Duże spalanie – wpływ działania webasto

Postprzez Ambro » 25 mar 2007, 22:08

Gucio, a te ciśnienie 2,5 to na jakich oponach ? (205/55/16) jak na mój gust, to więcej stracisz na przyczepności,komforcie jazdy,przyspieszonym zużyciu zawieszenia i środka bieżnika, niż zyskasz na oszczędzaniu paliwa. Jeśli jeździsz sam, to raczej 2,3 max i zainwestuj w azot. Trzy lata temu gdy się wybrałem na wczasy Mitsubishi Space Starem, po gruntownym przeglądzie u wulkanizatora (też), zaproponowano mi azot. Puknąłem sie tylko w głowę i pomyślałem "po co mi to ? ". Gdy byłem na kolejnej stacji paliw w Słowenii, sprawdziłem ciśnienie w oponach .... było około 15% wyższe niż zadane kilka dni wcześniej. Temperatura też byłą wyższa około 10 stopni C. Co prawda po dziś dzień jeszcze nie pompowałem azotem ale może warto zainwestować 20zł, bo lato ma być gorące.
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez gucio » 29 mar 2007, 19:01

205/55/16, ale na cisnieniu 2.2 opony z przodu siedzialy bardziej niz z tylu na pustym samochodzie – co wg mnie nie powinno miec miejsca. Na razie zobacze jakie jest spalanie i ew bede eksperymentowal z cisnieniem.
--

pozdrawiam
Gucio
Początkujący
 
Od: 9 sty 2007, 08:37
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi

Postprzez tomekrvf » 29 mar 2007, 20:18

xANDy napisał(a):Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.

To może ja powiem.
Mazda 6 ma DPF (Diesel Particulate Filter) typu zamkniętego tzn spaliny muszą się przedostać przez ściany filtra i na nich zostają PM-y.
Sam system jest dość skomplikowany:
-3 czujniki temperatury:spalin, za katalizatorem i DPF
-czujnik ciśnienia różnicowy
-katalizator
ECU ma kilka kryteriów uruchomienia procedury wypalania filtra. Wypalanie może być samoistne kiedy temp układu wydechowego na to pozwala lub wypalanie może rozpocząć ECU.
Układ wtryskowy może podać nawet 6 dawek paliwa:Pre, Main, After, Post 1,2,3.(stąd większe spalanie silników z DPF) Te ostatnie dawki służą do podgrzania katalizatora i DPF. Jeśli w filtrze jest tak dużo sadzy że trzeba wykonać regenerację ale nie ma warunków ku temu, sterownik wywala błąd i należy skierować się do ASO aby wykonać kontrolowaną regenerację przy użyciu testera(aby nie doszło do stopienia rdzenia DPF). Jutro wrzucę wam wykres jak zmienia się temperatura poszczególnych elementów podczas kontrolowanej regeneracji. Co ciekawe, temperatura spalin na wylocie z tłumik osiąga około 450 stopni Celsjusza. Po regeneracji oczywiście przybywa oleju silnikowego (z tego względu nie można stosować paliw z dodatkami FAME 20% itp). Tak w skrócie. Jak ktoś ma pytania to chętnie odpowiem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Długi » 29 mar 2007, 21:22

tomekrvf napisał(a):Jak ktoś ma pytania to chętnie odpowiem.

Czy nie zapomniałeś o czujniku tlenu za DPF?
tomekrvf napisał(a):Wypalanie może być samoistne kiedy temp układu wydechowego na to pozwala

W praktyce nie ma takiej możliwości ponieważ temperatura splali noramlnie nie przekracza 250 C, do wypalania potrzebne jest ok 600-650 C,

tomekrvf napisał(a):Te ostatnie dawki służą do podgrzania katalizatora i DPF


Dokładnie to te dawki służą do spalania się w katalizatorze, a przez to do jego podgrzania, a co za tym idzie do podgrzania DPF

Oprócz czujników które wymieniłeś całą masę parametrów PCM wylicza na podstawie dość skomplikowanych wzorów, które odnosi do tabel wyznaczonych laboratoryjnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez tomekrvf » 30 mar 2007, 00:03

Długi napisał(a):Czy nie zapomniałeś o czujniku tlenu za DPF?

Czyli jednak w Mitsu mamy inaczej – jest inny sposób nadzoru katalizatora.

Długi napisał(a):W praktyce nie ma takiej możliwości ponieważ temperatura splali noramlnie nie przekracza 250 C, do wypalania potrzebne jest ok 600-650 C,

Wczoraj podczas jazdy rozgrzałem DPF do 450 C. Po wysterowaniu VGT na 100% i jeździe na granicy overboost było już 550 C. Po otwarciu EGR na 100% i trzymaniu gazu w podłodze udało się uzyskać 700 C :D (i wciąż temperatura rosła).

Długi napisał(a):Oprócz czujników które wymieniłeś całą masę parametrów PCM wylicza na podstawie dość skomplikowanych wzorów, które odnosi do tabel wyznaczonych laboratoryjnie

To się zgadza. Jest masa parametrów związanych z DPF na data list.
PS Jaką procedurę ma mazda na DTC P1499 ?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zooomzooom » 30 mar 2007, 20:44

tomekrvf napisał:
(z tego względu nie można stosować paliw z dodatkami FAME 20% itp)


które paliwa (czy są dostępne w Polsce) posiadają dodatki tego typu lub innego a nie można ich stosować m.in. w M6 ?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 08:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez dzieno » 29 gru 2007, 16:05

Sporo mówimy o spalaniu,webasto,dogrzewaniu silnika i dpf. Mam webasto, dogrzewanie też. Ale co z DPF, gdzie to sprawdzić mam silnik 2 l/136 km z 2003 roku. Teoretycznie powinna być norma EUro 3, ale nie wiem jak ona sie ma do DPF.Co do spalania to jazda po mieści bardzo krótkie odcinki spala 10 litrów.
Proszę o szczegóły
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 19:01
Posty: 31
Skąd: walbrzych
Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r

Postprzez Gawro57 » 29 gru 2007, 16:15

dzieno napisał(a):Ale co z DPF, gdzie to sprawdzić mam silnik 2 l/136 km z 2003 roku. Teoretycznie powinna być norma EUro 3, ale nie wiem jak ona sie ma do DPF.Co do spalania to jazda po mieści bardzo krótkie odcinki spala 10 litrów.


DPF występuje dopiero w modelach po lifcie czyli po 06.2005 r. Tak więc Ty nie masz DPF tzw." wypalacza sadzy" w katalizatorze i bardzo dobrze,że nie masz (czyli nie masz zwiększonego zużycia paliwa podczas "wypalania sadzy" w katalizatorze . DPF – na tym korzysta tylko ekologia.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Kaszpir » 30 gru 2007, 21:51

Piec Webasto o mocy 5kW czyli standardowy zużywa 0.7 l/h przy pełnym obciążeniu. Tak więc przy jeżdzie na krótkich trasach, z wiecznie niedogrzanym silnikiem zużycie paliwa przez dogrzewacz będzie odczuwalne.
VW ma podobny sposób wypalania DPF i tam to też mam wpływ na średnie spalanie, oczywiście na "+", a sam filtr zabija się najbardziej przy krótkich trasach i częstym przyspieszaniu.
Poczta niemiecka zamówiła kiedyś do rozwożenia przesyłek po mieście kilkaset Caddy z DPF, a później filtry te były wiecznie zapchane bo nie było warunków dla wypalenia (czyli stałe 10-15 minut na V biegu przy 100 km/h), przy czym do pewnego momentu filtr daje się wypalić później już tylko wymiana.
Co do temp. spalin ok. 250 st. to jest na biegu luzem lub bez obciążenia. Przy przyspieszaniu temp. przed DPF spokojnie przekracza 500 st, a dla VW min. temperatura do oczyszczania się DPF to 450 st.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez xANDy » 31 gru 2007, 10:03

Kaszpir napisał(a):przy czym do pewnego momentu filtr daje się wypalić później już tylko wymiana

Wypalić oczywiście można sadzę ale jeszcze filtry te zapychają się resztkami oleju silnikowego (przy zimnym motorze tak bywa) i tego nie idzie wypalić już tak łatwo.
Gdybyś na przykład wsadzał używany DPF do samochodu, to komputer pragnie znać jego przebieg – to się jakoś programuje, żeby mózg autka wiedział w jakim jest stanie (chodzi właśnie o cząstki, które się nie wypalają i z czasem nieodwracalnie zużywają filterek). DPF z założenia nie jest wieczny (tak jak to powinno być z katalizatorami).

Dlatego w silnikach z DPF'em (albo FAP'em u VW) stosować trzeba specjalny olej, który nie będzie zapychał trwale filtra. Mazda zażyczyła sobie dexelię DPF z jeszcze niższą zawartością niektórych cząstek (tych "złych") i ten olej jest "czystszy" niż zwykły elf dpf.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Kaszpir » 31 gru 2007, 11:20

xANDy napisał(a): (albo FAP'em u VW)

U VW to cudo też nazywa się DPF (Diesel Partikel Filter) :). A procedura wypalania jest taka. Jeżeli zapchanie jest mniejsze od 50% to filtr może oczyścić użytkownik samochodu jadąc jak podaje instrukcja. Jeżeli przekracza 50%, a jest mniejsze od 90% to na stałe zapala się kontrolka na desce i niestety trzeba nawiedzić warsztat żeby ją skasować (potrzebny jest VAS i login do sterownika silnika). Procedura wyplania podobna, może dłużej trwać. Przy trwałym zabiciu DPF > 90% wypada go wymienić.
Stopień zapełnienia podaje tester w % na podstawie ciśnienia różnicowego.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez LesHecK » 4 sty 2008, 13:54

xANDy napisał(a):Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością. Może tylko szacować i bywa, że udaje mu się to niemal idealnie. Ale może się "rąbnąć" o kilkadziesiąt procent i nie jest to żadne uszkodzenie.


Ale tutaj wartością przydatną dla użyszkodnika nie jest wartość fizycznie spalana – czyli utleniona lecz wartość wtryśnięta przez CR. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się że dla komputera łatwo jest obliczyć to co wtrysnął bo on sam steruje czasem wtryskania – więc te wartości powinny być bardzo dokładne. Sam nie wiem skąd te błędy.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 13:11
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Laguna I (94)

Postprzez aarko1 » 17 sie 2008, 20:15

tomekrvf witam mam m6 143km z dpf 2006 rocznik, jesli chodzi o wypalanie to probowalem juz wszystkich metod i prawdopodobnie mam zepsuty filtr dpf lub jakas inna czesc ktora odpowiada za wypalanie tego filtra poniewaz wypala sie on ale zbyt zadko co powoduje ze srednio co tydzien miga mi dpf i prawidlowo powinieniem jezdzic do serwisu czego nie robie bo szkoda pieniedzy... ostatnio mialem wyjazd gdzie w jedna strone bylo jakies 1500km w dzien wyjazdu zaczal migac dpf wyjechalem z domu i jechalem caly czas az do wroclawia czyli 140km i dopiero przestał migac, gdy wrocilem z wakacji mialem przejechane jakies 3500km przy czym w czasie pobytu ani razu mi sie nie zapalil lecz po powracie pojezdzilem z tydzien po miescie na krotszych odcinkach i znowu zamigal :/ twierdze wiec ze jest cos nie tak bo dopiero na bardzo dlugich trasach sie wypala a na krotszych nie wiec cos tu jest nie tak. moim zdanie powinien sie wypalac zawsze jak tego potrzebuje czy ja robie trase 10km czy 100km a nie przy 1000km daje mi spokoj na dobry tydzien lub dwa :/ potrzebuje rady co zrobic mozna jakos przewiercic ten filtr lub ominac jego dzialanie bo jak mam kupic nowy i wydac ok 10tys zł to chyba wole jezdzic rowerem... czekam na odpowiedz!
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez xANDy » 18 sie 2008, 10:56

aarko1 – kolego – o metodach wypalania DPFu napisane jest dość sporo na forum. Wystarczy troszkę poszukać. Twoje jeżdżenie i jego reakcje nie są niczym szczególnym – jeśli rozumiesz w jaki sposób on działa to bardzo łatwo nauczysz się go nie zapychać i wypalać na czas w sposób rozsądny.
Napiszę tylko, żeby łatwiej było Ci łączyć fakty:
– do wypalania potrzebna jest wyższa i w miarę stała temp./obciażenie silnika (czyli wypala się w trasie a nie w mieście)
– jak robisz krótkie odcinki, to temp. filtra jest jeszcze zbyt niska na wypalanie
– wypalanie odbywa się w czasie jazdy a nie w czasie kulania się po mieście.

DPF'a nie ominiesz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez aarko1 » 18 sie 2008, 20:46

xANDy napisał(a):aarko1 – kolego – o metodach wypalania DPFu napisane jest dość sporo na forum. Wystarczy troszkę poszukać. Twoje jeżdżenie i jego reakcje nie są niczym szczególnym – jeśli rozumiesz w jaki sposób on działa to bardzo łatwo nauczysz się go nie zapychać i wypalać na czas w sposób rozsądny.
Napiszę tylko, żeby łatwiej było Ci łączyć fakty:
– do wypalania potrzebna jest wyższa i w miarę stała temp./obciażenie silnika (czyli wypala się w trasie a nie w mieście)
– jak robisz krótkie odcinki, to temp. filtra jest jeszcze zbyt niska na wypalanie
– wypalanie odbywa się w czasie jazdy a nie w czasie kulania się po mieście.

DPF'a nie ominiesz.



tak wszystko juz wiem i czytałem
ale po 10km w miescie zapala sie nawet nie na stałe tylko zaczyna mrugac odrazu ,maxymalna jazda 40km na 2biegu( aso wzywa).
po przejechaniu 140km tempomat 4 bieg powyzej 2,5 tys obrotow mam spokoj na 15 km i znowu to samo, bym musiał zrobi jakie 500km na prostej drodze zeby go wypalic na maxa .
podejzewam ze cos jest zepsute ale filtr nie podejzewam bo sie wypalał na trasie 1500 km po 140 dał mi spokoj przestał mrogac i jeszcze przejechałem 3350 km i nic sie niedziało ,po powrocie do domu znowu to samo 5km odcinki codzienne bieganie po miescie taka mam prace potem ,dwa razy w tygodniu robie 60km i 90km nic nie mija .
jak byłem w chorwacji wszystko było w normnie nawet zapomniałem o dpfie .
tu chyba mniała wpływ tamtejsza temperatura wyższa niz unas .wnioskuje ze nasze temperatury nie pomagaja wypaleniu,czyli cos nie tak w mojej m6
bo po przejechaniu 90km w jedna strone potem powrot 90 km nie powinien sie zapalic po np 20km a to robi teraz szukam rady co jest grane rozmiawiałem z roznymi serwisami ale mam mieszane uczucia i wiadomosci ,jedni naciagaja drudzy to konkurencja i nic ci nie doradza a problem mam .
a jak sie to stalo tak mysle
mazde kupiłem z włoch jest max wypas przebieg 50tys km nie bita pierwszy moj wyjazd w trase jakies 150 km w jedna strone o pdfie nic nie wiedziałem padła turbina w trakcie jazdy dymił jakies 100km do domu do mechanika załatwiłem turbine załozona ,moj mechanik naprawde jest dobry w tym co robi ale tu był nie douczony wlał nie ten olej i wtedy dowiedziałem sie o dfie jak sie zapalił i aso odwiedziłem wypalili filtr olej zmnienili no i coz powtorka po 300km powiedzieli mi jak mam jedziedzic i tak zrobiłem i nic nie pomogło znowu aso,potem pojechałem do chorwcji spokoj nic sie niedziało 3500 km przejechane teraz problem jest a juz niemowie co bedzie zima .i co tu jest grane
czuje jak sie wypala dzis przejechałem cały dzien na tempomacie przy obrotach 2,7 tys i czułem zapach ale dymku białego nie zauwazyłem .
napewno jest cos zepsute albo mam pecha jak juz od poczatku roku wszystko w domu nawala pozdr i oczekuje jakies pomocy nachetniej przewiercił bym ten dpf albo poprostu sprzedał auto ,bo nieusmiecha mi sie 10tys wydac na filtr dpf i chyba kazdemu z was sie to by nieusmiechało.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez mcbeth » 19 sie 2008, 08:45

Możliwe, że DPF i turbo zostały zniszczone przez poprzedniego właściciela (dlatego sprzedał samochód) albo DPF przez Twojego 'naprawdę dobrego' mechanika. Zły olej mógł zapchać filtr popiołem i też jest do wyrzucenia (?).

A w ogóle co robi ten temat w tym wątku ? :]
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez aarko1 » 19 sie 2008, 11:01

słyszałem od mechanika w aso ze m 6 mozna przewiercic ten filtr i wyłaczyc w komputerze aby nie pobierał paliwa,oraz czujniki temp.zeby nie podgrzeawał sie.
robił to wczesniej ale nie w rocznikach 2006 co wy nato
tak mi sie zdaje ze dpf jest zatkany
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez aarko1 » 20 sie 2008, 20:59

[quote="mcbeth"]Możliwe, że DPF i turbo zostały zniszczone przez poprzedniego właściciela (dlatego sprzedał samochód) albo DPF przez Twojego 'naprawdę dobrego' mechanika. Zły olej mógł zapchać filtr popiołem i też jest do wyrzucenia (?).

czy mi ktos da jakas rade przeciez polak potrafi ,czy fbi macza w tym rece ze nikt niechce napisac jak to ominac dfp a nie ten temat powyzej
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez mr_t » 22 sie 2008, 10:30

Problem polega na tym, że chyba jeszcze nikt z tego forum nie wywalał DPF. Ale jak Ci mechanik z Mazdy powiedział, że robił to wcześniej, to niech Ci zrobi – napisz później jak to działa, bo z czasem takich co będą chcieli pozbyć sie DPFa zamiast wywalić 10tys. na nowego będzie więcej.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez xANDy » 22 sie 2008, 20:53

Nieprawidłowy olej na stałe zatyka filtr dpf i nie wypalisz tego niczym. Filtr nadaje się na śmietnik. Turbina w M6 nie pada po 50 tysiącach. Auto musiało być eksploatowane z rozmysłem po bandycku.

Właściwie dlaczego wątek o DPFie jest wrzucony w tym miejscu.................?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6