Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez child » 7 gru 2017, 21:15

O jak miło. Ciekawe, na ile skomplikowane byłoby pozbycie się reszty tego dziadostwa i zostawienie tylko tego ekranu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 7 gru 2017, 22:31

Trzeba wyłączyć i-stop Forscanem :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 7 gru 2017, 23:00

I wtedy te dwie pierwsze zakładki znikają?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 7 gru 2017, 23:47

Teoretycznie tak, ale to temat do innego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez sapyc » 8 gru 2017, 08:55

Ja mam jedną stronę tak jak na zdjęciu.


u mnie też jest tylko jedna strona pokazująca spalanie

iStop nie mam bo wersja z USA

chociaż jak pierwszy raz wsiadłem to myślałem że mi sie wyłączył silnik na światłach – tak cicho się zrobiło. tak to jest jak się jeździło 4 lata dieselem a potem się przesiada do benzynki.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2017, 00:08
Posty: 10
Auto: mazda 3 BM 2.0 2014 Grand Touring 155KM (bez LED) USA

Postprzez ssik » 8 gru 2017, 20:00

sapyc napisał(a):a powiedz czy po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu radio dalej gra na tej samej częstotliwości (mówię o tej konfiguracji że masz stację 102,7 a pokazuje Ci 90,2)?


Nie mam pojęcia, bo jeśli już radio w P-ślu i okolicach, to tylko Trójka, a jej nie mam :/
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 17:48
Posty: 57
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW

Postprzez fabiomaster » 11 gru 2017, 11:50

sapyc napisał(a): taką stację zaprogramować w m3 bo u niego zaprogramowanie nic nie daje bo programuje mu szum wiatru.


Nie możesz mieć w ulubionych żadnych stacji !!!!, nie używaj klawisza "skanuj" tylko strzałka w prawo i w lewo na ekranie. Strzałki lewo\prawo na kierownicy działają tylko po dłuższym przytrzymaniu, bo normalnie przełącza stację z ulubionych. W czasie jazdy ustawiasz sobie knob na strzałkę w prawo i klikasz tylko ok i szuka kolejnej stacji itd... wszystko działa. Testuj.

garcia napisał(a):Ja mam jedną stronę tak jak na zdjęciu


U mnie też jest jedna plansza:
IMG_2717.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez ssik » 11 gru 2017, 19:01

fabiomaster napisał(a):Był na forum opis jak zrobić pustą kartę pod twój vin, kupujesz tylko kartę SD za 40 zł i masz po temacie


Tzn, że robi się kartę pod auto i wgrywa mapy samemu? Nie kojarzysz gdzie to znaleźć?
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 17:48
Posty: 57
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW

Postprzez darrecki » 11 gru 2017, 20:26

ssik napisał(a):
fabiomaster napisał(a):Był na forum opis jak zrobić pustą kartę pod twój vin, kupujesz tylko kartę SD za 40 zł i masz po temacie


Tzn, że robi się kartę pod auto i wgrywa mapy samemu? Nie kojarzysz gdzie to znaleźć?


No raczej nie na tym forum...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez fabiomaster » 12 gru 2017, 14:01

sapyc napisał(a):Gdy chciałem zaprogramować zegary u "speca" z polecenia to powiedział że muszę mieć swoje stare zegary jak i te nowe, gdyż prawdopodobnie będzie musial wylutować eprom, przeprogramować i przełożyć do nowych zegarów, czas oczekiwania określił na 2 tygodnie ale nie potrafił podać ceny. Zrezygnowałem więc z jego usług i wymieniłem same tarcze, wszystkie błędy oprócz czerwonego kluczyka zniknęły.


Żeby zaprogramować licznik do nowa, można to zrobić darmowym programe FORSCAN ale jak chcesz zaprogramować przebieg auta ze starego licznika do nowego możesz to zrobić tylko OBDStar F100 – bardzo mało serwisów oferuje taką usługę. W okolicy poznania znalazłem 2 speców tylko, dlatego, że ten sprzęt działa tylko na mazdy i niektóre fordy. Koszt OBDstara to ok 1000 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez azar » 17 gru 2017, 18:24

[
Ostatnio edytowano 18 gru 2017, 02:35 przez azar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2017, 23:13
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 2014 Mazda 3 BM 2.0 Touring 155KM HB 6MT made in Japan

Postprzez garcia » 17 gru 2017, 19:30

@azar
Info masz na priv.



Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 16:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez darrecki » 17 gru 2017, 21:43

@azar
Jak chcesz kombinować, bo szkoda Ci tych 300pln (kwestię legalności pomijam) na kartę SD z aledrogo to twój wybór...
Poza tym to wątek o Mazdach zza oceanu a nie nawigacji.
Nawigacja EU będzie działać w aucie z USA, bo dlaczego miała by nie działać?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez fabiomaster » 18 gru 2017, 11:56

Dobra jest sprawa, potrzebuje zrzut pliku AS-BUILD (FORSCAN) z wersji europejskiej ze światłami przeciwmgielnymi. Mogę nawet swój przewód wysłać do kogoś kto zechciał by pomóc. Jak ktoś pomoże to przewiduje nagrodę :D

Co da nam taki plik ? dużo. Pomoże w zaprogramowaniu świateł przeciwmgielnych w samochodzie który tych świateł nie ma. Nie tylko diody w liczniku ale też w module sterującym.

Forscan jest darmowym programem, po rejestracji jest w pełni aktywny przez 6 miesięcy.

Już nie aktualne znalazłem bazę mazdy z wszystkimi wpisami, jak zaprogramuje to dam znać jak to wyszło.

https://web.b2b.mazda.co.jp/AsBuilt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez sapyc » 18 gru 2017, 13:02

fabiomaster napisał(a):
sapyc napisał(a): taką stację zaprogramować w m3 bo u niego zaprogramowanie nic nie daje bo programuje mu szum wiatru.


Nie możesz mieć w ulubionych żadnych stacji !!!!, nie używaj klawisza "skanuj" tylko strzałka w prawo i w lewo na ekranie. Strzałki lewo\prawo na kierownicy działają tylko po dłuższym przytrzymaniu, bo normalnie przełącza stację z ulubionych. W czasie jazdy ustawiasz sobie knob na strzałkę w prawo i klikasz tylko ok i szuka kolejnej stacji itd... wszystko działa. Testuj.



po zainstalowaniu 56.00.230A_EU (miałem 33.00.500_NA) radio się zdenerwowało ;)
wcześniej wyszukiwało tylko nieparzyste ale pokazywało dobrze, po zmianie wersji MZD na wersję europejską dalej znajdowało tylko te stacje które były na nieparzystych (ale pokazywało wyssaną z palca częstotliwość), a tych na parzystych częstotliwościach jak nie widziało wcześniej tak i po aktualizacji nie znalazło

Chcąc nie chcąc musiałem więc wymienić tuner (ten za schowkiem) z wersji BJD5 66 DRXA na K1AK 66 DRX i jest wszystko teraz poprawnie, widzi wszystkie stacje i są na tych częstotliwościach co być powinny.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2017, 00:08
Posty: 10
Auto: mazda 3 BM 2.0 2014 Grand Touring 155KM (bez LED) USA

Postprzez zgoda150 » 29 gru 2017, 21:50

miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 13:16
Posty: 20
Auto: brak

Postprzez sapyc » 30 gru 2017, 21:52

zgoda150 napisał(a):miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.


Mialem tak w Toyocie Corolli, wymienilem termostat za grosze u Pana Zdzisia z przydomowym warsztatem na uzywke z allegro, po skasowaniu bledu (poprzez odlaczenie aku na 15min) blad juz sie nie pojawil.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2017, 00:08
Posty: 10
Auto: mazda 3 BM 2.0 2014 Grand Touring 155KM (bez LED) USA

Postprzez karolkus » 5 sty 2018, 21:33

zgoda150 napisał(a):miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.


podaj numer błędu z twojego opisu wygląda to podobnie jak miałem w m6 2015 – brakowało 1.5 l płynu chłodzącego – błąd dało się kasować ale wracał po uzupełnieniu płynu jest ok. ale żeby więcej powiedzieć to potrzeby jest numer błędu.
W m3 usa / kanada w chłodnicy na dole jest czujnik temperatury – może masz założoną chłodnice z europy i tu lezy problem?

Dopisano 05 sty 2018 22:47:

fabiomaster napisał(a):Dobra jest sprawa, potrzebuje zrzut pliku AS-BUILD (FORSCAN) z wersji europejskiej ze światłami przeciwmgielnymi. Mogę nawet swój przewód wysłać do kogoś kto zechciał by pomóc. Jak ktoś pomoże to przewiduje nagrodę :D

Co da nam taki plik ? dużo. Pomoże w zaprogramowaniu świateł przeciwmgielnych w samochodzie który tych świateł nie ma. Nie tylko diody w liczniku ale też w module sterującym.

Forscan jest darmowym programem, po rejestracji jest w pełni aktywny przez 6 miesięcy.

Już nie aktualne znalazłem bazę mazdy z wszystkimi wpisami, jak zaprogramuje to dam znać jak to wyszło.

https://web.b2b.mazda.co.jp/AsBuilt


Hej dokladałem przeciwgielne z manetki – jest to bardzo proste podeslij albo wklej tutaj swoja konfiguracje RBCM to ci dołoże przeciwmgilene tylne :) do RBCM w M3 trzeba podłączyc do niebieskiej wtyczki przewód i doprowadzić do lampy. pin 4Q w pozostałym mazdach z RBCM (m6 CX-5) trzeba jeszcze dodac zalilanie na 2 wtyczce pin 2K. Jak juz koledzy pisali sygnalizacji na desce nie bedzie ale bedzie działało z manetki tak jak nalezy: czyli po wyłączeniu zaplonu i włączeniu nie bedzie sie palilo tylne przeciwmgielne.
Ogolnie do mazdy mozna wiele zeczy przyuczyc zeby nie powiedziec ze wszystko – sam przyuczaLEM np SBCS, zawansowany system bezkluczykowy, rvm CZY TEZ bsm, klimatronika dwustrefowego itp system rozpoznawania lini na drodze LDWS czy jakos tak :) Mysle z mozna smiało powiedziec ze mozna zrobic dowolna konfiguracje tego auta – kwestia spedzenia sporej ilosci czasu na porownywaniu konfiguracji i wyposazenia w roznych autach.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez zgoda150 » 6 sty 2018, 22:13

karolkus napisał(a):
zgoda150 napisał(a):miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.

podaj numer błędu z twojego opisu wygląda to podobnie jak miałem w m6 2015 – brakowało 1.5 l płynu chłodzącego – błąd dało się kasować ale wracał po uzupełnieniu płynu jest ok. ale żeby więcej powiedzieć to potrzeby jest numer błędu.
W m3 usa / kanada w chłodnicy na dole jest czujnik temperatury – może masz założoną chłodnice z europy i tu lezy problem?



kodu błędu nie pamiętam, ale był to błąd drugiego czujnika temperatury. własnie który czujnik auto traktuje jako drugi?
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 13:16
Posty: 20
Auto: brak

Postprzez karolkus » 7 sty 2018, 20:10

pierwszy jest ten na termostacie drugi w chłodnicy lub przy nagrzewnicy.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 19:54
Posty: 154 (0/4)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323