Jaki olej wybrać?
To tak dla fanów castrola i innych popularnych marek.Tu akurat castrol edge
http://policja.pl/pol/aktualnosci/16083 ... otu-n.html
http://policja.pl/pol/aktualnosci/16083 ... otu-n.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Mazdi napisał(a):Ja tam leję Lotosa, tego chociaż nikt nie podrabia
Podróbka Lotosa była by lepsza niż oryginał

Nie przesadzaj,nie jest taki zły,w końcu przez jakiś czas było oficjalnym olejem Subaru w ASO 
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
No i mamy rozwiązany problem panewek w Subaru 
Neonixos666 napisał(a):Mazdi napisał(a):Ja tam leję Lotosa, tego chociaż nikt nie podrabia
Podróbka Lotosa była by lepsza niż oryginał
Moja mazda spali kazdy olej, w każdej ilości więc nic lepszego nie zobaczy.
Ja co roku testuje inny olej.
3 lata temu jak kupiłem auto był wlany Castrol, 2 lata temu Penrite Enviro, w zeszłym roku Motul X-Clean Fe.
Wszystko oczywiście 5w30.
Pojutrze wlewam OEM Mazda Ultra, jestem ciekaw jak się będzie sprawował.
3 lata temu jak kupiłem auto był wlany Castrol, 2 lata temu Penrite Enviro, w zeszłym roku Motul X-Clean Fe.
Wszystko oczywiście 5w30.
Pojutrze wlewam OEM Mazda Ultra, jestem ciekaw jak się będzie sprawował.
- Od: 3 mar 2013, 01:33
- Posty: 170
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 GY 147KM
Witam. Czy olej Motul specific 5w40 CNG/LPG można lać do silnika 1.6 benzyna/lpg 105 km ,mimo że w instrukcji nie ma 5W40 ? (jest 5W30 10w40 5W20)
Ostatnio edytowano 10 wrz 2018, 15:28 przez pawel81, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
kubsztyk napisał(a):Należy klasę lepkości dobrać odpowiednio do naszego klimatu i stylu jazdy.
No właśnie jak to dobierać ? Czym się sugerować ?
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Gandzia napisał(a):Czym się sugerować ?
zaleceniem producenta auta, ale nie co do przebiegu na oleju.
Gandzia napisał(a):Ok także jaki olej producent zaleca do KL 2.5 V6 bo nie bardzo wim gdzie tego szukać
zapewne 5w30 a KL to tak stary silnik że co byś nie zalał to i tak przewyższa jakością oleje z lat 90
Moi drodzy może ja coś od siebie podpowiem.
W silnikach benzynowych warto stosować oleje o pełnej zawartości tzw. popiołów siarczanowych.
Np. olej ACEA C2, C1, C3 można stosować zaróno w silnikach benzynowych jak i diesla ale po co lać olej kóry ma o 0.3% mniej dodatków uszlachetniających (oleje C3,C2) niż oleje klasyczne np. 5W30 A5/B5, 5W30 A3/B3/B4 któe bardzo polecam do Waszych normalnych jednostek napędowych.
Teraz odnośnie klas lepkościowych – nie dobiera się oleju silnikowego do panującego klimatu ale do tego w jaki sposób został zaprojektowany dany silnik.
I tak przykładowy olej 5W30 A3/B4 który przykładowo mocno polecam Fiński NESTE:
https://zmienolej.pl/pl/zgratisy/4259-g ... -pro-ll-4l
Ma pełny pakiet dodatków uszlachetniających , właściwą lepkośc przewidzianą przez producenta i wysokie TBN któe jest zalecane zwłaszcza przy naszych silnikach zasilanych LPG.
Co chciałem jeszcze powiedzieć....temperatura otoczenia nie ma znaczenia na to jaką ma lepkość olej i tempereturę ale to w jakiej temperaturze uruchamiamy tenże silnik ma juz kluczowe znaczenie.
Wedle SAE największe zużycie następuje właśnie nie podczas jazdy na rozgrzanym silniku ale właśnie podczas rozruchu stąd zalecenie przez producenta uniwersalnej klasy lepkości SAE 30 ( 0W30, 5W30, 10W30)
I co warto zaznaczyć Mazdy mają często problemy z osadami na sitku, misce olejowej i warto stosować wysokiej klasy olej oraz przeprowadzać raz do roku inspekcję samej miski i sitka.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
W silnikach benzynowych warto stosować oleje o pełnej zawartości tzw. popiołów siarczanowych.
Np. olej ACEA C2, C1, C3 można stosować zaróno w silnikach benzynowych jak i diesla ale po co lać olej kóry ma o 0.3% mniej dodatków uszlachetniających (oleje C3,C2) niż oleje klasyczne np. 5W30 A5/B5, 5W30 A3/B3/B4 któe bardzo polecam do Waszych normalnych jednostek napędowych.
Teraz odnośnie klas lepkościowych – nie dobiera się oleju silnikowego do panującego klimatu ale do tego w jaki sposób został zaprojektowany dany silnik.
I tak przykładowy olej 5W30 A3/B4 który przykładowo mocno polecam Fiński NESTE:
https://zmienolej.pl/pl/zgratisy/4259-g ... -pro-ll-4l
Ma pełny pakiet dodatków uszlachetniających , właściwą lepkośc przewidzianą przez producenta i wysokie TBN któe jest zalecane zwłaszcza przy naszych silnikach zasilanych LPG.
Co chciałem jeszcze powiedzieć....temperatura otoczenia nie ma znaczenia na to jaką ma lepkość olej i tempereturę ale to w jakiej temperaturze uruchamiamy tenże silnik ma juz kluczowe znaczenie.
Wedle SAE największe zużycie następuje właśnie nie podczas jazdy na rozgrzanym silniku ale właśnie podczas rozruchu stąd zalecenie przez producenta uniwersalnej klasy lepkości SAE 30 ( 0W30, 5W30, 10W30)
I co warto zaznaczyć Mazdy mają często problemy z osadami na sitku, misce olejowej i warto stosować wysokiej klasy olej oraz przeprowadzać raz do roku inspekcję samej miski i sitka.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
A jaki jest HTHS ? Również ważny parametr przy jeździe na LPG? Nie ma tego w parametrach leju.Croom napisał(a):wysokie TBN któe jest zalecane zwłaszcza przy naszych silnikach zasilanych LPG.
Jaka jest baza olejowa tego Neste 5w30? Syntetyczna czy hydrocrack ?
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Ja od 10 lat stosuję Elf Evolution SXR 5Wx30 (teraz jakaś inna nazwa handlowa). Nie mam zastrzeżeń a w ciągu roku dolewałem może że dwie setki (teraz nic ale jeżdżę mniej).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki