Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez wojtix » 11 sty 2018, 11:15

Minęło 3 lata, 3 miesiące i 45 tys.km. W nawiązaniu do starego posta 41 tys. km temu.

wojtix napisał(a):Na liczniku blisko 4 tys km, więc napisze co bym zmienił/poprawił. Tak więc:
– poprawił skuteczność działania czujnika deszczu przy słabych opadach,– pierwsza rzecz jaka mnie irytuje w tym samochodzie. Ten czujnik przy małym opadach, mżawce to żart!!!
– dorzucił w miejscu wyświetlania danych komputera pokładowego np zegara z datą, niekoniecznie chce widzieć cały czas średnie spalanie czy zasięg na baku, napis Mazda (wyświetlający się przy zapłonie) też byłby ok,– przyzwyczaiłem się, ale brakuje mi np aktualnej daty, nigdzie nie jest wyświetlana.
– czujnik światła w "tablecie"– przy gorszych warunkach drogowych wymagających włączenia świateł tablet przygasa i trzeba go ręcznie doświetlić, myślę że czujnik by to rozwiązał- w smartfonach się sprawdza- doświetlam pokrętłem.
-szybę pasażera auto- jednak nie brakuje mi, mało z otwartymi szybami jeżdżę.,
– podświetlanie sterowania lusterkami, którego brakuje mi bardziej niż szyb- brakuje,
– ustawienia zwykłego nawiewu wyłącznie na szybę- można ustawić na nogi i szybę więc ok,
– możliwość wybierania głosowego nawet po angielsku przy ustawionym w systemie j. polskim – lepsze to niż bezużyteczny guzik na kierownicy- nic nie robione w tym kierunku przy nowych modelach,
– możliwość nawiązania połączenia telefonicznego bez odrywania rąk od kierownicy- jeżeli podczas naciśnięcia przycisku odbioru połączenia wyświetla się lista ostatnich połączeń to przy np dłuższym jego naciśnięciu łączyłoby np z ostatnim numerem, a tak trzeba sięgać do panelu centralnego- powinni dopracować,
– dopisanie swoich krótkich smsów- wiem, że można :),
– podpisanie na swój sposób stacji radiowych w "ulubionych"– w Krakowie np jedna stacja wyświetla mi się jako nr telefonu ;/ (chodzi mi o spis w ulubionych, bo RDS działa normalnie)– rozwiązane przy pomocy kolegi z forum,
– możliwość przeglądania mp3 zgranych do jednego folderu nie tylko z góry na dół ale np w drugą stronę (możliwość szybkiego przejścia z pierwszego do ostatniego numeru), jak również po wejściu do listy utworów ładuje się ona od początku a nie np. od utworu, który obecnie jest grany ( mam nadzieję, że ogarniacie :) )– robię foldery z mniejszą ilością mp3,
– czy tego CD nie dało się bardziej zminiaturyzować?– nie używam, wymontowałbym, gniazda USB w tym miejscu
-niezależne podświetlenie tylnej kanapy- mogłoby być,
– zawiasy bagażnika- teraz opakowują w plastik,
– kontrolka płynu spryskiwacza mogłaby się zaświecić i świecić, a nie mrugać przy przechyłach jak rezerwa w Maluchu- denerwuje mnie, ale mam płyn w bagażniku i dolewam na bieżąco,
– bak- jak ma być 50 litrów z hakiem to niech będzie to 50 litrów z hakiem, a nie 40 parę!– przyzwyczaiłem się i wiem , ze jak blisko zera przebieg "na baku" to spokojnie dojadę na stację, nie koniecznie najbliższą.
Nic więcej nie przychodzi mi teraz do głowy :)


Ponadto:
-był problem z cykaniem/pykaniem w okolicy słupków- rozwiązane w ramach gwarancji,
-wymiana dwóch tylnych amortyzatorów przy przeglądzie po 3 latach w ramach gwarancji,
-lusterka- składam w 90% jak parkuję. Zdarzają się problemy z ich składaniem/rozkładaniem jednak zauważyłem, że zawsze i wyłącznie ma to miejsce po myjni, jak za bardzo strumień pójdzie w lustro. Jak dobrze przeschną rozłożone problemu nie ma i działają prawidłowo,
– lakier- auto szczotek nie widziało, kilka odprysków, z dwie rysy ( nie mówię o takich widocznych w nocy pod światło)– nie narzekam,
-halogeny- mogłoby ich nie być- chyba , że tylko do funkcji coming/leaving home,
– skrzynia z 1->2 czasem haczy, ale jak zmienię bieg od 2 tys obrotów wzwyż problemu nie ma,
– przednia szyba- dwa odpryski, rysa od kamienia, ryski od pracy piór – marnie wg mnie wygląda po tych trzech latach,
– tablet zwiesił się/zresetował sam z 2-3 razy. Szkoda,że Mazda od jego wprowadzenia nie rozwija oprogramowania, głupie dodanie ikonek stacji radiowych ucieszyłoby pewnie niejednego. Tylko same aktualizacje, które nic widocznego nie wnoszą (dodatkowe funkcje, płynniejsze działanie itp),
-skrzypiało tylne siedzisko kanapy, doregulowali,
– czasem coś skrzypnie na progach zwalniających,

– silnik, spalanie- bardzo zadowolony,
– xenony- po podniesieniu strumienia światła na początku użytkowania- bardzo zadowolony,
-pozycja za kierownicą- bardzo mi odpowiada,
– ilość miejsca przód/tył- nie narzekam, sam za sobą (182 cm) wygodnie wsiądę i mam dużo miejsca,
– bagażnik- w 4 osoby na tydzień spokojnie się zmieściliśmy, bez bagaży w kabinie,
– hałas- raz jest dobrze, raz mogłoby być lepiej- zależy od warunków,
– funkcja odparowania przedniej szyby- po jej włączeniu spodziewam się halnego na przednią szybę, a tu raptem wentylator na połowę mocy ustawiony i muszę ręcznie "podkręcać".

Czy kupiłbym raz jeszcze w 2014 roku? Tak! Bo nie znalazłem wtedy nic ciekawszego, ładniejszego z wolnossącą benzyną.
Czy kupiłbym ogólnie Mazdę teraz?
Z racji na silnik na pewno (nie chcę małych turbo) , ale mocniejszy (apetyt rośnie) i w automacie (kiedyś trzeba spróbować automatu).
Z racji na całość? Nie powiem, że 100% tak, ale mocno bym rozważał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez tomeq83 » 11 sty 2018, 13:31

To i czas na mnie.

Po 9 miesiącach i 12 000km.

Plusy:

-Wygląd- co tu dużo mówić, chociaż jakoś sprzed FL bardziej mi się podoba układ świateł (chrom wchodzący nad lampę, a nie do środka) :)

-Wygląd wewnątrz i jakość użytych materiałów- w porównaniu z niektórymi samochodami konkurencji uważam, że jest wysoki poziom. Jest przejżyście i na czasie, mało plastiku

-Stosunek mocy do spalania – super, jak się staram auto pali poniżej 6l w warunkach jakich jeżdżę (głównie drogi lokalne trochę ekspresu), moc mi w zupełności wystarcza bo nie ścigam się z nikim- poprostu chcę sprawnie i bezpiecznie dostać się z punktu A do punktu B

-właściwości jezdne – autko klei się drogi na zakrętach- sprawdzone parę razy, zawieszenie trochę twardawe na 18", ale na 16" jest dużo lepiej

-Bardzo fajnie działające systemy bezpieczeństwa (ale z małymi zastrzeżeniami). Wogóle postanowiłem zainwestować w bezpieczeństwo i zdecydowałemsię na pakiet SAFETY. Szkoda tylko, że systemy są dostępne tylko z najlepiej wyposażoną wersją auta.

*A-SCBS i SBS- fajnie działa, zdażyło mi się kilkanaście razy, że komunikat BRAKE ostrzegłmnie iz zbyt szybko zbliżam się do poprzedzajacego auta. Najczęściej można ten komunikat "wywołać" jak auto poprzedzające skręca w drogę np. w prawo i wiemy, że w niego nie uderzymy. Jak narazie nie doświadczyłem R-SCBS i tego żeby auto samo hamowało- miejmy nadzieje, że nie będe musiał. Wogóle fajnie, że system działa do 80km/h a nie jak sprzed FL tylko do 30km/h. Oczywiście SBS też ma większe predkości.

*LAS- utrzymanie pojazdu w pasie ruchu też się przydaje, czasami człowiek się zapatrzy albo nawet nie wie,że zjeżdża z drogi. Tu poziom reakcji mam ustawiony na późny, gdyż przy wczesnym mam wrażenie,że muszę się z kieorowicą siłować

*BSM-monitorowanie martwego pola kilka razu mnie uratowało, szczególnie jak miałem wycieczkę do wrocławia, gdzie auta jeździły lusterko w lusterko. Poprostu włączasz kieruwskowskaz i już wiesz czy ktoś cię wyprzedza

*Drive Alert- to jak każdy widzi raczej ciekawostka-ostatnio wyłączyłem

*RCTA- kolejna fajna rzecz, ostrzega przy cofaniu nie tylko o samochodach w ruchu poprzecznym ale też o przechodniach, chociaż czasami mam wrażenie, jak ktoś przechodzi blisko to nie łapie

*ALH -tutaj pomimo iż idea systemu jest zarąbista to mam dużo zastrzezeń. Przedewszystkim ilość użytych 4 segemntów diod w lampie jest za mała. Powoduje to, że wycięty fragment światła jest zbyt duży (bodajże w nowej CX-5 jest już 12 segmentów), szczególnie jak samochód poprzedzający jest w większej odległości od nas. Owszem pobocze jest oświetlone ale fajnie jakby zachodziło to bardziej na jezdnię. Druga sprawa to system dośc ociężale włącza się jak wjedziemy w miejsce bez źródeł światła. Na plus że szybko się wyłącza i nikt mi nie mrugał że go oślepiłem. Niestety mam wrażenie,że jak auta pojawiają się nagle z przeciwka (np zza wzniesienia/zakrętu to często system zachowawczo wyłącza wszystkie segmenty.

*MRCC aktywny tempomat- no i nareszcie aktywny, autko samo przyspiesza i hamuje :). Na drogach lokalnych przy dużych zakrętach trzeba uważać bo czasami gubi auto poprzedzające i przyspiesza do zadanej prędkości.

-Co do tych systemów oczywiście podchodzę z rezerwą, mają mnie poprostu wspomagać

*G-Vectoring Control- tego nie odczuwam, ale podobno jest :)

*TMPS -wyjechałem z salonu i po 50km musiałem koło pompować... eh, ale wiem że system działa :)

-Head-up- niby bajer ale według mnie wpływa na bezpieczeństwo. Przedewszystkim nie trzeba przenosić wzroku na zegary, żeby kontrolować z jaka prędkościa jadę. Patrząc na head-up częściowo jeszcze widzę co się dzieje za szybą. Mając nawigację również bardziej kontroluje się z jazdą z dozwolonąprędkością bo na bieżąco wiem jakie jest ograniczenie. Minus jest taki, że head-up nie wyświetla wskazówek nawigacji i za każdym razem trzeba to wyłączyć i włączyć żeby działało- porażka

-Infotament- działa całkiem ok, jest przejrzysty, ale mam sporo zastrzeżeń:

*przechodzenie między zakładkami np. w monitorze paliwa- zamiast zaprogramować wychylewnie gałki to trzeba robić klik-obrót-obrót-kilk i tak w kółko :/ (oczywiście mówię w trakcie jazdy)

*mogła by być zakładka w której było by wyświetlane więcej informacji naraz i jeszcze lepiej by było jakby to można sobie dowolnie konfigurować

*czasami załapuje jakąś zwiechę-np. przy wrzucaniu wstecznego

-kamera cofania- spełnia swoje zadanie, szkoda że nie ma swojego spryskiwacza-w przyszłości planuję tu małego moda wzorem z konkurencyjnego forum o M6 :)

-BOSE- gra bardzo fajnie naprawdę teraz słuchanie muzyki to przyjemnosć, chociaż brakuje tu większego basu ;)

-nawigacja daje radę, czasami ciężko jej załapać pozycję

-niektóre zmiany w wersji po FL na duży plus:

*miejsce na butelki w drzwiach
*zasuwany tunel- przekonałem się i fajnie wygląda
*podświetlane wszytkie przyciski

Mieszane uczucia:

*podłokietnik trochę za bardzo jest do tyłu, ale na szczęście tunel po bokach jest wyściełany gąbką i tam można od biedy ulokowac łokieć

*nie mam gdzie oprzeć lewy łokieć (oparcie za dalego i za nisko) – co mogłem zrobić w poprzedniem M3 BL

*bagażnik jest ok, ale brak haczyków to spory regres w stosunku do poprzedniej generacji

*po co komu CD?

*brak gniazda 12V pod radiem (mógło by być zamiast CD)

*brak koła zapasowego- blisko domu to jeszcze da rade, ale w razie "W" gdzieś na zadupiu? kurcze nie wyobrażam sobie jechać bez koła zapasowego za granicę

*hałas w kabinie- tak do 80-120 jest ok, ale powyżej już dokucza. Względem konkurencji to Mazda musi popracować na tym elementem

*wygłuszenie komory silnika mogło by być z czego innego (nie ma to jak filc na który będe musiał wymienić) bo kuna zrobiła mi jużspore spustoszenie (nawet przestała się bać elktronicznego psa :P)

*fabryczne dywaniki-3000km i do wymiany bo zrobiła się dziura na wylot

*lakier- piękny ale już mam kilka odprysków na klapie silnika :/ ciekawe jak to będzie dalej, nie wiem czy ten lakier jest taki słaby czy miałem pecha do kamieni :/

*pojemność baku (kolejny regres w stosunku do poprzedniej genereacji)

Minusy:

*wlew baku chlapie przy tankowaniu pod korek-kurcze co jest grane?

*brak wskaźnika poziomu płynu spryskiwacza, płyn kończy się nagle i dupa blada

*fotel skrzypi jak wciskam sprzęgło nogą

*delikatne buczenie przy prędkościach powyżej 120km/h – po zmianie na felg z 18" i opon fabrycznych na 16" i zimowe Nokiany problem narazie się nie powtarza, więc mam nadzieję, że to od kół a nie skrzyni czy silnika


Obawy i nie potwierdzone:

*biegi wchodzą jak masło, nic nie haczy

*ile to wszystko będzie kosztować, ewntualna naprawa elektroniki po gwarancji- tu chyba nie przemyślałem czy mnie będzie na to stać? Albo wymiana lampy led akby coś padlo?

*mam nadzieję że nie dopadnie mnie problem z psującym się mechanizmem składnia lusterek, lewe lusterko skłąda się wyraźnie później- podobno tak ma być zobaczymy

*póki co nic nie skrzypi wewnątrz jak i w zawieszeniu i oby tak pozostało
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez krabdul » 15 sty 2018, 15:57

A ja trochę chciałem połechtać posiadaczy M3 bratobójczym wątkiem :)
Ostatnio miałem "przyjemność" zrobić ok 50km nową CX-5 2.0 165 AT i jak mi się to auto do tej pory podobało, tak gdybym miał wydać teraz kasę jaką sobie za nią życzą to bez chwili namysłu wziąłbym... mazdę 6 albo jeszcze raz mazdę 3 i resztę na waciki odłożył.

Auto trochę cichsze od M3 przy spokojnej jeździe, ale jak przyjdzie przyspieszyć to dźwięk silnika jest dużo wyższy i mało przyjemny. Auto zestawione na kołach 19" i wyższym profilu niewiele lepiej wybiera nierówności niż u mnie na 18" z eibachami – powiedziałbym, że przed obniżeniem komfort jeżdżenia po dziurach porównywalny. Miejsca tak pomiędzy M3 a M6. Fotele zbyt płytkie, plastiki z nadrukiem drewna z pixelozą – kpina.
Nie jeździłem M3 z automatem, który jest chwalony, ale w CX-5 to porażka. Lekka redukcja i auto nie przyspiesza, większa redukcja to wyk i tylko imitacja przyspieszania. Generalnie słabe zestopniowanie biegów. Przy 170 na dość płaskim terenie nie zawsze była w stanie utrzymać ostatni bieg. Z ciekawości zrobiłem 2 razy test 100-160km/h i wynik to 17-18s. Później u siebie i wynik 10-11s (przed modem pewnie wyszłoby ok 14s)
Z plusów to fajny, wygodny bagażnik zamykany przyciskiem. Może CX-5 w 2.5 i 4x4 ma sens, ale w powyższym wariancie to nie moja bajka. No i jednak siedzi za daleko od drogi... ;)

Żeby nie pitolić tylko o CX-5 jestem już po drugim przeglądzie i 30kkm.
Generalnie jestem zadowolony z auta, póki co mnie nie zawodzi a wszystkie bolączki tego modelu mnie omijają. Słupki nie skrzypią, biegi nie haczą, odprysków brak, lusterka jeszcze chodzą. Spalanie do osiągów i prędkości przelotowych mnie osobiście zadowala. Miasto 8-10l, autostrada przy przelotach 140-160km/h ok 7-8l, trasy spokojniejsze ok 5.5-7l (rekord na 30km przy stałej jeździe 70-80km/h to 4.4l).
Z rzeczy do których mógłbym się przyczepić to nadpobudliwy RVM lewej strony (na dwupasmówkach i zwłaszcza po zmroku chyba mi barierki łapie, ale może przy montażu kamerki coś poruszyłem). Trochę przy niskich biegach (miejska jazda) za bardzo słychać buczenie w okolicach 2000rpm (poniżej nie słychać silnika a powyżej jest już to przyjemny dźwięk). Jak coś jeszcze jest to pierdoły nie warte rozpisywania się. Reszta to plusy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez wojtix » 16 sty 2018, 09:43

krabdul napisał(a):adpobudliwy RVM lewej strony (na dwupasmówkach i zwłaszcza po zmroku chyba mi barierki łapie


Tez mi się zdarza, że świeci, a powodu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Dmb_T » 26 sty 2018, 18:43

tomeq83 napisał(a):T
M
*po co komu CD?

*brak gniazda 12V pod radiem (mógło by być zamiast CD)

*brak koła zapasowego- blisko domu to jeszcze da rade, ale w razie "W" gdzieś na zadupiu? kurcze nie wyobrażam sobie jechać bez koła zapasowego za granicę
o


Ja lubię słuchać CD. Dużo ludzi lubi. jakość dzwięku jest znacznie wyższa, niż w mp3. Brawo dla mazdy, że pozostawiła taką opcję.
Natomiast zgoda co do koła. Kupiłem dojazdówkę i wożę. Zestaw naprawczy to jakiś śmiech na sali: nie dotyczy to tylko mazdy ale w ogóle. Idea zestawu naprawczego to jakiś żart. Niestety, mało kto daje już zapasówki albo miejsce na nie. Niemniej: koło musi być.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez sawanniasty » 26 sty 2018, 19:11

2 lata i 9 miesięcy spędzonych za kółkiem...mazda sprzedana,oddana w rozliczeniu :P
Można dlatego teraz napisać co nieco o przygodzie z mazdą :)
Wygląd szczególnie podczas jazdy jak patrze na inne trójki super caly czas atrakcyjny bardzo.
Kolor soul red caly czas ma jedna wadę,że widać różnicę odcieni dość istotnie między lakierowana blacha a plastikami.Kola 205/60/16 mało estetycznie wyglądają ze wzgledu na zbyt duza ilość gumy w profilu.
Prowadzenie...fajne aczkolwiek na tych kołach czy to lato czy na zimowkach auto myszkuje cały czas po drodze.
Silnik...najmocniejszy punkt mazdy...bardzo duza kultura pracy szczególnie na niskich obrotach...przy eco jeździe naprawde pali niewiele.Średnia 6,2 praktycznie przy każdym tankowaniu. Aczkoliwek przy jeździe krótkiej na zimnym silniku tzn do jakis 7 km juz tak kolorowo nie jest...Jakość materiałów w środku średnia dużo trzeszczenia itd i dziwnych rezonansow.
Najsłabszy punkt auta...wyciszenie a raczej jego brak.To w ogole nie powinno mieć miejsca...
Skrzynia średnia czasem haczy tak samo jak na początku.
Ale najbardziej karygodny jest serwis mazdy...pomijając akcje serwisowe...dla nich przy zgłaszaniu czegokolwiek, tak ma byc i nie widzą żadnych nieprawidłowości...od skrzypien w środku po pykajace sprzęgło itd...Mam nadzieję ze kolejna trójka będzie o klase lepszym samochodem bo na pewno warta bedzie uwagi.Bo naprawde świetne silniki robia
 
Od: 20 sty 2015, 09:54
Posty: 37 (0/1)
Auto: Mazda 3 Bm 165 km skymotion 2015

Postprzez banany4 » 12 mar 2018, 21:38

Witajcie. przywitam się bo to nijako mój pierwszy post na forum poza przywitaniem się.
Starałem się wcześniej wnikliwie przeczytać wszystkie posty nim coś naśmiecę. 3BN to mój 19. samochód.
Z żadnym, powtarzam z żadnym z nich nie czułem takiej więzi między moją prawą nogą a pedałem gazu, przyspieszenia, akceleracji. <serduszka> Jakoś mnie się to tak kojarzy jak stopa w perkusji. Nie mogę napisać nic więcej po przejechanych 400 kilometrach nowym wozem oprócz tego jeszcze, że nic się nie tłucze, biegi nie haczą a małżonka jej nie lubi.... twierdzi, że <dupa> widzi (jeździ swiftem). pozdrawiam raz jeszcze wszystskich i dziękuję za te wszystkie posty, dzięki którym i ja tutaj dzisiaj jestem.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2018, 20:15
Posty: 2 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN HB 120KM 6MT

Postprzez darrecki » 22 kwi 2018, 11:55

Zrobię mały update po nie pamiętam już jakim czasie – coś koło 3-4 lat już będzie.
Aktualny przebieg to coś koło 60kkm, żeby być innym mam Diesla 2.2l.
Poważnych usterek zero.
Z mniej poważnych, takich co nie unieruchamiają auta to w zasadzie tylko 2 albo aż 2 problemy, oba ze sobą powiązane – hamulce i koła
1. Hamulce – to wg mnie największa bolączka wszystkich Skyactiv.
Przemieszczam się po UK, nie przekraczam (a przynajmniej staram się) 130km/h, w takich warunkach mogę jeździć 10 lat i wszystko będzie ok. Ale raz do roku jeżdżę na urlop po Europie, a żeby załatwić hamulce w Maździe wystarczą Niemcy i 2 pasy na autostradzie... Jedziemy 170-180, ciężarówka wyprzedza ciężarówkę więc potrzeba zwolnić do 100. I tak 20x w ciągu godziny. I to wystarczy – dojeżdżając do celu czuć już wibracje przy lekkim hamowaniu, także co roku nowy komplecik tarcz i klocków.
2. Opony – auto jest bardzo wrażliwe na wyrażenie kół, praktycznie wymiana u Pana Jasia z rozklekotaną wyważarką = bicie kierownicą przy 120 – 140 km/h. Z nowym kompletem byłem na porządnym, skalibrowanym sprzęcie i jest ok.
Z nazwijmy to drobnostek:
– tu chyba jestem wyjątkowy, po deszczu coś chlupie w jednym ze słupków A. I nie jest to woda w podszybiu, bo tam sucho.
– co jakiś czas trzeba podkleić podłokietnik bo skrzeczy
– masa rdzy na elementach zawieszenia i hamulcach. Na szczęście tylko tam


Nadwozie jak i wnętrze nadal w bdb stanie, żadnych przetarć na skórze, kierownicy czy innych delikatnych miejscach. Nic nie trzeszczy (oprócz wspomnianego podłokietnika).

Ogólnie jednak nie jest różowo, problemy z układem jezdnym już parę razy doprowadziły mnie do stanu furii, gdzie chciałem stanąć na zboczu i spuścić auto w przepaść. Na diagnostyki, wymiany, części wydałem dużo, zdecydowanie za dużo. Przez ostatnie tygodnie jest ok, ale wymieniłem "tylko" piastę, zaciski, tarcze, klocki i opony. Dodam, że klocki i tarcze już trzeci raz...
4x już nie wymienię, auto pójdzie do żyda
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Ternitz » 23 kwi 2018, 11:26

Ja co prawda mam cx 3 ale tez dodam swoje 3 grosze. Fakt ze hamulce sa dosc slabe, tez mam juz 62 tys km i jezdze glownie autostradami. Mam jeszcze pierwsze klocki i tarcze. Klocki jeszcze jakies 5 mm. Po skonczeniu pierwszych klockow wymienie klocki i tarcze na jakies bardziej sportowe. U mnie lusterka sam naprawilem tak jak pisal kolega z forum cx 5. Skrzypiacy fotel przy wciskaniu sprzegla takze. Wlasnie mam pytanie do Uzytkownikow 3 czy wyciszal ktos juz swoje auto?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2018, 14:06
Posty: 35
Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION

Postprzez tomeq83 » 23 kwi 2018, 12:22

Ternitz napisał(a):Wlasnie mam pytanie do Uzytkownikow 3 czy wyciszal ktos juz swoje auto?


Jest o tym dość spory wątek z fotorelacjami viewtopic.php?f=494&t=176777
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez kuba_t » 23 kwi 2018, 22:20

darrecki napisał(a):Zrobię mały update po nie pamiętam już jakim czasie – coś koło 3-4 lat już będzie.

1. Hamulce – to wg mnie największa bolączka wszystkich Skyactiv.
Przemieszczam się po UK, nie przekraczam (a przynajmniej staram się) 130km/h, w takich warunkach mogę jeździć 10 lat i wszystko będzie ok. Ale raz do roku jeżdżę na urlop po Europie, a żeby załatwić hamulce w Maździe wystarczą Niemcy i 2 pasy na autostradzie... Jedziemy 170-180, ciężarówka wyprzedza ciężarówkę więc potrzeba zwolnić do 100. I tak 20x w ciągu godziny. I to wystarczy – dojeżdżając do celu czuć już wibracje przy lekkim hamowaniu, także co roku nowy komplecik tarcz i klocków.
skoro oryginalne hamulce są takie złe to dlaczego co roku zmieniasz na to g•wno? Ja mam 90 tys km i tylko przednie klocki są wymienione (70 tys robione głównie w trasie, ostatnie 20 przeważnie miasto), co nie zmienia faktu, że z hamulcami coś jest nie tak, jutro jadę na serwis bo jak są gorące to podczas manewrowania na parkingu i jednoczesnym hamowaniu coś jakby strzelało z przodu – tylko na ciepłych heblach więc je podejrzewam, zawieszenie hałasowałoby raczej bez znaczenia czy ruszam rano czy po dłuższej jeździe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Dmb_T » 24 kwi 2018, 00:19

zaskakuje mnie ta obsesyjna chęć wyciszania auta:) dla mnie jak słyszę silnik, mordka mi się śmieje. To jest samochód, ma silnik., co wam przeszkadza jego dźwięk:)?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez tomeq83 » 24 kwi 2018, 08:12

Też lubię dźwięk silnika wkręcającego się na obroty, natomiast chodzi też o inne hałasy-szumy powietrza, buczenie spod kół, drgania itp. Niestety te wszystkie składowe powodują, że jak jedziesz dłużej z prędkościami autostradowymi to poprostu się męczysz. Jadąc do Wrocławia na fabrycznych Michelinach 18" myślałem, że wysiądę z auta- tak buczały.

No cóż faktem jest ze auto jest tak sobie wyciszone. Szacun dla tych którzy ogarniają to we własnym zakresie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Ternitz » 24 kwi 2018, 23:08

Gdybym jezdzil tylko po miescie okazjonalnie trasy to tez nie chcialbym nic zmieniac ale jezdze cisgle austria polska i czasem szwajcaria wiec to dla mnie ma znaczenie
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2018, 14:06
Posty: 35
Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION

Postprzez darrecki » 25 kwi 2018, 13:30

kuba_t napisał(a):skoro oryginalne hamulce są takie złe to dlaczego co roku zmieniasz na to g•wno


A co mam założyć, BBK za kilka tysięcy $? Przy ostatniej wymianie zmieniłem co się tylko dało, teraz jest komplet z Mazdy 6 na jakichś amerykańskich (drogich) klockach i tarczach. Na razie frajda z jazdy wróciła, nie wiem na jak długo.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mikadoo1 » 1 cze 2018, 08:38

10 mcy 16k km.M3 hb 120km sky energy 2017r

Jak do tej pory bezawaryjnie .
-Największy problem jak na razie sprawia powłoka lakiernicza już są liczne odpryski jakieś mikro zarysowania – myje na myjniach bezdotykowych lub recznie sam. Jakiś taki " miękki" ten lakier.
Jest jeszcze kilka drobiazgów które bym zmienił
-w mojej wersji obrotomierz jest elektroniczny -zwykły analogowy lepiej by tu pasował i cieszył oko.
– brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej -jest tylko ta beznadziejna kontrolka
– profil opony 205/60 r 16 moim zdaniem kiepsko wygląda , a i ceny tych opon wyższe niż standardowych rozmiarów.
– wyciszenie przy prędkościach autostradowych mogłoby być lepsze ( szum opon i wiatr)
-zimą przy padającym śniegu często swieci sie kontrolka (pomarańczowa) systemu hamowania na parkingu czy czegoś takiego.
– brak możliwości stałego wyłączenia i-stop ( po ponownym uruchomieniu silnika zawsze jest aktywny)
– brak androida co by navi z google na ekran wrzucić .
– brak zestawu koła zapasowego
– dość krótkie siedzisko tylnej kanapy (no ale to compact)
Wiekszość minusów to drobiazgi, madzia ma tez sporo zalet
Silnik
moim zdaniem świetny, wolnossące 2.0 daje rade ,po przesiadce z turbo diesla trzeba sie przyzwyczaić do innego stylu jazdy ale potem daje sporą frajde z jazdy. Fabryczne niby 120 km ( bo każda ma około 130) łatwo można zwiekszyc do 170.Dobra dynamika jazdy. No i jest szansa że bedzie długowieczny ale poczekamy zobaczymy.
Skrzynia mi pasuje.
Prowadzenie – super daje sporo radochy z jazdy głównie kierowcy no a to najważniejsze :D
wygląd to rzecz gustu mi sie bardzo podoba moim zdaniem wyróżnia sie z tłumu mimo że sporo ich jeździ.
Spalanie – ja nigdy nie próbuje jeździć eco , lubie jeździc dynamicznie choć tłok na drogach nie zawsze na to pozwala moje średnie to około 7 l ./7.5 l. moim zdaniem do dobry wynik.
Jednak najważniejsze jest w tym wszystkim coś czego nie potrafie opisać . Mam wrażenie że to auto ma charakter, niczego nie udaje. Bardzo je lubię mimo kilku wad.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 16:21
Posty: 49
Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017

Postprzez LukeSky » 19 lip 2018, 11:42

Hej,

Jeśli chodzi o powłokę lakierniczą, to problem nie dotyczy tylko Mazdy. Z tego co czytałem na innych forach czy grupach to każda marka ma na to wywalone czy się rysuje czy nie :) Stosują teraz ekologiczne lakiery i bardziej liczy się środowisko niż to czy będą rysy. Warto zabezpieczyć sobie lakier powłoką itp. Polecam sam tak zrobiłem.

Co do wad jakie wypisałeś kilka jest trochę na wyrost.

– opony, w twoje wersji są 16 w mojej 18 więc to nie wada
– kwestia ceny, u dilera zawsze jest drogo, ale nikt nie każe kupować u dilera dodatkowych opon, można na rynku dużo taniej i takie jakie chcesz a nie takie jakie diler Ci daje w ofercie (ja akurat dostałem je za 1 zł)
– obrotomierze to też nie wada, znam osoby, które właśnie wolą prędkościomierz od obrotomierza no i jest jak sam napisałeś w wyższej wersji więc to kwestia konfiguracji auta,
– wyciszenie w tej klasie jest moim zdaniem bardzo dobre, nawet w wyższych klasach nie ma lepiej, a szum opon – no cóż tutaj można zawsze wymienić na super ciche, ale pewnie będą miał inne wady

Tak więc trochę naciągane, zgadzam się z natomiast z:

– kołem dojazdowym, ale tutaj trzeba dodać że nie tylko jest brak, ale jeszcze słono kosztuje
– co do brak Google, to wkrótce będzie taka opcja, jako dodatkowe akcesorium będzie można dokupić, podobno Mazda nad tym już pracuje (sporo na ten temat piszą na zagranicznych forach oraz w informacjach prasowych). Mnie przydałby się Apple Car Play, ale będzie – tak samo jak Google https://www.slashgear.com/mazda-to-roll-out-smartphone-control-update-for-all-new-mzd-connect-rides-17537897/

Ogólnie Mazda 3 dziś to jedno z najlepszych dostępnych dziś kompaktów przy relacji ceny do jakości. Rozważałem nową Hondę Civic, ale tak spapranego auta nie widziałem już dawno. Źle spasowana konstrukcja nadwozia, kiepskie wnętrze oraz sporo detali, które po prostu nie powinny mieć miejsca w aucie przy cenie 100k i więcej – bez oceny właściwości jezdnych czy silnika – wszak jednak to najwięcej czasu spędzamy we wnętrzu auta.

Mazda trzyma poziom i została już chyba jedynym producentem z normalnym silnikiem benzynowym.
Osobiście za co lubię mazdę:

– design
– trzymanie ceny, naprawdę można dobrze to auto potem sprzedać i szybko
– silnik i prowadzenie
– spalanie, przy eko można zejść poniżej 5l, przy dynamicznej poniżej 8l
– wnętrze, minimalistycznie i to co potrzeba jest pod ręką
– klimatyzacja regulowana manualnie (a nie przez tablet)
– gałka do regulacji głosu audio – to naprawdę staje się rarytasem w nowych autach
– sporo miejsca, 2 (dorośli) +2 (dzieci) starczy i od biedy bagażnik także, choć wolałbym by był ciut większy – nie rozumiem dlaczego w testach na YT wszyscy oceniają tylną kanapę pod dorosłych, skoro oni tam siadają okazjonalnie moim zdaniem a głównie albo jeździmy sami, albo z dziećmi.

Lać i śmigać.
Ostatnio edytowano 20 lip 2018, 09:53 przez LukeSky, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 cze 2018, 10:59
Posty: 13
Auto: Mazda 3 IV gen. 150KM FWD

PostTen post został usunięty przez marcin255 2 sie 2018, 13:39.

Postprzez tomeq83 » 15 sie 2018, 20:28

Z racji tego że ostatnio mam szczęście wozić na tylnej kanapie fotelik dla niemowlaka z zawartością <oczko> to wyszedł taki mankament, że pasy są zbyt krótkie i męczę się za każdym razem gdy muszę zapiąć fotelik -naciągam pas na tył fotelika na siłę. A wystarczyło by żeby pas był 5cm dłuższy... Czy to jakaś oszczędność <co?>

Co ciekawe w M3 BL jest spory zapas pasa bezpieczeństwa i fotelik zapina się bez problemu <oczy>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez kuba_t » 16 sie 2018, 21:49

tomeq83 napisał(a):Z racji tego że ostatnio mam szczęście wozić na tylnej kanapie fotelik dla niemowlaka z zawartością <oczko> to wyszedł taki mankament, że pasy są zbyt krótkie i męczę się za każdym razem gdy muszę zapiąć fotelik -naciągam pas na tył fotelika na siłę. A wystarczyło by żeby pas był 5cm dłuższy... Czy to jakaś oszczędność <co?>

Co ciekawe w M3 BL jest spory zapas pasa bezpieczeństwa i fotelik zapina się bez problemu <oczy>
japońce tak mają... ja wożę podobnego pasażera, ale mam bazę iso fix więc problem na szczęście mnie nie dotyczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323