Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"
Klocki od bp sa wyzsze niz te od z5. i pod ten zacisk chyba juz nic wiekszego od klockow bp nie przypasujesz. Co z tego, ze dasz adapter, odsuniesz zacisk i dasz tarcze o wiekszej srednicy jak nie znajdziesz wiekszego klocka i powierzchnia tarcia bedzie taka sama wiec bez sensu by to bylo
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Dlatego pytam czy warto.Musialbym przyłożyć ta większą wersję klocka od BP (pasują zamiennie pod ten zacisk wyższe i niższe) do klocka z M6 .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
powierzchnia tarcia będzie taka sama ale droga tarcia jest dłuższa na jeden obrót tak że przy większej tarczy będzie różnica. Większy klocek to większa powierzchnia tarcia ale też mniejsza siła bo rozkłada się na większą powierzchnię. Wszystko trzeba dopasować odpowiednio.
No więc właśnie,bo większy klocek to akurat najmniej ''robi'' bogdyby to było takie proste to tarcze byłyby 200mm a klocki na połowęjej poiwierzchni.Liczy wię najbardziej wielkość tarczy bo
oraz większa powierzchnia do odprowadzania ciepła.Obgadam temat z goscim od adapterów na zocie w piatek.Neonixos666 napisał(a):droga tarcia jest dłuższa na jeden obrót tak że przy większej tarczy będzie różnica.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jak to mówią "diabeł tkwi w szczegółach".
Zaciski od GJ / BM są aluminiowe, dużo zyskujemy na masie. Jeśli podejdą bez adapterów, to nie ma lepszej opcji.
Zaciski fabryczne na adapterach, to rzeźba i dodatkowa masa. Dodatkowo, nie pamiętam jaka jest średnica tłoczka przy BPku, a to ma duży wpływ na siłę hamowania.
Według mnie, jeśli można coś ulepszyć, to należy to ulepszyć. Trzeba też zadać sobie pytanie ile kosztów wygeneruje zrobienie adapterów, a ile kupno zacisków.
Mniejsza masa na kole, to lepszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej, czyli mniejszy wysiłek dla gwintu żeby utrzymać koło przy asfalcie. No i wygoda, ale to raczej pomijalne.
Zaciski od GJ / BM są aluminiowe, dużo zyskujemy na masie. Jeśli podejdą bez adapterów, to nie ma lepszej opcji.
Zaciski fabryczne na adapterach, to rzeźba i dodatkowa masa. Dodatkowo, nie pamiętam jaka jest średnica tłoczka przy BPku, a to ma duży wpływ na siłę hamowania.
Według mnie, jeśli można coś ulepszyć, to należy to ulepszyć. Trzeba też zadać sobie pytanie ile kosztów wygeneruje zrobienie adapterów, a ile kupno zacisków.
Mniejsza masa na kole, to lepszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej, czyli mniejszy wysiłek dla gwintu żeby utrzymać koło przy asfalcie. No i wygoda, ale to raczej pomijalne.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Moim zdaniem powinieneś dać zacisk który normalnie pracuje pod daną średnicę tarczy wtedy i klocek jest odpowiednich rozmiarów pod taką tarczę i średnica tłoczka również.
Koszt adapterów to koszt zwrotnic od V6.
Różnica taka że adaptery plus seryjny zacisk przykręce sobie pod blokiem,a na zmianę zwrotnic żeby założyć zacisk z M6 to już bym musiał jechać do mechanika.Plus zaciski z m6 to już wyjdzie drożej niż adapter plus moje zaciski.Pytanie nad wyższością zacisku z M6 nad tym z bp.Coraz bardziej jednak dojrzewam do przeszczepu hampli z M6.
Różnica taka że adaptery plus seryjny zacisk przykręce sobie pod blokiem,a na zmianę zwrotnic żeby założyć zacisk z M6 to już bym musiał jechać do mechanika.Plus zaciski z m6 to już wyjdzie drożej niż adapter plus moje zaciski.Pytanie nad wyższością zacisku z M6 nad tym z bp.Coraz bardziej jednak dojrzewam do przeszczepu hampli z M6.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
To pod swoją zwrotnicę nie założysz zacisku z M6?
No raczej nie,zacisk z M6 pasuje p&p pod zwrotnice z V6 a ja mam takie jak Z5
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):No raczej nie,zacisk z M6 pasuje p&p pod zwrotnice z V6 a ja mam takie jak Z5
potwierdzam
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Płomień napisał(a):najszybsza przednionapędowa Mazda pojemności <1600cm3 w kraju. Kto wie, może i najszybsza niezależnie od umiejscowienia napędu (Mx5 fans triggered).
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Taki tam pstryczek w nos. Myślę że nikt się nie obrazi. Nawet jestem pewien. W końcu nie da się wsiąść do Mx5 mając kij w zadzie.
Pierwsza strona up, foty są, opisy są, przeredagowany i przeformatowany opis, linki do ważniejszych wydarzeń. Teraz tylko czekać na werdykt jury, czy dostanę się do działu "Projekty".
Mam nadzieję że nikt z jury nie jeździ miatą
Pierwsza strona up, foty są, opisy są, przeredagowany i przeformatowany opis, linki do ważniejszych wydarzeń. Teraz tylko czekać na werdykt jury, czy dostanę się do działu "Projekty".
Mam nadzieję że nikt z jury nie jeździ miatą
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Tak z ciekawości te 8.25 zmierzone gtechem czy jak? Czas całkiem niezły chociaż może można by jeszcze coś urwać przy włożeniu bardziej miękkiej mieszanki opon na przód. To jest mniej wiecej czas mx3 z k8 nawet minimalnie lepszy.
Dostaniesz, się dostaniesz
Dostaniesz, się dostaniesz
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Urwać przy miękkiej mieszance? Paaanie, jak to na drogowych continentalach mierzyłem
Owszem, mierzone g-techem.
Jakoś nie kojarzę Mx3 z k8 która seryjna zeszła by poniżej 8.5, ale nie jestem specem od Mx3 z vałkami.
Jak uda mi się zrealizować na wiosnę parę moich planów, to atakujemy wysoką siódemkę
Owszem, mierzone g-techem.
Jakoś nie kojarzę Mx3 z k8 która seryjna zeszła by poniżej 8.5, ale nie jestem specem od Mx3 z vałkami.
Jak uda mi się zrealizować na wiosnę parę moich planów, to atakujemy wysoką siódemkę
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Bo te silniki w tych autach jeździły na zlotach 8-10 lat temu
To to jest cza 0-60mph a nie 0-100km/h chyba że to już po przeliczeniu
Dodaj wagę auta do 1 postu bo nie widzę a to bardzo ważna informacja Jaka waga?
Płomień napisał(a):Owszem, mierzone g-techem.
To to jest cza 0-60mph a nie 0-100km/h chyba że to już po przeliczeniu
Dodaj wagę auta do 1 postu bo nie widzę a to bardzo ważna informacja Jaka waga?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Teraz każdy 1 koń, a tym bardziej każdy 1 Nm będzie kosztował jeszcze więcej pracy i gotówki, ale uważam że 145km bez psucia wykresu momentu jest do osiągnięcia. W sumie to myślę że koni da się jeszcze spokojnie ugrać, ale moment to już praktycznie max co można wyciągnąć z tej konstrukcji. Pożyjemy, pogrzebiemy, zobaczymy.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
a na tym torze 2 bieg się da wrzucić ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości