Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver Stage 2 150Km/363Nm, lotka, MPS interior
Największe zyski w porównaniu do kosztów da uwolnienie fabrycznych rezerw.
Większy IC ma jedną wadę – zwiększy pojemność dolotu za turbiną, a co za tym idzie zwiększy laga.
W razie jakbyś nie wymieniał IC, to przynajmniej dobrze wyczyść starego. Turbo zawsze puści kropelkę oleju czy dwie, który osadza się wewnątrz IC i izoluje powietrze od ścianek.
@Wienson Nie jesteś specjalistą, ale dobrze kombinujesz. Trzeba jednak zaznaczyć, że turbo ma zapasy, i bez podkręcenia WG nie ma sensu ruszać dolotu i wydechu. To jest dopiero następny krok, w razie jakby turbo nie nadążało z podawaniem ciśnienia.
Większy IC ma jedną wadę – zwiększy pojemność dolotu za turbiną, a co za tym idzie zwiększy laga.
W razie jakbyś nie wymieniał IC, to przynajmniej dobrze wyczyść starego. Turbo zawsze puści kropelkę oleju czy dwie, który osadza się wewnątrz IC i izoluje powietrze od ścianek.
@Wienson Nie jesteś specjalistą, ale dobrze kombinujesz. Trzeba jednak zaznaczyć, że turbo ma zapasy, i bez podkręcenia WG nie ma sensu ruszać dolotu i wydechu. To jest dopiero następny krok, w razie jakby turbo nie nadążało z podawaniem ciśnienia.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Kolejna porcja fruktów zamontowana.
Kierownica z mpsa z przyciskami od tempomatu.
Ogólnie wziąłem tą kierownicę trochę na ryzyko bo skóra jest w niewiele lepszym stanie jak u mnie. Ryzyko związane z tym, że tempomat nie będzie dzialać.
Na chwilę obecną oczywiście nie działa – podobno trzeba go zaprogramować.
Zobaczymy.
Marzy mi się przód z mpsa tj zderzak z maską ale ceny kosmiczne.
Kierownica z mpsa z przyciskami od tempomatu.
Ogólnie wziąłem tą kierownicę trochę na ryzyko bo skóra jest w niewiele lepszym stanie jak u mnie. Ryzyko związane z tym, że tempomat nie będzie dzialać.
Na chwilę obecną oczywiście nie działa – podobno trzeba go zaprogramować.
Zobaczymy.
Marzy mi się przód z mpsa tj zderzak z maską ale ceny kosmiczne.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Nic dziwnego że ceny kosmiczne – MPS to mocna przednionapędówka, więc zderzaki i maski szybko się zużywają
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Z tego co mi wiadomo to tempomatu nie trzeba programować. Poza kierownicą, sprawdź czy jest bezpiecznik od tempomatu, bo skoro go dołożyłeś to może go nie być. Kompletna wiązka i zaprogramowanie kompa jest w każdej. Jeszcze tylko sprawdź ile pinów ma kostka od czujnika pedału hamulca. Czy ma wyjście pod tempomat czy nie. Jeżeli nie ma to wymień na taką żeby miała i powinno działać.
- Od: 22 mar 2019, 00:27
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 B
Up.
Na liczniku przekroczyliśmy 163000km.
Z racji, tego, że turbo gwizdało i była obawa o jej dalszą współpracę – zakupiłem zregenerowaną z allegro.
Na taki ruch zdecydowałem się z powodu tego iż samochód jest codziennie używany na odcinkach gdzie krucho z komunikacją publiczną a średnio mi się widzi wynajmowanie auta zastępczego.
Czy to był dobry ruch? No tak średnio. Przez fakt, że turbo zostało wymienione i tego samego dnia pojechało auto do tunera – tunera spisał się na czapkę z jedynką i później musiałem odkręcać jego robotę.
Do rzeczy – oprócz wymiany turba, była też skrobanka dpf. Do tego celu tuner był potrzebny by go z programu usunąć.
Nowe turbo było skręcone na maxa na długości wajchy idącej do gruszki. Co to dało? Brak turba do 2500obr. Wynik na hamowni? Po korektach mapy 119km/200Nm. Teraz najlepsze: tuner chciał za gorsze parapetry pieniądze. No mistrz. Bo ten tuner tylko programowo działa – śrubek nie kręci. W sumie fajnie. Też tak bym chciał w swojej robocie
Z pomocą przyszła nasza Grupa Łódzka i SP Customs gdzie Piohrun doszedł do tego jak się zabrać za śrubę (nakrętkę) regulacyjną i pokręcilismy. Jeszcze raz muszę przekręcić juz tak na finalną wartość i potem jeszcze raz do tunera by sprawdził parametry.
Co do dpf – chciałem go wyciąć bo byłem pewien, że jak auto jeździło cały czas miasto to i tak zaraz będzie trzeba w niego ingerować. Dodatkowo wyskoczył check o zbyt małej ilości płynu katalicznego i to był gwóźdź do trumny.
Czy teraz kopci? Coś tam zakopci przy pełnym obciążeniu ale turbo jeszcze nie jest odkręcone więc ma mniej powietrza niż powinien mieć. Widziałem kopciuchy z dpfem więc imho jest ok.
Na liczniku przekroczyliśmy 163000km.
Z racji, tego, że turbo gwizdało i była obawa o jej dalszą współpracę – zakupiłem zregenerowaną z allegro.
Na taki ruch zdecydowałem się z powodu tego iż samochód jest codziennie używany na odcinkach gdzie krucho z komunikacją publiczną a średnio mi się widzi wynajmowanie auta zastępczego.
Czy to był dobry ruch? No tak średnio. Przez fakt, że turbo zostało wymienione i tego samego dnia pojechało auto do tunera – tunera spisał się na czapkę z jedynką i później musiałem odkręcać jego robotę.
Do rzeczy – oprócz wymiany turba, była też skrobanka dpf. Do tego celu tuner był potrzebny by go z programu usunąć.
Nowe turbo było skręcone na maxa na długości wajchy idącej do gruszki. Co to dało? Brak turba do 2500obr. Wynik na hamowni? Po korektach mapy 119km/200Nm. Teraz najlepsze: tuner chciał za gorsze parapetry pieniądze. No mistrz. Bo ten tuner tylko programowo działa – śrubek nie kręci. W sumie fajnie. Też tak bym chciał w swojej robocie
Z pomocą przyszła nasza Grupa Łódzka i SP Customs gdzie Piohrun doszedł do tego jak się zabrać za śrubę (nakrętkę) regulacyjną i pokręcilismy. Jeszcze raz muszę przekręcić juz tak na finalną wartość i potem jeszcze raz do tunera by sprawdził parametry.
Co do dpf – chciałem go wyciąć bo byłem pewien, że jak auto jeździło cały czas miasto to i tak zaraz będzie trzeba w niego ingerować. Dodatkowo wyskoczył check o zbyt małej ilości płynu katalicznego i to był gwóźdź do trumny.
Czy teraz kopci? Coś tam zakopci przy pełnym obciążeniu ale turbo jeszcze nie jest odkręcone więc ma mniej powietrza niż powinien mieć. Widziałem kopciuchy z dpfem więc imho jest ok.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Takie przykrości tylko po taniości. Z tym, że taniość wcale nie musi oznaczać pieniędzy, a najmniejszą linię oporu.
Turbo po regeneracji skręcone ma maksa? Dobry turbiniarz powinien to fabrycznie ustawić, a dobry tuner samym programem poprawić. Tak było w moim przypadku, stąd moja opinia, ale co ja się tam znam. Dobra rada na przyszłość, jak ktoś Ci będzie auto ogarniał kompleksowo, to potem nie może zrzucić na kogoś, że turbina zła, że program nie ten. Nie latasz od Annasza do Kajfasza.
Powodzenia w dalszych modach. W ile celujesz? Moja po samym fap-off miała 115/270, czy coś koło tego.
Turbo po regeneracji skręcone ma maksa? Dobry turbiniarz powinien to fabrycznie ustawić, a dobry tuner samym programem poprawić. Tak było w moim przypadku, stąd moja opinia, ale co ja się tam znam. Dobra rada na przyszłość, jak ktoś Ci będzie auto ogarniał kompleksowo, to potem nie może zrzucić na kogoś, że turbina zła, że program nie ten. Nie latasz od Annasza do Kajfasza.
Powodzenia w dalszych modach. W ile celujesz? Moja po samym fap-off miała 115/270, czy coś koło tego.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Dobra rada na przyszłość, jak ktoś Ci będzie auto ogarniał kompleksowo, to potem nie może zrzucić na kogoś, że turbina zła, że program nie ten. Nie latasz od Annasza do Kajfasza.
Nie wszystko niestety jest też takie proste w tym przypadku ale generalnie zgadzam się.
W ile celujesz?
Generalnie tyle ile może te auto mieć. Pewnie więcej jak 130/300 to nie będzie.
Plus jest taki, że ta hamownia, która gość mierzy jest raczej realna a nie zawyża.
Przez to, że narzeczona tym autem jeździ – to nawet nie mam czasu odkręcić cięgna gruszki na odpowiednie parametry. Wtedy mógłbym go shamować i się dowiedzieć ile właściwie powinna mieć.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Up.
164000km
Eksploatacyjnie wymiana oleju i filtrów.
Dodatkowo pokrywa zaworów z odmą – olej w turbinie – trzeba było się tym zająć.
Kompleksowa regeneracja zacisków tył – auto na podnośniku chodziło ładnie ale jak się zaciski zagrzały – potrafiły się zacinać.
Może wystarczyło przesmarować ale z drugiej strony – już mi szkoda czasu na takie januszowanie.
164000km
Eksploatacyjnie wymiana oleju i filtrów.
Dodatkowo pokrywa zaworów z odmą – olej w turbinie – trzeba było się tym zająć.
Kompleksowa regeneracja zacisków tył – auto na podnośniku chodziło ładnie ale jak się zaciski zagrzały – potrafiły się zacinać.
Może wystarczyło przesmarować ale z drugiej strony – już mi szkoda czasu na takie januszowanie.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
badziewie prawda
Tempomatu się nie programuje, ale to nie jest tak, że instalacja jest w każdej. Musisz sprawdzić ile kabli dochodzi Ci do czujnika pedału sprzęgła/lub hamulca – nie pamiętam już. Wydaje mi się, że sprzęgła.
Bez tempomatu są zdaje się dwa, a żeby był i mógł działać tempomat muszą być 3 (jeśli mnie pamięć nie myli).
Generalnie wszystkie informacje dotyczące dokładania temponatu są tu, na forum.
W poliftowej benzynie 2.0 wystarczyło kupić przyciski do kierownicy i inny czujnik położenia pedału sprzęgła i tempomat działał sam z siebie. Nie jestem do końca pewien, że w dieslach było tak samo.
Widzę, że masz 2005, więc może nie być tak różowo, ale poszukaj i poczytaj.
Tempomatu się nie programuje, ale to nie jest tak, że instalacja jest w każdej. Musisz sprawdzić ile kabli dochodzi Ci do czujnika pedału sprzęgła/lub hamulca – nie pamiętam już. Wydaje mi się, że sprzęgła.
Bez tempomatu są zdaje się dwa, a żeby był i mógł działać tempomat muszą być 3 (jeśli mnie pamięć nie myli).
Generalnie wszystkie informacje dotyczące dokładania temponatu są tu, na forum.
W poliftowej benzynie 2.0 wystarczyło kupić przyciski do kierownicy i inny czujnik położenia pedału sprzęgła i tempomat działał sam z siebie. Nie jestem do końca pewien, że w dieslach było tak samo.
Widzę, że masz 2005, więc może nie być tak różowo, ale poszukaj i poczytaj.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Jest taki temat i jak na złość jeżeli chodzi o dizle to nie jest taka prosta sprawa bo były montowane czujniki hamulca 2 pinowe i 4 pinowe równolegle w przedliftach i poliftach. Dizel ma "przepustnicę" elektroniczną.
Brakło mi czasu od ostatniej zabawy na to. Sprawdzę czujnik bo najprawdopodbniej jest dwupinowy. Bardziej mnie martwi brak kontrolki cruise na liczniku. Czy to też załatwi sprawa podmiany licznika...
Brakło mi czasu od ostatniej zabawy na to. Sprawdzę czujnik bo najprawdopodbniej jest dwupinowy. Bardziej mnie martwi brak kontrolki cruise na liczniku. Czy to też załatwi sprawa podmiany licznika...
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Dokładnie tak jak pisze kolega – kontrolka jest we wszystkich i masz racje, tam mialy byc 4 piny, a nie 3. W każdym razie więcej niż 2
Zrób sobie test zegarów – jest na youtubie filmik jak to się robi, wtedy Ci się wszystkie kontrolki zapalą.
Zrób sobie test zegarów – jest na youtubie filmik jak to się robi, wtedy Ci się wszystkie kontrolki zapalą.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Test zegarów jakbyś potrzebował – jednoczesne przełączenie stacyjki w tryb "grzania świec" i wciśnięcie przycisku do resetu lub zmiany TRIP przy liczniku
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Co tu taka cisza? Czyżby Mazda dobrze się sprawowała?
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
[quote="gt10r5"]Heh, gdy limit ilości postów trzeba nabić
Co ty gadasz... Czekam na wątek Twojej nowej zabawki
Co ty gadasz... Czekam na wątek Twojej nowej zabawki
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
To co tu się zadziało?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Myślałem, że sprzedaż się szykuje, bo tak Hasari coś napisał. Byłem ciekaw co wpadnie nowego.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość