System i-Stop – różne zagadnienia
Nadmuch na przednią szybę w mojej ocenie chodzi o wciśnięcie stosownego przycisku (tego obok ogrzewania tylnej szyby )
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Tak, należy wcisnąć ten przycisk obok....Wtedy włącza się z automatu klima na szybę. Jeśli chcesz, można przełączyć w ramach tej funkcji na klime eco lub tylko nawiew i wyregulować siłę wiatraka. I masz spokój. Po wyłączeniu/włączeniu stacyjki automatycznie system wraca do ustawień mu zaaplikowanych. I-stop przy tej opcji nie wzbudza się. Miałem problem z przyzwyczajeniem się do nie pomylenia tych ustawień. Praktykuję to od roku. Wszystko jest w instrukcji i kilkadziesiąt postów w tył.
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem trójki od tygodnia .
I ma pytanie o funkcję i-stop. Otóz pomimo licznych prób nie udało mi sprowokowac sytacji zeby układ zadziałal. Dojedzam do skrzyzowania samochód rozgrzany , kierownica prosto pasy zapiete wciskam hamulec daje na luz puszczam sprzęgło i nic.
Na ekranie i-stop zaczyna liczyc czas postoju , a silnik nie gasnie .
Po wlączniu zapłonu kontrolka pomarańczowa zapala sie i o uruchomieniu silnika gaśnie. Ma ktos jakiś pomysł?
Dzwonic do serwisu ?
Jestem posiadaczem trójki od tygodnia .
I ma pytanie o funkcję i-stop. Otóz pomimo licznych prób nie udało mi sprowokowac sytacji zeby układ zadziałal. Dojedzam do skrzyzowania samochód rozgrzany , kierownica prosto pasy zapiete wciskam hamulec daje na luz puszczam sprzęgło i nic.
Na ekranie i-stop zaczyna liczyc czas postoju , a silnik nie gasnie .
Po wlączniu zapłonu kontrolka pomarańczowa zapala sie i o uruchomieniu silnika gaśnie. Ma ktos jakiś pomysł?
Dzwonic do serwisu ?
Sprawdz w ustawienia-> aplikacje-> monitor spalania, tam masz 3 ikony, by istop zadzialal wszystkie trzy musza miec niebieska poswiate. Jesli ktoras ikona jej nie ma – bedziesz wiedzial co jest przyczyna (klimatyzacja/akumulator/temp silnika). Jesli jezdzisz po miescie to calkiem mozliwe ze system nie zdazy sie aktywowac, w niektore dni system aktywuje mi sie po przejechaniu kilkunastu kilometrow (mimo garazowania auta)
Dzieki za odpowiedż.
Sprawdziłem .
Okona silnika i klimatyzacji ma niebieską "poświatę".
Natomiast ikona akumuatora nie.
Jaki moze byc problem z aku. w rocznym aucie . Poprzebiegu 29tyś km. Auto normalnie odpala i nawet po przejechaniu paru kilometrów akumulator nie podświetla sie na niebiesko.
MIał ktoś taki problem? Czy pozostaje serwis gwaracyjny?
Dziękuję
Sprawdziłem .
Okona silnika i klimatyzacji ma niebieską "poświatę".
Natomiast ikona akumuatora nie.
Jaki moze byc problem z aku. w rocznym aucie . Poprzebiegu 29tyś km. Auto normalnie odpala i nawet po przejechaniu paru kilometrów akumulator nie podświetla sie na niebiesko.
MIał ktoś taki problem? Czy pozostaje serwis gwaracyjny?
Dziękuję
Raczej miejska , ale nawet po trasie 60km System nie zadziałał z tym ze wtedy nie sprawdzałem ikony aku. Natomiast ze ikona silnika zmienia kolor i kiedy włącze czy wyłącze klimę ikona klimy tez sie zmienia. Nawet kiedy odebrałem go o dealera z wawy przejechałem ponad 300 km i myslę ze nawet " przypadkowo"powinien sie system uruchomic.
Jestem troche techniczny i moim zdaniem jednorazowe bezproblemowe odpalenie silnika nie powinno osłabic aku na tyle. Alternator powinien zaspokoić cały pobór energi i jednoczesnie ładować aku.
I mysle ze nawet gdyby był nieco słabszy to jazda do 10 Km spokojnie powinna go uzupełnić.
Chyba ze ktos w sterowniku zapisał zbyt wysokie wymagania co do jego sprawnosci.
Dziękuję
Jestem troche techniczny i moim zdaniem jednorazowe bezproblemowe odpalenie silnika nie powinno osłabic aku na tyle. Alternator powinien zaspokoić cały pobór energi i jednoczesnie ładować aku.
I mysle ze nawet gdyby był nieco słabszy to jazda do 10 Km spokojnie powinna go uzupełnić.
Chyba ze ktos w sterowniku zapisał zbyt wysokie wymagania co do jego sprawnosci.
Dziękuję
Marek 60 napisał(a):Jestem troche techniczny i moim zdaniem jednorazowe bezproblemowe odpalenie silnika nie powinno osłabic aku na tyle. Alternator powinien zaspokoić cały pobór energi i jednoczesnie ładować aku.
I mysle ze nawet gdyby był nieco słabszy to jazda do 10 Km spokojnie powinna go uzupełnić.
Chyba ze ktos w sterowniku zapisał zbyt wysokie wymagania co do jego sprawnosci.
Dziękuję
To jest twoja opinia (nie mówię, że nieuzasadniona) i ona ma się nijak do tego, co wymyślili inżynierowie Mazdy. Jak ci napisał przedmówca – przeczytaj wątek, to zobaczysz, ile czasami trzeba przejechać. Nie wiem, kiedy będziesz na przeglądzie, ale powiedz w ASO, żeby ci zmierzyli poziom naładowania akumulatora. Wtedy pewnie wszystko stanie się jasne.
A tak nawiasem mówiąc: systemy start/stop to zło i chociaż rozumiem, że chciałbyś mieć ten bajer, to uwierz mi – lepiej na tym wyjdziesz, jak nie będziesz go używał.
Manual.
Zajechałem dzisiaj do serwisu ...jesli ma Pan prostownik w domu to podłączyc go na 5 godzin ...powinno pomóc. Mówie ze przejechalem 40 km do nich i nie naładował się. Wiec na jak długo mi to naładowanie wystarczy. No ale ok . Naładuje zobaczę.
I poprostu pojde do nich niech szukaja jak coś.
Specjalnie nie jest mi to potrzebne . Ale skoro jest i auto na gwarancji wiec niech będzie sprawne.
MOim zdaniem jest jakis błąd w oprogramowaniu , kto daje tak restrykcyjne parametry dla aku .
Przecież on nie będzie cały czas "nowy" z kazdym rokiem uzytkowania bedzie mniej sprawny.
Ale ok jak sie dowiem dam znac.
Dziekuję
Zajechałem dzisiaj do serwisu ...jesli ma Pan prostownik w domu to podłączyc go na 5 godzin ...powinno pomóc. Mówie ze przejechalem 40 km do nich i nie naładował się. Wiec na jak długo mi to naładowanie wystarczy. No ale ok . Naładuje zobaczę.
I poprostu pojde do nich niech szukaja jak coś.
Specjalnie nie jest mi to potrzebne . Ale skoro jest i auto na gwarancji wiec niech będzie sprawne.
MOim zdaniem jest jakis błąd w oprogramowaniu , kto daje tak restrykcyjne parametry dla aku .
Przecież on nie będzie cały czas "nowy" z kazdym rokiem uzytkowania bedzie mniej sprawny.
Ale ok jak sie dowiem dam znac.
Dziekuję
Marek 60 napisał(a):Zajechałem dzisiaj do serwisu
Prosiłeś o zmierzenie poziomu naładowania akumulatora?
...jesli ma Pan prostownik w domu to podłączyc go na 5 godzin ...powinno pomóc. Mówie ze przejechalem 40 km do nich i nie naładował się. Wiec na jak długo mi to naładowanie wystarczy. No ale ok . Naładuje zobaczę.
I poprostu pojde do nich niech szukaja jak coś.
Próbuję ci tłumaczyć, ale ty dalej po swojemu – iStop Mazdy to iStop Mazdy i próba aplikowania do niego logiki nie ma sensu Jak się doładuje do rozsądnego poziomu, to zaczyna działać i nie przestaje po chwili. Jakby ci zmierzyli poziom naładowania akumulatora, to dałoby się powiedzieć, czy dużo ci brakuje (nie mówię o napięciu, tylko o ichnim pomiarze w procentach).
Zmierzyłem w pracy testerm do aku . Wydruk Aku uszkodzony
BYłem dzisiaj w serwisie . Na ich testerze (nie widziałem) wyszłok ok....?
Mam przyjechac w piątek na cały dzień zeby oni mogli zrobic wszystko zgodniez procedura Mazdy i mogli im wysłac. Bo oni nie moga mi wymienic nanowe (tym bardziejze nie mają odręki) bo musieli by sie "boksowac z gwarantem.
Jakby aku było warte 20tyś pln.
Jakis absurd
BYłem dzisiaj w serwisie . Na ich testerze (nie widziałem) wyszłok ok....?
Mam przyjechac w piątek na cały dzień zeby oni mogli zrobic wszystko zgodniez procedura Mazdy i mogli im wysłac. Bo oni nie moga mi wymienic nanowe (tym bardziejze nie mają odręki) bo musieli by sie "boksowac z gwarantem.
Jakby aku było warte 20tyś pln.
Jakis absurd
Marek 60 napisał(a):Zmierzyłem w pracy testerm do aku . Wydruk Aku uszkodzony
BYłem dzisiaj w serwisie . Na ich testerze (nie widziałem) wyszłok ok....?
Mam przyjechac w piątek na cały dzień zeby oni mogli zrobic wszystko zgodniez procedura Mazdy i mogli im wysłac. Bo oni nie moga mi wymienic nanowe (tym bardziejze nie mają odręki) bo musieli by sie "boksowac z gwarantem.
Jakby aku było warte 20tyś pln.
Jakis absurd
Taka jest niestety rzeczywistość w ASO. Robienie zdjęć, nagrywanie filmów i gromadzenie innych dowodów dla gwaranta, aby cokolwiek wskórać.
Dzień dobry.
Sprawa wyjaśniona . PSrwdzali testowali okazało sie ze aku nie był doładowany.
Po doładowaniu (parę godzin) działa poprawnie
Doradca poinformował mnie
Zeby I-Stop dziłał poziom naładowania aku musi byc min 81%
Silnik zagrzany , wyłączony nawiew na przednia szybę , zapiety pas ,
Dlaczego silnik moze samzastaartowac wtrakcie działania I-stop, gdzis siepojawiałotakie pytanie.
Włsnie wtedy kiedy w trakcie diałaniasytemu i-stop działa np nawie czy jest inny wiekszy pobór prądu
sterownik moze samoczynnie uruchomic silnik w celu doładowania
Na pytaniedlaczego alternator nie był w stanie doładowac aku do "pełna".......brak odpowiezi
Sprawa wyjaśniona . PSrwdzali testowali okazało sie ze aku nie był doładowany.
Po doładowaniu (parę godzin) działa poprawnie
Doradca poinformował mnie
Zeby I-Stop dziłał poziom naładowania aku musi byc min 81%
Silnik zagrzany , wyłączony nawiew na przednia szybę , zapiety pas ,
Dlaczego silnik moze samzastaartowac wtrakcie działania I-stop, gdzis siepojawiałotakie pytanie.
Włsnie wtedy kiedy w trakcie diałaniasytemu i-stop działa np nawie czy jest inny wiekszy pobór prądu
sterownik moze samoczynnie uruchomic silnik w celu doładowania
Na pytaniedlaczego alternator nie był w stanie doładowac aku do "pełna".......brak odpowiezi
Dzisiaj rano włączyła się ikona awarii i-stopa (wykrzyknik + migający na żółto i- stop). Jest jakiś sposób by spróbować to skasować, czy tylko ASO?
Po godzinie przy kolejnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Zapewne i tak trzeba to sprawdzić w ASO.
Po godzinie przy kolejnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Zapewne i tak trzeba to sprawdzić w ASO.
Ja po wyjeździe z salonu musiałem zrobić 1000 km żeby istop zaczął działać – to raczej problem tego, że samochód płynie, jedzie lawetą do dilera przez 2 miesiące i aku jest delikatnie mówiąc "nieużywany". Po tym 1 tys. km wszystko zaczęło elegancko działać – i to był ten moment kiedy zacząłem istopa wyłączać .
- Od: 3 lut 2016, 21:24
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 SkyPassion, 2.0 120 KM, 2015
artur1313 napisał(a):Dzisiaj rano włączyła się ikona awarii i-stopa (wykrzyknik + migający na żółto i- stop). Jest jakiś sposób by spróbować to skasować, czy tylko ASO?
Po godzinie przy kolejnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Zapewne i tak trzeba to sprawdzić w ASO.
Patrząc na wiek – czy to nie kończy się akumulator? Test akumulatora kosztuje grosze, byle nie w ASO
A tak a'propos: ile wytrzymują aku w madziach
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości