Potrzebny uczciwy i znajacy sie na CX9 mechanil w Kujawsko-Pomorskim

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cx9 2008 » 8 kwi 2018, 21:09

Poszukuje jak w temacie uczciwego i znajacego sie na rzeczy mechanika, do zrobienia mialbym w mojej CX9:
Wymiana oleju w skrzyni. Potrzebuje rowniez diagnozy do drgan w okolicach 60km/h, uczucie jakby wjechac na tarke na asfalcie, pomprzelaczeniu z D na M drganie ustaje.. Podobnie jak wiekszosc ludzi na tym forum z tym problemem nie wiem czy to skrzynia, czy przekladnia katowa, czy moze cos innego. Reduktor wporzadku, olej w dyferencjale wymieniony. Mysle, ze zaczalbym od wymiany oleju w skrzyni.
Rowniez przy konkretnym depnieciu auto wchodzi w takie trzesienie, ktore nawet po odpuszczeniu gazu nie znika, jedynie wylaczenie silnika lub osiagniecie konkretnej predkosci konczy trzesienie.
Wydaje mi, ze oba te drgania to dwie rozne rzeczy, szczegolnie ze wylaczenie silnika i ponowne odpalanie silnika zalatwia sprawe tzn, ze najprawdopodobnie wylaczenie silnika resetuje komputer etc.
Za wszelkie uwagi i podpowiedzi sxczerze dziekuje.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2018, 21:34
Posty: 6
Auto: Mazda Cx9, 2008, 3.7

Postprzez sQubany » 9 kwi 2018, 20:09

Szkoda kasy na olej.Problem ustąpi chwilowo bo nowy olej ma inną lepkość ale wróci.Jak chcesz kup to Dr. Tranny Shudder Fix koszt 50 zł próbowałem i poprawa na jakieś 300 km od razu jak wlejesz.Są dwie szkoły na tym forum.Jedna mówi o czyszczeniu elekrozaworów w sterowniku druga mówi o wymianie sprzęgła.U mnie po wlaniu specyfiku nastąpiła natychmiastowa poprawa więc postawiłem na sprzęgło bo jakość oleju raczej nie miała by tak szybkiego wpływu na pracę elektrozaworów .Kupiłem używkę korzystając z okazji że skrzynia wyjęta rozkręciłem ją i wymieniłem filtr oleju wszystko poskładałem zalałem nowym olejem i jak na razie 2 tys km jest ok.Koszt sprzęgła +filtra +oleju ok 1500 zł robocizna we własnym zakresie.Ty za dynamiczną zapłacisz 1200 zł a problem zostanie.Z elektrozaworami jest mniej problemu bo pytałem w paru warsztatach gdzie naprawiają asb i do ich czyszczenia regeneracji nie trzeba demontować skrzyni a koszt ok 450 zł.Jak byś oddawał na warsztat mozesz zrobić obie rzeczy na raz jak skrzynia będzie wyjęta .Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez Cx9 2008 » 11 kwi 2018, 22:30

Dzieki, problem polega na tym, ze nie bardzo mam komu to zlecic. Natknalem sie juz na takich co chcieli mi za ciezkie pieniadze wymieniac sprzegla, ktorych w tym modelu nawet nie ma.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2018, 21:34
Posty: 6
Auto: Mazda Cx9, 2008, 3.7

Postprzez rafik85 » 22 kwi 2018, 07:22

Kolego jest sprzęgło hydrokinetyczne tzw.konwerter i przy twoich objawach obstawiam jego zużycie.Regeneracja 500zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Cx9 2008 » 26 kwi 2018, 21:55

Dzieki rafik85!
Najgorsze jest to, ze ile ludzi tyle opini. Niby jest to dosc powszechny problem w CX9 ale nikt jednoznacznie nie jest w stanie stwierdzic co to jest i jak te usterke usunac.
A wystarczylby uczciwy mechanik, ktory zabralby sie za to nie z zamiarem wymiany polowy auta. Sprzeglo, jak zasugerowales jest jedna z mozliwych przyczyn ale nie jestem pewien czy faktycznie ta. Jak narazie nie znalazlem w Kuj-Pom mechanika, ktoremu moglbym zlecic regeneracje sprzegla, moze nie tyle regeneracje co wyjecie go i wyslanie do regeneracji. Podobnie ze skrzynia – nie mam nawet nikogo, kto mialbym pewnosc, ze uczciwie a przede wszystkim prawidlowo wymieni mi olej w skrzyni. Jestem gotow poniesc te koszty majac na wzgledzie to, ze moze to nie pryniesc efektu. Mam 140tys najechane wiec olej w skrzyni prosiloby sie zeby zmienic. Pod koniec zezalego roku wymienilem olej w dyfrze i poduszki pod dyfrem ale u mechanika prawie 500km z dala od domu wiec nie bardzo minto pasuje znowu tak dalek i na tak dlugo.
Wszelkie sugestie z gory dziekuje i podrawiam
Początkujący
 
Od: 30 mar 2018, 21:34
Posty: 6
Auto: Mazda Cx9, 2008, 3.7

Postprzez CX-GTAWD » 11 mar 2022, 13:02

Miałem ten sam problem po zmianie opon (inny rozmiar przód i tył). Napęd jest sztywny, zapinany 50x50 i jeśli średnica opon na przedniej osi jest inna od średnicy tylnych opon to tak będzie się działo. Przy gwałtownym dodaniu gazu, gdy system załączy tylny napęd jest różnica w obrotach i powoduje to trzęsienie budą. System przez jakiś czas nawet przy odjęciu gazu trzyma zapięty tylny napęd, dlatego to nie ustępuje. Wystarczy się zatrzymać i uruchomić ponownie auto i ruszać delikatnie, aby dojechać do najbliższego serwisu celem wymiany opon na takie same średnice. Dodam, że taka jazda powoduje szybsze zużycie i tak już słabych wieloklinów w skrzyni.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2020, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda CX-9 3.7 GT AWD 2008r. 250 tys. km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9