Wymiana sprezyn – tyl

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez SHY » 23 sie 2006, 19:02

Witam

Czy przy wymianie sprezyn z tylu konieczne jest zdemontowanie wahaczy czy tez mozna sie dobrac do nich przez sciagniecie tylko kol i odkrecenie ta droga amortyzatora. Chodzi o to, ze nie chcialbym wymieniac lacznikow stabilizatora, ktore mam ori, sa dobre a odkrecic sie na 100% nie uda bez ich zniszczenia. Nowe ori pare zlotych kosztuja.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Waluś » 23 sie 2006, 19:04

spokojnie odkręcisz bez zdejmowania wahaczy :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 24 sie 2006, 06:36

odkręcasz po kolei:
– koło
– mocowanie czujnika ABS od amortyzatora – klucz 12 najlepiej nasadka
– wypinasz przewód hamulcowy elastyczny (zapinki)
– odkręcasz dolne mocowania amortyzatora – dwie śruby 17
-wybijasz śruby
– wyciagasz w dół zwrotnicę z amortyzatora
-odkręcasz górne mocowanie amortyzatora (w kufrze pod tapicerkami) 3 nakrętki 14
wujmujesz amor i możesz przystąpić do demontażu sprężyny przez odkręcenie górnej nakrętki bodajże 21 nasadka będzie niezbędna lub oczkowy łamany, płaskim nie dojdziesz.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 15:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez sołtys » 24 sie 2006, 07:16

mayer napisał(a): odkręcasz dolne mocowania amortyzatora – dwie śruby 17


tu możesz mie gigantyczny problem porostu nie idzie tego odkręcic może skonczy sie na konieczności przecięcia nakretek.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Loczek » 24 sie 2006, 11:19

mayer napisał:
odkręcasz dolne mocowania amortyzatora – dwie śruby 17


tu możesz mie gigantyczny problem porostu nie idzie tego odkręcic może skonczy sie na konieczności przecięcia nakretek.

U mnie w mojej Gd to poszło akurat gładko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 16:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez mayer » 24 sie 2006, 11:23

sołtys napisał(a):mayer napisał:
odkręcasz dolne mocowania amortyzatora – dwie śruby 17


tu możesz mie gigantyczny problem porostu nie idzie tego odkręcic może skonczy sie na konieczności przecięcia nakretek.

tu należy uzyc najlepiej 1,m rury o srednicy 3/4" i idzie jak po masełku panowie zwróćcie uwage że nakretki w tym miejscu są OWALNE to taki japoński sposób na samokontrowanie.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 15:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez sołtys » 24 sie 2006, 11:49

mayer napisał(a):tu należy uzyc najlepiej 1,m rury o srednicy 3/4" i idzie jak po masełku panowie zwróćcie uwage że nakretki w tym miejscu są OWALNE to taki japoński sposób na samokontrowanie.



użyłem efekt taki że klucz oczkowy sie połamał ale amory sa chyba jeszcze ori wiec mają 13 lat. <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Hazu » 24 sie 2006, 17:13

sołtys napisał(a):klucz oczkowy

możesz sobie wsadzić w ...
Też połamałem klucze oczkowe
więc kupiłem komplet kluczy nasadowych sześciokątnych do tego
mayer napisał(a):1,m rury o srednicy 3/4"

i poszło jak po maśle <lol> <lol> <lol>

żeby wybić śruby musiałem zdjać zaciski hamulcowe – czy w GE nie trzeba tego robić ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez SHY » 24 sie 2006, 17:38

Witam

Dzieki chlopaki za opis. Troszke sie ucieszylem – nie powiem. Wizja wymiany jeszcze lacznikow (nie chce miec zadnych podrob w tym miejscu, bo sie nie oplaca) lekko mnie przytlaczala. Fajnie. Moze powiecie jeszcze, ze nie trzeba ustawiac geometrii to juz bedzie super. Wiec jak??

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez mayer » 25 sie 2006, 13:52

jak nic nie popieprzysz to nie trzeba
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 15:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6