Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojo » 7 lut 2007, 15:23

Witam. Jedno małe pytanko gdzie i jak spuszcza (a potem jak i gdzie się nalewa) sie olej w skrzyni manualnej w silniku Diesla 121KM.
Pozdrówka
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Jaksa » 7 lut 2007, 20:40

Spuszczasz jak w kazdej mazdzie ( od spodu ) nalewasz od gory skrzyni – myslę ze najłatwiej zdemontowac cały dolot.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 7 lut 2007, 21:40

uuuuuuu Jaksa przegiąłeś, jest korek wlewu oleju w skrzyni, po co demontować dolot????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 08:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 7 lut 2007, 21:46

Długi napisał(a): Jaksa przegiąłeś
Ja dam sobie radę ale wiesz jak to jest z chłopakami ......jak wymontuje filtr powietrza bedzie lepiej widział gdzie leje <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez klub3 » 9 lut 2007, 14:13

Zgadza się. trochę kłopotliwie jest wlać olej do skrzyni w warunkach "domowych" bez zdejmowania puchy. A rozlewanie po podłodze oleju to trochę szkoda i może zabraknąć jak się kupuje " na styk" tzn. 3 l a wchodzi do max też tyle.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Gawro57 » 9 lut 2007, 22:05

Moje zdanie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów trochę z innej beczki .Po co chcesz wymieniać olej w skrzyni (twoja mazda z 2003).Masz tam zalany olej fabryczny bardzo dobrej jakosci prawie dożywotnio. No chyba, że była jakaś awaria lub wycieki ????
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 11:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez GofNet » 9 lut 2007, 22:17

Gawro57 napisał(a):prawie dożywotnio
Prawie piwo, prawie sex, prawie dobra praca. Prawie robi dużą różnicę...

Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 9 lut 2007, 22:26 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez RULES » 9 lut 2007, 22:17

podobno olej w skrzyni można wymieniać co 100.000 km.
Ja też wymieniałem dla świętego spokoju.
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 11:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez klub3 » 9 lut 2007, 22:32

Gawro57 napisał(a):Moje zdanie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów trochę z innej beczki .Po co chcesz wymieniać olej w skrzyni (twoja mazda z 2003).Masz tam zalany olej fabryczny bardzo dobrej jakosci prawie dożywotnio. No chyba, że była jakaś awaria lub wycieki ????


Pod warunkiem że nikt tej skrzyni nie piłował i nie ma tam opiłków, że nikt przed nim nie zalał
tam jakiegoś badziewia.

Moja rada, jeżeli zmienisz olej to będziesz wiedział na czym jeździsz, a oczekiwać "dożywotnich " dobrych właściwości smarujących starego oleju w stosunkowo zaawansowanej skrzyni to nadmierny optymizm. Koszt wymiany to ok 120-160 zł , czy warto ryzykować.

Pozdrawiam

PS. Koniecznie 75W-90, nie daj się zwieść specom, którzy klasę oleju określają tylko po marce producenta.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez stefan » 11 mar 2007, 17:59

GofNet napisał(a):[

Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

witam! a jaki olej do skrzyni biegów do mojej 626GE FS rocznik 1996? Podejrzewam że nikt nigdy go nie wymieniał :| a biegi zaczynają ciężko wchodzić więc czeka mnie smarowanie i czyszczenie tulejek, ale nie wiem czy na tym się skończy stąd prośba o odpowiedź
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez GofNet » 11 mar 2007, 19:55

stefan napisał(a):
GofNet napisał(a):w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
a jaki olej do skrzyni biegów do mojej 626GE FS rocznik 1996?
A taki sam... tyle, że 2,7l (min: 2,4l; max: 2,9l).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez stefan » 12 mar 2007, 10:24

DZIĘKUJĘ! :)
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez szoszon1983 » 21 lut 2008, 22:32

Ja pozwoliłem sobie wygrzebać ten temat...
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 11:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez domin1979 » 22 lut 2008, 10:31

szoszon1983 napisał(a):Ja pozwoliłem sobie wygrzebać ten temat...
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??

Korek spustowy od skrzyni jest zarazem poziomem maksimum więc przelać się da ale na ziemię :D
Najlepiej podjechać do warsztatu na podnośnik, a oni już mają specjalną pompkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez koval888 » 1 kwi 2008, 11:53

Pozwolicie panowie, że podczepię się tutaj i nie będę zakładał nowego tematu.
Problem pojawił się jakiś miesiąc temu, jak podciągnę mazdę na wyższe obroty to przy wrzucaniu na dwójkę i trójkę czuję delikatne zahaczenie i zgrzyt!!, a przy ruszaniu czasami czuję coś takiego jakby mi się jedynka zakleszczała i muszę ją trochę siłą wyciągać . Zgrzytu prawie nie ma jak wysprzęgle na luz i poczekam sekundę,dwie i dopiero wtedy dwójka, trójka.... Wiem, że prawdopodobnie mi doradzicie wymiana oleju w skrzyni lub remoncik-synchronizator w skrzyni. Byłem w serwisie żeby wymienić olej to mi fachowcy :( z Mazdy w UK(bo mieszkam w UK) doradzili, że szkoda tracić kasę na olej(więc go nie wymieniłem), trzeba robić remoncik- wymiana synchronizatorów lub kupić używaną skrzynię, cena za naprawę to ok. 800funtów(jakieś 3600zł), skrzynię kupię trochę taniej. I tu pytanie do fachowców- co robić ?, ile w polsce kosztuje taka naprawa, może się wybiorę i to zrobię u nas. Może kolega Jaksa coś mi doradzi?, będę wdzięczny za wszelkie info...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 11:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez moro » 1 kwi 2008, 15:07

koval, zalej CASTROL TAF-X 75W-90 i troche pojezdz
podobno cuda czyni, i skrzynie ktore na wymiane juz byly, chodza ja nowe.

ja bym sprobowal, taniej nisz setki Funtow za skrzynie ;)
 
Od: 7 kwi 2007, 10:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez koval888 » 2 kwi 2008, 18:08

...może ktoś jeszcze się wypowie na moje pytanie z poprzedniej strony?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 11:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez domin1979 » 2 kwi 2008, 18:32

koval888 napisał(a):...może ktoś jeszcze się wypowie na moje pytanie z poprzedniej strony?
A nie dzieję Ci się tak zaraz po odpaleniu? Może po prostu olej jest zimny.
U mnie na zimnym też da się wyczuć haczenie szczególnie 3 biegu, po rozgrzaniu oleju jest dużo lepiej.
Olej wymieniałem i wydaje mi się, że na fabrycznym trochę lepiej było ale mogę się mylić bo długo na nim nie jeździłem, praktycznie od razu zmieniłem bo tak mówi instrukcja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez domin1979 » 29 kwi 2008, 17:27

moro napisał(a):koval, zalej CASTROL TAF-X 75W-90 i troche pojezdz
podobno cuda czyni, i skrzynie ktore na wymiane juz byly, chodza ja nowe.
Wymieniłem sobie olej na TAF-X bo ma najlepsze parametry jak porównywałem i dobre opinie po forach. Co ciekawe polecił mi go też sprzedawca w Intercars. Wcześniej wymieniałem ori na Petrocanade 75W90 bo miałem w supercenie (-30%) ale szczególnie na zimnym mi czasami ciągnęła skrzynia lewarek i trójka lubiła haczyć. Na rozgrzanym było lepiej ale wciąż nie to co ori. Teraz problem zniknął. Na prawdę skrzynia chodzi dużo lepiej. Ogólnie polecam ten olej, co prawda jest chyba najdroższy w porównaniu do Mobil 1 czy Elfa ale wg mnie warto. Płaciłem 28 PLN/0.5 l. Z tego co pamiętam chyba niezłe parametry ma też Shell ale Castrol ciut lepsze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez pala112 » 7 maja 2008, 21:49

koval tez tak mam i w mazdzie mi powiedzieli ( w lutym bo robilem roczny przeglad) ze wszystko ze skrzynia jest ok, nie jestem przekonany do konca ale jak sie teraz zrobilo cieplej to skrzynia chodzi duzo lepiej, czasem tylko jak jest zimna to lubi wyskoczyc z jedynki, a czy ogolnie na postoju slyszysz klikniecia przy zmianach biegow?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2007, 19:02
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Peterborough
Auto: Mazda6 2.0 DIESEL 136 KM SPOR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6