Witam,
Potrzebuję pomocy. Od niedawna jestem właścicielem cuda zwanego Mazda 3. Konkretnie od miesiąca. Przebieg 147 tys km. Jakiś czas temu zorientowałem się, że w trakcie jazdy najprawdopodobniej spod maski wydobywa dosyć specyficzny dźwięk. Brzmi to jak intensywne terkotanie/klekotanie, które nasila się wraz z dodawaniem gazu. Występuje ono tylko w przedziale od 2500 do 3500 obrotów. Poniżej i powyżej tych wartości wgl zanika. Dźwięk nie występuje na biegu jałowym w ogóle – niezależnie od obrotów. Terkotanie przejawia się na każdym z 5 biegów. Nie ma.znaczenia czy jeżdżę na gazie czy na benzynie.
Proszę, pomocy!!! Dźwięk ten doprowadza mnie do szału. Nie wiem czy moja Madzia cierpi czy to tylko taki urok tego pojazdu? Byłem już u 3 mechaników i żaden nie ma pojęcia co to jest. Jeden tylko zasugerował że może to być kwestia skrzyni biegów. Będę robił przegląd i wymieniał olej przekładniowy bo już czas na to najwyższy przy takim przebiegu
Z góry dziękuję
Mazda 3 BK 1.6 Benzyna/LPG Terkotanie/Klekotanie pod maską
Strona 1 z 1
To raczej nie jest urok tego samochodu, bo u mnie to nie występuje. Pytanie czy wymiana oleju pomoże, olej w skrzyni gdy kupiłem auto wołał o pomstę do nieba, a nie zauważyłem różnicy w pracy przed i po wymianie.
Jeśli nie występuje na biegu jałowym to rzeczywiście nic nie przychodzi innego do głowy tylko skrzynia biegów.
A biegi wchodzą normalnie? Czy jest różnica w dźwięku gdy silnik/skrzynia jest zimne, a gdy jest ciepłe?
EDIT/
A jak łapie sprzęgło i jak pracuje pedał sprzęgła?
Jeśli nie występuje na biegu jałowym to rzeczywiście nic nie przychodzi innego do głowy tylko skrzynia biegów.
A biegi wchodzą normalnie? Czy jest różnica w dźwięku gdy silnik/skrzynia jest zimne, a gdy jest ciepłe?
EDIT/
A jak łapie sprzęgło i jak pracuje pedał sprzęgła?
Dźwięk nie występuje na zimnym silniku/skrzyni. Przy zmianie biegów czasami słychać takie basowe uderzenie jak gdyby. Nie wiem czy ma to jakiś związek. Jeżeli chodzi o sprzęgło czy skrzynie biegów to nie mam za bardzo porównania żeby odczuwać różnice. Wcześniej jeździłem Fiatem Seicento z 2002 roku Sprecyzuj proszę pytanie, jeżeli to możliwe
- Od: 31 maja 2018, 11:13
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 I 1.6 Benzyna/LPG 2006 Sedan Exclusive
Wydaje mi się, że pedał sprzęgła jest trochę zbyt twardy i łapie za wysoko. Zdarza się że podczas ruszania z miejsca nie ma plynnego, dynamicznego ruszenia tylko szarpanie. Dzieje się tak zwłaszcza na rozgrzanym silniku. Zrobił też zasadniczy test na objaw zużycia sprzęgła. Zarzuciłem ręczny i próbowałem ruszyć z miejsca na samym sprzęgle. Podobno przy zdrowym sprzęgle samochód powinien zaraz zgasnąć. U mnie niestety gaśniecie występuje dopiero po całkowitym odpuszczeniu sprzęgła. Dodatkowo słychać chrobotanie jakby ślizganie.
- Od: 31 maja 2018, 11:13
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 I 1.6 Benzyna/LPG 2006 Sedan Exclusive
Sprzęgło w 3 niestety takie jest. Potrafi ''kangurzyć''
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości