Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez darrecki » 17 gru 2017, 14:13

Panowie, fajnie że jesteście aktywni na forum, nic wam się nie psuje w autach to się kłócicie n/t spalania.
Ale to nie miejsce na to, to jest wątek ILE PALI TWOJE AUTO. Nie "ile pali auto kolegi", nie "ile ja uważam że pali twoje auto", jak również "nie umiesz jeździć" lub zwyczajnie "kłamiesz, bo niemożliwością jest aby tyle paliło". Przenoszę wasze wielce nic nie wnoszące wywody do TEGO wątku, bo tam identyczne dyskusje ciągną się tygodniami i wracają jak przysłowiowy bumerang. Następne posty nie na temat będą KASOWANE!

D.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Dabek007 » 17 gru 2017, 19:05

Dabek007 napisał(a):
Dabek007 napisał(a):Po przejechaniu 350 km ( miasto stanowi 90%) spalanie 9,5 l.
Za dwa miesiące wrócę do wątku i podam aktualne dane .


Po przejechaniu 2200 km (90% miasto) ,spalanie spadło do 8,6 l na 100 km.


17.12.2017
Zimowe opony
Felgi 16
miasto 95%
krótkie odcinki ok 15 km
przebieg 4500
zużycie wzrosło o 0,1 do 8,7 l/100
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 23:01
Posty: 25 (2/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 HB BN/2017 Sky Passion 165 km + Safety

Postprzez jabartnik » 20 gru 2017, 00:34

Dystans 550 km w ostatnie 3 tygodnie. Zużycie paliwa 7,3 wg wskazań komputera i tak samo po przeliczeniu tankowania pod korek. Średnia prędkość wg wskazań kompa to 29 km/h. Jazda 100% miasto, trasy od 5 do 15 km. Opony zimowe Viking 205/60/16. Wyłączony Istop, radio zawsze włączone, navi sporadycznie ,klima załączana w 30% przebiegu. Bez używania podgrzewania szyby tylnej i lusterek. Jazda dynamiczna, biegi zmieniane przy wyższych obrotach niż wg wskazań komputera, aczkolwiek z uwzględnieniem ekojazdy, tzn. kiedy w odległości kilkuset metrów pojawia się czerwone światło to noga z gazu. Czeto stosuję hamowanie silnikiem. 6 bieg wrzucany bardzo rzadko i tylko tam gdzie można jechać około 80-90 km/h (rzadkie odcinki w Krakowie, ale są, tzn. znaki wskazują 80, ale te 10 dorzucam sam:–). Około 80% jazda bez pasażerów, tylko kierowca. Pierwsza jazda danego dnia z garażu, gdzie temperatura jest około 15 stopni. W okresie letnim na Oponach Michelin 205/60/16 przy prawie identycznych parametrach o których wspomniałem powyżej, zużycie było około 0,5 litra mniejsze.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 12:11
Posty: 33 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez child » 20 gru 2017, 01:14

Szacuneczek za bardzo precyzyjne opisanie warunków jazdy. Ciekawi mnie, czy na dłuższą metę też będziesz miał idealną zbieżność między wskazaniami komputera a dystrybutora na stacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez sapyc » 30 gru 2017, 22:57

jabartnik napisał(a):Dystans 550 km w ostatnie 3 tygodnie. Zużycie paliwa 7,3 wg wskazań komputera i tak samo po przeliczeniu tankowania pod korek. Średnia prędkość wg wskazań kompa to 29 km/h. Jazda 100% miasto, ;P


Pozazdroscic
U mnie 100% miasto, srednia 21km/h i spalanie 10l/100km :/

Z ta roznica ze klima u mnie wlaczona caly czas bo na AUTO mam nastawione i jedynie temp zmieniam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2017, 01:08
Posty: 10
Auto: mazda 3 BM 2.0 2014 Grand Touring 155KM (bez LED) USA

Postprzez jabartnik » 4 sty 2018, 18:42

Ciekawi mnie, czy na dłuższą metę też będziesz miał idealną zbieżność między wskazaniami komputera a dystrybutora na stacji.


Od zakupu, czyli od 18 miesięcy co trzecie bądź czwarte tankowanie staram się porównywać wskazania kompa i dystrybutora. Jak do tej pory wskazania są identyczne, lub różnica wynosi 0,1 l/100 km. To jest w granicach błędu, jak dla mnie.

U mnie 100% miasto, srednia 21km/h i spalanie 10l/100km :/


Sądzę, że różnica w średnim spalaniu wynika głównie ze średniej prędkości. 21 w stosunku do 29 oznacza, że dużo więcej stoisz w korkach, a każde ruszanie to krótkotrwałe zużycie w wysokości kilkunastu a nawet kilkudziesięciu litrów :–)

Nie jestem zwolennikiem I-stopu (jeżdżę na wyłączonym) , ale w przyszłym tygodniu po zatankowaniu zamierzam go nie wyłączać do kolejnego tankowania. Trasy i odcinki pokonuję podobne, warunki pogodowe jak dotąd są zbieżne z tymi w grudniu i dla ciekawości chcę zobaczyć te oszczędności w zużyciu paliwa:–) Pod koniec miesiąca podzielę się spostrzeżeniami.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 12:11
Posty: 33 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez marmi » 17 sty 2018, 18:20

Jestem świeżo po przeglądzie i wymianie oleju, płynu hamulcowego, filtrów.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy jak, ale jakoś wzrosło mi spalanie <co?>
Póki co mówię na podstawie tras krótkich (10-15km), w krakowskich korkach, startując z zimnego auta – poniżej 10l nie schodzę, ba nawet pokazuje 11,3 a nawet zdarzyło się 13l... (10km w czasie 45min).

Ja wiem że automat, że 18stki felgi niski profil, że klima choć do momentu nagrzania, ale w to 13l wierzyć nie mogę <co?> :|
Czy może ktoś ma podobne spostrzeżenia?
Nie wgrali mi czasem jakiegoś nowego softu ulepszającego dotychczasowe osiągi?
Ps. Wersja oprogramowania w mzd connect jest niezmieniona, ale może jest coś czego w dokumentacji ASO z przeglądu nie ma a robią...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2017, 21:58
Posty: 43 (0/4)
Auto: Mazda 3 AT 2.0 2015 BM

Postprzez piotear » 17 sty 2018, 21:09

Na dystrybutorze przy tankowaniu wyszło Ci tyle ile na komputerze ? Bo komputer jest akurat mało wiarygodny
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez tomeq83 » 17 sty 2018, 21:25

Ja w M3 BL zawsze po wymianie oleju (na własną rękę) obserwowałem zawsze delikatny wzrost spalania, potem wracało do normy.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez marmi » 17 sty 2018, 22:52

Póki co to obserwacja spalania oparta czysto na wskazaniach komputera. Zeszło mi może z 1/4 baku, więc na razie nie traktuję tego w 100% wiarygodnie. Trochę boli i liczyłam na mniej biorąc pod uwagę to że akurat mam teraz 100 oktanowego shella racing w baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2017, 21:58
Posty: 43 (0/4)
Auto: Mazda 3 AT 2.0 2015 BM

Postprzez piotear » 18 sty 2018, 00:28

Wyjeździj bak, zatankuj i wtedy sie martw jak wyjdzie 10 :) A co do oktanów to temat rzeka. Nie w każdej jednostce wraz ze zmianą ilości oktanów zmienia się cokolwiek ;)
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez ellipsis » 18 sty 2018, 21:42

Weekendowa trasa do Zakopanego, jazda raczej plynna 90-110/h, na "S"kach do 120-130/h spalanie wyszlo 6.5 litra. Ale w miescie teraz przy temp. ok 0C i wilgotności jaka panuje mam 10,7-11,3 przy 165KM wersji, także u Ciebie spalanie przy automacie i podobnych warunach jest jakie jest. To jest benzyna i ona na zimno pali sporo..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez azar » 20 sty 2018, 03:26

od zalania do pełna do zaświecenia się rezerwy zrobiłem 445 km. Średnie spalanie z komputera to 7.7 Średnia prędkość 32 km/h. W rzeczywistości po zalaniu do pełna wyszło spalanie 8.7. Jazda przeważnie w mieście lub na krótkich odcinkach poza miejskich. Częste odpalanie wraz z tym jazda na ssaniu. Wystarczy zrobić jednorazowo więcej km nawet i w mieście w porze poza szczytem bez korków to spalanie schodzi do 7 ltr na komputerze. Tankuje verve 98 ze wzg. na dodatki uszlachetniająco czyszczące. Powstaje niby mniej nagarów. Z racji na wtrysk bezpośredni, który to powoduje niby u nas więcej właśnie tych nagarów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2017, 00:13
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 2014 Mazda 3 BM 2.0 Touring 155KM HB 6MT made in Japan

Postprzez ocean1 » 21 sty 2018, 20:13

Moja M3 BM AT 150 KM GT.
Zima:
miasto (korki) 10-11 l. średnia 14-15 km/h Koszmar. Dobrze że jest Mazda Conect :–)
Trasa to już inna bajka.
Też zimową porą. Drogi krajowe jazda przepisowa 5,4 l/100 średnia 64 km/h
Autostradą 140 km przez 3 godziny na tempomacie – 8,8 l /h
Także wszystko zależy od ciężkości nogi. Ale generalnie trochę hałasuje pow. 130 km. Nie tyle silnik co szum od kół. (opony całoroczne 69 db)
Początkujący
 
Od: 21 sty 2018, 20:02
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BM AT GT 2015

Postprzez Dmb_T » 26 sty 2018, 18:50

ocean1 napisał(a):Autostradą 140 km przez 3 godziny na tempomacie – 8,8 l /h
)


dużo, zrobiłem to samo na autostradzie francuskiej, czyli dość luźnej, łatwo się jedzie, mały dość ruch. Liczyłem dwie godziny: wyszło mi 7,4 l. Ale silnik 120 KM. Ty masz ten mocniejszy, tak?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez jabartnik » 28 sty 2018, 18:41

Dystans 550 km w ostatnie 3 tygodnie. Zużycie paliwa 7,3 wg wskazań komputera i tak samo po przeliczeniu tankowania pod korek. Średnia prędkość wg wskazań kompa to 29 km/h. Jazda 100% miasto, trasy od 5 do 15 km. Opony zimowe Viking 205/60/16. Wyłączony Istop, radio zawsze włączone, navi sporadycznie ,klima załączana w 30% przebiegu. Bez używania podgrzewania szyby tylnej i lusterek. Jazda dynamiczna, biegi zmieniane przy wyższych obrotach niż wg wskazań komputera, aczkolwiek z uwzględnieniem ekojazdy, tzn. kiedy w odległości kilkuset metrów pojawia się czerwone światło to noga z gazu. Czeto stosuję hamowanie silnikiem. 6 bieg wrzucany bardzo rzadko i tylko tam gdzie można jechać około 80-90 km/h (rzadkie odcinki w Krakowie, ale są, tzn. znaki wskazują 80, ale te 10 dorzucam sam:–). Około 80% jazda bez pasażerów, tylko kierowca. Pierwsza jazda danego dnia z garażu, gdzie temperatura jest około 15 stopni.


W nawiązaniu do mojego postu z 20 grudnia 2017, który cytuję powyżej ...

Dystans 580 km w ostatnie 3 tygodnie. Zużycie paliwa 6,8 wg wskazań komputera i tak samo po przeliczeniu tankowania pod korek. Udało się zachować średnią prędkość wg wskazań kompa czyli 29 km/h. Pozostałe parametry takie same jak w tekście powyżej z ta różnicą, że korzystałem z Istopu.
Każdy ma prawo do swoich wniosków. Dla mnie największymi argumentami za stosowaniem Istopu jest zmniejszenie hałasu na ulicach i zmniejszenie spalin w powietrzu:–)
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 12:11
Posty: 33 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez Dmb_T » 31 sty 2018, 00:31

No nie, akurat spalin do powietrza idzie więcej, każde odpalenie silnika to skokowy wzrost zanieczyszczeń.
Poza tym zużywasz sobie szybciej rozrusznik.
Natomiast zmniejsznie spalania o około pół litra na sto jest faktem. Pytanie, czy to się opłaca? Masz pięć litrów zaoszczędzone na tysiącu kilometrów.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez Steel » 31 sty 2018, 00:48

Dmb_T z tymi spalinami to pojechales. Jak myslisz po co wprowadza sie systemy start stop? Bo pomiary do normy opieraja sie na duzej liczbie cykli podjazdow i zatrzyman, gdzie i-stop jest wykorzystanu. Takie cos pozwala zaoszczedzic troche paliwa i z mniejszyc emisje do wymaganej norma.
Do tego na rozgrzanym silniku jak i-stop pracuje to nie ma powodu do wiekszego zuzycia podczas odpalania silnika.
Rozrusznik pracuje znacznie krocej w mazdzie niz przy innych tego typu systemach. Do tego zywotnosc takich rozrusznikow podnoszona jest minimum kilku krotnie.
Od 2007 roku auta jezdza z systemami start stop, a od kilku lat jest masowa produkcja kosiarek z tubo start-stopami i raczej nie slychac zeby rozruszniki padaly na potege, albo duzo czesciej jak wczesniej.

5L na 1000km to ~25pln koszt rozrusznika w mazdzie to 900-1100pln (+ robocizna) wiec po 50tys masz nowy rozrusznik w razie czego a i mechanik zarobi. tyle ze nie slyszalem zeby w tak krotkim czasie padaly rozruszniki :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez kubala147 » 31 sty 2018, 13:02

Zdecydowanie potwierdzam co przedmówca napisał. Ten system jest znacznie bardziej dopracowany niż w pierwszych latach produkcji systemów start-stop. Do tego rozrusznik i alternator mają większą żywotność w takich jednostkach niż w stadardowych bez niego. A Mazda jak wiemy "kręci" bardzo krótko.
Jeśli boicie się natomiast o żywotność auta bo może się wytrzeć albo będzie za słabe smarowanie to przez pierwsze kilometry wyłączajcie i-stop i może dobrze jest zalać olej który ma dobry przepływ w niskich temperaturach i odpowiednią grubość przy wysokich. Generalnie nie sądzę, żeby te które oferuje producent były złe do takiego systemu, ale można się pokusić o jakiś 0w30 choćby, spełniający normy. <oczko>
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Jurjur » 31 sty 2018, 15:17

Steel napisał(a):Dmb_T
5L na 1000km to ~25pln koszt rozrusznika w mazdzie to 900-1100pln (+ robocizna) wiec po 50tys masz nowy rozrusznik w razie czego a i mechanik zarobi. tyle ze nie slyszalem zeby w tak krotkim czasie padaly rozruszniki :)

1. szukalem tu o start stopie na forum ale nie znalazlem detali a na silnikach sie nie znam (wiec skorzystam z watku o baku :).
sugerujesz ze system ten obciaza jedynie alternator? a inne rzeczy? czy sily w momencie (ponownego) startowania silnika nie sa wieksze niz bez tego systemu, a jesli sa to czy moga miec negatywny wplyw na silnik?
zalozmy ze planuje jezdzic mazda z tym systemem 10 lat, lepiej z czy bez? koszt rozrusznika faktycznie nie jest wysoki, ale wole wiecej benzyny spalic niz robic rozrusznik. (dodam tylko ze ochrona srodowiska mnie nie interesuje bo ...wplyw systemu znikomy a tak wybralbym hybryde)

2. wracajac do baku: tez tak macie ze koncowka rezerwy komputer pokazuje zasieg 30km a zatankujesz max 40 litrow tzn ze w baku jeszcze siedzi 11l i mozna spokojnie zrobic te 150km. i to potwierdza tankowanie, bo jak wleje 40l ze spalaniem 7.5 to zasieg powinien byc 530 a jest... 650
Początkujący
 
Od: 30 gru 2017, 20:04
Posty: 8 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323