Brak oświetlenia zegarow, kokpitu i wnętrza (626 GD) – fotorelacje i pytania
Proszę o pomoc znających się na rzeczy. Otóż nie mam oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi. Przełącznik na podsufitce nawet gdy go włączę w położenie ON nic nie daje. Bezpieczniki sprawdziłem. Nie jestem ekspertem w dziedzinie elektryki. Aha, przełączniki , te dwa od przodu pojazdu (oświetleniowe) kierowcy i pasażera działają ok. No i nie wiem jak rozebrać cały ten "[tiiit]" od oświetlenia, bo śrubek tam nie ma a nie chcę niczego połamać a może tylko żarówka się spaliła??
A i ta lampka co oświetla stacyjkę też "nie tego". Wkurza mnie to bo ktoś przede mną dorobił świecące klamki . Może to przez te kombinacje?
Proszę o pomoc.
A i ta lampka co oświetla stacyjkę też "nie tego". Wkurza mnie to bo ktoś przede mną dorobił świecące klamki . Może to przez te kombinacje?
Proszę o pomoc.
- Od: 15 lip 2004, 01:54
- Posty: 68
- Skąd: Legnica
- Auto: teraż żadnego
Hmm, a w ogóle podpięte są czujki otwarcia drzwi? Moze ktoś je odciął i nie ma fazy ? Poza tym sprawdź czy żarówka jest cała.
Jak otworzysz drzwi, to dzieje się cokolwiek, co by potwierdzało, ze czujki sa podpięte i działają prawidłowo?
Pozdro
SM
Jak otworzysz drzwi, to dzieje się cokolwiek, co by potwierdzało, ze czujki sa podpięte i działają prawidłowo?
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
W GE trzeba podwazyc i szkielko odpada. Pewnie w GD jest podobnie... po co dodawac do samochodu srubek.
Ostatnio edytowano 26 sie 2004, 01:02 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
Jeżeli chodzi o podświetlenie stacyjki to stawiam na żaróweczkę. Odkręć wszystkie śróbki(od dołu) od tej plastikowej obudowy kierownicy i delikatnie zdejmij górną jej część (oprócz śrubek są jeszcze zatrzaski). wykręć żarówkę i sprawdź czy jest dobra.
MaZdA rUlEs
- Od: 18 cze 2004, 22:26
- Posty: 22
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 8V (FE) 1991
Jacku, pisalem że jak to wersja LX to tam nie ma żarówki i kabli. Lamka we wnętrzu pewnie też pojedyńcza bez oświetlenia do czytania dla kierowcy i pasażera, światło gaśnie pewnie od razu po zamknięciu drzwi a nie płynnie? Moja rada to poszukać na szrocie lampki do srodka od GLX, kable do stacujki są w wiązce ale potrzebna ci wtyczka z żarówką i najważniejsze – taki układzik z wyglądu jak duży przekaźnik który wpinasz w złącze nad bezpiecznikami. Pewnie autko ci nie pika jak nie zgazisz świateł lub zapomnisz kluczyka? Złącza do wszystkiego są trzeba tylko zdobywać elementy i wpinać – powodzenia.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
lampka we wnętrzu ma wyłączniki do czytania i są nawet sprawne. Co do gaśnięcia światła po zgaśnięciu drzwi to nie wiem, bo dopiero jutro kupię żarówkę oświetlenia wnętrza. Co do pikania – wczoraj wyciągnąłem taki "pikacz" który po podłączeniu do akumulatora daje ciągłe piszczenie. Jest białego koloru o wymiarach 20x10x10 mm. Czy tak wygląda standartowy pikacz ? .
Pozdrowienia
Pozdrowienia
- Od: 15 lip 2004, 01:54
- Posty: 68
- Skąd: Legnica
- Auto: teraż żadnego
Witam
Instalując dziś podświetlenie pedałów i fotela pasażera przez przypadek zwarłem kable lampki oświetlającej nogi kierowcy. Natychmiast zgasła lampka w podsufitce i lampki czerwone w drzwiach. Jeśli przestawie lampke podsufitową na "on" to świeci, a jak na door to gaśnie, a powinna się świecić gdyż drzwi miałem otwarte. Bezpieczniki przy lewej nodze kierowcy sprawdzilem wszystkie są ok, tak samo jak te pod maską. Podejrzewam że ściemniacz sie spalił i nie daje napięcia, więc gdzie go szukać ewentualnie gdzie szukać innych bezpieczników odpowiadających za te oświetlenie.
Pozdrawiam
Instalując dziś podświetlenie pedałów i fotela pasażera przez przypadek zwarłem kable lampki oświetlającej nogi kierowcy. Natychmiast zgasła lampka w podsufitce i lampki czerwone w drzwiach. Jeśli przestawie lampke podsufitową na "on" to świeci, a jak na door to gaśnie, a powinna się świecić gdyż drzwi miałem otwarte. Bezpieczniki przy lewej nodze kierowcy sprawdzilem wszystkie są ok, tak samo jak te pod maską. Podejrzewam że ściemniacz sie spalił i nie daje napięcia, więc gdzie go szukać ewentualnie gdzie szukać innych bezpieczników odpowiadających za te oświetlenie.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 wrz 2006, 13:02 przez Wodzu, łącznie edytowano 1 raz
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13017
Tutaj masz jak samodzielnie zbudowac ściemniąc, ja bym sobie taki zbudował wpiął go zamiast teo niby zesputego i będzie widać czy to ściemniacz nawalił.
Tutaj masz jak samodzielnie zbudowac ściemniąc, ja bym sobie taki zbudował wpiął go zamiast teo niby zesputego i będzie widać czy to ściemniacz nawalił.
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
Spoko ale gdzie on jest!! Jak go znajde to postaram sie naprawić,ale pierw musze znaleść dlaczego nie mam zasilania i gdzie nie ma przejśćia. Jak zewre w lampce pod sufitem napiecie door z masą lampki sie zapalają lecz nie reagują na karańcówki.
Wodzu napisał(a):ale gdzie on jest!
pewnie tam gdzie cała reszta nad bezpiecznikami
tylko który to
porek dg ale chodzi raczej o ściemniacz ten co gasi światło z opuźnieniem anie ten od podświetlenia deski
Waluś napisał(a):tylko który to
No właśnie też sie zastanawiam Kufa a juz wszystko mialem ładnie podłacznoe została mi tylko do odciecia jedna kostka, no i jak chciałem odciać wszystkie na raz i no zwarcie srobiłem kombinerkami a teraz se w brode pluje
Po gledzinach przekażników stwierdzam, że szukanego winowajcy nie znalazlem były natomiast : przerywacz, przekażnik nie wiem do czego, wskaznik spalonych swaiteł [jakich?], wskaznik spalonych swiatel stopu. Koledzy nie wiecie gdzie to ustrojstwo siedzi???
Więc tak na szybko (później się zagłębię):
– w kabinie po lewej stornie pod deską – bezpiecznik ROOM (zakładam że to wnętrze) jest w lewym rzędzie (czyli najbliżej drzwi) czwarty od góry
– jeśli chodzi o sterownik zapalania świateł/ściemniacz itd – znajduje się to wszystko w CPU jednostki zespolonej (joint box). Inaczej mówiąc tam gdzie mamy bezpieczniki w kabinie to całe ustrojstwo to jest JOINT BOX, nad bezpiecznikami to coś to jest CPU i w nim jest m.in. kontorla ściemniacza Muszę się wgłębic czy w ogóle jest to element naprawialny...
– w kabinie po lewej stornie pod deską – bezpiecznik ROOM (zakładam że to wnętrze) jest w lewym rzędzie (czyli najbliżej drzwi) czwarty od góry
– jeśli chodzi o sterownik zapalania świateł/ściemniacz itd – znajduje się to wszystko w CPU jednostki zespolonej (joint box). Inaczej mówiąc tam gdzie mamy bezpieczniki w kabinie to całe ustrojstwo to jest JOINT BOX, nad bezpiecznikami to coś to jest CPU i w nim jest m.in. kontorla ściemniacza Muszę się wgłębic czy w ogóle jest to element naprawialny...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano napisał(a):w kabinie po lewej stornie pod deską – bezpiecznik ROOM
Pierwsze co sprawdziłęm bezpieczniki i lipa
Huano napisał(a):nad bezpiecznikami to coś to jest CPU
W ktorym miejscu jak wygląda dziś po robocie zrobie fotki tego co mam pod dechą moze to pomorze
Huano napisał(a):Muszę się wgłębic czy w ogóle jest to element naprawialny...
Wszystko da się naprawić chyba ze pomine ten uklad
Wodzu napisał(a):W ktorym miejscu jak wygląda dziś po robocie zrobie fotki tego co mam pod dechą moze to pomorze
Na szybko – robione fotki aparatem bo skaner leży u Madzi – ale mam nadzieję ze to pomoże. Niestety nic więcej nie znalazłem odnośnie oświetlenia wnętrza... Książka jest jednak gruba, więc może coś jeszcze wyśledzę.
Po kliknięciu miniaturki pojawia się zdjecie w średnim powiększeniu, po ponownym kliknięciu – rozmiar oryginalny. Radzę zapisać, bo na tym serwerze zdjecia leżą tylko 30 dni.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6