Tendencja obecna na forum jest teraz taka, że silniki KL to badziewie. Padają, remonty drogie, nie trzymają seryjnych mocy.
A wg mnie to wszystko wyolbrzymianie. To jest zwykły silnik, sprawa jest prosta, mamy cylindry, tłoki, pierścienie, uszczelniacze. Wszystko trzeba dokładnie pomierzyć, zeszlifowac jak będzie trzeba i dobierać odpowiednie pierścienie itd. Przy odpowiednim podejściu, zgodnym ze sztuką, zastosowaniu dobrej jakości odpowiednich gratów nie ma opcji by operacja się nie udała. To nie jest rocket science.
@Chmielu rób remont, przy okazji zetnij trochę bardziej główki, doprez silnik, a przed montażem podrzucić głowice na porting do SP garage i będzie [tiiit].
Mazda 626 GE KL-DE '94 2.5i V6
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Tendencja obecna na forum jest teraz taka, że silniki KL to badziewie.
Co najwyżej KLZE a nie KLDE. KLDE nadal można trafić w świetnym stanie z małym przebiegiem które nie dość że trzymają moc to jeszcze są w stanie mieć wyższą moc
Kwestia wszystko ceny. W przeciągu ostatniego pół roku stałem przed 2 słownie dwoma dylematami czy remontować czy kupować i wkładać inny silnik. W obu przypadkach gra była warta świeczki bo oba silniki trzymały moc jak żaden inny. W obu przypadkach zdecydowałem się wkładać inny silnik bądź kupować inny silnik. Za pierwszym razem wyszło to na dobre, za drugim, no coż to się na dniach okaże ale z tego co widzę raczej też dobry.
Wszystko zależy od twoich możliwości. Ja bym remontu sam nie zrobił a dawać komuś aby robił to też trzeba mu silnik dostarczyć czyli koszty transportu itp itd. Jak liczyłem to dla mnie takie całościowe koszta to okolice 10.000 i zaznaczam że to wszystkie koszta jakie bym poniósł, wliczając różnego rodzaju transporty benzynę itp itd.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):Jak liczyłem to dla mnie takie całościowe koszta to okolice 10.000 i zaznaczam że to wszystkie koszta jakie bym poniósł, wliczając różnego rodzaju transporty benzynę itp itd.
Czyli można założyć że minimalny koszt remontu to 8tys
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 30 gru 2017, 21:09.
Mistrzostwo swiata...... Robilem raz wycene koledze ile koszowałyby graty do KL'a OEM wszystko prawie 9 tysiecy złociszy wyszło, pewnie jakis rabat wleciałby i moze zeszłoby z tysiak. Ale kurfwa 10 tysi za remont na zamienikkach nawet z płacac komus za wahe to chyba musiałby taha graty z japoni
I to wsio wsio wsio Oem kazdy detal element.
I to wsio wsio wsio Oem kazdy detal element.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
KUZAJ napisał(a):Czyli można założyć że minimalny koszt remontu to 8tys
Dla mnie tak. Powtarzam dla mnie. Nie mam jak większość tutaj forumowych znawców możliwości i przede wszystkim umiejętności rozbioru silnika na części pierwsze aby odliczyć koszty robocizny które tez przeciez nie sa małe przy takim remoncie. Zdaje się że w grupie Łódzkiej dużo bylo robionych remontów za ułamek tej ceny pytam się tylko jak te silniki potem pracowały
Retoryczne pytanie gdyż znam odpowiedź na to pytanie
A panowie chyba zapominają o tym że choćby wyciągnięcie silnika do remontu to tez jest koszt za który mechanicy sobie trochę kasy liczą. Powtarzam 10K to był mój koszt który bym musiał poniesc bo chyba niektórzy zapominają że auto nie jeździ za darmo a takie rzeczy jak olej czy to do skrzyni czy do silnika też kosztuje.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Weźcie pod uwagę, że wyjęcie silnika rozłożenie, złożenie i włożenie do auta mogę zrobić z tata więc dużo kasy w kieszeni. Po 2 mamy magika w grupie, który się na tym zna i tak dużo kasy w kieszeni, na głowę nie upadłem by oddać auto do mechanika, który spiepszy robotę, albo będzie to robił 3 miesiące.
To, że u was takie ceny to nie oznacza, że u nas jest tak samo.
Gdzieś miałem rozpiskę części z carspeedu, ( części od groma, sprawdzone na których remonty były robione)
plus te szlify itp... Całkowity koszt zamykał się w 5k, ale fakt, mówią osoby ze w takim budżecie się nie da, a same nie robiły remont.
Znam jeden remont kl'a od nas z grupy. Właściciel sam jest sobie winien, ze było jak było.
I koniec tej dyskusji. Bo dla Was to lepiej kupić silnik, który jest na palecie, no sorry, ale u mnie to nie przejdzie
To, że u was takie ceny to nie oznacza, że u nas jest tak samo.
Gdzieś miałem rozpiskę części z carspeedu, ( części od groma, sprawdzone na których remonty były robione)
plus te szlify itp... Całkowity koszt zamykał się w 5k, ale fakt, mówią osoby ze w takim budżecie się nie da, a same nie robiły remont.
Znam jeden remont kl'a od nas z grupy. Właściciel sam jest sobie winien, ze było jak było.
I koniec tej dyskusji. Bo dla Was to lepiej kupić silnik, który jest na palecie, no sorry, ale u mnie to nie przejdzie
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 16 sty 2018, 17:01.
Za 5 tysi na lajcie jesli sie samemu wyciagnie, rozkreci, skreci i włozy w bude to chyba nawet jeszcze sporo zostanie Za 10 tysi jak biorą za remont tak prostej jednostki to chyba do pustego basenu na głowke skakli..
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No i każdy ma racji po trochu.Dodam że np wspomniany przeze mnie szpec p.Sobanski już kilka lat temu w szczerej rozmowie powiedział że on już nawet się takich remontów nie podejmuje.Z prostej przyczyny- za odpowiednio zrobiony remont na który dałby gwarancję musiałby kosztować swoje(koszta zbliżone do podanych przez Marcinowozniako) ,na zamiennikach po kosztach to bez sensu bo skasuje klienta połowę tego a on mi wróci po miesiacu-dwoch ze znów olej łyka a wiadomo jak to dziala-wkurzony klient rozsiewa info że mechanik do pupy itp,a on nie po to latami wyrabiał sobie renomę żeby to zaprzepaścić przy remoncie na którym zarobi 2kzl i zajmie mu on kilka dni.Mowicie że to nie Rocket science-fiction,niby tak,podobnie mówią na forum Subaru.Tylko potem już się nie chwała jak po remoncie we własnym zakresie albo u kolegi mechanika ,który przecież kosztował raptem 3kzl jadą do np Carfita czy Kocara zrobić go drugi raz za 8-10kzl. A przecież to też zwykły silnik, nawet ma mniej cylindrów
Osobiście kibicuje i mam nadzieję że się powiedzie.Fajnie jakby się okazało że dzisiejsze zamienniki już dają radę,bo wiadomo że ich jakość też mogła się zmienić na plus.Sobanski robił te silniki ostatnio pewnie z 10-15 lat temu.
Osobiście kibicuje i mam nadzieję że się powiedzie.Fajnie jakby się okazało że dzisiejsze zamienniki już dają radę,bo wiadomo że ich jakość też mogła się zmienić na plus.Sobanski robił te silniki ostatnio pewnie z 10-15 lat temu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 16 sty 2018, 17:01.
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 16 sty 2018, 18:34.
Bo_Lo napisał(a):No i każdy ma racji po trochu.Dodam że np wspomniany przeze mnie szpec p.Sobanski już kilka lat temu w szczerej rozmowie powiedział że on już nawet się takich remontów nie podejmuje.Z prostej przyczyny- za odpowiednio zrobiony remont na który dałby gwarancję musiałby kosztować swoje(koszta zbliżone do podanych przez Marcinowozniako) ,na zamiennikach po kosztach to bez sensu bo skasuje klienta połowę tego a on mi wróci po miesiacu-dwoch ze znów olej łyka a wiadomo jak to dziala-wkurzony klient rozsiewa info że mechanik do pupy itp,a on nie po to latami wyrabiał sobie renomę żeby to zaprzepaścić przy remoncie na którym zarobi 2kzl i zajmie mu on kilka dni.Mowicie że to nie Rocket science-fiction,niby tak,podobnie mówią na forum Subaru.Tylko potem już się nie chwała jak po remoncie we własnym zakresie albo u kolegi mechanika ,który przecież kosztował raptem 3kzl jadą do np Carfita czy Kocara zrobić go drugi raz za 8-10kzl. A przecież to też zwykły silnik, nawet ma mniej cylindrów
Osobiście kibicuje i mam nadzieję że się powiedzie.Fajnie jakby się okazało że dzisiejsze zamienniki już dają radę,bo wiadomo że ich jakość też mogła się zmienić na plus.Sobanski robił te silniki ostatnio pewnie z 10-15 lat temu.
Tez to winkało pewnie z kupna najtanszych pierscieni , skoro carspeed tez od lat sprzedaje npr czy rik i silniki robione na tych gratach nie biora oleju do dzisiaj dnia Tez inna sprawa jesli cylindry maja owal ale to juz inna kwestia i jak ktos własnie chce sie bawic z nowe cylindry , szlify wszystkiego to wiadome ze koszt lajtowo do 10kzl dojedzie. Bo taki remont to odswieżanie bebechów , ktore zapewne daja zamierzony efekt jak są na DOBRYCH zamiennikach zrobione a nie nanajtanszych. Na samym podkerapciu jesli kilka K serii po remoncie i nie biora oleju i nie kosztowało to nawet 3.5 kzl. Ale co region to inna cena Tak samo było z Z5 ,ze ma wadliwe pierscienie.. KAZDA mazda z tamtego okresu ma identyczne pierscienie jesli o konstrukcje, jedynie w b6 były 2 odmiany grubsze i ciensze olejowe i tyle. Jedyna wadą głaby za kierwonica i dbanie o jednostke i to samo w k serii czy b serii jest.
Ostatnio edytowano 29 gru 2017, 18:21 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 30 gru 2017, 21:07.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 16 sty 2018, 17:03.
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 30 gru 2017, 21:08.
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 30 gru 2017, 21:08.
Po raz kolejny ogłoszę, iż pilnie potrzebuję zbiorniczek układu chłodzenia zaznacza pilne, gdyż na obecnym porobiły się pęknięcia, których w żaden sposób nie da się zakleić itp...
Zbiorniczek musi być taki sam jak na załączniku, inny nie pasuje mocowaniem jak i jednym z węży...
Oryginał 600zł
Zbiorniczek musi być taki sam jak na załączniku, inny nie pasuje mocowaniem jak i jednym z węży...
Oryginał 600zł
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Nie szukaj samego zbiorniczka tylko kupuj całą chłodnice razem z nim. Poszukaj trochę na OLX chyba z 3 chłodnice są na sprzedaż .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości