Przywieszajacy sie pedal gazu – jak ustawić TPSa (626 GE)

Postprzez Piotrek » 31 lip 2004, 17:12

Witam,
Zauwazylem u siebie cos takiego: Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany – gdy wcisnie sie go, to jest ok i juz wiecej sie nie blokuje, ale problem polega na tym, ze jak lekko przygazuje, aby go odblokowac, to potem dziwnie spada z obrotow. Zaczyna "kaszlec" i obroty spadaja ponizej "normalnej wartosci" ok 800 obr/min? Jak sie jeszcze ze dwa razy przygazuje, to juz jest OK. Co to moze byc?? Pomocy !!! Denerwuje mnie to i chcialbym wiedziec co nalezy zrobic.

P.S
Czesto jezdze tez Mazda 626, 2000r i tam problem z przycinajacym sie gazem jest rowniez, tyle, ze nie ma problemow z obrotami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez xXx » 31 lip 2004, 18:08

Spowodowane to jest złym ustawieniem przepustnicy i złym ustawienie TPS-u...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jaksa » 1 sie 2004, 00:58

Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany
Oczyść przepustnicę masz tam pewnie kupę nagaru......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotrek » 1 sie 2004, 23:26

OK – dzieki ! I tak sam tego nie zrobie, ale juz mniej wiecej wiem co jest grane. Gdzie z tym ustrojstwem pojechac? W okolicy mam tylko ASO w Opolu, hmmm...ale tam to mnie pewno skasuja. Zna ktos moze jakis serwis poza ASO w okolocach Wrocławia/Opola ?? Jaksa – duzo z tym roboty?? i mniej wiecej ile trzea liczyc za taka robote?? z gory thx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Jaksa » 1 sie 2004, 23:48

Jaksa – duzo z tym roboty?? i mniej wiecej ile trzea liczyc za taka robote??
Roboty na 30 min + ustawienie na testerze mała kasa jakies 70-120 zł tak myslę
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xXx » 2 sie 2004, 00:01

ZRÓB TO SAM!!

TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda


1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.

2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.

3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.

4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.

5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND

6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU

7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.

8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.

9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.

10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)

11) Uruchom silnik

12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.

14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.

16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)



Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Piotrek » 2 sie 2004, 00:09

Dzieki za wyczerpujacy opis !!! Mysle, ze przyda sie nie tylko mi, thx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez sołtys » 26 maja 2006, 06:28

Opis fajny ale dotyczy chyba V6 bo za właczanie wentylatora w trybie serwis odpowiada wyłącznik krańcowy przepustnicy w mojej FS. Czy ktoś wie jak sprawdzić prawidłowość ustawienia TPS w silniku FS/FP??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez pawelc » 26 maja 2006, 08:33

sołtys woltomierz i do dzieła należy tylko poszukać wartości napięc przy róznych kątach otwarcia z tymi danymi bez problemu ustawisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sołtys » 26 maja 2006, 08:44

Tak też myślałem, <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez radost » 26 maja 2006, 18:46

Troszeczke pytanie z innej beczki ale blisko...Otóż od pewnego czasu (czasami) zdarza się że gdy wciskam pedał gazu w pewnym położeniu napotykam opór (około 1/2 wciśniętego pedału). Nigdy nie próbowałem cisnąc na hamca bo nie wiem czy nie rozwalę przepustnicy. Zawsze pomaga lekkie puszczenie gazu i potem pedał od razu idzie lekko do dechy. Poradźcie może miliście podobny problem. Jeśli to nie linka to co?
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Grzyby » 26 maja 2006, 23:41

wyczyść przepustnicę, ew. spróbuj przesmarować linkę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PIECHU84 » 14 lip 2006, 07:44

no właśnie ale czy ta instrukcja ustawiania TPS tyczy się też mazdy xedos 6 z silnikiem 1,6? bo jeśli ten wiatrak nie będzie się włączał to cała operacja nie ma sensu. u mnie silnik ma czkawkę przy niskich obrotach. zapłon wykluczam bo powymieniałem już prawie wszystkie części został mi jeszcze dolot i ewentualnie alternator.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2005, 21:09
Posty: 21
Skąd: Zgorzelec
Auto: Xedos 1.6 1994r.

Postprzez ram » 15 lip 2006, 17:04

Może w końcu ustalimy zeznania. Z dotychczasowych wypowiedzi nie wynika jasno jakiego silnika dotyczy ta piękna instrukcja. I jak się czyści przepustnicę (bo opis dotyczy ustawienia TPS). U mnie pierwsze wciśnięcie pedału gazu po nocy wiąże się z małym oporem, potem jest wszystko normalnie.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez PIECHU84 » 15 lip 2006, 21:36

już wypróbowałem
w xedosie 1,6 też załącza się wentylator tak jak opisuje instrukcja. TPS ustawiony ale madzia nadal szarpie przy niskich obrotach
Początkujący
 
Od: 22 lis 2005, 21:09
Posty: 21
Skąd: Zgorzelec
Auto: Xedos 1.6 1994r.

Postprzez dzikuss » 6 sie 2006, 22:59

Mam pytanie co do tego ustawienia TPS.
1. regulację wykonuje się na ciepłym silniku?
2.O jaki wentylator chodzi?ten od chlodnicy?
3.Czyli przy odpowiednim ustawieniu przepustnicy on sie bedzie zawsze kręcił dla komputera w tybie testu?
4. Dla 0.1mm ma się kręcić a dla o.5 ma się wyłączyć tak?
5. Czym najczęściej objawia się złe ustawienie TPS i jaką role on dokładnie pełni?

z góry dziękuję za pomoc
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez dzikuss » 12 sie 2006, 09:34

I nikt nie jest w stanie mi pomóc?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Tommek_323 » 17 sty 2007, 12:34

1. tak na ciepłym
2. wentylator chłodnicy
3. w trybie testu tak
4. dokladnie
5. glownie falowanie obrotow na biegu jalowym i nierownej pracy silnika podczas jazdy
Tommek_323
 

Postprzez Grzyby » 17 sty 2007, 12:45

Tommek_323 napisał(a):4. dokladnie

na pewno? Nie jestem pewien tej odpowiedzi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez deejaybialy » 17 sty 2007, 13:52

xXx dla mx6 ge kl tez to ma zastosowanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6