Jaka instalacja gazowa do Mazda5 2.0 145KM?
Wtryski nie muszą być Herkulesa mi polecili te fabryczne z zestawu Silver wyglądają identycznie jak Hercules jednak mają od wewnątrz lepiej polerowane powierzchnię – choć sam nie rozbierałem
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Ja już mam 70 tysięcy zrobione
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
szkodnik_byd napisał(a):Wtryski nie muszą być Herkulesa mi polecili te fabryczne z zestawu Silver wyglądają identycznie jak Hercules jednak mają od wewnątrz lepiej polerowane powierzchnię – choć sam nie rozbierałem
To właśnie wtryski hercules mają wewnątrz polerowane powierzchnie. Coś chyba pokręciłeś?
Z tobą w tej kwestii kłócić się nie będę
I jak sprawdzałem po napisaniu tego poprzedniego posta Herkulesy właśnie mam u siebie
I jak sprawdzałem po napisaniu tego poprzedniego posta Herkulesy właśnie mam u siebie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Za tydzień jadę na montaż LPG do mojej CR29. Na pewno będą to podzespoły STAGa bo taką autoryzację (i pewnie najlepsze rabaty) ma monter z którym się umówiłem.
Osobiście zamontowałem sam instalację LPG w Mitsubishi Galant V6 z 1998 r i były to (istotne elementy):
– sterownik LPG Tech 326
– wtryski Barracuda od ALEX
– reduktor KME Silver.
Węże FARO 8mm, węże gumowe Parker, z kompensacją (na filtrze Y z odstojnikiem) – są co prawda 3x droższe od Semperita, ale miałem Semperita w Renault Scenic i po 2 latach się kruszy... to jest śmieć chętnie montowany bo instalacja zaczyna sprawiać kłopoty zaraz po gwarancji. Za same części płaciłem niecałe 2000zł potem jeszcze 500zł za legalizację, ale mam tak schowaną instalację, że nawet jej nie widać. Tak samo zresztą pracuje – żadnej różnicy. Montowałem sam, bo inni proponowali mi ją za 4300zł. A tak wiem, że jest dobrze, że wiercenie było przy zdjętym kolektorze, że jest szczelnie i wiem dokładnie gdzie co jest wpięte.
Teraz w CR29 są 4 cylindry i różnica ceny nie będzie taka drastyczna.
LPGtech świetnie się konfiguruje, zrobiłem to raz i do tej pory krzywe są niemal idealne. W tym czasie 3x regulowałem ciśnienie parownika.
Zastanawiam się jakie konkretnie wymiary butli będą pasować do tej małej wnęki na zapasówkę. Planuję oczywiście podnieść tylną kanapę, tylko nie wiem ile będzie bezpiecznie – 2cm? 5cm? Słyszałem, że po podniesieniu o 5cm mieści się butla 46litrów – tylko jakie konkretnie ma wymiary?
Edit – patrzyłem na fotorelacje dzux'a i chciałem podziękować za info o podniesionej kanapie i większej butli. Chyba jednak zostawię małą w sensie 34 litry z podgiętym pływakiem – zasięg 200km nie powala, ale też nie jest tragedią, gdy można LPG zatankować co kilkanaście km.
Mam jednak uwagę do samego montażu – wygląda to paskudnie, węże na wierzchu, parownik na kielichu utrudnia dostęp do węża klimatyzacji... Zrobione jest to tragicznie, amatorsko. Ja robiąc pierwszy raz w życiu i bez żadnego doświadczenia zrobiłem to tak, że widać tylko filtr fazy lotnej... Wszystkie wtryski mam na trójnikach idealnie porozmieszczane a w V6 nie ma za dużo miejsca pod maską... tu można było to naprawdę ładnie poukładać... a wężyki od nagrzewnicy do parownika mają u mnie max 30cm...
Osobiście zamontowałem sam instalację LPG w Mitsubishi Galant V6 z 1998 r i były to (istotne elementy):
– sterownik LPG Tech 326
– wtryski Barracuda od ALEX
– reduktor KME Silver.
Węże FARO 8mm, węże gumowe Parker, z kompensacją (na filtrze Y z odstojnikiem) – są co prawda 3x droższe od Semperita, ale miałem Semperita w Renault Scenic i po 2 latach się kruszy... to jest śmieć chętnie montowany bo instalacja zaczyna sprawiać kłopoty zaraz po gwarancji. Za same części płaciłem niecałe 2000zł potem jeszcze 500zł za legalizację, ale mam tak schowaną instalację, że nawet jej nie widać. Tak samo zresztą pracuje – żadnej różnicy. Montowałem sam, bo inni proponowali mi ją za 4300zł. A tak wiem, że jest dobrze, że wiercenie było przy zdjętym kolektorze, że jest szczelnie i wiem dokładnie gdzie co jest wpięte.
Teraz w CR29 są 4 cylindry i różnica ceny nie będzie taka drastyczna.
LPGtech świetnie się konfiguruje, zrobiłem to raz i do tej pory krzywe są niemal idealne. W tym czasie 3x regulowałem ciśnienie parownika.
Zastanawiam się jakie konkretnie wymiary butli będą pasować do tej małej wnęki na zapasówkę. Planuję oczywiście podnieść tylną kanapę, tylko nie wiem ile będzie bezpiecznie – 2cm? 5cm? Słyszałem, że po podniesieniu o 5cm mieści się butla 46litrów – tylko jakie konkretnie ma wymiary?
Edit – patrzyłem na fotorelacje dzux'a i chciałem podziękować za info o podniesionej kanapie i większej butli. Chyba jednak zostawię małą w sensie 34 litry z podgiętym pływakiem – zasięg 200km nie powala, ale też nie jest tragedią, gdy można LPG zatankować co kilkanaście km.
Mam jednak uwagę do samego montażu – wygląda to paskudnie, węże na wierzchu, parownik na kielichu utrudnia dostęp do węża klimatyzacji... Zrobione jest to tragicznie, amatorsko. Ja robiąc pierwszy raz w życiu i bez żadnego doświadczenia zrobiłem to tak, że widać tylko filtr fazy lotnej... Wszystkie wtryski mam na trójnikach idealnie porozmieszczane a w V6 nie ma za dużo miejsca pod maską... tu można było to naprawdę ładnie poukładać... a wężyki od nagrzewnicy do parownika mają u mnie max 30cm...
Witam Panowie.
Mam szybkie pytanie jakie silniki w Maździe 5 CW są najlepsze do gazu?
Proszę wymienić w kolejności od najlepszych pod instalację gazową do najgorszych. Słyszałem że najlepsze to 2.0 144 koni ponoć są bez bezpośredniego wtrysku, najczęściej są one montowane ze skrzynią automatyczną czy to prawda? Jak te silniki się sprawują.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam szybkie pytanie jakie silniki w Maździe 5 CW są najlepsze do gazu?
Proszę wymienić w kolejności od najlepszych pod instalację gazową do najgorszych. Słyszałem że najlepsze to 2.0 144 koni ponoć są bez bezpośredniego wtrysku, najczęściej są one montowane ze skrzynią automatyczną czy to prawda? Jak te silniki się sprawują.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
- Od: 6 kwi 2019, 14:36
- Posty: 4
jeżeli to prawda że 2.0 na wtrysku pośrednim jest tylko z automatem a nie zależy ci na nim to bierz 1.8, dynamika auta może być lepsza przy manualu niż w automacie z ciut mocniejszym silnikiem,
pamiętaj że ważny jest wybór montera bo od niego zależy czy instalacja nie będzie robić problemów i będzie działać jak należy,
fachowca polecam poszukać tu –>
Polecane zakłady montujące instalacje gazowe
https://goo.gl/maps/cXf7A3B8hU92
pamiętaj że ważny jest wybór montera bo od niego zależy czy instalacja nie będzie robić problemów i będzie działać jak należy,
fachowca polecam poszukać tu –>
Polecane zakłady montujące instalacje gazowe
https://goo.gl/maps/cXf7A3B8hU92
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
1.8 są na wtrysku pośrednim,
za dobry montaż musisz się liczyć z kwotą ok 3 tyś zł,
tylko proszę cię nie pchaj się w żadną włoską instalację bo to kiepski montaż i nie ta jakość co kilka lat temu, nie daj się naciągnąć na żadne bajery że lubryfikacja ochrania zawory, że sterownik lpg robi sobie auto korekty po obd – to może przynieść więcej szkody niż pożytku,
jeśli monter nie demontuje kolektora do wiercenia – odpuść,
jeśli nie stroi instalacji po korektach obd lub przy pomocy sondy afr – odpuść,
polskie instalacje już dawno przebiły jakością inne instalacje (po za Prince – ale to klasa premium, również w serwisie) a do tego nie ma problemu z serwisem, gwarancyjnym i po gwarancyjnym, no i nie jest taki drogi jak w przypadku włoskich instalacji,
w Mazda 5 koszt instalacji może trochę podnieść kombinacja z tylnymi fotelami jeśli masz wersję 7 osobową
za dobry montaż musisz się liczyć z kwotą ok 3 tyś zł,
tylko proszę cię nie pchaj się w żadną włoską instalację bo to kiepski montaż i nie ta jakość co kilka lat temu, nie daj się naciągnąć na żadne bajery że lubryfikacja ochrania zawory, że sterownik lpg robi sobie auto korekty po obd – to może przynieść więcej szkody niż pożytku,
jeśli monter nie demontuje kolektora do wiercenia – odpuść,
jeśli nie stroi instalacji po korektach obd lub przy pomocy sondy afr – odpuść,
polskie instalacje już dawno przebiły jakością inne instalacje (po za Prince – ale to klasa premium, również w serwisie) a do tego nie ma problemu z serwisem, gwarancyjnym i po gwarancyjnym, no i nie jest taki drogi jak w przypadku włoskich instalacji,
w Mazda 5 koszt instalacji może trochę podnieść kombinacja z tylnymi fotelami jeśli masz wersję 7 osobową
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Ja mam 2.3 i też jest wtrysk pośredni, STAG QBOX Basic – zapłaciłem 3300zł (oczywiście poszło w koszty firmy).
Chodzi normalnie poza tym, że źle podłączony jest kabel od obrotów i czasem na wolnych się przełącza.
I też mam automat.
Zbiornik max co wchodzi to 30-parę litrów, jak podegniesz pływak to zatankujesz 30 litrów LPG co wystarczy na max. 280 km, średnio 230-250 km robię.
Chodzi normalnie poza tym, że źle podłączony jest kabel od obrotów i czasem na wolnych się przełącza.
I też mam automat.
Zbiornik max co wchodzi to 30-parę litrów, jak podegniesz pływak to zatankujesz 30 litrów LPG co wystarczy na max. 280 km, średnio 230-250 km robię.
Instalacja przeważnie kosztuje około 3 tysięcy, tylko trzeba znaleźć kogoś kto porządnie to zrobi, bo są przypadki gdzie płacimy, a instalacja zbyt dobrze nie jest zrobiona.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
masz rację, a z moich obserwacji wynika że to najczęściej montaże robione przez "fachowców" z brcPattson477 napisał(a):Instalacja przeważnie kosztuje około 3 tysięcy, tylko trzeba znaleźć kogoś kto porządnie to zrobi, bo są przypadki gdzie płacimy, a instalacja zbyt dobrze nie jest zrobiona.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Dlatego też trzeba uważać na tych pseudo fachowców żeby nie stracić po prostu kasy.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
żeby nie mieć problemów z użytkowaniem auta na lpg, żeby instalacja była dobrana do auta, żeby działała jak należy, żeby nie niszczyła silnika, żeby nie było problemu z ewentualnym serwisem tej instalacjiPattson477 napisał(a):Dlatego też trzeba uważać na tych pseudo fachowców żeby nie stracić po prostu kasy.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
No tak, wiadomo, że trzeba uważać żeby nie mieć żadnych problemów z instalacją, pomijając już kwestie pieniędzy. W sumie chyba lepiej wydać więcej, a mieć zrobione porządnie.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
Koszt nie zawsze oznacza lepszą jakość.
Warto wcześniej wybadać i zapytać jak oni to widzą. Gdy oddawałem mazdę do gazownika to mówię jakie auto a gość od razu mówi jakie podzespoły i wspomina o detalach typu unoszenie ostatniego rzędu siedzeń – od razu widać, że wie ocb i że pewnie już takie auta robił – to dobrze wróży.
Warto wcześniej wybadać i zapytać jak oni to widzą. Gdy oddawałem mazdę do gazownika to mówię jakie auto a gość od razu mówi jakie podzespoły i wspomina o detalach typu unoszenie ostatniego rzędu siedzeń – od razu widać, że wie ocb i że pewnie już takie auta robił – to dobrze wróży.
Zanim oddam gdziekolwiek auto czytam mnóstwo opinii na temat firmy. Wiem, że opinie mogą być oszukane, ale jakoś łatwiej oddaje mi się auto do kogoś kto ma mnóstwo pozytywów, niż do kogoś kogo wyzywają w sieci, że jest złym mechanikiem.
Jeśli chodzi o instalacje gazową, koszt jest praktycznie taki sam wszędzie. Oczywiście trzeba uważać na pseudo mechaników, ale nie możemy wykluczyć, że akurat na takiego nie natrafimy.
Jeśli chodzi o instalacje gazową, koszt jest praktycznie taki sam wszędzie. Oczywiście trzeba uważać na pseudo mechaników, ale nie możemy wykluczyć, że akurat na takiego nie natrafimy.
- Od: 7 sty 2019, 22:40
- Posty: 20
- Auto: Mazda 5, 1.8, 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości