Akumulator – kilka pytań
Neonixos666 – a niby dlaczego? Wymieniłem swój akumulator po 7 latach użytkowania i nigdy go nie ładowałem. Nie miałem z nim problemów do samej wymiany, ale 7 lat to już sporo i obawiałem się już nadchodzącej zimy. Jeździłem 95% w mieście, najczęściej krótkie trasy, ale starałem się nie jeździć "w jedną stronę" mniej aniżeli 12-15km. Wot i cała filozofia
czarmi napisał(a):Neonixos666 – a niby dlaczego? Wymieniłem swój akumulator po 7 latach użytkowania i nigdy go nie ładowałem. Nie miałem z nim problemów do samej wymiany, ale 7 lat to już sporo i obawiałem się już nadchodzącej zimy. Jeździłem 95% w mieście, najczęściej krótkie trasy, ale starałem się nie jeździć "w jedną stronę" mniej aniżeli 12-15km. Wot i cała filozofia
Dlatego że ładując akumulator prostownikiem wydłużasz jego życie, ładowanie alternatorem to nie to samo co odpowiednio zaprogramowany cykl ładowania, jeśli każdy zadbał by choć raz lub dwa razy w roku o akumulator to żyłyby one dłużej. Niestety o akumulatorze przypomina się jak już przestanie kręcić przy pierwszych przymrozkach i bach wymiana a często wystarczy go porządnie naładować odpowiednio dobranym prostownikiem.
Czyli mój aku z BK wymieniony po 10 latach i mojego ojca z DE również wymieniony po 10 latach i nigdy nie doładowywane prostownikiem żyłyby np 15 lat?
Ciekawa teza .
Ciekawa teza .
nie myl akumulatorów na pierwszy montaż i takiego który kupujesz w sklepie.
Tak masz racje, nikt o zdrowych zmysłach nie kupi Panasonica bo "strasznie drogi", a to właśnie robi różnicę.
Jednak cały czas nie widzę związku z doładowywaniem prostownikiem.
Jednak cały czas nie widzę związku z doładowywaniem prostownikiem.
To co pisze Neonixos ma sens, dodam od siebie, że aktualnie często akumulatory wymagają do doładowania dużo wyższego napięcia, niż to na które pozwala elektronika i kagańce bezpieczeństwa ograniczające możliwości alternatorów.
W moim np. ładowanie odcinane jest przy niskim poborze i napięciu na akumulatorze zaprogramowanym w sterowaniu.
Aby jednak uzyskać pełną gęstość elektrolitu nie wystarczy utrzymać nawet wygórowanego 14,4V ale czasami nawet podnieść napięcie do ponad 16V.
Niestety pokładowe urządzenia poszłyby z dymem przy takim napięciu a sprawny regler akumulatora i tak nie pozwoli na takie wartości.
Oczywiście akumulatory są zbudowane z różnych materiałów, dlatego te 14,4V będzie ok jako taka uśredniona wartość dla wszystkiego, co można nazwać akumulatorem.
W moim np. ładowanie odcinane jest przy niskim poborze i napięciu na akumulatorze zaprogramowanym w sterowaniu.
Aby jednak uzyskać pełną gęstość elektrolitu nie wystarczy utrzymać nawet wygórowanego 14,4V ale czasami nawet podnieść napięcie do ponad 16V.
Niestety pokładowe urządzenia poszłyby z dymem przy takim napięciu a sprawny regler akumulatora i tak nie pozwoli na takie wartości.
Oczywiście akumulatory są zbudowane z różnych materiałów, dlatego te 14,4V będzie ok jako taka uśredniona wartość dla wszystkiego, co można nazwać akumulatorem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
paweł_TBU napisał(a):Kupował ktoś Aku i może coś polecić? Mój wyzionął ducha gwarancja odpada po padło więcej niż 2 cele
Jakie to ma znaczenie?
Ty nie musisz się na tym znać – jeśli masz gwarancję, to uderzaj...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
No to jest jasność
Ja sam nie wiem, ale gdybym musiał teraz kupować, to po pierwsze chciałbym mieć wyjmowalne korki, a nie zabudowę szczelną i być może im cięższy, tym lepsiejszy.
Kupiłbym możliwie większy od firmowego.
Mam exide – już nie wiem ile lat (ponad 5...może 7. ) i się sprawdza przejechał już kilka aut. Uratował mazdę 323bJ, dalej był w peugeocie 407 a po nim wskoczył do hondzi...
Ja sam nie wiem, ale gdybym musiał teraz kupować, to po pierwsze chciałbym mieć wyjmowalne korki, a nie zabudowę szczelną i być może im cięższy, tym lepsiejszy.
Kupiłbym możliwie większy od firmowego.
Mam exide – już nie wiem ile lat (ponad 5...może 7. ) i się sprawdza przejechał już kilka aut. Uratował mazdę 323bJ, dalej był w peugeocie 407 a po nim wskoczył do hondzi...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Miałem Exide i varte i byłem zadowolony, w MiTo mam centrę i też śmiga, w ASO Ori 800pln ale jakoś nie mam zaufania skoro padł po 2.5roku pytanie czy do miękkiej hybrydy wystarczy zwykły czy musi być AEG?
paweł_TBU napisał(a):No to uderzyłem i taka odpowiedź dostałem, gwarancja nieuznana.
Uderzaj do Mazdy Polska i przedstaw sytuacje.
Powinno pomóc
paweł_TBU napisał(a):Miałem Exide i varte i byłem zadowolony, w MiTo mam centrę i też śmiga, w ASO Ori 800pln ale jakoś nie mam zaufania skoro padł po 2.5roku pytanie czy do miękkiej hybrydy wystarczy zwykły czy musi być AEG?
Myślę, że jednak jakiś EFB , bo zwykły mógłby mieć krótszą żywotność ale z drugiej strony EFB ma tylko zmiany konstrukcyjne fizycznie wzmacniające akumulator , więc na chłopski rozum nie powinno być aż takiej różnicy.
Ja bym chyba spróbował, ale tylko wtedy jeśli bym miał dostępny pod ręką (bez potrzeby kupowania ), bo tylko tak może a sobie wyrobić opinię ..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
paweł_TBU napisał(a):[...] pytanie czy do miękkiej hybrydy wystarczy zwykły czy musi być AEG?
zadra napisał(a):Myślę, że jednak jakiś EFB [...]
A ja myślę, że do MHybrid zwykły. Po pierwsze – dlatego, że tak jest w instrukcji; a po drugie – dlatego, że w MHybrid, to kondensator jest źródłem energii do uruchomienia silnika w trybie start/stop i dzięki temu akumulator nie jest tak obciążony jak w autach z systemem start/stop, które nie są miękkimi hybrydami i poza tradycyjnym akumulatorem nie mają kondensatora.
Na ori nie ma jakichś oznaczeń jakiego typu jest to akumulator?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości