Czateria... 2021
Najeździłem się pudełkami przez ostatni rok. Średnio inne auto w każdy miesiąć. Właśnie przesiadłem się z Fiata 500 do C3 Aircross. I powiem że pod względem wielkości przepaść, a to tylko jeden segment do góry.
O 500 złego słowa nie powiem, jeśli chodzi o miasto, ale jazda w tray to już średnia opcja. No może Abarthem byłoby lepiej bo nie brakowałby mocy pod nogą co za tym idzie swobodne wyprzedzanie dużych aut dodałoby tutaj odrobinę komfortu. Tak próby wyprzedzania TIRów w momencie gdzie twarz masz na wysokości piasty koła, jest bardzo stresujące. Do tego te auta mimo może udanych crashtestów czołowych nie mają nic co by cię przyzwoicie chroniło z boku., wystarczy zerknąć na grubość drzwi i fakt że w przypadku mojej kubatury ja muszę trzymać łokieć na szybie, bo inaczej ręki jakoś nie mogę oprzeć.
Natomiast w C3 AirCross czułem się już znacznie lepiej, tak samo jak w nowym Capturze, te auta gabarytowo są na prawde poprawne, nawet do wyjazdów za miasto.
Mimo wszystko to czego nie uświadczyłem w każdym z aut segmentu B to fotele.
Niestety gabaryt auta nie pozwala na montaż fotelu z przyzwoitym siedziskiem o odpowiednim trzymaniu bocznym kierowców powyżej 180cm wzrostu i 100kg masy. Wiec na chwile obecną marzy mi się powrót do mojego Edga .
Natomiast co mnie naprawdę pozytywnie zaskoczyło z aut jakie posiadałem przez ostatni rok to Peugeot 308. Naprawdę świetne auto, świetnie wyposażone z wygodnymi fotelami i dobrze prowadzące się. Nawet ten 1.2 PureTech 130 to świetny silnik jeśli wziąć pod uwagę tylko osiągi. Niestety ten pasek psuje cały odbiór bo nie ukrywam że jako nowy rozważał bym to aut po tym 6 tygodniowym teście.
Tki kompakt w kombi faktycznie zaspokaja już wszystkie moje potrzeby i w cale nie jets mniejszy już np od A4 B5/B6
O 500 złego słowa nie powiem, jeśli chodzi o miasto, ale jazda w tray to już średnia opcja. No może Abarthem byłoby lepiej bo nie brakowałby mocy pod nogą co za tym idzie swobodne wyprzedzanie dużych aut dodałoby tutaj odrobinę komfortu. Tak próby wyprzedzania TIRów w momencie gdzie twarz masz na wysokości piasty koła, jest bardzo stresujące. Do tego te auta mimo może udanych crashtestów czołowych nie mają nic co by cię przyzwoicie chroniło z boku., wystarczy zerknąć na grubość drzwi i fakt że w przypadku mojej kubatury ja muszę trzymać łokieć na szybie, bo inaczej ręki jakoś nie mogę oprzeć.
Natomiast w C3 AirCross czułem się już znacznie lepiej, tak samo jak w nowym Capturze, te auta gabarytowo są na prawde poprawne, nawet do wyjazdów za miasto.
Mimo wszystko to czego nie uświadczyłem w każdym z aut segmentu B to fotele.
Niestety gabaryt auta nie pozwala na montaż fotelu z przyzwoitym siedziskiem o odpowiednim trzymaniu bocznym kierowców powyżej 180cm wzrostu i 100kg masy. Wiec na chwile obecną marzy mi się powrót do mojego Edga .
Natomiast co mnie naprawdę pozytywnie zaskoczyło z aut jakie posiadałem przez ostatni rok to Peugeot 308. Naprawdę świetne auto, świetnie wyposażone z wygodnymi fotelami i dobrze prowadzące się. Nawet ten 1.2 PureTech 130 to świetny silnik jeśli wziąć pod uwagę tylko osiągi. Niestety ten pasek psuje cały odbiór bo nie ukrywam że jako nowy rozważał bym to aut po tym 6 tygodniowym teście.
Tki kompakt w kombi faktycznie zaspokaja już wszystkie moje potrzeby i w cale nie jets mniejszy już np od A4 B5/B6
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):Mimo wszystko to czego nie uświadczyłem w każdym z aut segmentu B to fotele.
Clio w wersjach RS
JohnnyB napisał(a):Tak próby wyprzedzania TIRów w momencie gdzie twarz masz na wysokości piasty koła, jest bardzo stresujące
W wielu samochodach segmentu A/B głowę ma się wyżej od jezdni niż w segmentach C/D ze względu na inne zagospodarowanie przestrzeni i bardziej pionową pozycję (siedzenie jak na taborecie zamiast nogi w przód)
No i czego by nie zrobić to w przypadku konfrontacji z TIRem głowę można przesunąć z poziomu piasty na wysokość końca koła – w przypadku dobrego dzwona z TIRem nawet w X7 perspektywy nie są wesołe. Ja z MX kojarzę, że spokojnie przejeżdżam pod lusterkami wielu samochodów i mimo braku dachu/opuszczonych szyb stresu nie odczuwam na autostradzie chociaż ewidentnie staram się ich unikać z powodu hałasu i tego, że są nuuuudneeee
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
nemi napisał(a):Zdecydowałem się na zestaw Brembo. W sumie nie spodziewałem się, że to jest Made in China .
To już nie te Brembo co kiedyś. Teraz to jedna z tańszych opcji do wielu aut... Lepiej już Textara kupić, ze średniej półki.
Tez już zacząłem, w poniedziałek. Pewnie trochę się rozkręcę i znowu zima przyjdzie
W zeszłym roku słabiutki sezon, ale to trochę brak motywacji przez pokomplikowane sprawy życiowe.
Chciałbym w tym sezonie zrobić więcej niż w 2022, czyli przebić 5kkm
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Ja już w styczniu zacząłem. Pojechałem tylko do Decathlona obejrzeć rowery po czym wracałem niedzielę wieczorem 35km do domu
Mazda już do odbioru . Koło pasowe dostało luzu przez co kaszanił się zapłon (przez to jeździła gorzej) aż zesrało się całkiem i klin na wale poszedł. Ale już żyje
Mazda już do odbioru . Koło pasowe dostało luzu przez co kaszanił się zapłon (przez to jeździła gorzej) aż zesrało się całkiem i klin na wale poszedł. Ale już żyje
Ostatnio edytowano 1 mar 2024, 11:54 przez Krzemol, łącznie edytowano 1 raz
brii napisał(a):JohnnyB napisał(a):Mimo wszystko to czego nie uświadczyłem w każdym z aut segmentu B to fotele.
Clio w wersjach RS
Jeździłem, nawet przez 2 lata na zmianę z kolegą. Używaliśmy na dojazdy do pracy do wawy.
Na alkantarze, kubełkach, siedzisko nie za długie, trzymanie boczne w biodrach nawet za mocne. Przy moich gabarytach było po prostu średnio wygodne. Auto na krtókie trtasy ok, na długie męczące.....ale ono miało przelotowy wydech 2,5" .... to też miało wpływ .
Stoi u mojego mechanika, jako auto zastępcze .
Pamiętam że gdy rozpadła się skrzynia kolega na szybko wrzucił od 1.2........Nie nadążałem zmieniać w nim biegów , Ale odcięcie na autostradzie miał przepisowe .
Nadal jeździ i ma chyba 400k przebiegu .
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):Ale odcięcie na autostradzie miał przepisowe .
JohnnyB napisał(a):przelotowy wydech 2,5" .... to też miało wpływ .
Ja jeździłem moim w słuchawkach z ANC – po ich włączeniu robiło się komfortowo
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Jak dla mnie w obecnym momencie NIO ET5 wyglądem bije ID7 ale to moje osobiste zdanie.
Chińczyki nadrabiają zaległości w temp 10x.
Dzisiaj miala miejsce odsłona nowego MPV od Li Auto, MEGA, 800V architektura, jak to się pięknie ładuje . Z ciekawostek to ma współczynnik oporu 0.215
XPeng X9 tez fajna propozycja. Do tego mamy np Voyah Dreamer itd.
A z takich ciekawostek, znajomy odebrał nowego GLB AMG jakieś 3 miesiące temu, po kilku tyg wymiana szyby z wszystkimi czujnikami bo miał problemy z HUD i reszta. W tym tyg Check Engine i głowica do wymiany
Chińczyki nadrabiają zaległości w temp 10x.
Dzisiaj miala miejsce odsłona nowego MPV od Li Auto, MEGA, 800V architektura, jak to się pięknie ładuje . Z ciekawostek to ma współczynnik oporu 0.215
XPeng X9 tez fajna propozycja. Do tego mamy np Voyah Dreamer itd.
A z takich ciekawostek, znajomy odebrał nowego GLB AMG jakieś 3 miesiące temu, po kilku tyg wymiana szyby z wszystkimi czujnikami bo miał problemy z HUD i reszta. W tym tyg Check Engine i głowica do wymiany
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Oglądam testy tych różnych Chińczyków. Wszystko fajnie się wydaje na pierwszy rzut oka. Problemem jest masa błędów w oprogramowaniu, kiepsko działający asystenci i wątpliwa nadzieja że soft będzie wspierany i poprawiany. Oczywiście to się pewnie zmieni, to nie będzie dotyczyło każdego producenta. Jednak na ten moment to jak zakup telefonu typu ZTE czy nawet Xiaomi... na początku jest super, a potem okazuje się że producent przestaje to rozwijać i wspierać bo wypuścił osiem nowych modeli od tego czasu. Ja liczę że takie auta ze względu na cenę spowodują zamieszanie wśród reszty producentów. Natomiast na dzień dzisiejszy ja bym tego nie kupił mimo że są tańsze od konkurencji.
loockas napisał(a):Jednak na ten moment to jak zakup telefonu typu ZTE czy nawet Xiaomi... na początku jest super, a potem okazuje się
Jakie to jest prawdziwe. Ja od paru lat korzystam z Galaxy S. A dzieci, rodzina mają jakieś tańsze. Ok – do jakiegoś S FE musiałem dopłacić parę stówek w stosunku do serii A, ale imho to jest przepaść.
W sumie wszystkie sprzęty Xiaomi są takie... niedokończone. Paru używam, nawet jestem zadowolony (jakieś odkurzacze, kamerki, oczyszczacze powietrza), ale po pewnym czasie coś tam z softem robi się nie tak, trochę jest po chińsku, czasem żeby zadziałało trzeba zmienić region i dowiedzieć się tego w internecie itd. Da się używać, jest w większości OK, ale zazwyczaj markowe rzeczy są lepiej przygotowane przed wypuszczeniem do klientów.
Oglądałem jakieś testy chińskich elektryków i wydaje się to identycznym problemem.
loockas napisał(a):Problemem jest masa błędów w oprogramowaniu, kiepsko działający asystenci i wątpliwa nadzieja że soft będzie wspierany i poprawiany.
Czyli w sumie jak zakup VW z linii ID
Dziwi mnie, że w Skodzie jest ok a w VW nie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):loockas napisał(a):Problemem jest masa błędów w oprogramowaniu, kiepsko działający asystenci i wątpliwa nadzieja że soft będzie wspierany i poprawiany.
Czyli w sumie jak zakup VW z linii ID
Dziwi mnie, że w Skodzie jest ok a w VW nie...
Wciąż wolałbym vaga niż chińskiego nonejma ktory ma jeden salon w PL I nie wiem jak jest w ID ale nie sądzę że brakuje spolszczenia, są chińskie znaczki w menu a przyciski na kierownicy mają inne funkcje niż wskazuje piktogram
loockas napisał(a):Oglądam testy tych różnych Chińczyków. Wszystko fajnie się wydaje na pierwszy rzut oka. Problemem jest masa błędów w oprogramowaniu, kiepsko działający asystenci i wątpliwa nadzieja że soft będzie wspierany i poprawiany. Oczywiście to się pewnie zmieni, to nie będzie dotyczyło każdego producenta. Jednak na ten moment to jak zakup telefonu typu ZTE czy nawet Xiaomi... na początku jest super, a potem okazuje się że producent przestaje to rozwijać i wspierać bo wypuścił osiem nowych modeli od tego czasu. Ja liczę że takie auta ze względu na cenę spowodują zamieszanie wśród reszty producentów. Natomiast na dzień dzisiejszy ja bym tego nie kupił mimo że są tańsze od konkurencji.
Zgadza się, ogólnie to na rynku Chińskim jest ponad 90 marek produkujących EV jak dobrze kojarzę
Maja niedoróbki ale to się szybko zmienia. Szczególnie duzi gracze jak BYD, Li Auto, Changan, Xpeng itd. pompują dużo w R&D
Wczoraj VW podpisał joint venture z XPeng to pewnie niedługo będziemy mieli VW na chińskiej platformie, z chińskim softem
https://www.reuters.com/business/autos- ... 024-02-29/
Były architekt oprogramowania Changan Automobile, Han Sanchu, dołączył do Volkswagen CARIAD China
Mazda czy Ford wyjada na platformie Changan Motors To tak w skocie jak zmienia się motoryzacja na naszych oczach.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
No zdaję sobie sprawę że będą dobre i złe auta chińskie. Dla przykładu z mojego podwórka sprzęt sieciowy Huawei jest w pierwszej lidze z Cisco czy Juniper. Nie skreślam aut z Chin, ale póki co trzeba zrobić bardzo dobre przygotowanie do zakupu takiego auta bo jest to u nas totalna egzotyka. Ryzyko wdepnięcia w mine zdecydowanie większe niż w przypadku innych producentów. Zwłaszcza że powstają też modele stricte robiony na rynek poza chiński, które są totalną nowością. Tak, motoryzacja się zmienia na naszych oczach. Dzisiaj bym nie kupił takiego auta, ale może za te 3 lata będę inaczej mówił
loockas napisał(a):No zdaję sobie sprawę że będą dobre i złe auta chińskie. Dla przykładu z mojego podwórka sprzęt sieciowy Huawei jest w pierwszej lidze z Cisco czy Juniper. Nie skreślam aut z Chin, ale póki co trzeba zrobić bardzo dobre przygotowanie do zakupu takiego auta bo jest to u nas totalna egzotyka. Ryzyko wdepnięcia w mine zdecydowanie większe niż w przypadku innych producentów. Zwłaszcza że powstają też modele stricte robiony na rynek poza chiński, które są totalną nowością. Tak, motoryzacja się zmienia na naszych oczach. Dzisiaj bym nie kupił takiego auta, ale może za te 3 lata będę inaczej mówił
U nas akurat ban na Huawei i sieciówkę ale wiem ze dużo firm sobie chwali.
No właśnie co do dystrybucji i całego wsparcia posprzedażowego to jeszcze to słabo wygląda i może to być mina tak jak piszesz ale myślę ze zmieni się to w przeciągu kilku lat.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
motomike6 napisał(a):NIO ET5
Ok, wchodze na stronę (Dzięki Szymon) https://mojenio.pl/ i pierwsze wnioski:
1. Importerem jest jakiś PRO EV Sp. z o.o. zarejestrowany 2 lata temu przez dwie osoby, kapitał po 10k na łeb... No dobra, może się nie znam, ale jakoś nie budzi to mojego zaufania Pewnie równie dobrze za chwilę mogą handlować panelami PV, akumulatorami i czymkolwiek innym jak sie z NIO nie uda.
2. Serwis – to jest hicior. " W chwili obecnej PRO EV Sp. z o.o. obsługuje serwis pojazdów NIO w systemie DOOR TO DOOR. Samochody naprawiane są w autoryzowanej stacji napraw na terenie Niemiec" No może ja jestem mało nowoczesny, ale ja nawet serwis telefonu jak się zepsuje mam robiony w PL. Ciekawe co ile jadą lawety do tych Niemiec, bo jakoś nie sądzę że moje Nio z każdą ewentualną pierdołą będzie priorytetowo wysłane do DE
No sorry, nie wiem ile to ET5 kosztuje, ale chwalą się że ET7 jest już za 275k PLN dostępne. No kurde, ja chyba za bardzo szanuję swoje pieniądze żeby kupić w ten sposób samochód No ale tak jak pisałem, może nie słusznie się obawiam, może przesadzam... ale nie wygląda to za cholerę profesjonalnie
MrShaleck napisał(a):To już nie te Brembo co kiedyś. Teraz to jedna z tańszych opcji do wielu aut... Lepiej już Textara kupić, ze średniej półki.
Nic już nie jest takie co kiedyś.
Ja do siebie kupiłem brembo (same klocki) bo doczytałem się że textar w ostatnich latach więcej bubla robił a wczesniej tylko brałem textar'a uważając to za jakość "dobra plus " ..
Myślę, że te opinie to i tak są sterowane, najważniejsze, że klocuszki sprawdzają się wysmienićie jak na moje niskie starcze wymagania.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
loockas napisał(a):To też jest świetne. Oba te podmioty to komisy samochodowe
Ludzie śmigają i nie widzę zęby mieli jakieś większe z nimi problemy ale wiadomo. W przypadku NIO fajna jest opcja ze swapem baterii, w EU maja już 39 stacji ale tak jak piszesz w tym momencie może to być całkiem spora mina jak coś padnie a koszt zakupu pod 300k
Szymon napisał(a):Zapisałem się na event NIO w Częstochowie, zobaczymy
Dostałeś jakieś info kiedy to ?
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości