Cześć!
Ma ktoś sposób na hałasy ze słupka B? Kiedy jadę po nierównościach, to słyszę taki irytujący hałas przypominający dźwięk kiedy się dwie dłonie splecie i uderza o kolano Na 100% jest to słupek B, to kiedy włożę dłoń i zaprę o fotel kierowcy, to hałas maleje (niestety nie ustaje całkowicie). Właśnie cyknęło mi 30kkm, a przed tygodniem z rodzicami kupiłem Subaru XV. Mam porównanie i ze smutkiem stwierdzam, że to nie mazda jest japońskim premium:)
Trzeszczący słupek B.
Strona 1 z 1
Miałem podobnie, nie zawsze się odzywało nawet jadąc po nierównościach. Zgłaszałem do Aso bezskutecznie, na złość nic się nie odzywało.
U mnie rozwiązaniem okazało się rozebranie słupka i zaaplikowanie silikonu w sprayu na wszystko co może o siebie obcierać.
Problem zniknął i jak na razie nie powrócił.
U mnie rozwiązaniem okazało się rozebranie słupka i zaaplikowanie silikonu w sprayu na wszystko co może o siebie obcierać.
Problem zniknął i jak na razie nie powrócił.
U mnie słychać to non-stop jeżeli droga jest nierówna. Przy hmowaniu dodatkowo drzwi "prykają" tak jak by cała konstrukcja się odkształcała, a drzwi kierowcy pracowały. Za niecały miesiąc przegląd. Lusterka przestały działać na dobre, przy skręcaniu słychać "strzały" (ktoś tu wspominał o wymianie mocowań amortyzatorów), jak jest mokro i zimo nie działa keyless... Grubiutko! Zobaczymy co powiedzą na przeglądzie.
dine napisał(a):Ma ktoś sposób na hałasy ze słupka B?
Kurczę też raz na jakiś czas coś słychać i u mnie na początku myślałem, że to fotelik syna i mocowanie isofix ale jak przeniosłem go do przodu dziwny dźwięk dalej się pojawia. Raz na jakiś czas.
Daj znać czy po zgloszeniu w ASO coś zrobili
Panowie, sprawdźcie regulację wysokości pasa na słupku B – u mnie to był winowajca – maskownica wokół przycisku spuszczania posiada luzy i "telepie" o pozostałe elementy. Proponuje wsunąć w szczelinę na dole i u góry kawałek podkładki filcowej i sprawdzić czy coś pomogło – u mnie po zastosowaniu tego zabiegu cisza.
Z tymi dźwiękami bywa różnie. Po przeprowadzce do nowego samochodu, w czasie pokonywania nierówności pojawiały się „świerszcze” z okolic panelu klimatyzacji. Kiedyś po drodze, zajechałem do serwisu. Pracownik zabrał auto na męki, wrócił po kilku minutach i potwierdził, że co prawda dźwięk dochodzi z panelu, ale nie on jest jego źródłem, bo tylko ten dźwięk.odbija. Winowajcą okazał się taki wałek do podpierania pleców, na fotelu pasażera z przodu, a dokładnie, zapięcie z tyłu oparcia tego fotela. Co prawda taśmy były naciągnięte dość mocno a w plastikowym zatrzasku nie było luzu, ale i tak, w czasie pokonywania nierówności, jego elementy tarły o siebie i „świerszczały”. Tak więc, przynajmniej w moim przypadku, źródło dźwięku znajdowało się gdzie indziej niż miejsce, z którego ten dźwięk słyszałem i ja i pracownik serwisu.
Paolo napisał(a):super czekam na info
No więc dziś odebrałem auto po przeglądzie. Drugi przegląd kosztował mnie ~2250PLN (w tym odgrzybianie, ozonowanie i auto zastępcze na 3 dni).
– trzeszczące drzwi już nie trzeszczą
– hałasujący słupek B już nie hałasuje (chociaż tu widzę, że czymś nasmarowali jedynie)
– doszedł w międzyczasie rezonans gdzieś za deską przy ~2500obr – też usunięte (powodowany przez przewody klimatyzacji)
– wymienione lusterko lewe
– wymienione klamki z przodu
– wymienione wszystkie rzeczy, które uwzględniał drugi przegląd.
– wrzucono nowy soft MZD Connect (ver. 11000).
Jedyną rzeczą, której nie zduplikowano i nie wyeliminowano to dziwne "pykanie" przy skręcaniu na zjeździe (ciężko mi to wytłumaczyć). Sprawdzono jednak mocowanie amortyzatorów i nie stwierdzono niczego niepokojącego.
Auto jedynie opłukano, nie zostało ono umyte. W środku pomazane i wypalcowane.
To wszystko w ASO Mazda Puławska 516.
Zobaczymy na jak długo to wystarczy. Jestem zadowolony jednak jak widać nie wszystko poszło jak należy. Do tej pory korzystałem z trzech ASO (Bednarscy Toruń, Auto-Idea Olsztyn, Puławska 516 Warszawa). Z tej trójki Olsztyn wypada bezwzględnie najlepiej.
dine napisał(a):– hałasujący słupek B już nie hałasuje (chociaż tu widzę, że czymś nasmarowali jedynie)
Odnoszę wrażenie, że to jakiś mechanizm regulacji wysokości pasów/ napinacza pasów – ciężko stwierdzić. U mnie pierwszy przegląd pewnie z końcem roku.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9