Jaki olej wybrać?
Nie wiem z jakiego okresu jest te zestawienie (pewnie jest to do sprawdzenia), ale występuję na kliku forach innym marek i w sumie opinie o tej liście raczej pozytywne, wrzuciłem, a noż widelec komuś się przyda. Ja się tylko umocniłem w tym, by pozostać przy Shellu (którego używałem dużo prędzej przed przeczytaniem tego zestawienia)
Chcecie się umocnić to wyślijcie olej na badania, przed zalaniem i po przebiegu po jakim wymieniacie na nowy.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Z olejami temat rzeka jednak jesli zawsze pojawiaq się jakies zestawienie to automatycznie rodzi to pytania na zasadzie: "Dlaczego nie ma oleju X, skoro jest parametrami lepszy od oleju Y", tak samo jak brak w zestawieniu 5w30 dla Pb, jest dla mnie ewidentnym brakiem w tworzeniu "listy dobrych olejów".
Tworząc jakikolwiek ranking warto by był on dobrze uzasadniony i brał pod uwage porównanie najlepszych w swojej klasie z najpopularniejszymi w swojej klasie. Inne zestawienie na zasadzie te sa dobre a reszta nie, bez napisania dlaczego, nie jest odpowiednią formą komunikowania wiadomości bo można je w szybki i łatwy sposób poddac w watpliwość.
To tak jakby wypisac liste "najlepszych" samochodów gdzie jednym z parametrów jest przyspieszenie do 100km/h. Od razu zrodzi to pytania, dlaczego brakuje samochodu X, który ma lepsze przyspieszenie niż umieszczo0ne na liście.
Fajnie że taka liste ktoś podał ale bez uzasadnienia, to po prostu jest jakaś zwykła lista w formie ciekawostki ze skróconym zbiorem charkterystyk danego oleju... i tyle.
Tworząc jakikolwiek ranking warto by był on dobrze uzasadniony i brał pod uwage porównanie najlepszych w swojej klasie z najpopularniejszymi w swojej klasie. Inne zestawienie na zasadzie te sa dobre a reszta nie, bez napisania dlaczego, nie jest odpowiednią formą komunikowania wiadomości bo można je w szybki i łatwy sposób poddac w watpliwość.
To tak jakby wypisac liste "najlepszych" samochodów gdzie jednym z parametrów jest przyspieszenie do 100km/h. Od razu zrodzi to pytania, dlaczego brakuje samochodu X, który ma lepsze przyspieszenie niż umieszczo0ne na liście.
Fajnie że taka liste ktoś podał ale bez uzasadnienia, to po prostu jest jakaś zwykła lista w formie ciekawostki ze skróconym zbiorem charkterystyk danego oleju... i tyle.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Ja chyba w tym temacie wrzucałem listę charakterystyk olejów 5w30, które udało mi się w internetach wynaleźć. Chciałem zrobić więcej, ale zbyt czasochłonne to. Druga sprawa przestałem się "tasować" nad tymi tabelkami. Leje olej 100% sytetyczny i zmieniam go co 5kkm razem z filtrem.
O to ten post:
viewtopic.php?p=3085608#p3085608
O to ten post:
viewtopic.php?p=3085608#p3085608
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Do M5 zakupiłem oryginał Mazda 5w30 DPF a do M3 Wybrałem Valvoline Max Life 5w30.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Bigbluee napisał(a):Biniu napisał(a):zmieniam go co 5kkm razem z filtrem
Co 5k km?
Poza tym dziękuje za zestawienie bo właśnie tego mi brakowało jako uzupełnienia powyższej listy.
Nom co 5kkm. Wcześniej jeździłem na olejach za ok.200zl. Teraz kupuje 5L specola i filtr za około 100zl. To mogę 2x częściej wymieniać. Zaznaczę że przy ostrej jeździe (pedał w podłodze, obroty pod 6k) zuzywa mi ok 300ml/1000. Przez co silnik zalepia się syfem, stąd częstsze zmienianie z płukaniem pozwala utrzymać silnik w jako takiej czystości i odroczyć remont.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Nom co 5kkm. Wcześniej jeździłem na olejach za ok.200zl. Teraz kupuje 5L specola i filtr za około 100zl. To mogę 2x częściej wymieniać. Zaznaczę że przy ostrej jeździe (pedał w podłodze, obroty pod 6k) zuzywa mi ok 300ml/1000. Przez co silnik zalepia się syfem, stąd częstsze zmienianie z płukaniem pozwala utrzymać silnik w jako takiej czystości i odroczyć remont.
Biniu napisał(a):Zaznaczę że przy ostrej jeździe (pedał w podłodze, obroty pod 6k) zuzywa mi ok 300ml/1000. Przez co silnik zalepia się syfem, stąd częstsze zmienianie z płukaniem pozwala utrzymać silnik w jako takiej czystości i odroczyć remont.
AA no tak, jeśli pedał w podłoge to się zgodzę olej schodzi i trzeba czesciej wymieniac.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Witam, który olej dla Mazda 3 2.0 DISI i-stop 151 KM:
1.Top Tec 4200 5W-30 API SN ACEA A3/A5
2.Top Tec 4300 5W-30 API SN API CF ACEA A1/A5
3.Top Tec 4600 5W-30 -API SN API CF ACEA A3
Każdy z nich miał dopisek, że nadaje się dla silników benzynowych i diesla ale tylko nr.2 "Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją: ...Mazda"
1.Top Tec 4200 5W-30 API SN ACEA A3/A5
2.Top Tec 4300 5W-30 API SN API CF ACEA A1/A5
3.Top Tec 4600 5W-30 -API SN API CF ACEA A3
Każdy z nich miał dopisek, że nadaje się dla silników benzynowych i diesla ale tylko nr.2 "Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją: ...Mazda"
- Od: 10 lut 2015, 17:52
- Posty: 78
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B
Jako że wlatuje turbo zmieniam olej po iecalym pół roku i 3-4kkm
Tjuner zasugerował przejście na chociaż 5w40 (aktualnie 5w30) bo będzie upalanko na torze.Chcialem specol ale u niego nie ma na miejscu więc wleci valvo syn power 5w40,ale po TP i zlocie w czaplinku znów będę zmieniał więc wleci już pewnie specol.Za to do skrzyni ma na miejscu specola więc taki wlejemy.Cena 20zl za litr powala
Btw czy ktoś wie jaki olej zalecano fabrycznie do BPT?
Tjuner zasugerował przejście na chociaż 5w40 (aktualnie 5w30) bo będzie upalanko na torze.Chcialem specol ale u niego nie ma na miejscu więc wleci valvo syn power 5w40,ale po TP i zlocie w czaplinku znów będę zmieniał więc wleci już pewnie specol.Za to do skrzyni ma na miejscu specola więc taki wlejemy.Cena 20zl za litr powala
Btw czy ktoś wie jaki olej zalecano fabrycznie do BPT?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
10w40 lub 20w50. Wymiana co 10kkm lub 6 miesięcy. Ja bym lał na Twoim miejscu 10w50 (jest Specol) albo chociaż 5w50.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Ehh już kupiony 5w40
10w40 to już półsyntetyczny najczęściej.
Może przejdę na 10w40 specola przy następnej wymianie.10w50 nie wiem czy jest sens bo to będzie auto uliczne nie na tor.
10w40 to już półsyntetyczny najczęściej.
Może przejdę na 10w40 specola przy następnej wymianie.10w50 nie wiem czy jest sens bo to będzie auto uliczne nie na tor.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Myślę że to okazjonalnej upalanki wystarczy 5w40 inaczej jak by to było auto typowo do sportu to wtedy można jakiś 10W50 ale na ulicę wystarczy. Pincet kuni tam nie będzie więc powinien ogarnąć.
Witam ,mam małe pytanie.
Przejechałem właśnie swoje pierwsze 12 tyś. km. swoja mazdą 6 silnik 2.0 lpg .Przebieg ok. 300 tyś. Jako że nie wiedziałem jaki był olej zalałem elfem 5w40. Przez te 12tyś nic nie dolałem a na bagnecie ubyło jakieś 2mm. Chciałbym teraz zrobić płukankę i zalać zalecanym 5w30. Czy przy tym przebiegu jest sens zmieniać?
Przejechałem właśnie swoje pierwsze 12 tyś. km. swoja mazdą 6 silnik 2.0 lpg .Przebieg ok. 300 tyś. Jako że nie wiedziałem jaki był olej zalałem elfem 5w40. Przez te 12tyś nic nie dolałem a na bagnecie ubyło jakieś 2mm. Chciałbym teraz zrobić płukankę i zalać zalecanym 5w30. Czy przy tym przebiegu jest sens zmieniać?
- Od: 3 kwi 2017, 12:42
- Posty: 30
- Auto: mazda6, 2.0 2006r. kombi
a w czym ten 5w40 jest gorszy od od 5w30?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki