Ciekawostka. Gdzie znika 1l oleju/200km? Silnik 1.4

Mazda3 2003–2008

Postprzez szpynda » 6 gru 2018, 20:29

No właśnie gdzie? Mazda 3 1.4 BK HB 2005 rok. Po odpaleniu zakopci biało niebiesko ale nie za wiele. Przestaje ale gdy doda się gazu mocno no to chmurka już jest dość mocna. Mimo wszystko z takim spalaniem oleju to powinno być jak w Smoleńsku przy normalnej jeździe ale nie jest. Olej czysty, płyn czysty, wycieków na zewnątrz nie ma. Czary. Ogrzewanie działa, temperatura w normie. Gdy ktoś jedzie za mną to coś tam widać, że się dzieje ale bez przesadyzmu.

Czy jest możliwe aby taka ilość znikała z powodu pcv valve i odmy? Czy to (oczywiście) pierścienie?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez Marcis » 7 gru 2018, 11:15

Niestety nie będziesz miał takiej chmury jak sobie życzysz. Katalizator ogranicza. Jak będziesz długo jeździł to w końcu go zatkasz. Typowy objaw wlewania nieodpowiedniego oleju, katowania na zimnym czy braku wymiany na czas.
U mnie w alfie było identycznie, jak tłumiki były założone to źle nie było, po zdjęciu przed katem był olej i po uruchomieniu dymu, że świata nie widać. Tylko u mnie winny był lejący wtrysk który uszkodził tłok i blok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 937 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez RobertPi » 7 gru 2018, 19:32

A ten 2005 rok to ma jakiś przebieg? Bo jeśli 100kkm to faktycznie skatowany silnik ale jeśli ponad 400 kkm to już może być możliwe. Moja BK przy brała około 0,5 od wymiany do wymiany.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1103 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Marcis » 9 gru 2018, 09:23

Mój 2.0 ma już prawie 300000 a kupiłem przy przebiegu 150tyś, olej co 15tyś i zawsze jest na maximum, a na bagnecie kolor słomiany, więc przebieg dużego znaczenia nie ma, a właściciel pojazdu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 937 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez szpynda » 10 gru 2018, 17:23

Ten czerwony to ma jakieŚ 200k przebiegu, a żółty 240k. Żółty nie łyka oleju i na szczęście po wymianie ECU odpalił i jeździ. Niestety mądrzy mechanicy trzymali go szczelnie zamkniętego przez ponad 2mc i spleśniał w środku. Dosłownie się zazielenił nawet na plastikach. I stąd pytanie: co można z wnętrza przełożyć z czerwonego HB do żółtego sedana?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323