Czy ktoś wie co zrobić by przy całkowitym zamknięciu prześwitu kanału zaworu EGR nie wyrzucało błędu silnika.
Silnik RF2A Premacy Ditd 2005r.
Zaślepienie zaworu EGR a błąd silnika, czy komuś sie udało
Strona 1 z 1
Ostatnio postanowiłem zaślepić zawór EGR w Madzi Premacy 2.0 DITD rok 2004. Ale to nie wszystko, trzeba wykonać jeszcze inne czynności, jakie ? Chyba mi się udało. W pierwszej fazie zaślepiłem między zaworem a kolektorem ssącym fajnie się zbiera od zera, ale po krótkiej jedzie wywalał błąd skasowałem poprzez zdjęcie klemy dodatniej, pomogło ale na krótko. Dodatkowo trzeba zdjąć wężyk od podciśnienia przepustnicy kolektora ssącego, który znajduje się zaraz obok i oczywiście go zaślepić aby nie ciągnął lewego powietrza. cdn.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
darek74 napisał(a):Dodatkowo trzeba zdjąć wężyk od podciśnienia przepustnicy kolektora ssącego, który znajduje się zaraz obok i oczywiście go zaślepić aby nie ciągnął lewego powietrza. cdn.
Tylko nie wiem po co bo to tylko klapa gasząca nie ma wpływu podczas jazdy.
Jeśli masz rację idę podłączyć wężyk z powrotem, myślałem że jest jakaś zależność między zaworem EGR a przepustnicą.
W związku z tym iż moja Mazda posiada czujnik położenia zaworu EGR musiałem zaślepić z dwóch stron rurkę doprowadzającą spaliny. A to dlatego że zaślepka koło zaworu EGR rozwiązuje problem połowicznie. Czujnik cały czas odczytuje położenie zaworu, podciśnienie go otwiera i zamyka ale dostające się spaliny do zaworu po przekroczeniu 2tyś/min podciśnienie zawór zamyka , w środku zostają uwięzione spaliny i jakieś tam ciśnienie które to nie pozwala membranie opaś do końca a czujnik położenia membrany wychwytuje od razu błąd.
W związku z tym iż moja Mazda posiada czujnik położenia zaworu EGR musiałem zaślepić z dwóch stron rurkę doprowadzającą spaliny. A to dlatego że zaślepka koło zaworu EGR rozwiązuje problem połowicznie. Czujnik cały czas odczytuje położenie zaworu, podciśnienie go otwiera i zamyka ale dostające się spaliny do zaworu po przekroczeniu 2tyś/min podciśnienie zawór zamyka , w środku zostają uwięzione spaliny i jakieś tam ciśnienie które to nie pozwala membranie opaś do końca a czujnik położenia membrany wychwytuje od razu błąd.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
miałem zaślepiony egr od strony kolektora wydechowego i też wywalał błąd.
I co odpuściłeś sobie czy jeździsz z błędem. Chciałem dzisiaj się pochwalić że się udało ale jeździłem w koło komina i było ok, w dłuższej trasie tj 40km gdy się silnik zagrzał ku mojemu zdziwieniu wywaliło błąd.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
Jeździłem z błędem, bez spalin z egr i wywalonymi wkładami z katalizatorów fajnie zbierał się z samego dołu.
Błąd w RF4F wywala dlatego,że ten silnik ma przepływomierz i dlatego można było zrezygnować z czujnika położenia zaworu egr takiego jak w RF2A. Kontrola działania egr-u w RF4F sprowadza się do tego,na ile spadnie masa zasysanego powietrza wykazana przez MAF w stosunku do otwarcia egr-u.
Zaślepienie egr powoduje,że jego otwarcie przez pcm nie jest potwierdzone zmianą MAF,a to powoduje za jakiś czas generowanie dtc P0403.
Ominięcie problemu wydaje się bardzo proste,ale czy warte zachodu ?
Zaślepienie egr powoduje,że jego otwarcie przez pcm nie jest potwierdzone zmianą MAF,a to powoduje za jakiś czas generowanie dtc P0403.
Ominięcie problemu wydaje się bardzo proste,ale czy warte zachodu ?
Podejście nr 3 , odślepiłem EGR ale zaślepiłem wylot z kolektora wydechowego. Przyciąłem rurkę łączącą 1/3 długości a na końcu złożyłem mały stożkowy filtr powietrza. Reasumując EGR jest podłączony jak oryginał z tym że zamiast spalin puszcza czyste powietrze. Przejechałem 6 km i jest ok ale zobaczymy czy w trasie znowu błędu nie wywali, dam znać.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości