Cx30 ceny przeglądów
W ASO robisz tylko przeglądy gwarancyjne, które są potrzebne do utrzymania gwarancji. Można też te same przeglądy robić poza ASO, jedynie musi to być autoryzowany warsztat.
Sam przegląd techniczny musi być przeprowadzony w stacji kontroli pojazdów, ASO nie przeprowadza takich przeglądów. Datę badania masz w dowodzie rejestracyjnym. Po trzech latach następny jest na dwa,później co roku.
Sam przegląd techniczny musi być przeprowadzony w stacji kontroli pojazdów, ASO nie przeprowadza takich przeglądów. Datę badania masz w dowodzie rejestracyjnym. Po trzech latach następny jest na dwa,później co roku.
Drugi przegląd w Polsce 1915zł w Belgii 333.58euro. Ciekawe skąd bierze się taka różnica czyżby Belgowie byli biedniejsi??? Wklejam jakie czynności wykonują w Belgii przy drugim przeglądzie a na końcu cena i jest to z tego miesiąca. 2DE SERVICE
De volgende diensten worden voorzien:
Controles : volgens de voorschriften van de
constructeur (DSR+)
Verversen: motorolie (Mazda Original Oil
Supra X 0W-20) – remvloeistof
Vervangen : oliefilter – interieurfilter
Bijvullen (indien nodig)
ruitensproeiervloeistof, koelvloeistof
Kostprijs
€ 333,58*
De volgende diensten worden voorzien:
Controles : volgens de voorschriften van de
constructeur (DSR+)
Verversen: motorolie (Mazda Original Oil
Supra X 0W-20) – remvloeistof
Vervangen : oliefilter – interieurfilter
Bijvullen (indien nodig)
ruitensproeiervloeistof, koelvloeistof
Kostprijs
€ 333,58*
Jarol30 napisał(a):Drugi przegląd w Polsce 1915zł w Belgii 333.58euro. Ciekawe skąd bierze się taka różnica czyżby Belgowie byli biedniejsi??? Wklejam jakie czynności wykonują w Belgii przy drugim przeglądzie a na końcu cena i jest to z tego miesiąca. 2DE SERVICE
De volgende diensten worden voorzien:
Controles : volgens de voorschriften van de
constructeur (DSR+)
Verversen: motorolie (Mazda Original Oil
Supra X 0W-20) – remvloeistof
Vervangen : oliefilter – interieurfilter
Bijvullen (indien nodig)
ruitensproeiervloeistof, koelvloeistof
Kostprijs
€ 333,58*
Jeśli Tłumacz Google dobrze przetłumaczył to wymienili to, co u nas podczas drugiego przeglądu, czyli olej silnikowy, płyn hamulcowy, filtr kabinowy. Nie ma wzmianki o filtrze powietrza i kontroli perforacji podwozia. Ciekawe, że uzupełniają płyn do spryskiwaczy.
perot napisał(a):W ASO robisz tylko przeglądy gwarancyjne, które są potrzebne do utrzymania gwarancji. Można też te same przeglądy robić poza ASO, jedynie musi to być autoryzowany warsztat.
Sam przegląd techniczny musi być przeprowadzony w stacji kontroli pojazdów, ASO nie przeprowadza takich przeglądów. Datę badania masz w dowodzie rejestracyjnym. Po trzech latach następny jest na dwa,później co roku.
Co masz na myśli "autoryzowany warsztat"?
To nie jest tak że dzięki dyrektywie GVO możesz w każdym warsztacie zrobić przegląd gwarancyjny ?
Nie do końca w każdym warsztacie. Decydując się na przegląd gwarancyjny poza ASO ,trzeba pamiętać że przegląd musi być wykonany zgodnie z zaleceniami producenta auta.
"Ważne jest by stacja taka miała dostęp do dokumentacji serwisowej określonego modelu samochodu. Mechanik musi wiedzieć, co należy zrobić w samochodzie przy konkretnym przeglądzie. Wybierając niezależny serwis dobrze zorientować się, czy posiada on możliwość wygenerowania listy czynności koniecznych do wykonania naprawy danego modelu. ASO może bowiem odmówić naprawy pojazdu w ramach gwarancji, jeśli wykaże, że bezpośrednią przyczyną powstania usterki było serwisowanie lub naprawa przeprowadzone nieprawidłowo lub niezgodnie ze specyfikacją ustaloną przez producenta. Dlatego też tak ważna jest szczegółowa dokumentacja czynności wykonywanych przez niezależny warsztat (w tym wszelkie faktury, rachunki czy wydruki z komputera diagnostycznego, ukazujące zakres wykonanych prac oraz wykaz zastosowanych części). Mechanik nie może zatem opierać się tylko i wyłącznie na swojej wiedzy i doświadczeniu.
Nowoczesne serwisy posiadają często urządzenia działające w trybie Pass Thru. Pozwala on na łączenie się z serwerami producenta i ściągnięcie dokumentacji serwisowej. "
Niestety nie wszystkie warsztaty mają dostęp do takiego oprogramowania, które swoją drogą jest płatne w formie abonamentu.
"Ważne jest by stacja taka miała dostęp do dokumentacji serwisowej określonego modelu samochodu. Mechanik musi wiedzieć, co należy zrobić w samochodzie przy konkretnym przeglądzie. Wybierając niezależny serwis dobrze zorientować się, czy posiada on możliwość wygenerowania listy czynności koniecznych do wykonania naprawy danego modelu. ASO może bowiem odmówić naprawy pojazdu w ramach gwarancji, jeśli wykaże, że bezpośrednią przyczyną powstania usterki było serwisowanie lub naprawa przeprowadzone nieprawidłowo lub niezgodnie ze specyfikacją ustaloną przez producenta. Dlatego też tak ważna jest szczegółowa dokumentacja czynności wykonywanych przez niezależny warsztat (w tym wszelkie faktury, rachunki czy wydruki z komputera diagnostycznego, ukazujące zakres wykonanych prac oraz wykaz zastosowanych części). Mechanik nie może zatem opierać się tylko i wyłącznie na swojej wiedzy i doświadczeniu.
Nowoczesne serwisy posiadają często urządzenia działające w trybie Pass Thru. Pozwala on na łączenie się z serwerami producenta i ściągnięcie dokumentacji serwisowej. "
Niestety nie wszystkie warsztaty mają dostęp do takiego oprogramowania, które swoją drogą jest płatne w formie abonamentu.
Robiony w czerwcu 23.
Madzia zaliczyła pierwszy przegląd serwisowy przy 19700 km. Na tak zwaną 5
Koszt 3 godzinnej imprezy z myciem 1554 zł w serwisie Nivet na Marsa w stolicy
Madzia zaliczyła pierwszy przegląd serwisowy przy 19700 km. Na tak zwaną 5
Koszt 3 godzinnej imprezy z myciem 1554 zł w serwisie Nivet na Marsa w stolicy
Odświeżę trochę temat. W ASO powiedziano mi niedawno, że jeśli w okresie gwarancji wszystkie przeglądy robi się w ASO i z ich materiałów, to nawet po gwarancji, jak coś się zepsuje, naprawiają za darmo. Marketing i zachęta do kupowania wszystkiego u nich czy fakt? Słyszeliście coś o tym?
A co takiego wymieniali i ile to kosztowało?
Ja bym co do zasady w to nie wierzył. Tzn. ok, teraz tak jest i jest spoko, ale kiedyś centrali może się to przestać kalkulować i będzie po temacie, a pisemnie nikt tego nie gwarantuje.
Ja bym co do zasady w to nie wierzył. Tzn. ok, teraz tak jest i jest spoko, ale kiedyś centrali może się to przestać kalkulować i będzie po temacie, a pisemnie nikt tego nie gwarantuje.
Akumulator (nie wiem ile kosztuje), czujnik na akumulatorze (~900zł), konwerter DCDC (~5000zł) i ~6 tygodni zastępczych (głównie czekanie na części).
Ogólnie jest tak, że jak się robi przeglądy to często tak robią z tego co wiem.
Teraz na nowe masz 6 lat gwarancji (i to nie ubezpieczenie) więc to raczej porada dla tych co jeszcze mieli 3, że na moim przykładzie warto robić te przeglądy. Mnie się opłacało, chociaż wolałbym aby samochód po prosu był sprawny.
Ogólnie jest tak, że jak się robi przeglądy to często tak robią z tego co wiem.
Teraz na nowe masz 6 lat gwarancji (i to nie ubezpieczenie) więc to raczej porada dla tych co jeszcze mieli 3, że na moim przykładzie warto robić te przeglądy. Mnie się opłacało, chociaż wolałbym aby samochód po prosu był sprawny.
krzychun napisał(a):Akumulator (nie wiem ile kosztuje), czujnik na akumulatorze (~900zł), konwerter DCDC (~5000zł) i ~6 tygodni zastępczych (głównie czekanie na części).
Ogólnie jest tak, że jak się robi przeglądy to często tak robią z tego co wiem.
Teraz na nowe masz 6 lat gwarancji (i to nie ubezpieczenie) więc to raczej porada dla tych co jeszcze mieli 3, że na moim przykładzie warto robić te przeglądy. Mnie się opłacało, chociaż wolałbym aby samochód po prosu był sprawny.
Kilka tygodni temu na przeglądzie zgłosiłem, że miałem akcję z aku (opisaną z resztą tu na forum) i od razu usłyszałem, że nic z tym nie zrobią.
Nagrałem kilka filmików z usterką, której wcześniej nie mogli zdiagnozować i usłyszałem, że filmik to sobie mogę... liczy się to co u nich wyjdzie.
Opryski na lakierze "to wie pan, usterka mechaniczna".
Gaśnięcie przy ruszaniu? "Za mało gazu pan dodaje".
Dobrze, że chociaż działające (akurat działające, bo pół roku nie działało) lusterko wymienili.
Czytałem tu na forum już różne rewelacje (lakierowanie samochodu, wymiana akumulatora itp) jednak mocno rozmija się to z moimi doświadczeniami, a próbowałem w kilku ASO. Może mój problem polega na tym, że nie kontaktowałem się z Mazda Polska?
dine napisał(a):Może mój problem polega na tym, że nie kontaktowałem się z Mazda Polska?
Możliwe, co prawda akumulator wymienili sami (z braku innego pomysłu na błędy), ale potem już było "nie ma błędu – nie ma problemu". A na nowym akumulatorze to by pewnie ze 2 lata było bez błędu. Dopiero kontakt z Mazdą Polska popchnął sprawę dalej (moja dociekliwość i diagnozowanie samemu też było potrzebne niestety).
Moim zdaniem sporo zależy od doradcy serwisowego czy się mu chce kontaktować z Mazda Polska. Ale np. tuner, który raz na pół roku traci ustawienia basów/pogłaśniania itd. (myślałem, że to część problemów z akumulatorem) to akurat sami załatwili na koszt Mazdy (z tym było łatwo bo była jakaś nota serwisowa na dokładnie taki problem). Znaczy załatwili – dalej czekam aż przyjdzie.
A o malowaniu maski też słyszałem, nie zawsze 100%, ale np. 50% pokrywają. Podstawowa sprawa, przeglądy w ASO co rok.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9