Witam
Wymieniając radio narodził się problem z nie pasującymi wtyczkami radia. Można obejść to na kilka sposobów:
1. Kupić gotową przejściówkę MAZDA na ISO.
2. Kupić wtyk ISO i obciąć wtyczkę w instalacji samochodu i tam się z nią wlutować.
3. Kupić gniazdo ISO i wykorzystać wtyk starego radia.
Oczywiście najłatwiejszym sposobem będzie kupić przejściówkę której cena waha się w granicach 25 PLN, można zrobić to taniej wybierając sposób 2 lub 3. Ja wybrałem sposób 3, jest wygodniejszy niż sposób 2 ponieważ możemy sobie w domu na spokojnie to zrobić a ze sposobem 2 bywa różnie nie każdy posiada prąd w garażu i nie ciekawie się zakańcza i lutuje przewody które lekko wystają poza deskę rozdzielczą.
Najpierw przygotowujemy sobie narzędzia:
1. Lutownica
2. Nożyk montażowy
3. Cyna
4. Kalafonia
5. Koszulki termokurczliwe
6. Szczypce
Jeśli skompletowaliśmy już narzędzia zabieramy się za robienie przejściówki
1. Musimy się zaopatrzyć w sklepie elektronicznym/samochodowym w takie gniazdo ISO (ja zapłaciłem 7zł) :
Potrzebujemy także wtyków mazdy (te zostały odcięte od radia które było oryginalnie w samochodzie):
Jak już skompletujemy już gniazdo i wtyk bierzemy się do roboty. Na początku musimy ocynować końcówki przewodów aby nasze połączenia były pewne. Mniej więcej tak to wygląda:
Jeśli wykonaliśmy tą czynność dla wszystkich potrzebnych przewodów, przychodzi czas na odpowiednie połączenie przewodów. Najpierw zakładamy na przewody koszulki termokurczliwe zapobiegną one zwarciom a następnie lutujemy przewody ze sobą, pomocne będzie tu małe imadełko które posłuży nam jako 3 ręka. 3 nie przylutowane przewody to podświetlenie, masa, i sygnał dla anteny automatycznej.
Opis styków ISO:
Opis styków MAZDA:
Zbliżenie przewodów:
Krótki opis podłączenia
PIN > OPIS > Kolor przewodu ISO
A > 12V Stacyjka > Czerwony
B > 12V Akumulator > Żółty
C > Podświetlenie > Pomarańczowy
E > Sterowanie anteną > Niebieski
I > Głośnik LF+ > Biały
J > Głośnik RF+ > Szary
K > Głośnik LF – > Biały z czarnym paskiem
L > Głośnik RF- > Szary z czarnym paskiem
M > Głośnik LR+ > Zielony
O > Głośnik LR- > Zielony z czarnym paskiem
Q > Głośnik RR+ > Fioletowy
R > Głośnik RR- > Fioletowy z czarnym paskiem
Wracając do moich 3 nie podłączonych przewodów to zostawiłem je nie podłączone ponieważ:
Masa jest na wsuwkę , moje radio nie obsługuje sterowania podświetleniem, a wysuwanie anteną w niektórych modelach Mazdy jest na okrągłym wtyku i po prostu po ucinałem przewody w samochodzie i skręciłem kostką elektryczną. Jeżeli ktoś chce może kupić wsuwkę do masy i gniazdo na wtyk okrągły do anteny i zakończyć przewody.
Mam nadzieję, że nie na darmo pisałem i fotorelacja przyda się komuś. W razie problemów chętnie pomogę.
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS
Przejściówka audio MAZDA –> ISO
Strona 1 z 1
Kolego mam do Ciebie pytanie bo napisałeś, że Twoje radio nie obsługuje regulacji podświetleniem. A ja mam problem ponieważ nie podświetlają mi się przyciski radia. Sam wyświetlacz świeci. Żarówki nie są przepalone. Zastanawiam się czy to jest wina podłączenia radia? Kabel odpowiedzialny za podświetlenie nie jest podłączony
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Myślę że to będzie ten problem w akurat mam taki sam przykład w drugim samochodzie VW tam dopóki nie uruchomi się świateł nie ma podświetlenia przycisków
- Od: 28 gru 2010, 00:58
- Posty: 7
- Skąd: Orneta
- Auto: MAZDA 323F BA 1.8 1995
W Premacy podświetlenie przycisków to 2 dodatkowe przewody + i –. Jeżeli nie są one podłączone to będzie świecił tylko wyświetlacz. A po włączeniu świateł podświetlenie radia powinno się ściemnić. Czyli załącza tryb do jazdy nocnej.
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Chce podłączyc kamere cofania . Czy wie ktoś który pin/y odpowiedzialne sa za back in/Reverse ?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 10 maja 2020, 18:03
- Posty: 1
No w tym aucie to akurat sygnał z czujnika przy skrzyni byś musiał wziąć.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości