Montaż wideorejestratora w M3 BM
Kwestia gwarancji. Przez chwilę o tym pomyślałem, nie zaprzeczam Dlatego sposób podłączenia jest 'bezinwazyjny'. Wyciągam kabelki i nie ma śladu, iż cokolwiek tam robiłem. Przetwornica jest zabepieczona bezpiecznikiem 3A. Nie widzę powodu do obaw.
Czy będę demontować podłączenie przed przeglądem? Nie wiem, będę o tym myśleć jak przyjdzie termin. Jeśli nawet zdecyduję się to zrobić, to stracę 3 minuty na zdemontowanie 'instalacji' i max 7minut na ponowne założenie. Ten raz w roku nic mi się nie stanie jak stracę łącznie, nawet te 10 minut
Nawet jeśli pojadę do ASO aby mi zrobili takie połączenie, to informacja o takiej modyfikacji nie zostanie wpisana do rejestru Mazdy (tak jak założenie alarmu, czy innych akcesoriów). Ślad będzie jedynie w wewnętrznym systemie ASO. Jadę do innego ASO, widzą modyfikację, sprawdzają rejestr Mazdy – brak informacji. "Dziękujemy, właśnie Pan stracił gwarancję" Taki czarny scenariusz, trochę przesadzony Dlatego nawet, jeśli ASO zobaczy tą modyfikację to nie będą się nad tym skupiać. Chyba, że lusterko przestanie działać Jednak nie ma takiej możliwości. Gdybym przekroczył max pobór prądu na tym obwodzie to byłby problem, i to zaraz po uruchomieniu kamerki musiałbym wymienić bezpiecznik, co zgodnie z instrukcją mogę uczynić we własnym zakresie
Zresztą, jeśli Mazda będzie chciała anulować gwarancję, to znajdzie 5 innych powodów aby tego dokonać.
czarmi Twój sposób też jest ciekawy jęśli ktoś się obawia o gwarancję to znajdzie coś dla siebie
Czy będę demontować podłączenie przed przeglądem? Nie wiem, będę o tym myśleć jak przyjdzie termin. Jeśli nawet zdecyduję się to zrobić, to stracę 3 minuty na zdemontowanie 'instalacji' i max 7minut na ponowne założenie. Ten raz w roku nic mi się nie stanie jak stracę łącznie, nawet te 10 minut
Nawet jeśli pojadę do ASO aby mi zrobili takie połączenie, to informacja o takiej modyfikacji nie zostanie wpisana do rejestru Mazdy (tak jak założenie alarmu, czy innych akcesoriów). Ślad będzie jedynie w wewnętrznym systemie ASO. Jadę do innego ASO, widzą modyfikację, sprawdzają rejestr Mazdy – brak informacji. "Dziękujemy, właśnie Pan stracił gwarancję" Taki czarny scenariusz, trochę przesadzony Dlatego nawet, jeśli ASO zobaczy tą modyfikację to nie będą się nad tym skupiać. Chyba, że lusterko przestanie działać Jednak nie ma takiej możliwości. Gdybym przekroczył max pobór prądu na tym obwodzie to byłby problem, i to zaraz po uruchomieniu kamerki musiałbym wymienić bezpiecznik, co zgodnie z instrukcją mogę uczynić we własnym zakresie
Zresztą, jeśli Mazda będzie chciała anulować gwarancję, to znajdzie 5 innych powodów aby tego dokonać.
czarmi Twój sposób też jest ciekawy jęśli ktoś się obawia o gwarancję to znajdzie coś dla siebie
Odświeże troche. Mam od jakiegoś czasu mio 358 z czujnikiem ruchu. Niestety bateria to jakaś pomyłka, urządzenie wyłącza się czasem razem z przekreceniem kluczyka lub po 2minutach. Chciałbym podłączyć się bezpośrednio do instalacji aby było ciągłe napięcie. Wojtek proponuje w podpiac się do lampy w suficie. Jak to zrobić? Proszę o rady.
- Od: 21 mar 2011, 00:37
- Posty: 356
- Skąd: Southport, UK/ Inowrocław/Bydgoszcz , PL
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2, 2005
Mazda 3 1.6 TS2, 2005
viewtopic.php?f=331&t=131055
Tzn musiałbym dorobić gniazdo zapalniczki czy podpiac się na żywca do lampki?
- Od: 21 mar 2011, 00:37
- Posty: 356
- Skąd: Southport, UK/ Inowrocław/Bydgoszcz , PL
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2, 2005
Mazda 3 1.6 TS2, 2005
viewtopic.php?f=331&t=131055
Kolega am86 pokazał jak ładnie bez kabli można podpiąć kamerę do lusterka.
viewtopic.php?f=494&t=180006&hilit=zasilanie+lusterka+BM
viewtopic.php?f=494&t=180006&hilit=zasilanie+lusterka+BM
[/quote]czarmi napisał(a):Ja właśnie wybrałem trochę inną drogę montażu wideorejestratora, ze względu na obawę w kwestii gwarancji auta.
Zamontowałem go już jakiś czas temu, przedstawiając sposób montażu w swoim wątku dot. mojej M3.
Mio MiVue 528.
Kierowałem się sposobem wcześniejszego montażu rejestratora przez kolegę KMBak w swojej M3.
Dokupiłem 2m przedłużacz gniazda zapalniczki i po połączeniu z 2 m oryginalnym przewodem z końcówką do gniazda zapalniczki, puściłem kabel pod podsufitką i między plastikami przedniego słupka A, dalej pod uszczelką w otworze na przednie drzwi, pod plastykiem w dolnej ich części, a następnie pod tylną częścią fotela pasażera, gdzie połączony jest oryginalny kabel z przedłużaczem gniazda zapalniczki. Stamtąd do podłokietnika, gdzie jest samo gniazdo zapalniczki. Pod fotelem pasażera, w miejscach w których uważałem za stosowne przyczepiłem zakupione wcześniej "przylepce pod nóżki meblowe", tak aby przewody będące na wierzchu, nie latały podczas jazdy.
Nic w aucie nie musiałem demontować, a wszystko jest leciutko wciśnięte pod wyżej opisaną podsufitkę oraz uszczelki.
Wygląda to mniej więcej tak:
Tak i ja u siebie to zrobiłem już jakiś czas temu. Właśnie ze względu na nieinwazyjność metody.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Tak i ja u siebie to zrobiłem już jakiś czas temu. Właśnie ze względu na nieinwazyjność metody.
... i dlatego nadmieniłem o tym, że zerżnąłem od Ciebie
A fakt – jakoś mnie ślepota dopadła.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mam pytanie o położenie kamery – wszędzie widzę montowaną po prawej stronie lusterka. Tak jest wygodniej? Chodzi o to że po lewej stronie będzie coś zasłaniać?
Próbuję znaleźć dobre miejsce na zamocowanie kamery ale ten wielki plastik za lusterkiem skutecznie zasłania połowę obrazu gdybym chciał zamontować maksymalnie na górze.
Próbuję znaleźć dobre miejsce na zamocowanie kamery ale ten wielki plastik za lusterkiem skutecznie zasłania połowę obrazu gdybym chciał zamontować maksymalnie na górze.
Bardzo ciekawy sposob przedstawil kolega am86 we wczesniejszym poscie – podpiecie wideorejestratora do lusterka. Wlasnie zakupilem przetwornice oraz kamerke.
Zastanawia mnie tylko kwestia bezpiecznika. Przetwornica przedstawiona na zdjeciu go nie posiada.
Czy jest sens montowac go na przewodach Lusterko –> Przetwornica ? Jesli tak, to prosze, podpowiedzcie jaki bedzie odpowiedni dla tego rozwiazania, dokupie w jakims elektrycznym sklepie.
Zastanawia mnie tylko kwestia bezpiecznika. Przetwornica przedstawiona na zdjeciu go nie posiada.
Czy jest sens montowac go na przewodach Lusterko –> Przetwornica ? Jesli tak, to prosze, podpowiedzcie jaki bedzie odpowiedni dla tego rozwiazania, dokupie w jakims elektrycznym sklepie.
Ja zastosowałem coś takiego:
https://www.wideorejestratory24.pl/pl/p ... OD-DP4/399
Kabel puszczony po lewej stronie do skrzynki bezpieczników przy drzwiach. Trzeba zdjąć plastik nad bezpiecznikami i podłączyć masę a plus wpinamy do bezpiecznika od siedzeń elektrycznych (1). Kable, gniazdo zasilacz od kamerki i adapter mieszczą się pod plastikami i mamy zasilanie na postoju.
https://www.wideorejestratory24.pl/pl/p ... OD-DP4/399
Kabel puszczony po lewej stronie do skrzynki bezpieczników przy drzwiach. Trzeba zdjąć plastik nad bezpiecznikami i podłączyć masę a plus wpinamy do bezpiecznika od siedzeń elektrycznych (1). Kable, gniazdo zasilacz od kamerki i adapter mieszczą się pod plastikami i mamy zasilanie na postoju.
- Od: 5 gru 2011, 17:51
- Posty: 54
- Skąd: Stavanger/Szczecin/Ursus
- Auto: MX-5 NA 1.6 96
Mazda 3 BP Hikari 2.0 automat 2021
Chciałem już prowadzić kabel od wideorejestratora do gniazdka zapalniczki ale zastanawiam się nad powyższą opcją (adapter wpinany do skrzynki bezpieczników). Plus to możliwość wykorzystania trybu parkingowego w wideorejestratorze. Trzeba tylko uważać żeby nie rozładował zbytnio akumulatora przy ewentualnym dłuższym postoju.
Pytanie tylko czy serwis może zakwestionować gwarancje? Niby modyfikacja minimalna no ale nigdy nie wiadomo czy się nie przyczepią...
Pytanie tylko czy serwis może zakwestionować gwarancje? Niby modyfikacja minimalna no ale nigdy nie wiadomo czy się nie przyczepią...
Auto było na przeglądzie w piątek i panowie odpięli tylko wtyczkę z kamerki i nie interesowało ich gdzie jest podłączona. To podpięcie do bezpieczników nie jest ingerencją w instalacje przynajmniej wg. mnie. W moim urządzeniu jest zabezpieczenie do minimum 11,5 V i odcina zasilanie kamery.
Tak instalacja ma sens w przypadku kamery MIO ponieważ sama przechodzi w tryb parkingowy (zanik sygnału GPS i brak ruchu samochodu).
Tak instalacja ma sens w przypadku kamery MIO ponieważ sama przechodzi w tryb parkingowy (zanik sygnału GPS i brak ruchu samochodu).
- Od: 5 gru 2011, 17:51
- Posty: 54
- Skąd: Stavanger/Szczecin/Ursus
- Auto: MX-5 NA 1.6 96
Mazda 3 BP Hikari 2.0 automat 2021
Panowie, czy komuś się udało pociągnąć kabel od zasilania kamery w słupku A? Bo ja nie mogłem tam go wcisąć i poprowadziłem go na zewnątrz wciskając w maskownicę podpuszki (tylko żeby się zahaczył i nie latał.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
No właśnie, zastanawiam się czy poprowadzenie kabla w szczelinie pomiędzy podsufitką a plastikiem słupka A jest bezpieczne z punktu widzenia kurtyny która tam się otwiera w razie wypadku. Domyślam się, że kabel najprawdopodobniej zostanie po prostu wyrwany ale chyba nie ma pewności, że kurtyna się poprawnie otworzy jeżeli zostanie w jakiś sposób zahamowana przez kabel?
Alternatywnie trzeba by prowadzić kabel wewnątrz słupka A pod plastikiem ale tu znowu demontaż, gwarancja i te sprawy...
Czy może przesadzam?
Alternatywnie trzeba by prowadzić kabel wewnątrz słupka A pod plastikiem ale tu znowu demontaż, gwarancja i te sprawy...
Czy może przesadzam?
Nie polecam "wrzucenia" kabla w słupek A byle jak. W CX-5 po zdjęciu słupka A widać, że cała instalacja elektryczna jest umieszczona w specjalnych klipsach za kurtyną, tak aby nie blokowała jej rozłożenia w razie wypadku. Radzę zdjąć słupek i puścić kabel tak jak przygotował to producent. W CX-5 wystarczy pociągnąć słupek A w górnej jego części w stronę lusterka centralnego – jest na jednym klipsie – obstawiam że w M3 będzie podobnie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości