Mazda 323 BG B6 '92 "Ostateczne rozwiązanie – klasyczna motoryzacja i bezlitosny tuning."
Hehe no problem był z tymi Miatami. Strasznie spowalniały mnie na zakrętach, a na prostej odchodziły. A niestety brak doświadczenia z toru i słabe umiejętności nie pozwoliły przyatakowac w zakręcie żeby połykać zamulaczy tak jak robił to Daro.
Korzystając z dobrej pogody podziałałem troszkę przy BG. Mianowicie przeniosłem w końcu akumulator do bagażnika. Tak to się prezentuje:
Chyba teraz BK przed Poznaniem przeszedłbym bez problemu Zrobiło się też miejsce na konret stożek – będziemy działać.
Zacząłem też nad swapem zacisków na tył. Rozebrałem na razie zaciski które kupiłem od Daro. Wydają się być w super stanie. Czyszczę wymieniam gumki maluję i na auto.
Dołożyłem też kleju do szyb w kilka miejsc z tyłu. Mam nadzieję, że problem z wodą dostająca się przez tylną klapę został rozwiązany. Dzisiaj na myjce testowanie.
Korzystając z dobrej pogody podziałałem troszkę przy BG. Mianowicie przeniosłem w końcu akumulator do bagażnika. Tak to się prezentuje:
Chyba teraz BK przed Poznaniem przeszedłbym bez problemu Zrobiło się też miejsce na konret stożek – będziemy działać.
Zacząłem też nad swapem zacisków na tył. Rozebrałem na razie zaciski które kupiłem od Daro. Wydają się być w super stanie. Czyszczę wymieniam gumki maluję i na auto.
Dołożyłem też kleju do szyb w kilka miejsc z tyłu. Mam nadzieję, że problem z wodą dostająca się przez tylną klapę został rozwiązany. Dzisiaj na myjce testowanie.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Franek jaki skromny
Fakt faktem, chyba najładniejsza rajdówka z Grupy Łódzkiej. Jakby trochę pomyśleć nad mocą, to robiła by przemiał niesamowity.
Fakt faktem, chyba najładniejsza rajdówka z Grupy Łódzkiej. Jakby trochę pomyśleć nad mocą, to robiła by przemiał niesamowity.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
ile miejsca pod maską się zrobiło na dobry stożek
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Czekam z niecierpliwością na kolejne modyfikacje i tak jak mówili koledzy wyżej, masz jedną z ładniejszych BG
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
No niestety moja BG jest zdecydowanie ładniejsza niż szybsza.
Dawno nic nie pisałem, ale sporo się od ostatniego posta wydarzyło. W weekend majowy korzystając, że byłem niedaleko Krakowa kupiłem nowy silnik
BP z MX5 NB bez zmiennych faz. Fabrycznie 140 KM. Ile teraz jest nie wiem. W poniedziałek będziemy mierzyć kompresję. Silnik kupilem, bo:
1. Był w dobrej kasie jak wydmucha jakaś kompresję to będzie dobra lokata kapitału nawet jeśli go nie wsadzę do BG.
2. Miałem 70km do Krakowa miejsca gdzie byłem z rodziną na majówce, więc koszt transportu był 30zl.
Jak się okaże klocem to przeloze tłoki i wałki do BP z BG czy BA.
Zanim jednak zajmę się SWAPem to kontynuuję przygotowania auta wg swojego konceptu czyli najpierw dobre opony, potem dobry zawias i hamulce, a na końcu moc. W garażu mam już wszystkie graty do swapu hamulcy z przodu zwrotnice BaV6 tarcze mx5 i zaciski z GG 1.8
Z tyłu 250mm.
Dodatkowo w najbliższym czasie wpadną dystanse z przodu i regulowane wahacze z tyłu co pozwoli na osiągnięcie rozstawu kół 1540mm z przodu z tyłu ciut więcej. Z fabryki wyjeżdżała 1430mm. Oczywiście wpada też długo i wyczekiwana rozpórka na przód oraz grubszy stabilizator 24mm z BA (BG mają 22). Już nie mogę się doczekać wypadu na tor po tych wszystkich modach, a jadę na track day od razu po złożeniu. Już człowieka nosi do jazdy.
Wczoraj byłem też na hamowni obciążeniowej. Tak prezentuje się wykres mocy i momentu w 26 letnim aucie:
I od razu w głowie pojawił się pomysł żeby przerobić moje Sohc na Dohc z lekkim modyfikowaniem głowicy, a BP mieć w zapasie, bylob to o wiele tańsze niż remont BP poza tym trochę rzeźby będzie z pozenieniem silnika mx5 do BG.
Na pewno będzie się działo
Dawno nic nie pisałem, ale sporo się od ostatniego posta wydarzyło. W weekend majowy korzystając, że byłem niedaleko Krakowa kupiłem nowy silnik
BP z MX5 NB bez zmiennych faz. Fabrycznie 140 KM. Ile teraz jest nie wiem. W poniedziałek będziemy mierzyć kompresję. Silnik kupilem, bo:
1. Był w dobrej kasie jak wydmucha jakaś kompresję to będzie dobra lokata kapitału nawet jeśli go nie wsadzę do BG.
2. Miałem 70km do Krakowa miejsca gdzie byłem z rodziną na majówce, więc koszt transportu był 30zl.
Jak się okaże klocem to przeloze tłoki i wałki do BP z BG czy BA.
Zanim jednak zajmę się SWAPem to kontynuuję przygotowania auta wg swojego konceptu czyli najpierw dobre opony, potem dobry zawias i hamulce, a na końcu moc. W garażu mam już wszystkie graty do swapu hamulcy z przodu zwrotnice BaV6 tarcze mx5 i zaciski z GG 1.8
Z tyłu 250mm.
Dodatkowo w najbliższym czasie wpadną dystanse z przodu i regulowane wahacze z tyłu co pozwoli na osiągnięcie rozstawu kół 1540mm z przodu z tyłu ciut więcej. Z fabryki wyjeżdżała 1430mm. Oczywiście wpada też długo i wyczekiwana rozpórka na przód oraz grubszy stabilizator 24mm z BA (BG mają 22). Już nie mogę się doczekać wypadu na tor po tych wszystkich modach, a jadę na track day od razu po złożeniu. Już człowieka nosi do jazdy.
Wczoraj byłem też na hamowni obciążeniowej. Tak prezentuje się wykres mocy i momentu w 26 letnim aucie:
I od razu w głowie pojawił się pomysł żeby przerobić moje Sohc na Dohc z lekkim modyfikowaniem głowicy, a BP mieć w zapasie, bylob to o wiele tańsze niż remont BP poza tym trochę rzeźby będzie z pozenieniem silnika mx5 do BG.
Na pewno będzie się działo
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Zależy co chcesz osiągnąć finalnie. Czy będzie N/A około 120-130KM czy narazie N/A a potem jakieś doładowanie. Wiesz, zawsze można tutaj włożyć klze czy klde
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Jeśli nie interesuje cię walka w klasach to bierz ten gotowy set kompresora za 1800 od Mariusza
Jeśli jednak chcesz w klasach się ścigać to jest na forum temat gdzie z tego BPeka wycisnęli 170hp w n/a.
Jeśli jednak chcesz w klasach się ścigać to jest na forum temat gdzie z tego BPeka wycisnęli 170hp w n/a.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
marcinowozniako napisał(a):Zależy co chcesz osiągnąć finalnie. Czy będzie N/A około 120-130KM czy narazie N/A a potem jakieś doładowanie. Wiesz, zawsze można tutaj włożyć klze czy klde
A jest w Łodzi nawet do kupienia BG z KLem, ale za bardzo duże pieniądze i do końca swap nie zakończony sukcesem.
Generalnie to BG służy mi jako zabawka do upierniczania. A przede wszystkim chcę się uczyć "sportowej" jazdy także nie ma ciśnienia na jak największą moc. Po zawodach jeździł nie będę (poza łódzką pachołkolandią, ale to czysto dla zabawy), bo raz, że za późno zacząłem się w to bawić i raczej w moim wieku już nie będę w technice jazdy robił tak szybkich postępów by wejść na poziom konkurencyjny, dwa że BG nawet z tymi 140KM i niewielką masą to dalej nie jest jakieś mega konkurencyjne auto w swojej klasie (a na wielu zawodach 1840cm to już klasa open), z kolei nawet wykoksane B6D też dostanie wciry od Civicow czy Saxo VTSów które będą wykoksane pewnie z 30-50KM więcej i jeszcze lżejsze, a po trzecie na takich imprezach spędzasz 8h z czego 15 minut jeździsz Na 2.5h track dayu na torze Łódź mamy 50 minut zapierniczania.
Oczywiście nie będę mówił "moc nie ma znaczenia", bo wiadomo, że im jej więcej to po prostu fajniej.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):A jest w Łodzi nawet do kupienia BG z KLem, ale za bardzo duże pieniądze i do końca swap nie zakończony sukcesem.
Biala? Co to znaczy duże pieniądze i co tam zostało do zrobienia? BG z Klem jest szybkie Capazo to pokazał więc może w tym kierunku iść
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
BG z Kaelem to sztuka dla sztuki, prawie niczym nie będzie się różnić od Mx3 z kaelem. Może ciut mniejsza masa i ciut gorszy Cx. Capazo jest ogarniętym kierownikiem, auto schodzi na drugi plan
Ja jestem zwolennikiem pozostania w klasie i robienia wykoksanego B6 n/a. Pozwoli to mierzyć się z autami podobnej mocy i masy, będzie dużo lepsze dla celów szkoleniowych. Z drugie strony, finansowo dużo lepiej wyjdzie swap BP, no i będzie z tego więcej mocy
Ja jestem zwolennikiem pozostania w klasie i robienia wykoksanego B6 n/a. Pozwoli to mierzyć się z autami podobnej mocy i masy, będzie dużo lepsze dla celów szkoleniowych. Z drugie strony, finansowo dużo lepiej wyjdzie swap BP, no i będzie z tego więcej mocy
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
A nie lepiej pomyśleć nad B6 dohc tym najmocniejszym co był w xedosach 6 i mx3? Pozostałbym w klasie ,ponad 100hp i myślę że wyjdzie taniej niż koksowanie sohczbo pewnie nic do tego silnika z aftermarketu nie ma a nawet jeśli to po modach osiągniesz moc zbliżona do dohc.
Tylko skoro już masz tego BPeka 140hp ...
Tylko skoro już masz tego BPeka 140hp ...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ten tego, wkradło się małe niedopowiedzenie. Jeśli zostaje B6, to wpada głowica DOHC. Po pierwsze taniej niż kupować cały silnik, po drugie można będzie pobawić się z głowicą przed założeniem. Po trzecie, nie będę zdradzał więcej planów
BP z drugiej strony był kupiony okazyjnie, ale będzie rzeźba go pożenić, bo pochodzi z Mx5. Kto wie, może lepiej będzie sprzedać BP a tą kasę przeznaczyć na dalsze mody? B6 sohc nie sprzedasz, jak Biniu go wyrzuci z budy, to co najwyżej odda na złom.
BP z drugiej strony był kupiony okazyjnie, ale będzie rzeźba go pożenić, bo pochodzi z Mx5. Kto wie, może lepiej będzie sprzedać BP a tą kasę przeznaczyć na dalsze mody? B6 sohc nie sprzedasz, jak Biniu go wyrzuci z budy, to co najwyżej odda na złom.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
I tą drogą bym poszedł.Zrobic B6 na dohc a BP pogonić skoro rzeźba.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Siema
Troszku już minęło ale nic nie piszesz o trackdayu na Torze Łódź.
Warun był nieciekawy bo 100% rain – mi się bardzo podobało
Bagieta pomimo kapci zwykłych trzymała bdb ale najbardziej mi się podobał ten wyprzedzający tył w każdym zakręcie – mega
Troszku już minęło ale nic nie piszesz o trackdayu na Torze Łódź.
Warun był nieciekawy bo 100% rain – mi się bardzo podobało
Bagieta pomimo kapci zwykłych trzymała bdb ale najbardziej mi się podobał ten wyprzedzający tył w każdym zakręcie – mega
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Odświeżam temat toru – nie tylko w bagiecie było ciekawie Polecam każdemu pojeździć po torze w trakcie deszczu
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości