Przeczytałem wszystkie strony i wątki ale wciąż nie mam pewności- jednoznacznej odpowiedzi czy przy zmianie słupka silnika FS benzyna 2l trzeba się przejmować czy to był silnik 115 KM czy 136 KM?
Wiem, że te silniki (ich słupki) wg katalogu różnią się tylko wałkami rozrządu. Pytanie czy komputer robi jakoś problem ? Czy okaże się ze trzeba go będzie wymienić komputer i resztę. Lepiej już wymienić wałki.
Odpowiedź na to pytanie jest dla mnie ważna ponieważ do Mazdy MPV 2 L. FS kupiłem słupek silnika od Premacy 2. l. który od MPV różni się się wałkami rozrządu (mocą) . Nie wiem czy przekładać wałki od MPV czy pozostawić od Premacy. Z drugiej strony mechanik, który wydaje się ma w doświadczenie w mazdach polecał mi silnik 2.l Fs 626. Czy nie wiedział ze są inne wałki niż w MPV ( a są inne), czy może faktycznie komputer nie będzie robił problemów.
Wałki rozrządu od innej wersji (moc) silnika FS
Strona 1 z 1
Komputer ma wbite mapy do konkretnego silnika, jak zmieniasz wałki to powinieneś zmienić ECU, wtedy masz pewność że wszystko praży.
Wszystko rozbija się o przebieg mocy. W większych, cięższych autach masz więcej mocy w użytkowym zakresie żeby wygodniej się jeździło, w mniejszych – 323 czy Premacy moc jest przesunięta w górę kosztem zakresu obrotów użytkowych.
Z drugiej strony powiedzmy sobie szczerze, jak zostawisz wałki od Premacy to nadal wszystko będzie działać. Pytanie tylko po co, jak masz swoje od MPV i możesz poskładać wszystko tak jak fabryka sobie wymyśliła.
Mechanik zapewne polecał silnik od 626, bo tam FS też miał 115km, czyli tyle co Ty w MPV
Wszystko rozbija się o przebieg mocy. W większych, cięższych autach masz więcej mocy w użytkowym zakresie żeby wygodniej się jeździło, w mniejszych – 323 czy Premacy moc jest przesunięta w górę kosztem zakresu obrotów użytkowych.
Z drugiej strony powiedzmy sobie szczerze, jak zostawisz wałki od Premacy to nadal wszystko będzie działać. Pytanie tylko po co, jak masz swoje od MPV i możesz poskładać wszystko tak jak fabryka sobie wymyśliła.
Mechanik zapewne polecał silnik od 626, bo tam FS też miał 115km, czyli tyle co Ty w MPV
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
W FS 90Km a 115 czy 136 kM różne są też przepustnice i chyba dolot. Nie wiem tylko czy 115 a 136 również się różnią.
A na ECU możesz jeździć. Ja po swapie z 90 kM na 136 dwa tygodnie jeździłem ze starym kompem i wszystko działało
A na ECU możesz jeździć. Ja po swapie z 90 kM na 136 dwa tygodnie jeździłem ze starym kompem i wszystko działało
szerokości
grzech
grzech
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6