Fabryczna nawigacja
Potwierdzam. Nawigacja Apple'a jest teraz lepsza – o ile znajdzie adres. Duży plus za oznaczenie świateł na skrzyżowaniach. Google'owi odje**lo i albo ustawia trasy "lepsze dla środowiska" albo potrafi to zmienić w trakcie jazdy. Raz mi tak nagle zmienił trasę, "bo ekologiczniej", szkoda że to było za granicą w kompletnie obcym mieście... od tej pory podziękowałem.
Musieli dużo zmienić w AppleMaps bo jeszcze dwa lata temu nie dało się na niej jeździć.
Druga sprawa, że google maps po ostatnich aktualizacjach wymusza jazdę drogami wiejskimi/polnymi zamiast głównymi bo jest 100m bliżej/1minutę szybciej/ekologiczniej. Można ustawiać GoogleMaps, a i tak robi po swojemu. Jeśli faktycznie Apple zrobiło robotę to chyba pora się przestawić.
Druga sprawa, że google maps po ostatnich aktualizacjach wymusza jazdę drogami wiejskimi/polnymi zamiast głównymi bo jest 100m bliżej/1minutę szybciej/ekologiczniej. Można ustawiać GoogleMaps, a i tak robi po swojemu. Jeśli faktycznie Apple zrobiło robotę to chyba pora się przestawić.
Ktostam napisał(a):Spróbujcie nawigacji od Apple.
Moim zdaniem aktualnie o wiele lepsza niż Google.
– na mapie są skrzyżowania ze światłami, mówi skręć na następnych światłach
– Google ma durne komunikaty na rozwidleniu w lewo na prostej drodze. Apple mówi trzymaj się 2 lewych pasów
Przestałem używać Googli, przewaga googli jest tylko w wyszukiwaniu adresów
Spróbowałem, dramat i na pewno do nawigacji się nie nadaje. Pokazywanie sygnalizacji świetlnej, a na co się to zdaje, bo jakoś nie mogę sensowności tego wskazania podczas jazdy odkryć, więcej sensu ma pokazanie skrzyżowań ze STOPem. Sama mapa apple nie ma bardzo wielu adresów – numerów bloków, wielu punktów POI tak by je wyszukać po nazwach. Wyznaczanie trasy także pozostawia wiele do życzenia.
wazee ... bo naprawia bolączki map google, gdzie nie można zablokować prowadzenia po drogach gruntowych, z których mapom google zdarza się czasami skorzystać.
Skrzyżowanie ze światłami to punkt charakterystyczny. Łatwiej się zorientować na trasie.
Apple podaje też informacje o skrzyżowaniach ze stopem.
Jak jeździsz tą samą trasą to nawigacja nie jest ci potrzebna.
Te przewagi o których mówię są użyteczne gdy poruszasz się w zupełnie obcym terenie.
Dodatkowo moim zdaniem mapa przez Apple Car jest o wiele czytelniejsza niż od Googli.
Oprócz tego Apple Car zawsze działa a Android Auto to wieczne problemy.
Takie sa moje prywatne odczucia i doświadczenia.
Rozumiem, że jest cała masa ludzi która nienawidzi Apple
Apple podaje też informacje o skrzyżowaniach ze stopem.
Jak jeździsz tą samą trasą to nawigacja nie jest ci potrzebna.
Te przewagi o których mówię są użyteczne gdy poruszasz się w zupełnie obcym terenie.
Dodatkowo moim zdaniem mapa przez Apple Car jest o wiele czytelniejsza niż od Googli.
Oprócz tego Apple Car zawsze działa a Android Auto to wieczne problemy.
Takie sa moje prywatne odczucia i doświadczenia.
Rozumiem, że jest cała masa ludzi która nienawidzi Apple
To jeszcze dorzucę spostrzeżenia w temacie chwalenia map Apple. Ograniczenia prędkości – jest bardzo źle,, najgorsze byly takie jak, fotoradar na ograniczeniu do 70kmh, a informacja z aplikacji że radar jest na 90, a przegięciem było jak jadąc przez Mszanę pokazywało ograniczenie do 90, no i nie były to obrzeża miasta, a praktycznie centrum. Ogólnie to błędnych informacji była masa, przy 20 przestałem liczyć. Nie były to też tymczasowe ograniczenia prędkości, tylko stałe.
Bardzo brakuje mi też, gdy chcę wyszukać obiekt POI, np. stację paliw lub parking, ale nie w miejscu, w którym teraz jestem, tylko dowolnym obszarze z mapy, nie da się przesunąć mapy i kazać szukać "o tutu", bo wyszukać i wyświetlić na mapie potrafi tylko w pobliżu naszej lokalizacji. Co ciekawe to kilka pozycji wyszukanych w wybranym obszarze pokazuje się na liście szukania, ale nie da się ich wyświetlić na mapie. by wybrać sobie któreś lokalizacyjnie.
Tego stwierdzenia nie rozumiem, mówimy o mapach apple, a Ty argumentujesz działaniem CarPlay vs AA, tak jakby użytkownik AA mógł skorzystać z map apple albo użytkownik CP nie mógł korzystać z map google
Co do wskazówek głosowych nie mogę się wypowiedzieć, bo z nich nie korzystam, kobiecy głos mówiący mi co mam robić, to ostatnia rzecz, którą chcę słyszeć podczas delektowania się jazdą samochodem
Bardzo brakuje mi też, gdy chcę wyszukać obiekt POI, np. stację paliw lub parking, ale nie w miejscu, w którym teraz jestem, tylko dowolnym obszarze z mapy, nie da się przesunąć mapy i kazać szukać "o tutu", bo wyszukać i wyświetlić na mapie potrafi tylko w pobliżu naszej lokalizacji. Co ciekawe to kilka pozycji wyszukanych w wybranym obszarze pokazuje się na liście szukania, ale nie da się ich wyświetlić na mapie. by wybrać sobie któreś lokalizacyjnie.
.Oprócz tego Apple Car zawsze działa a Android Auto to wieczne problemy
Tego stwierdzenia nie rozumiem, mówimy o mapach apple, a Ty argumentujesz działaniem CarPlay vs AA, tak jakby użytkownik AA mógł skorzystać z map apple albo użytkownik CP nie mógł korzystać z map google
Co do wskazówek głosowych nie mogę się wypowiedzieć, bo z nich nie korzystam, kobiecy głos mówiący mi co mam robić, to ostatnia rzecz, którą chcę słyszeć podczas delektowania się jazdą samochodem
Ograniczenia prędkości są raczej bez znaczenia. Patrzę na drogę ewntualnie na to co zobaczyła kamera.
Zresztą ten element jest zmienny. trudno oczekiwać aktualnych danych.
Mnie się najbardziej w mapach Apple podoba asystent pasa ruchu. Jest dużo lepszy.
A co do stacji. To wyszukuje pokrętłem obok skrzyni, pokręcam jest lista i pokazuje mi na mapie gdzie te stacje są.
Co do Android Auto. Po prostu bardzo wiele telefonów nie chce działać. Nie łączy się.
Apple Car działa bez problemu. Zawsze.
Zresztą ten element jest zmienny. trudno oczekiwać aktualnych danych.
Mnie się najbardziej w mapach Apple podoba asystent pasa ruchu. Jest dużo lepszy.
A co do stacji. To wyszukuje pokrętłem obok skrzyni, pokręcam jest lista i pokazuje mi na mapie gdzie te stacje są.
Co do Android Auto. Po prostu bardzo wiele telefonów nie chce działać. Nie łączy się.
Apple Car działa bez problemu. Zawsze.
Tak. Najlepiej mieć trzy nawigacje plus fabryczną i papierową, i robić sobie z tego jakiś taki „wspólny mianownik”.
A tak serio, to mam pytanie.
Na mazdowskiej nawigacji, przy zaplanowanej trasie, na Head-upie wyświetlają się ograniczenia prędkości, na desce rozdzielczej również oraz mamy czerwony znacznik tegoż ograniczenia przy prędkościach na zegarze.
Czy po podłączeniu telefonu i korzystaniu z innej nawigacji z ZAPLANOWANĄ TRASĄ (np. Google, Apple, Yanosik) te znaki z ograniczeniami i czerwona kreseczka znikają? U mnie tak jest i po wstępnej konsultacji z ASO, tak ma podobno być. Proszę sprawdźcie u siebie i powiedzcie czy tak rzeczywiście ma być.
Owszem, np. navi Yanosikowe pokazuje swoją drogą ograniczenia ale dlaczego znikają one na Head-upie to nie wiem.
Mapa zaktualizowana do ostatniej wersji, kamera niezasłonięta.
Kiedyś ktoś pisał, że aktualizacja Mazda Connect poprawia coś w tej kwestii ale podobno mam aktualną wersję i niestety nie rozwiązuje to problemu (gdzie znajdę numer aktualnej wersji? Bo to co zlokalizowałem to:
A tak serio, to mam pytanie.
Na mazdowskiej nawigacji, przy zaplanowanej trasie, na Head-upie wyświetlają się ograniczenia prędkości, na desce rozdzielczej również oraz mamy czerwony znacznik tegoż ograniczenia przy prędkościach na zegarze.
Czy po podłączeniu telefonu i korzystaniu z innej nawigacji z ZAPLANOWANĄ TRASĄ (np. Google, Apple, Yanosik) te znaki z ograniczeniami i czerwona kreseczka znikają? U mnie tak jest i po wstępnej konsultacji z ASO, tak ma podobno być. Proszę sprawdźcie u siebie i powiedzcie czy tak rzeczywiście ma być.
Owszem, np. navi Yanosikowe pokazuje swoją drogą ograniczenia ale dlaczego znikają one na Head-upie to nie wiem.
Mapa zaktualizowana do ostatniej wersji, kamera niezasłonięta.
Kiedyś ktoś pisał, że aktualizacja Mazda Connect poprawia coś w tej kwestii ale podobno mam aktualną wersję i niestety nie rozwiązuje to problemu (gdzie znajdę numer aktualnej wersji? Bo to co zlokalizowałem to:
jesli chodzi o ograniczenia prędkości na hedup to mają sie pokazywać zawsze, była na początku taka usterka że jak podpinałeś aa albo carplay to znikały ale aktualizacja ten problem rozwiązała, natomiast wskazania z yanosika albo googlemaps pokazują się na hedup dopiero od bieżącego roku modelowego. wiec powiedz aso że ci mają aktualizacje softu mzd wykonać
Dopisano 3 maja 2024, 13:53:
jak chcesz sprawdzić wersje softu mad connect to wciskasz pokrętło głośności trzymasz i wciskasz ulubione i muzyka jednocześnie przez 3 s wtedy wchodzisz w ukryte menu i tam mozesz sdprawdzić wersje softu
Dopisano 3 maja 2024, 13:53:
jak chcesz sprawdzić wersje softu mad connect to wciskasz pokrętło głośności trzymasz i wciskasz ulubione i muzyka jednocześnie przez 3 s wtedy wchodzisz w ukryte menu i tam mozesz sdprawdzić wersje softu
paweł_TBU napisał(a):jesli chodzi o ograniczenia prędkości na hedup to mają sie pokazywać zawsze, była na początku taka usterka że jak podpinałeś aa albo carplay to znikały ale aktualizacja ten problem rozwiązała, natomiast wskazania z yanosika albo googlemaps pokazują się na hedup dopiero od bieżącego roku modelowego. wiec powiedz aso że ci mają aktualizacje softu mzd wykonać
Dopisano 3 maja 2024, 13:53:
jak chcesz sprawdzić wersje softu mad connect to wciskasz pokrętło głośności trzymasz i wciskasz ulubione i muzyka jednocześnie przez 3 s wtedy wchodzisz w ukryte menu i tam mozesz sdprawdzić wersje softu
I tak im mówiłem. Ale czy to ASO w Łodzi, czy w Krakowie, to bronią się rękami i nogami żeby tego nie zrobić. Nie wiem w czym rzecz. Powtórzę, że auto jest jeszcze na gwarancji. Tłumaczą, że mam aktualną wersję MZD Connect i „tak ma być”.
Wersję sprawdzę. Dzięki.
Dopisano 3 maja 2024, 14:18:
Czy jeszcze ktoś z forumowiczów może potwierdzić, to co napisał paweł_TBU?
Powinno wyświetlać znaki z ograniczeniami prędkości na headupie w trakcie korzystania z alternatywnej nawigacji, która ma wprowadzoną trasę?
Dodam, że samo włączenie innej nawigacji nie powoduje wyłączenia zobrazowania tych ograniczeń prędkości. Dopiero po ustawieniu trasy te znaki znikają.
Miałem dokładnie tak jak napisał paweł_TBU, ograniczenia prędkości znikały po odpaleniu innej nawigacji, po aktualizacji oprogramowania (zrobiłem to samemu, auto mam na gwarancji) wskazania ograniczeń prędkości pozostają.
Masz cholernie starą wersję, w której ten problem występował. Cały wątek w temacie problemu, który opisałeś toczył się już 4 lata temu, znajdziesz go tutaj –> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p3413530
O ile mnie pamięć nie myli, to chyba w wersji 10019 ten problem, o ktorym piszesz został rozwiązany, ale to pewnie znajdziesz dokładnie w podlinkowanym wątku.
Niech Ci w ASO oczu nie mydlą, że tak ma być. Domagaj się aktualizacji wersji.
O ile mnie pamięć nie myli, to chyba w wersji 10019 ten problem, o ktorym piszesz został rozwiązany, ale to pewnie znajdziesz dokładnie w podlinkowanym wątku.
Niech Ci w ASO oczu nie mydlą, że tak ma być. Domagaj się aktualizacji wersji.
Kończy Mi się za niedługo update 5 letni mazdowskiej nawigacji. Warto wykupywać ten abonament ?
na codzień jeżdżę na Apple car play głównie, ale kurczę gdzieś dalej jak jadę to mam przynajmniej na HUDzie wskazówki z nawigacji mazdowskiej
na codzień jeżdżę na Apple car play głównie, ale kurczę gdzieś dalej jak jadę to mam przynajmniej na HUDzie wskazówki z nawigacji mazdowskiej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości