Cześć
Posiadam Mazdę 323f BG BP05 1.8 GT 128KM '91r.
Ostatnio borykam się z dziwnym problemem, otóż zdarza się że czasami moja Mazda przestaje reagować na wciśnięty pedał gazu podczas jazdy. Trwa to od kilku do kilkunastu sekund w różnych momentach. Na przykład jadąc trasą ze stałą prędkością na przykładowo 5 biegu nie wciskając ani odejmując pedału gazu auto zaczyna wyraźnie zwalniać, wciskam gaz "do dech" i zero reakcji, tak samo jak odpuszczę gaz. Wszystko wraca do normy po kilku sekundach. Jest to irytujące i czasami niebezpieczne.
Czy ktoś spotkał się kiedyś z takim problemem i czego może być jego przyczyna?
W Maździe zostały wymieniony aparat zapłonowy, kable i świece, cewka i sterownik cewki, przepływomierz, przepustnica (wyczyszczona i skalibrowana), wydech, oba elektrozawory od podciśnień, filtr paliwa i powietrza, wyczyszczona listwa wtryskowa i wtryski, termostat i czujniki temperatury. Dodatkowo wyczyściłem wszystkie widoczne złączki i połączenia elektryczne.
Z góry dzięki za pomoc !
323f BG GT brak reakcji na pedał gazu
Strona 1 z 1
Jeśli z zapłonem jest wszystko ok, a po tym że cały układ zapłonowy jest wymieniony wnioskuje że tak to sprawdził bym pompę paliwa.
A nie dzieje ci się to przypadkiem jak skręcasz w prawo?
A nie dzieje ci się to przypadkiem jak skręcasz w prawo?
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Pompę paliwa też wymieniłem bo poprzednia była zatarta.
To się dzieje niezależnie czy skręcę w prawo w lewo czy jadę prosto. Nie dławi się, nie szarpie i nie skacze, po prostu spadają powoli obroty bo hamuje skrzynia. Na biegu jałowym chodzi równo bez żadnych problemów. Nie ma też znaczenia czy samochód jest w trybie serwisowym czy nie.
TPS regulowałem zgodnie z instrukcjami na forum (tym forum) oraz z książką serwisową. Szczelina 0.2mm zwarcie na TPS, szczelina 0.7mm brak zwarcia na TPS.
To się dzieje niezależnie czy skręcę w prawo w lewo czy jadę prosto. Nie dławi się, nie szarpie i nie skacze, po prostu spadają powoli obroty bo hamuje skrzynia. Na biegu jałowym chodzi równo bez żadnych problemów. Nie ma też znaczenia czy samochód jest w trybie serwisowym czy nie.
TPS regulowałem zgodnie z instrukcjami na forum (tym forum) oraz z książką serwisową. Szczelina 0.2mm zwarcie na TPS, szczelina 0.7mm brak zwarcia na TPS.
- Od: 15 mar 2017, 14:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r
Pompa paliwa to według mnie dobry trop. Może luźny albo przetarty kabel? W BG pompa paliwa jest załączana poprzez uchylającą się przepustnicę klapkową, tam bym zaczął szukać.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
w sumie racja, możliwe że styki w przepływomierzu padły i odłącza pompę paliwa w losowych momentach.
Spróbuj podmienić przepływkę od kogoś i zobaczyć czy przejdzie, albo możesz sobie zrobić kontrolkę zasilania pompy paliwa, wystarczy jakąś lampkę podpiąć do kabli przy pompie i zobaczyć czy jak przestaje jechać to lampka gaśnie.
PS. jeśli miał byś po drodze do Łodzi to mogę użyczyć albo odsprzedać sprawną przepływkę.
Spróbuj podmienić przepływkę od kogoś i zobaczyć czy przejdzie, albo możesz sobie zrobić kontrolkę zasilania pompy paliwa, wystarczy jakąś lampkę podpiąć do kabli przy pompie i zobaczyć czy jak przestaje jechać to lampka gaśnie.
PS. jeśli miał byś po drodze do Łodzi to mogę użyczyć albo odsprzedać sprawną przepływkę.
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Podmieniłem przepływkę na wersję od SOHC (z serii U na S) i problem dalej występuje. Tak samo w trybie serwisowym z inną przepływką. Zdemontowałem przepustnicę i czyszczę ja (po raz kolejny...). Teraz czekam na uszczelki i złożę wszystko zobaczę może coś pomogło. W międzyczasie podłączę oscyloskop pod przepływkę oraz przepustnicę. Potem jak złożę wszystko to zobaczę jak działa pompa paliwa. Jak to nie pomoże to wymienię przepustnicę na 1.6 i będę dalej szukał braku masy albo uszkodzonego złącza/kabla.
Uroki starych samochodów
Uroki starych samochodów
- Od: 15 mar 2017, 14:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r
Problem rozwiązany... tak mi się wydaje...
Problemem była *werble* pompa paliwa A dokładniej filtr z rurkami ssącymi w środku zbiornika paliwa. Poprzednio wymieniając całą pompę paliwa z pływakiem musiałem krzywo/źle wsadzić pompę co spowodowało podniesienie filtra. Przy niskim poziomie paliwa filtr zasysał paliwo z powietrzem co powodowało ten problem. Jakie było moje zdziwienie kiedy problem ustąpił po zatankowaniu.
Stary filtr poprawiony, czekam aż przyjdzie nowy. Przepływka i przepustnica wyczyszczone, masy poprawione, czujnik sprzęgła wyczyszczony. Jeszcze sonda lambda prawdopodobnie od wymiany bo pokazuje dziwne impulsy ale komputer nie krzyczy błędem.
Wniosek: Auto lepiej jeździ jak jest zatankowane
Problemem była *werble* pompa paliwa A dokładniej filtr z rurkami ssącymi w środku zbiornika paliwa. Poprzednio wymieniając całą pompę paliwa z pływakiem musiałem krzywo/źle wsadzić pompę co spowodowało podniesienie filtra. Przy niskim poziomie paliwa filtr zasysał paliwo z powietrzem co powodowało ten problem. Jakie było moje zdziwienie kiedy problem ustąpił po zatankowaniu.
Stary filtr poprawiony, czekam aż przyjdzie nowy. Przepływka i przepustnica wyczyszczone, masy poprawione, czujnik sprzęgła wyczyszczony. Jeszcze sonda lambda prawdopodobnie od wymiany bo pokazuje dziwne impulsy ale komputer nie krzyczy błędem.
Wniosek: Auto lepiej jeździ jak jest zatankowane
- Od: 15 mar 2017, 14:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości