Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99
Cześć wszystkim.
Od soboty posiadacz Xedosa 9 który prawdopodobnie bywał tutaj na forum swego czasu. Samochód na pewno zna użytkownik o nicku 'ProboszczV6' z tego co mi wiadomo.
Jest to moja pierwsza mazda, aczkolwiek nie pierwszy japończyk (była toyka corolla HB '99). Czemu akurat Mazda ? czemu Xedos ? Cóż, po sprzedaży mojego Lolvo s80 postanowiłem nie ukierunkowywać się na jeden model, tylko przeglądać ogłoszenia 'jak leci', oczywiście z wybranymi kryteriami. Pierwszy wyskoczył właśnie owy Xedos którego posiadam. Ale ale ... jakoś nie wziąłem go w ogóle pod uwagę. I tak dzień po dniu szukałem tego i owego, byłem oglądać różne trupy, lepsze auta też ale jakoś nie mogłem się w nie wpasować. Wszystkie były bez ... duszy. Ot zwykła puszka do przemieszczania. W sumie obiecałem sobie teraz taką kupić żeby nie generować niepotrzebnych kosztów bo i tak jeżdżę tylko do pracy i trochę wokół komina więc po co coś innego ? Po kilku oglądniętych autach wróciłem do ogłoszenia o Xedosie i postanowiłem dać szansę. Nie to że mi się nie podobała, wręcz przeciwnie ! No ale jak już wspomniałem, chciałem coś 'normalnego'. Umówiłem się na oględziny (odległość jaka nas dzieliła to całe pół kilometra), no i jak tylko zobaczyłem to ... ehhh. Niestety jestem fanem nietypowych rzeczy, w tym i samochodów a on właśnie taki jest. Po trzech dniach chyba i kilkukrotnym nękaniu byłego właściciela, kupiłem
Tak, to auto ma duszę. A ten odgłos wydobywający się z wydechu
W ten sposób stałem się posiadaczem Mazdy.
Przebieg: wg licznika 300k (25tys KM temu generalny remont: części KL31 (ostre wałki, płaskie tłoki, głowice))
Pojemność: 2500
Moc: ~170km
Nm: ?
Przyśpieszenie: ?
Modyfikacje i plany ? cóż, sam do końca nie wiem co tam jest zrobione silnik, dolot Simota, radio 2din, układ wydechowy, felgi i na pewno jeszcze się coś znajdzie. A plany na pewno jakieś są, tylko sam jeszcze nie wiem jakie
Na razie takie 'byle jakie' fotki gdyz na razie nigdzie nie jadę a za moment zacznie padać
Od soboty posiadacz Xedosa 9 który prawdopodobnie bywał tutaj na forum swego czasu. Samochód na pewno zna użytkownik o nicku 'ProboszczV6' z tego co mi wiadomo.
Jest to moja pierwsza mazda, aczkolwiek nie pierwszy japończyk (była toyka corolla HB '99). Czemu akurat Mazda ? czemu Xedos ? Cóż, po sprzedaży mojego Lolvo s80 postanowiłem nie ukierunkowywać się na jeden model, tylko przeglądać ogłoszenia 'jak leci', oczywiście z wybranymi kryteriami. Pierwszy wyskoczył właśnie owy Xedos którego posiadam. Ale ale ... jakoś nie wziąłem go w ogóle pod uwagę. I tak dzień po dniu szukałem tego i owego, byłem oglądać różne trupy, lepsze auta też ale jakoś nie mogłem się w nie wpasować. Wszystkie były bez ... duszy. Ot zwykła puszka do przemieszczania. W sumie obiecałem sobie teraz taką kupić żeby nie generować niepotrzebnych kosztów bo i tak jeżdżę tylko do pracy i trochę wokół komina więc po co coś innego ? Po kilku oglądniętych autach wróciłem do ogłoszenia o Xedosie i postanowiłem dać szansę. Nie to że mi się nie podobała, wręcz przeciwnie ! No ale jak już wspomniałem, chciałem coś 'normalnego'. Umówiłem się na oględziny (odległość jaka nas dzieliła to całe pół kilometra), no i jak tylko zobaczyłem to ... ehhh. Niestety jestem fanem nietypowych rzeczy, w tym i samochodów a on właśnie taki jest. Po trzech dniach chyba i kilkukrotnym nękaniu byłego właściciela, kupiłem
Tak, to auto ma duszę. A ten odgłos wydobywający się z wydechu
W ten sposób stałem się posiadaczem Mazdy.
Przebieg: wg licznika 300k (25tys KM temu generalny remont: części KL31 (ostre wałki, płaskie tłoki, głowice))
Pojemność: 2500
Moc: ~170km
Nm: ?
Przyśpieszenie: ?
Modyfikacje i plany ? cóż, sam do końca nie wiem co tam jest zrobione silnik, dolot Simota, radio 2din, układ wydechowy, felgi i na pewno jeszcze się coś znajdzie. A plany na pewno jakieś są, tylko sam jeszcze nie wiem jakie
Na razie takie 'byle jakie' fotki gdyz na razie nigdzie nie jadę a za moment zacznie padać
Ostatnio edytowano 28 lip 2019, 16:17 przez yaro18, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
Witamy , nowego nabywcę , i mam nadzieję sympatyka tego modelu. To są świetne auta , które jeśli są czyste i zadbane , powodują nadal skręt głowy u ludzi idących chodnikiem. Xedosik niczego sobie , jednak kilka rzeczy bym zmienił , szczególnie w środku pościągał tą folię , która raz że odłazi , a dwa to w limuzynie średnio wygląda.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Dziękuję za przywitanie
Jest to moja pierwsza Mazda, ale już się lubimy tak że myślę że będzie nam się dobrze żyło Co do wnętrza to jest to hydrografika. Będę z tym robił ale oczywiście nie wszystko na raz. Mnie akurat się podoba Choć kto wie, jak przyjdzie czas na tą część to może zmienię na coś innego.
Tak czy tak, dzięki za miłe przyjęcie
Jest to moja pierwsza Mazda, ale już się lubimy tak że myślę że będzie nam się dobrze żyło Co do wnętrza to jest to hydrografika. Będę z tym robił ale oczywiście nie wszystko na raz. Mnie akurat się podoba Choć kto wie, jak przyjdzie czas na tą część to może zmienię na coś innego.
Tak czy tak, dzięki za miłe przyjęcie
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
Witamy,widzialem mazde na zywo i calkiem fajnie zrobiona.Hyfrografika wyglada dobrze,ale jak rozmawialem z wlascicielem to ponad 1k kosztowała a tu taki bubel z bomblami.
Masz wykres z hamowni?Podanie ~200 kuni przy tym silniku na tum forum budzi wiele emocji Na zlocie w rykach chyba coś 170 wypluła ale to bylo 3 lata temu.
Proboszcz zna bo przy niej grzebał
Masz wykres z hamowni?Podanie ~200 kuni przy tym silniku na tum forum budzi wiele emocji Na zlocie w rykach chyba coś 170 wypluła ale to bylo 3 lata temu.
Proboszcz zna bo przy niej grzebał
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8670 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Beny napisał(a):Masz wykres z hamowni?
niestety nie choć nawet jak nie ma tych 200 to nic nie stoi na przeszkodzie aby te 200 w przyszłości uzyskać. O ile nie będzie to zbyt kosztowne
Ale na chwilę inne rzeczy do ogarnięcia. Na przykład świecące się ciągle TCS OFF po prawej, i od czasu do czasu TCS po lewej. Czujnik diodowy już zmechciłem, teraz czekam na trochę wolnego bo drugie zmiany nie pozwalają na pogrzebanie przy aucie.
No i dzięki za przywitanie
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
Odezwij się w wolnej chwili to ci powiem co z silnikiem było robione itd. Moc 165KM, to wyszło na hamowni z tego co wiem. Nie ma kompa KL-ZE i całej reszty. Silnik jest na gratach KL-ZE, tzn. głowice, wałki i tłoki.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):Odezwij się w wolnej chwili
Ciężko było u mnie o tą wolną chwilę w tym tygodniu ale na szczęście sobota wolna.
Możesz na szybkiego skrobnąć co wiesz na temat silnika no i co by było potrzebne do ewentualnego zwiększenia mocy, czy chociażby żeby był to kompletny KL-ZE.
Matthew90 napisał(a):Piękny Xedos. Nie wiem czy go nie widziałem na jakimś filmiku na youtube?
dziękuję podzielam Twoje zdanie w sumie gdyby było inaczej to bym go nie kupił.
a to czy był na YT tego niestety nie wiem.
Jutro czeka mnie odczytanie błędów i robię drugie podejście do przeciągnięcia kabla od aku do bagażnika. Ostatnio nie mogłem znaleźć miejsca w grodzi ... Będę musiał lepiej poszukać.
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
podejście do przeciągnięcia kabla od aku do bagażnika. Ostatnio nie mogłem znaleźć miejsca w grodzi ... Będę musiał lepiej poszukać
I w grodzi nie znajdziesz wiązki wchodzą do auta w przednich słupkach, jedynie tamtędy możesz spróbować bez wiercenia. W autach ze skrzynią AT kable przeciągnąć można przez zaślepkę pompy sprzęgła...
Możesz na szybkiego skrobnąć co wiesz na temat silnika no i co by było potrzebne do ewentualnego zwiększenia mocy, czy chociażby żeby był to kompletny KL-ZE.
Kompletny remont silnika tzn. pomiary/honowanie bloku(nominał), pomiary/polerka wału korbowego(nominał), sprawdzenie tłoków, korbowodów(tłoki wysokiej kompresji). Remont głowic, planowanie, wymiana prowadnic, docieranie zaworów, montaż nowych uszczelniaczy zaworów. Prace te wykonał zakład "Moto-szlifiernia Kaleta" z Brzezówki pod Cieszynem.
Zamontowane części: Panewki NPR/TDC, pierścienie NPR, uszczelniacze zaworów Takoma, uszczelki głowic i uszczelniacze wałków Elring, uszczelniacz wału od strony paska Reinz, uszczelki kolektorów nie pamiętam jakie. Z części oryginalnych: zawór pompy oleju, wszelkie o-ringi, uszczeleczki, uszczelki pokryw, uszczelniacz wału od strony skrzyni, do tego pewnie kilka innych części o których zapomniałem. Wszystko na częściach nominalnych bez szlifów.
Do KL-ZE potrzebny na pewno komputer, wiązka koło pasowe wału, czujnik obrotów wału(w twoim roczniku tego czujnika nie była) i chyba kolektor ssący, może ktoś bardziej obeznany w temacie KL-ZE dopisze czy to wszystko i czy były jakieś inne różnice w osprzęcie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
a ja znalazlem tylko nie pamiętam dokładnie gdzie Poproś deejay27 o zdjecie spod maski.ProboszczV6 napisał(a):I w grodzi nie znajdziesz
Coś kojarze ze po lewej stronie za amortyzatoraem pod osloną na podszybiu sie przeciskałem.Pozniej otwierasz drzwi pasazera i trzeba zdjąć z boku deski zaslepke i powinno byc widac kabel.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8670 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Znalazłeś tam gdzie napisałem
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
W pierwszym poście dodałem kilka fot.
Wygląda na to że remont został fachowo zrobiony. Z tego co mi poprzedni właściciel mówił, chciał iść jeszcze w moc. Swoją drogą, da się uzyskać (jeśli tak, to jak) to 200KM bez wsadzania reszty gratów z KL-ZE? No i zależy też jakie koszta, bo byś może zainteresowałbym się tematem w przyszłości.
Tak w ogóle jak na 'po' remoncie, to strasznie poci się spod pokrywy (zdj w załączniku) Cały alternator zakonserwowany.
Tak chyba będę musiał zrobić... Szukałem, grzebałem i nie udało mi się w żaden sposób tego kabla przeciągnąć :/
ProboszczV6 napisał(a):Kompletny remont silnika tzn. pomiary/honowanie bloku(nominał), pomiary/polerka wału korbowego(nominał), sprawdzenie tłoków, korbowodów(tłoki wysokiej kompresji). Remont głowic, planowanie, wymiana prowadnic, docieranie zaworów, montaż nowych uszczelniaczy zaworów. Prace te wykonał zakład "Moto-szlifiernia Kaleta" z Brzezówki pod Cieszynem.
Zamontowane części: Panewki NPR/TDC, pierścienie NPR, uszczelniacze zaworów Takoma, uszczelki głowic i uszczelniacze wałków Elring, uszczelniacz wału od strony paska Reinz, uszczelki kolektorów nie pamiętam jakie. Z części oryginalnych: zawór pompy oleju, wszelkie o-ringi, uszczeleczki, uszczelki pokryw, uszczelniacz wału od strony skrzyni, do tego pewnie kilka innych części o których zapomniałem. Wszystko na częściach nominalnych bez szlifów.
Wygląda na to że remont został fachowo zrobiony. Z tego co mi poprzedni właściciel mówił, chciał iść jeszcze w moc. Swoją drogą, da się uzyskać (jeśli tak, to jak) to 200KM bez wsadzania reszty gratów z KL-ZE? No i zależy też jakie koszta, bo byś może zainteresowałbym się tematem w przyszłości.
Tak w ogóle jak na 'po' remoncie, to strasznie poci się spod pokrywy (zdj w załączniku) Cały alternator zakonserwowany.
Beny napisał(a):Poproś deejay27 o zdjecie spod maski.
Tak chyba będę musiał zrobić... Szukałem, grzebałem i nie udało mi się w żaden sposób tego kabla przeciągnąć :/
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
Widziałem macałem na zlocie podajże w 2016 albo 17 w rykach
Co do mocy to te 200 to mocna przesada było tam coś koło 165 chyba albo nawet troszeczkę mniej benego mam na świadka bo stał obok mnie i powinien pamiętać
Ogólnie samochód fajnie wyglądał chociaż poprzedniemu właścicielowi wytykałem jak jest zrobiony zderzak pod drugą końcówkę
Jak będziesz o nią dbał to będzie ci służyć a służyć i dawać frajdę z jazdy
Tak z ciekawości jaki olej jest wlany do silnika
Co do mocy to te 200 to mocna przesada było tam coś koło 165 chyba albo nawet troszeczkę mniej benego mam na świadka bo stał obok mnie i powinien pamiętać
Ogólnie samochód fajnie wyglądał chociaż poprzedniemu właścicielowi wytykałem jak jest zrobiony zderzak pod drugą końcówkę
Jak będziesz o nią dbał to będzie ci służyć a służyć i dawać frajdę z jazdy
Tak z ciekawości jaki olej jest wlany do silnika
DR2K napisał(a):Co do mocy to te 200 to mocna przesada
zmieniłem żeby nie siać fermentu
DR2K napisał(a): jak jest zrobiony zderzak pod drugą końcówkę
jak dla mnie tragedii nie ma, trzeba się fest przyjrzeć żeby zobaczyć zawsze można kupić drugi zderzak, wyciąć to co trzeba i wspawać żeby wyglądało. Może kiedyś...
DR2K napisał(a):dawać frajdę z jazdy
już daje, i to jaką !
DR2K napisał(a):jaki olej
poprzedni właściciel poinformował mnie że jest zalany Mobilem 0W40
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
DR2K napisał(a):A wypominał ci coś o poborze oleju?
Tak, mówił że bierze. Z informacji jakie zapamiętałem, to robiąc trasę coś 1300km prędkościami autostradowymi wyparowało między 300 a 400ml oleju.
Swoją drogą, 0w40 to odpowiedni olej do tego silnika ?
DR2K napisał(a):Co do pomysłu ze wspawaniem takiej wstawki fakt nie pomyślałem o tym
no widzisz jakie proste rozwiązanie. kiedyś przy okazji postawisz piwo za posunięcie pomysłu, jak będzie okazja
Ostatnio edytowano 29 lip 2019, 09:56 przez yaro18, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
DR2K a u Ciebie coś mocy przybyło?
Nie wiem jak teraz ale chwile temu kilka xedosow jezdzilo na liqui molly 5w40.Przy predkosciach autostradowych i pilowaniu to raczej kazdy troche oliwy przepali.
Nie wiem jak teraz ale chwile temu kilka xedosow jezdzilo na liqui molly 5w40.Przy predkosciach autostradowych i pilowaniu to raczej kazdy troche oliwy przepali.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8670 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Byłem dziś u znajomego mechanika na kawie. Z ciekawości zapytałem czy ma przejściówkę do MAXIDASa na Mazdę. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że tak. Podłączyłem żeby zobaczyć co tam w środku piszczy i wywaliło to co w załączniku. Dodam że miałem dwie dostępne opcje do przeglądnięcia.
1: ABS/TCS coś tam dalej
2: Powertrain Control Module (czy jakoś tak)
Do pierwszej opcji żeby zobaczyć błędy (świeci mi TCS off i po paru minutach zapala się TCS po lewej) nie byłem w stanie wejść, krzyczy że nie ma z modułem połączenia.
Druga opcja jest w załączniku i jest tam między innymi P1627. Czyżby owy moduł był martwy ?
No i ta reszta błędów ...
1: ABS/TCS coś tam dalej
2: Powertrain Control Module (czy jakoś tak)
Do pierwszej opcji żeby zobaczyć błędy (świeci mi TCS off i po paru minutach zapala się TCS po lewej) nie byłem w stanie wejść, krzyczy że nie ma z modułem połączenia.
Druga opcja jest w załączniku i jest tam między innymi P1627. Czyżby owy moduł był martwy ?
No i ta reszta błędów ...
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
Moja kreska skończyła się na 185 więc klde wcale nie są słabeBeny napisał(a):Witamy,widzialem mazde na zywo i calkiem fajnie zrobiona.Hyfrografika wyglada dobrze,ale jak rozmawialem z wlascicielem to ponad 1k kosztowała a tu taki bubel z bomblami.
Masz wykres z hamowni?Podanie ~200 kuni przy tym silniku na tum forum budzi wiele emocji Na zlocie w rykach chyba coś 170 wypluła ale to bylo 3 lata temu.
Proboszcz zna bo przy niej grzebał
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Ok. Z racji braku zainteresowania moimi pytaniami, postanowiłem sam uporać się z problemami. A przynajmniej z dwoma z nich.
To znaczy na jedno nurtujące mnie pytanie dostałem poniekąd odpowiedź. A mianowicie chodziło o puszczenie kabla od aku do wzmacniacza. Wiercić nie miałem zamiaru w grodzi, a przepchać przez słupek z lewej jak i z prawej przy nadkolu też mi się nie udawało. Postanowiłem poszukać tak długo, aż znajdę. Rozebrałem Sporą część auta Panel z przyciskami, zegary, wszystkie plastiki które dały się wyciągnąć i szukałem 'dziury w całym'. Po dłuższych poszukiwaniach, przy nogach pasażera znalazłem ujście gdzie wychodzi wiązka do silnika. Sprawdziłem od strony silnika gdzie to tam jest i voila !
Zdjęcia dla potomnych w załącznikach.
Przy okazji udało mi się ogarnąć temat TCS off i TCS. Po odpięciu aku na jakieś pół godziny, naprawiło się A przynajmniej na chwilę obecną. Co do reszty błędów które widać w moim poście wyżej, nie wiem. Jak będę u kolegi to podepnę kompa i sprawdzę.
To znaczy na jedno nurtujące mnie pytanie dostałem poniekąd odpowiedź. A mianowicie chodziło o puszczenie kabla od aku do wzmacniacza. Wiercić nie miałem zamiaru w grodzi, a przepchać przez słupek z lewej jak i z prawej przy nadkolu też mi się nie udawało. Postanowiłem poszukać tak długo, aż znajdę. Rozebrałem Sporą część auta Panel z przyciskami, zegary, wszystkie plastiki które dały się wyciągnąć i szukałem 'dziury w całym'. Po dłuższych poszukiwaniach, przy nogach pasażera znalazłem ujście gdzie wychodzi wiązka do silnika. Sprawdziłem od strony silnika gdzie to tam jest i voila !
Zdjęcia dla potomnych w załącznikach.
Przy okazji udało mi się ogarnąć temat TCS off i TCS. Po odpięciu aku na jakieś pół godziny, naprawiło się A przynajmniej na chwilę obecną. Co do reszty błędów które widać w moim poście wyżej, nie wiem. Jak będę u kolegi to podepnę kompa i sprawdzę.
- Od: 18 lip 2019, 19:37
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko/Kęty
- Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości