ABS +TCS OFF + TCS + kontrolka od ręcznego razem świecą.
wczoraj wymieniałem tarcze, klocki z przodu – i dziś po odpaleniu również zapaliły mi się te kontrolki. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu – już się nie zaświeciły. czy mogło się coś uszkodzić przy zmianie tych częsci?
panopwie mam komputer ale nic nie pokazuje, który czójnik jest do wymiany:(
kiedyś swieciły sie kontrolki powyżej 150 km/h teraz świecą się cały czas
miernik i oporność
jak sprawdzić
dziękuje za pomoc
jak ktoś ma pytanie w sprawie opon felg pisac:_)
pomogę, jestem wulkanizatorem
kiedyś swieciły sie kontrolki powyżej 150 km/h teraz świecą się cały czas
miernik i oporność
jak sprawdzić
dziękuje za pomoc
jak ktoś ma pytanie w sprawie opon felg pisac:_)
pomogę, jestem wulkanizatorem
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
Michał323f napisał(a):panopwie mam komputer ale nic nie pokazuje
Nie wiem jak w BJ ale w GF mostkujemy piny we wtyczce i z wymruganych kodów można odczytać które koło. Po czym i tak warto przed wykręceniem danego czujnika sprawdzić go omomierzem – dla pewności.
szerokości
grzech
grzech
jak sprawdzić omomierzem jaka ma myć wartość
powiem szczerze elektronika to nie
moja bajka
powiem szczerze elektronika to nie
moja bajka
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
Noł komen
viewtopic.php?f=427&t=125033
viewtopic.php?f=427&t=125033
Ja mam taką sytuację. W zeszłym roku padł mi czujnik "lewy tył" przy którym świeciły się kontrolki ABS, TCS, TCS OFF + hamulec ręczny, wymieniłem (nie zakładając tylko podłączając w formie testu pod pin i kontrolki zgasły). Teraz mam podobny problem tylko że na 100% prawy tył (sprawdzany miernikiem, zero reakcji) i tu zaczyna się dziwna sprawa, wymieniłem czujnik i zgasła tylko jedna kontrolka TCS (ABS, TCS OFF i ręczny dalej się świecą) kody błędów podaje 13,14,43,47 (niby lewy i prawy) kupiłem jeszcze jeden na lewo i dalej to samo, z wtyczki pod sterownik abs sprawdzałem czy jest przejście do czujnika i wszystko ok 1.325, rozłączyłem z pina i brak reakcji (czyli kabel po drodze cały)
Czy mógł paść sterownik czy może coś przeoczyłem? Z góry dziękuję za pomoc.
Czy mógł paść sterownik czy może coś przeoczyłem? Z góry dziękuję za pomoc.
-
xpx
Witam.
Mam do czynienia z podobnym problemem. Przez większość czasu świecą kontrolki TCS, TCS OFF, ABS i ręcznego hamulca. Czasami od razu po odpaleniu, czasem załączają się po chwili.
Przeszukałem forum i znalazłem kilka podpowiedzi co robić. Odczytałem błędy z gniazda OBD II przy pomocy interfejsu iCar i programu SDPROG- zobaczyłem kody błędów dotyczące sondy lambda, nie było widać błędów dotyczących układu ABS.
Metodą mostkowania odczytałem błędy ABS numer: 14, 61, 63, 82- zarówno w KOER jak i KOEO. Z kodów wynika że kontrolki świecą przez czujnik obrotów koła lewego tylnego. Pomiar multimetrami (3 różnymi dla pewności) wykazuje oporność która zaczyna się od 800 i rośnie do 1600 na nastawie 2000kohm!
Wymieniłem czujnik i wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął. ABS działa, kontrolki nie świecą. Zdecydowałem się na czujnik z allegro taki za 65zł, z blaszkami- długość jest wystarczająca, elementy pasują z jednym wyjątkiem: zaślepka/przelotka była za duża o 1,1mm średnicy i musiałem ją nieco zmniejszyć aby weszła i tak bardzo pasownie.
Mam do czynienia z podobnym problemem. Przez większość czasu świecą kontrolki TCS, TCS OFF, ABS i ręcznego hamulca. Czasami od razu po odpaleniu, czasem załączają się po chwili.
Przeszukałem forum i znalazłem kilka podpowiedzi co robić. Odczytałem błędy z gniazda OBD II przy pomocy interfejsu iCar i programu SDPROG- zobaczyłem kody błędów dotyczące sondy lambda, nie było widać błędów dotyczących układu ABS.
Metodą mostkowania odczytałem błędy ABS numer: 14, 61, 63, 82- zarówno w KOER jak i KOEO. Z kodów wynika że kontrolki świecą przez czujnik obrotów koła lewego tylnego. Pomiar multimetrami (3 różnymi dla pewności) wykazuje oporność która zaczyna się od 800 i rośnie do 1600 na nastawie 2000kohm!
Wymieniłem czujnik i wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął. ABS działa, kontrolki nie świecą. Zdecydowałem się na czujnik z allegro taki za 65zł, z blaszkami- długość jest wystarczająca, elementy pasują z jednym wyjątkiem: zaślepka/przelotka była za duża o 1,1mm średnicy i musiałem ją nieco zmniejszyć aby weszła i tak bardzo pasownie.
Ostatnio edytowano 6 wrz 2017, 19:22 przez Misiaker, łącznie edytowano 1 raz
-
Misiaker
wymień czujnik dużo nie kosztuje a powinno o.k
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Jokoga napisał(a):Cześć
Ostatnio zapaliły mi sie kontrolki ABS, TCS, TCS OFF, oraz kontrolka hamulca ręcznego wszystkie naraz – jak w temacie. Oczywiście ABS i kontrola trakcji nie działają – sprawdziłem.
Po diagnostyce (mostkowanie styków GND i TBS) wyskakują mi błędy 11,12,14,17 – czyli 3 czujniki ABSu
Czy ktoś mógłby poratować informacją jak zrobić taką diagnostykę? Gdzie konkretnie znajdują się te sytki GND i TBS? Najlepiej byłoby to zobaczyć na zdjęciu.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
http://alflash.com.ua/ChEngMazda.gif
Tu masz opisana wtyke obd2. Znajduje się pod maską kolo amortyzatora.
Tu masz opisana wtyke obd2. Znajduje się pod maską kolo amortyzatora.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6