Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez dam92 » 9 lis 2017, 22:00

Świetna MX-5, bardzo mi się podoba <serduszka>
Nie widziałem żadnych mediów jak się odpycha :D pominąłem któryś post czy jeszcze nie było :D?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Fiveopac » 10 lis 2017, 13:13

onyx napisał(a):U mnie najlepiej sprawdza się 3,4 5 w zależności od biegu. Ale dalej uważam, że masz po prostu za mały port WG w korelacji z dość małą stroną gorącą. Sprawdzałeś jaki masz backpressure?
Ja w przyszłym sezonie przechodzę raczej na zewnętrzny 38 mm ;) Hehe też AVCR'a już mam opanowanego na wskroś :D Ale z tymi X to kojarzy mi się tylko ustawienie jeżeli masz auto learning. Dla mnie ta opcja uczenia słabo robi – i tak to trzeba później optymalizować.
F/b speed nie da się raczej wyłączyć, a określa to nic innego jak prędkość wprowadzania korekt przez AVCR do zadanego boostu. Przyjrzyj się dokładnie temu Start Duty na każdym z biegów również.

P.S. Mechanicznie dźwignia od aktuatora się nie przycina nigdzie?


Mechanicznie nic nie blokuje ani cięgna ani klapki. Strona gorąca nie jest jakaś wielka, w końcu to tylko gt30 na flanszy t25. Duży backpressure oznacza restrykcję a to właśnie ogarniam <spoko>
FB da się bez problemu wyłaczyć :) wtedy avcr działa jak zwykłe ebc na samym duty cycle. Start duty z kolei odejmuje od duty cycle w całym zakresie wpisaną wartość , i defacto ogarnia się tym zmianę doładowania na poszczególnych biegach. Mam to ustawione na zero w każdej pozycji :)
Jak wydech nie ogarnie mi tego problemu to chyba to auto sprzedam i niech ktoś inny cierpi z tą marną mocą <dupa>
Masz jakieś problemy z boostem że idziesz w zewnętrzny wg?

dam92 napisał(a):Świetna MX-5, bardzo mi się podoba <serduszka>
Nie widziałem żadnych mediów jak się odpycha :D pominąłem któryś post czy jeszcze nie było :D?

Dzięki, historia filmików sięga już 10 lat więc coś się tam do oglądania znajdzie z różnych setupów ;) https://www.youtube.com/user/fiv3opac

Zamontowałem ponadro blaszki obniżające fotele do MX-5 NC seat lowering adapters Properfekt
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat
Ostatnio edytowano 26 lut 2024, 11:58 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez onyx » 10 lis 2017, 14:26

Mi się już po prostu nudzi, dlatego ide w zewn. WG :D Korci mnie screamer pipe <serduszka>

Gt30 może być z roznym AR ;) A to bedzie glownie mialo skutek na wstawanie i ewentualne "zapychanie".

A tak poważnie, to na wew. przy miękkiej sprężynie górą traciłem boost, a na twardej podobne zjawisko jak u Ciebie :) Poradziłem bawiąc się F/B speed i start duty. Część gorącą też przeportowałem i kanały do WG.

Jak średnica WG będzie za mala, to mimo że klapka będzie otwarta a spalin będzie za dużo to będzie peak. Po prostu nie będzie ogarniętego poprawnego sterowania.
Druga sprawa czy na bank masz w 100% szczelną membranę od aktuatora? Nigdzie wężyk się nie załamuje? Próbowałeś włożyć restrykcje w przewód od aktuatora?
Wydech Ci wiele tu nie pomoże moim zdaniem, ale jak chcesz to spróbować zawsze można :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 10 lis 2017, 20:21

Właśnie zapomniałem powiedzieć o restryktorze w Subaru nigdy nie mogłem żadnego EBC ustawić bez zmniejszenie średnicy podciśnienia do WG
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dam92 » 16 lis 2017, 17:52

Ale to fajnie jeździ <rotfl> <serduszka>
Jeździłbym <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mlody1921 » 17 lis 2017, 13:13

Też tak miałem jak pisze ONYX Holset hx35 WG małe 38mm i doładowanie małe 0,6
WG sie otwierało przy np. 0,3 i na 2,3 był ok a przy 4 i 5 biegu WG nie obrabialo i był peak po zmianie na wieksze WG było lux
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez side40 » 28 gru 2017, 16:48

Piękne auto, gratuluję i zazdroszczę :)
side40
 

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 15 sty 2018, 12:33.
Powód: Spam

Postprzez Fiveopac » 29 sty 2018, 07:52

Sezon powoli się zbliża , zlot w Poznaniu także a już wiem, że się nie wyrobie. Ale po kolei ;)
Najgrubszy mod, +15 kuca jak nic i +32 do szacunu na dzielni:

20171216_140212.jpg


Jakos w grudniu po trzech miesiącach przyszły nowe tłoki "nadwymiarowe" i uszczelka zalana magią:

20171208_124920.jpg


20171208_125457.jpg


Silnik został rozłupany i poprzednia kucizna ekstraktowana. Nosa miałem dobrego, bo okazało się, że pierścienie olejowe na 2 i 3 garze były pęknięte w połowie. Słodko.

20180112_162828.jpg

20180112_162626.jpg

20180112_162619.jpg


Pęknięcie tylko lekko zarysowało gładź ale to przecież nie problem,bo mam nowe tłoki w nadwymiarze i zrobię szlif, czyż nie? Otóż nie. Hamburgery zamiast zamówionych nadwymiarów przysłali nominały... Tłoki robili i wysyłali 3 miesiące, do tego złożyć to do kupy, wystroić... już widzę jak zaczynam sezon gdzieś koło czerwca. Amerika fak jea!

Na otarcie łez zmieniam heble na komplet z RX-8. Tarcze pojechały na lanserkę tj. na nacinanie na dowolny wzór (nie dałem się skusić na hello kitty):

20171223_092645.jpg


Do zestawu doszły oemowe klocki i osłony tarcz z rx-8 oraz RX-8 R3:

20180127_163824.jpg


Gdzieś muszę osuszać łzy w oczekiwaniu na odpalenie mx'a <ok>
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez yasko » 29 sty 2018, 08:08

Najlepszy ostatni, czarny mod.

Pojedziesz R3 na Poznań?

Zostawiasz Wankla w ori, porting czy swap?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 21:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Gronek » 29 sty 2018, 08:37

No kochany jak ty mnie teraz zaimponowałeś <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 09:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez Fiveopac » 29 sty 2018, 08:44

Gronek napisał(a):No kochany jak ty mnie teraz zaimponowałeś <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>


<rotfl> jeah! Teraz będziesz miał mnie na głowie <lol>

yasko napisał(a):Najlepszy ostatni, czarny mod.


Pojedziesz R3 na Poznań?

Zostawiasz Wankla w ori, porting czy swap?


Jak się nie wyrobię (a pewnie nie) to pojadę eriksem.
Auto ma być przykładną serią, jako że jest zachowana w świetnym stanie. Żadnych swapów, jedynie planuje zrobić rewizję silnika u Gronka by był spokój na wieki wieków, może jakiś lekki street port, strojenie i tyle.
Wydech jest na przelocie więc muszę najpierw to opanować by auto nie buczało jak civic. Wjedzie środkowych tłumik i katalizator.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez yasko » 29 sty 2018, 08:52

Tak trzymać!
Wreszcie będziesz mieć porządne auto ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 21:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Dave » 29 sty 2018, 09:02

Furka "szyszunia" ;) fajnie się prowadzi.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Fasola » 1 lut 2018, 19:52

Jezu jakie nowości :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 17 cze 2015, 00:27
Posty: 317 (94/41)
Skąd: miasto złą sławą owiane
Auto: MX5 NA B6
BMW E91 320

Postprzez Tito01 » 10 mar 2018, 15:30

Dobra, dobra... a tak na poważnie kiedy turbo?? <rotfl>

Świetny mod, świetny kolor, fajnie ryczy, szkoda że nie robili RX-8 bez dachu bo bym nie miał oporów :)
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 22:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Fiveopac » 11 mar 2018, 18:07

Tito01 napisał(a):Dobra, dobra... a tak na poważnie kiedy turbo?? <rotfl>

Świetny mod, świetny kolor, fajnie ryczy, szkoda że nie robili RX-8 bez dachu bo bym nie miał oporów :)


W tym wypadku nigdy, czerpie przyjemność z użytkownia serii ;) dosyć mam dłubania przy eNCeku. RX przechodzi kurację detalingową i ma być przykładem idealnej serii :D szczególnie, że silnik jest w stanie znakomitym.
Wydech już jest spokojniejszy, wjechał katalizator, tłumik środkowy. Wrzuciłem nową obszytą, pogrubioną i spłaszczoną kierownicę plus ogarnąłem mnóstwo pierdołek. Po polerce chyba nawet założę nowy temat ;)
20180309_160257.jpg

20180301_085616.jpg
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bo_Lo » 11 mar 2018, 19:37

<serduszka> Jest piękna <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez sewo » 12 mar 2018, 21:10

No to poleciałeś na grubo z tą r3 :D czaję się na tą kierownicę ale ciężki temat żeby ja zdobyć. Co dalej z Ncekiem? W jakie moce celujesz? Turbo zostawiasz czy wiadro?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Fiveopac » 14 mar 2018, 09:46

sewo napisał(a):No to poleciałeś na grubo z tą r3 :D czaję się na tą kierownicę ale ciężki temat żeby ja zdobyć. Co dalej z Ncekiem? W jakie moce celujesz? Turbo zostawiasz czy wiadro?

Obywatel "Guardian" z forum mx-5 je produkuje, polecam :)
NC zostaje oczywiście z turbo, czekam na przeklete tłoki , które musiałem odesłać do stanów . Nowe już są w PL na cle więc teraz czeka mnie tłumaczenie, że nei ma faktury bo to reklamacja była. Niemniej może w końcu ruszą pracę nad poskładaniem wszystkiego do kupy. Do zlotu w Poznaniu nie ma najmniejszych szans się wyrobić, więc przyjadę tyłkowozem ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy