliwo i nalałem nowego z dobrej stacji w której kupowałem porzednio , bez zmian ,silnik dalej przerywa przy 2biegu dochodzi do 4,5tyś. obrtów 3biegu do 3tyś obrotów 4biegu 2,5tyś obrotów po przekroczeniu 2,5tyś obrtów na 5tym. biegu silnik chmuje , co może być przyczyną ? Jeśli nie zapchany filtr paliwa i paliwo jest dobrej jakości i dlaczego wada ta ujawiniła się po zabraknięciu paliwa ?

Proszę o pomocne rady


Witam,ja miałem coś podobnego ale w Fordzie escorcie 1.6D,wymieniem wszystkie filtry ale mocy nie miał,na luzie pracował równo a przyspieszenia nie było,co sie okazało przytkany miałem przewód paliwowy który dochodził do filtra było to coś w rodzaju filca jakieś włoski długie na parę centymetrów zaczepiło sie na zagieciach przewodów tuż przed filtrem .Oblukaj przewody może coś znajdziesz ,tylko że ja tankowałem u siebie z beczki na podwórku ,było taniej ale to inna bajka.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 20:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez Arnie » 30 lip 2007, 18:58

zwariowały mi wskażniki paliwa i temp silnika, caly czas pokazuja poziom na maksa, nie wiem jakich czesci mam szukac, jakies kostki czy moze cos innego, czy same wskazniki da sie wymienic? dajcie znac czego mam szukac.
Arnie
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 18:22
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CITD

Postprzez Grzyby » 31 paź 2007, 08:38

odgrzewam temat

Niestety dzisiaj spotkał mnie taki problem jak w temacie.
Tzn. Zaraz po odpaleniu (zimny silnik) podczas przyspieszania na dwójce silnik zaczął przerywać tak jakby brakowało paliwa. Za chwilę mu przeszło i było ok.
Po kilku kilometrach (gorący silnik) sytuacja się powtórzyła – z tym że po ujęciu gazu tak jakby mniej szarpało.

No i teraz zagwozdka.
Od soboty mam wymienione świece (NGK japan), filtry KNECHT (paliwa też), przewody WN (NGK) mają jakieś 30-40kkm i wyczyściłem je z całego syfu jaki się na nich zebrał.
Od tych prac przejechałem około 1000km i nie działo się nic podobnego.
Info dodatkowe – jechałem na benzynie (nie wiem czy na gazie są te objawy bo nie miałem jak zaobserwować. Zresztą mam opory żeby to testować bo szkoda przepływki).

Ma ktoś pomysł?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 31 paź 2007, 08:46

Grzybku.
Pozwolisz ze napisz cos od siebie.
Miałem podobne objawy sprawa znikneła kiedy wymieniłem pompe paliwa.
A wcześniej podczas jazy pompa nie nadązała podawac paliwa i tez sie tak działo ze zaczynał tracic moc i przygasał.W chwili kiedy delikatnie zdejmowałem nogę z gazu to pomału sytuacja sie normowała i było juz dobrze do chwili kiedy zblizało sie na liczniku około 90km/h to samo. Teraz kiedy mam inna pompe autko pieknie odpala i nic nie dusi sie na benzynie podczas jazdy.
Co do przepływki za 40 zł kupujesz klape antywybuchowa i jedziesz spokojnie.
A tak na marginesie.
Odbierz wiadomosc prywatna ode mnie bo nie moge zrobic foto relacji własnie z wymiany pompy paliwa w moim wozie.
Pozdrawiam.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 31 paź 2007, 10:25

dcc69 napisał(a):pompa nie nadązała podawac paliwa i tez sie tak działo ze zaczynał tracic moc i przygasał

może, aczkolwiek nie jestem przekonany.
Nie mam najmniejszych problemów żeby zaraz po takim przydławieniu deptać do 6000 obrotów na kolejnych biegach, a raczej gdyby to była pompa to by się nie udało.
dcc69 napisał(a):Co do przepływki za 40 zł kupujesz klape antywybuchowa i jedziesz spokojnie.

nigdy nie jedziesz spokojnie :P Mam zabezpieczenia które raz (nie miałem więcej takich sytuacji) zadziałały ale wolałbym ich nie testować.

Nie wiem – zaleję flaszkę denaturatu i specyfik do czyszczenia wtrysków. Może pomoże. (paliwa w zbiorniku 1/3)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bodek » 31 paź 2007, 10:39

U mnie objaw był dokładnie identyczny jak opisujecie...

Przyczyna – walnieta przepływka....

Ale nie w każdym aucie może stać sięto samo co u mnie.
Znalzłem przepływkę używana, ale dobrą, załozyłem i jak ręką odjął. Nie to auto...

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 00:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Grzyby » 31 paź 2007, 10:41

Przepływomierz jest na 1000% dobry. Wiem jakie sa objawy przy uszkodzonym, poza tym nie mam żadnych błędów.
To są tylko chwilowe przydławienia – dzisiaj podczas 30 minut jazdy wystąpiły 2 razy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 31 paź 2007, 10:55

Grzyby napisał(a):Nie mam najmniejszych problemów żeby zaraz po takim przydławieniu deptać do 6000 obrotów na kolejnych biegach, a raczej gdyby to była pompa to by się nie udało.

Mi się udawało. Ba, nawet przestała działać na kilka dni, a potem jeszcze przez 3 dni działała bez zarzutu. Różnie było, aż padła całkiem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6