Opony letnie i wielosezonowe
Ja do hondy kupiłem opony Apollo Alnac 4G All Season 195/60 R15. Super wrażenia – są ciche jak letnie i całkiem dobrze trzymają się zakrętów. Ze 2 tygodnie temu przy ~5 *C 140 km/h w zakręcie na ekspresówce i żadnego myszkowania. Na wczorajszym świeżym śniegu również b. dobra przyczepność (auto bez ESP).
sloniupl napisał(a):Ja dzisiaj zamówiłem na Oponeo Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 91 V
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse-205-55-r16-91-v
Trochę baloniaste ale przetestuje i napisze recenzję za pare miesięcy.
Przejeździłem na nich cały poprzedni sezon letni (ponad 8000km) i mogę polecić z czystym sumieniem na każde warunki pogodowe (w sezonie letnim)
- Od: 12 lis 2016, 23:19
- Posty: 244 (11/3)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007
Co lepiej ogarnąć na lato w rozmiarze 195/60/15 – 4 nowe Hankooki (na oponeo 227 PLN za sztukę), czy 2 używane Firestone (ale mało używane, z bieżnikiem prawie 8 mm) za 200 PLN para i dwa nowe Hankook?
-
ZdzichuZ
Ktoś z jakiegoś powodu tych używek się pozbył. Nowe to nowe. Na dobrych używanych kiedyś rozbiłem auto.
-
rav 75
Witam,
zastanawiam się pomiędzy:
Fulda Ecocontrol HP
Nokian LINE
Dunlop Sport Bluresponse
195/65r15
Które wybrać jeśli różnica między Fuldami a resztą wynosi około 100 zł, warto zapłacić więcej? Parametry podobne, na plus Dunlop. Tylko ścieranie mnie przeraża trochę, rocznie pokonuję około 15 tys. km. Głównie miasto, 30% trasa. Raczej dynamiczna jazda.
Myślałem najpierw o Uniroyalach RainExpert itp, ale tam podobno sezon, dwa i wymiana. Nie chodzi mi o jakąś przesadną oszczędność, ale też nie chcę przepłacać.
Opinii o nich multum, ale bardziej chodzi mi o opinię kogoś, kto "niejedną już gumę zjadł" Jak to rzeczywiście jest z tą trwałością i zużyciem, czy do samego końca mają podobne parametry itp.
zastanawiam się pomiędzy:
Fulda Ecocontrol HP
Nokian LINE
Dunlop Sport Bluresponse
195/65r15
Które wybrać jeśli różnica między Fuldami a resztą wynosi około 100 zł, warto zapłacić więcej? Parametry podobne, na plus Dunlop. Tylko ścieranie mnie przeraża trochę, rocznie pokonuję około 15 tys. km. Głównie miasto, 30% trasa. Raczej dynamiczna jazda.
Myślałem najpierw o Uniroyalach RainExpert itp, ale tam podobno sezon, dwa i wymiana. Nie chodzi mi o jakąś przesadną oszczędność, ale też nie chcę przepłacać.
Opinii o nich multum, ale bardziej chodzi mi o opinię kogoś, kto "niejedną już gumę zjadł" Jak to rzeczywiście jest z tą trwałością i zużyciem, czy do samego końca mają podobne parametry itp.
siwus90 napisał(a):Dunlop Sport Bluresponse
195/65r15
W Maździe miałem model SP Sport 01,po zmianie auta myślałem że ciężko będzie znaleźć opony o podobnych osiągach. W Focusie (rozmiar opon to 195/65r15) mam model Sport Blueresponse-ciche,doskonale sprawdzają się na mokrej i suchej nawierzchni. Zużycie na akceptowalnym poziomie.
-
rav 75
Ja zmieniłem przed weekendem z przodu całoroczne Nexeny n'priz4 (zostało ich z 2-3mm) – mogę cos o nich napisach z perspektywy prawie 3 lat i około 45kkm.
Jak widać – starczają na max. 45kkm ale nalezy pamiętać że cały czas były na osi napędzanej, w aucie o sporym momencie i ponadprzeciętnej masie (>2T)
Jak na całoroczne są dosyć ciche. Bardzo dobrze radzą sobie na śniegu i błocie pośniegowym.
Nie ma problemów na suchym – ABS włączał się naprawdę w tylko w sytuacjach bardzo gwałtownego hamowania. Można powiedzieć że to dobrze "zbilansowana" całosezonówka. Nie ma jakichś mocnych odchyleń na zimę czy na lato. Nie pływa w upałach.
Założyłem – też całoroczne – Continentale ContiCrossContact LX2. Zobaczymy. Oceniane są nieźle.
Są bardzo ciche, cichsze od Nexenów. Na suchym trzymają rewelacyjnie. Mokrego i śniegowego jeszcze nie widziały
Jak widać – starczają na max. 45kkm ale nalezy pamiętać że cały czas były na osi napędzanej, w aucie o sporym momencie i ponadprzeciętnej masie (>2T)
Jak na całoroczne są dosyć ciche. Bardzo dobrze radzą sobie na śniegu i błocie pośniegowym.
Nie ma problemów na suchym – ABS włączał się naprawdę w tylko w sytuacjach bardzo gwałtownego hamowania. Można powiedzieć że to dobrze "zbilansowana" całosezonówka. Nie ma jakichś mocnych odchyleń na zimę czy na lato. Nie pływa w upałach.
Założyłem – też całoroczne – Continentale ContiCrossContact LX2. Zobaczymy. Oceniane są nieźle.
Są bardzo ciche, cichsze od Nexenów. Na suchym trzymają rewelacyjnie. Mokrego i śniegowego jeszcze nie widziały
Panowie,
Jako że kończą mi się już opony letnie w mojej Mazdzie 3 bk 1.6 szukam nowych w rozmiarze 205/55/r16...
Wiem, że temat był już wałkowany, ale najbardziej zależy mi komforcie, czyli dość niskim poziomie hałasie w kabinie a to co znajduje się na etykietach unijnych, pokazuje jedynie hałas zewnętrzny gumy.
Doradźcie mi co kupić
Mam na celowniku Hankooki Ventus Prim3 w dobrej cenie ale rozważam GoodYeary EfficientGripy o 30 zł droższe.
Jako że kończą mi się już opony letnie w mojej Mazdzie 3 bk 1.6 szukam nowych w rozmiarze 205/55/r16...
Wiem, że temat był już wałkowany, ale najbardziej zależy mi komforcie, czyli dość niskim poziomie hałasie w kabinie a to co znajduje się na etykietach unijnych, pokazuje jedynie hałas zewnętrzny gumy.
Doradźcie mi co kupić
Mam na celowniku Hankooki Ventus Prim3 w dobrej cenie ale rozważam GoodYeary EfficientGripy o 30 zł droższe.
- Od: 8 lip 2015, 17:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków, Małopolskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 MZR 105 KM Active Sport Hatchback 2007
Grzyby napisał(a):Ja zmieniłem przed weekendem z przodu całoroczne Nexeny n'priz4 (zostało ich z 2-3mm) – mogę cos o nich napisach z perspektywy prawie 3 lat i około 45kkm.
Bardzo dobrze radzą sobie na śniegu i błocie pośniegowym.
A ja mam zupełnie inne odczucie – są dużo słabsze od zimówek, które miałem. Wyraźnie sporo gorszy "uciąg" i ewidentnie mocniej się ślizgają i gorzej hamują.
Opinia dotyczy tylko jazdy na śniegu i błocie pośniegowym – żona ma podobne odczucia.
I wydaje mi się, że wszystkie opinie dot. opon całorocznych powinny zaczynać się od porównania w zimę... w lato, na suchym większość opon radzi sobie przynajmniej przyzwoicie.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Proponuję założyć ten nowy wątek, bo już nie jest to chyba nowość i takie opony brane są coraz częściej pod rozwagę.
Zgodnie z instrukcją mamy wybór między rozmiarami 205/60R16 oraz 215/45R18.
Np. jakie wtedy stosować w nich ciśnienie – letnie, czy też zimowe, gdyż zgodnie z instrukcją ciśnienia w tych dwu sezonach są różne na tylnej osi opon (na jesieni dopompowywać, a wiosną powietrza upuszczać )
Co Wy na to
Zgodnie z instrukcją mamy wybór między rozmiarami 205/60R16 oraz 215/45R18.
Np. jakie wtedy stosować w nich ciśnienie – letnie, czy też zimowe, gdyż zgodnie z instrukcją ciśnienia w tych dwu sezonach są różne na tylnej osi opon (na jesieni dopompowywać, a wiosną powietrza upuszczać )
Co Wy na to
Czarek, różnie ludzie podchodzą do tematu opon wielosezonowych. Moje osobiste zdanie jest takie, że jak coś jest do wszystkiego to znaczy, że jest do niczego i jeśli o mnie chodzi to pozostaje przy dwóch kompletach opon (letnie + zimowe) raczej z górnej półki gdyż jest to dla mnie kwestia bezpieczeństwa. Oczywiście wiele zależy od stylu jazdy oraz jej warunków, bo jestem sobie w stanie wyobrazić, że jeśli ktoś jeździ głównie po mieście i ma wybitnie delikatną nogę to opony wielosezonowe pewnie się u niego sprawdzą. Jeśli natomiast jeździ raczej dynamicznie i pokonuje spore dystanse w trasie czy też zimą jeździ po górach to w takim przypadku byłbym sceptyczny do zakładania opon wielosezonowych.
Co do ciśnienia to optymalnym rozwiązaniem byłoby (tak jak piszesz) zmieniać je w zależności od pory roku... podobnie jak powinno się je zmieniać adekwatnie do obciążenia auta (tutaj w praktyce raczej czysta teoria). Pzdr.
Co do ciśnienia to optymalnym rozwiązaniem byłoby (tak jak piszesz) zmieniać je w zależności od pory roku... podobnie jak powinno się je zmieniać adekwatnie do obciążenia auta (tutaj w praktyce raczej czysta teoria). Pzdr.
Cześć, witam serdecznie.
Tak się składa, że ja już podjąłem decyzję i zakupiłem opony wielosezonowe 18". Dlatego też wystawiłem na sprzedaż (póki co) 16" opony zimowe Goodyear wraz z alufelgami. Jeżdżę w 95% po Warszawie i okolicach, a ostatnimi laty przebiegi roczne oscylują w granicach do 8tys. km/rok, więc w moim przypadku powinno to zdać egzamin. Pomijam w tym wszystkim koszty zmian opon i ich przechowywania dwa razy do roku. Mam tu oczywiście na myśli opony całoroczne uznanych producentów światowych. Na konkurencyjnej stronie forum mazdy, kilku właścicieli M6 GJ posiadają już takie opony i póki co bardzo je sobie chwalą. Jest oczywiście warunek, aby były to opony tak jakm wcześniej napisałem, uznanych producentów. Oczywiście wszystko przede wszystkim jest także zależne od sposobu wykorzystywania auta. Szeroko pojęte opinie na ich temat są dobre, albo bardzo dobre. Opony wielosezonowe które zakupiłem są bardzo ciche i asymetryczne. Czas pokaże.
Tak się składa, że ja już podjąłem decyzję i zakupiłem opony wielosezonowe 18". Dlatego też wystawiłem na sprzedaż (póki co) 16" opony zimowe Goodyear wraz z alufelgami. Jeżdżę w 95% po Warszawie i okolicach, a ostatnimi laty przebiegi roczne oscylują w granicach do 8tys. km/rok, więc w moim przypadku powinno to zdać egzamin. Pomijam w tym wszystkim koszty zmian opon i ich przechowywania dwa razy do roku. Mam tu oczywiście na myśli opony całoroczne uznanych producentów światowych. Na konkurencyjnej stronie forum mazdy, kilku właścicieli M6 GJ posiadają już takie opony i póki co bardzo je sobie chwalą. Jest oczywiście warunek, aby były to opony tak jakm wcześniej napisałem, uznanych producentów. Oczywiście wszystko przede wszystkim jest także zależne od sposobu wykorzystywania auta. Szeroko pojęte opinie na ich temat są dobre, albo bardzo dobre. Opony wielosezonowe które zakupiłem są bardzo ciche i asymetryczne. Czas pokaże.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki