Przekładka skrzyni

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez virus86 » 18 lip 2016, 09:45

Witam
Czy ktoś się może orientuje czy do M6 z 2003 kombi 2.0benzyna będzie pasować skrzynia 6 biegowa z poliftowych wersji?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lip 2016, 11:04
Posty: 9 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazada 6 GY, rok 2003, silnik 2.0 benzyna

Postprzez virus86 » 26 sie 2016, 09:05

Na prawdę nikt się nie orientuje, nikt tego nie próbował?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lip 2016, 11:04
Posty: 9 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazada 6 GY, rok 2003, silnik 2.0 benzyna

Postprzez TeGiO » 26 sie 2016, 14:16

było coś poruszane na forum w dziale podwozie, poszukaj. nie znam jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez deadzik » 26 sie 2016, 22:54

Trudno powiedzieć czy będzie pasować, może mieć inne wymiary. Na pewno oprócz skrzyni będzie trzeba wymienić coś jeszcze jeśli chodzi o sterowanie. Tylko po co to wszystko robić skoro przełożenie 6. biegu w skrzyni poliftowej jest praktycznie identyczne (o ile nie takie same) jak 5. biegu w przedliftowej. Różnica polega na tym, że przełożenia są gęściej zestopniowane przez co silnik może być kapkę elastyczniejszy, ale to symboliczne różnice. W polifcie 2.3L (taka sama skrzynia jest w polifcie 2.0) przy mniej więcej 96-97km/h na 5. biegu mamy już, 3000 obr/min, niewiele lepiej jest na 6, bo 3000 obr/min mamy przy jakichś 106-107km/h, co wg mnie jest głupotą i nieporozumieniem, bo po to się robi 6. przełożenie, żeby było oszczędnym nadbiegiem. W 5 biegówce mamy na 5. ok. 105km/h przy 3000 obr/min.
Podsumowując, moim zdaniem nie ma co sobie tyłka zawracać szukaniem skrzyni 6-biegowej tylko zostawić 5-biegówkę, tym bardziej, że jest tańsza i zdecydowanie łatwiej dostępna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 23:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez virus86 » 27 sie 2016, 11:32

dzięki za wyjaśnienie... miałem nadzieję, że jednak jest większa różnica jeśli chodzi o obroty na 6 biegu, a tu faktycznie szkoda zachodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lip 2016, 11:04
Posty: 9 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazada 6 GY, rok 2003, silnik 2.0 benzyna

Postprzez deadzik » 14 cze 2017, 15:32

Sytuacja jednak jest nieco inna. Skrzynie biegów w poliftowych 2.0 i 2.3 różnią się przełożeniami. Zewnętrznie są to zamienne skrzynie G66M, jednak przełożenia mają inne. 1 i 3 bieg są takie same, 2. bieg jest krótszy w 2.0, a później już 4, 5 i 6 bieg są o dziwo dłuższe w 2.0. Skrzynia w silniku 2.3 ma bardziej sportowe przełożenia w celu zmaksymalizowania osiągów na wyższych biegach. I tak w skrzyni 2.3 na 6 mamy 106 km/h przy 3000 obr/min, zaś w 2.0 w tych samych warunkach mamy już 118 km/h ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 23:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez virus86 » 18 lut 2018, 17:22

No to już jest 12 km/h :) ciekawe jakie koszty i czy sprzęgło itd takie samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lip 2016, 11:04
Posty: 9 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazada 6 GY, rok 2003, silnik 2.0 benzyna

Postprzez bedi_29 » 23 lut 2018, 16:29

witam pany mam mały problem ze skrzynia

podczas szybkiego przepiecia z 2 na 3 w skrzyni byl zgrzyt i od tego czasu biegi dziwnie wchodza
lewarek pracuje jak flak piątki nie idzie prawie wcale wbic lewarek zachowuje sie tak jak by jej nie bylo czasami wskoczy ale trzeba to zrobic delikatnie

wsteczny wchodzi prawie wcale trzeba wbijac kilka razy i przy dojazdach np do swiateł jedynke tez cieżko wbic tez jak by bylo puste miescie w wybieraku trzeba kilka razy wbijac
co to moglo sie wydarzyc ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez kubsztyk » 23 lut 2018, 18:02

Coś z linkami, trzeba zobaczyć. I mocowania linek obejrzeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bedi_29 » 24 lut 2018, 12:55

no tylko ogladalem linki przy wybieraku w budzie i przy skrzyni i normalnie pracuje nie widac uszkodzen na postoju przy chodzacym silniku biegi wchodza dopiero jak sie jedzie jest lipa pewnie cos sie stalo z wybieraniem w skrzyni
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez bedi_29 » 25 lut 2018, 13:48

dobra panowie mialem kolege do pomocy i mam diagnoze cos pękło w lince generalnie sama linka luzno chodzi ale jak pcha biegi do góry czyli 1 ,3 i 5 to cos pod koniec strzela i sprezynuje w niej i nie ma sił wbic biegu udaje sie dopiero jak sie to robi delikatnie i powoli :)

jeszcze male pytanie podobno zeby ja wymienic to trzeba rozebrac caly kokpit ?? to prawda ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez kubsztyk » 25 lut 2018, 13:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bedi_29 » 28 lut 2018, 11:13

no dobra ostatnie pytanie szukam linek i od wersji 2.3 jest malo czy od wersji 2.0 i 1.8 nie beda takie same ?? skrzynie wizualnie niczym sie nie rózną poza przełozeniami wiec na moje bedzie pasowa ktos przerabial takie cos ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez kubsztyk » 1 mar 2018, 19:14

Sprawdź sobie tutaj: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda wpisz nr VIN, znajdź rysunek z linkami, spisz nr części (linek), wklep w google i powinieneś się dowiedzieć, czy są te same linki do różnych silników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bedi_29 » 11 mar 2018, 14:29

witam pany linka wymieniona biegi wchodza jak w nowym aucie :)
oto co sie stalo z linka Obrazek
stalowy drut usztywniajacy pękł i to powodowalo sprezynowanie lewarka i ciezko wchodzące biegi

zacząłem w piatek o 16 i koniec o 24 ogolnie dramat wszytko szło sprawnie az do momentu wyciagnięcia obudowy pod ta chlodnczka masakra ja nie wiem jak ten koles odkręcił to ostatnia śrubkę ledwo palcem idzie ja wyczuć a gdzie tu mowa zeby odkręcic ja ja poprostu wyrwałem i uszkodziłem lekko obudowe i musiałęm ja kleic ale najwazniejsze ze dałem rade i działa
podziekowal za pomoc

acha jak by ktos wymienial linke do od 2.0 jest taka sama bo taka włąsnie kupiłęm za 29zl :)
od 1.8 tez pewnie jest taka sama różnią sie tyllko od poliftu tam jest inna
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez Michazzz » 7 cze 2018, 21:07

Gdzie kupiłeś linki? Mi na mazdaparts zawołali za nie ponad 1500 zł <co?>
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6