Chwilowy spadek obrotów/dławienie na zimnym
Strona 1 z 1
Od kilku miesięcy mam taki problem, że spadają obroty na silniku i zapala się kontrolka wspomagania kierownicy. To zdarzenie trwa dosłownie 1 sekundę. Silnik przygasa a później wraca na obroty tak jakby nic nie było. Zdarza się to zarówno na postoju i w czasie jazdy (na niskich prędkościach). W tym samym czasie zapala się kontrolka wspomagania kierownicy, a później gaśnie.
To zdarzenie na początku miało miejsce raz na miesiąc, a później coraz częściej. Teraz występuje ok. 2 razy w tygodniu. W komputerze nie ma żadnych błędów.
Ze wspomaganiem kierownicy nie mam problemów. Działa prawidłowo.
Czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować ten problem ?
To zdarzenie na początku miało miejsce raz na miesiąc, a później coraz częściej. Teraz występuje ok. 2 razy w tygodniu. W komputerze nie ma żadnych błędów.
Ze wspomaganiem kierownicy nie mam problemów. Działa prawidłowo.
Czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować ten problem ?
Ostatnio edytowano 11 gru 2017, 22:57 przez zanlik, łącznie edytowano 2 razy
Podczas przygasania spada za bardzo napiecie Wspomaganie jest elektrohydrauliczne i wylapuje takie spadki dltego zaswieca Ci sie kontrolka na moment. Co do przygasania filtr paliwa,czujnik cisnienia paliwa na szynie ewentualnie nie wyrabia regulator na pompie wysokiego cisnienia
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Częstym powodem spadku obrotów poniżej wartości biegu jałowego jest czujnik położenia wału korbowego. Sprawdź kable oraz kostkę przy czujniku.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Czujniki wszystkie przeczyściłem i kable posprawdzałem. Przy okazji zauważyłem, że kabel od czujnika ciśnienia oleju został prawie stopiony przez to że dotykał katalizatora.
Filtr wymieniłem, ale nadal jest to samo.
Obecnie samochód stoi w serwisie specjalizującym się w układach paliwowych Diesel.
Póki co dowiedziałem się że wtryski są w kiepskim stanie.
Po dłuższej gadce z szefem okazało się, że te wtryski w ogóle nie są od tego silnika.
Mają numer 0 445 110 239 i są montowane w silnikach o mocy 90KM, a mojej Mazdzie wg. VIN jest 109KM.
Ale szef powiedział, że objawy czkawki raczej nie są spowodowane wtryskiwaczami. Także zamontują mi odpowiednie wtryskiwacze i dostanę samochód na jazde próbną i będą szukać dalej.
Filtr wymieniłem, ale nadal jest to samo.
Obecnie samochód stoi w serwisie specjalizującym się w układach paliwowych Diesel.
Póki co dowiedziałem się że wtryski są w kiepskim stanie.
Po dłuższej gadce z szefem okazało się, że te wtryski w ogóle nie są od tego silnika.
Mają numer 0 445 110 239 i są montowane w silnikach o mocy 90KM, a mojej Mazdzie wg. VIN jest 109KM.
Ale szef powiedział, że objawy czkawki raczej nie są spowodowane wtryskiwaczami. Także zamontują mi odpowiednie wtryskiwacze i dostanę samochód na jazde próbną i będą szukać dalej.
Wtryskiwacze są zregenerowane, dostosowane do silnika o mocy 109KM.
Wymieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR (podobno wartości nie były dokładne, trochę oscylowały).
Jeżdzę I dzień i nie zdarzyły się jeszcze żadne szarpnięcia i przygasania.
Za tydzień zdam relacje czy ta operacja całkowicie usunęła problem.
Wymieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR (podobno wartości nie były dokładne, trochę oscylowały).
Jeżdzę I dzień i nie zdarzyły się jeszcze żadne szarpnięcia i przygasania.
Za tydzień zdam relacje czy ta operacja całkowicie usunęła problem.
Witam
Podpinam sie do tematu. Mam podobne objawy, a mianowicie co zauważyłem:
– 3 bieg 2000tys obrotów temperatura w 1/3 skali około 65 stopni jak dochodzi do podanych obrotów silnik sie dławi na dosłownie pół sekundy
-dzieje sie tak tylko na "zimnym" silniku
– objawy zdazaja sie coraz czesciej
Dopisano 7 gru 2017, 23:46:
Wtryski były wymieniane jakies 20 tys temu. Zawor egr tez. Filtr paliwa podobnie. przebiek 105tys z czego prawdziwe na pewno jest 60tys
Dopisano 7 gru 2017, 23:49:
A i jeszcze dzieje sie tak tylko w trakcie przyspieszania na jałowym chodzi ok. Nie zapaplaja sie zadne kontrolki. Objawy przytrafiły mi sie z 10 razy z czego raz na 4 biegu, 2000tys. Podkresle ze na rozgrzanym silniku nigdy nic sie nie stało.
Podpinam sie do tematu. Mam podobne objawy, a mianowicie co zauważyłem:
– 3 bieg 2000tys obrotów temperatura w 1/3 skali około 65 stopni jak dochodzi do podanych obrotów silnik sie dławi na dosłownie pół sekundy
-dzieje sie tak tylko na "zimnym" silniku
– objawy zdazaja sie coraz czesciej
Dopisano 7 gru 2017, 23:46:
Wtryski były wymieniane jakies 20 tys temu. Zawor egr tez. Filtr paliwa podobnie. przebiek 105tys z czego prawdziwe na pewno jest 60tys
Dopisano 7 gru 2017, 23:49:
A i jeszcze dzieje sie tak tylko w trakcie przyspieszania na jałowym chodzi ok. Nie zapaplaja sie zadne kontrolki. Objawy przytrafiły mi sie z 10 razy z czego raz na 4 biegu, 2000tys. Podkresle ze na rozgrzanym silniku nigdy nic sie nie stało.
U mnie na początku to się objawiało tylko w trakcie jazdy na niedogrzanym silniku, a później już nawet na jałowym potrafił się dławić, ale też na zimnym. Na rozgrzanym silniku nie było problemów.
Na początku kiedy to się zdarzało bardzo rzadko, to mi żaden serwis nie mógł wykryć usterki, bo było bardzo małe prawdopodobieństwo, że im się to objawi w trakcie jazdy testowej.
Ale po pół roku, jak już dławienie miało miejsce praktycznie codziennie, to w końcu mogli coś zdiagnozować.
Możesz zacząć od sprawdzenia/przeczyszczenia konektorów czujników.
Jeżeli dławienie zacznie narastać to możesz ewentualnie podpiąć się ForSCANem i nagrywać pracę silnika (wartość ciśnienia paliwa) w trakcie jazdy, może uda Ci się coś samemu zaobserwować.
Na początku kiedy to się zdarzało bardzo rzadko, to mi żaden serwis nie mógł wykryć usterki, bo było bardzo małe prawdopodobieństwo, że im się to objawi w trakcie jazdy testowej.
Ale po pół roku, jak już dławienie miało miejsce praktycznie codziennie, to w końcu mogli coś zdiagnozować.
Możesz zacząć od sprawdzenia/przeczyszczenia konektorów czujników.
Jeżeli dławienie zacznie narastać to możesz ewentualnie podpiąć się ForSCANem i nagrywać pracę silnika (wartość ciśnienia paliwa) w trakcie jazdy, może uda Ci się coś samemu zaobserwować.
A co wyszłoo u Ciebie z tym dławieniem?
Dopisano 10 gru 2017, 18:31:
Za tydzien oddaj auto do mechanika m.in. chce regenerowac turbo przy okazji wiedziałbym na co jeszcze zwrócic uwagę.
Dopisano 10 gru 2017, 18:31:
Za tydzien oddaj auto do mechanika m.in. chce regenerowac turbo przy okazji wiedziałbym na co jeszcze zwrócic uwagę.
Badałem auto na kompie bład jeden P2459-czestotliwosc regeneracji filtra czastek stałych. Na forum znalazłem ze to nie skasowana inspekcja olejowa. Co moze byc prawda.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html
Musze uzupełnic dodatek eolys to na bank bo nie było to robione nigdy odkad auto w rodzinie.
Jeżeli chodzi o przerywanie to po skasowaniu błedu objawy w dalszym ciagu te same. Po swietach odbieram auto od mechanika po zasiegnieciu jezyka na forum zleciłem czynnosci ktore opisane były wczesniej. poczekamy zobaczymy. Bede informował.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html
Musze uzupełnic dodatek eolys to na bank bo nie było to robione nigdy odkad auto w rodzinie.
Jeżeli chodzi o przerywanie to po skasowaniu błedu objawy w dalszym ciagu te same. Po swietach odbieram auto od mechanika po zasiegnieciu jezyka na forum zleciłem czynnosci ktore opisane były wczesniej. poczekamy zobaczymy. Bede informował.
ale że Y6 posiada inspekcję olejową ?
zdaje się że opis błędu nie do tego silnika znalazłeś w RFx to wiem że takie coś jest jak inspekcja olejowa – spójrz na nagłówek strony którą podałeś "DTC P2459 [MZR-CD (RF Turbo)]".
Ja mam ten sam błąd co Ty u siebie, jak dobrze wybadałem pojawia się on kiedy regeneracja filtra zostanie przerwana (zgaszenie samochodu).
Będziesz uzupełniał dodatek bo? FACM zgłasza błąd jeśli go nie ma, i w ECU też jest wtedy odpowiednia informacja
zdaje się że opis błędu nie do tego silnika znalazłeś w RFx to wiem że takie coś jest jak inspekcja olejowa – spójrz na nagłówek strony którą podałeś "DTC P2459 [MZR-CD (RF Turbo)]".
Ja mam ten sam błąd co Ty u siebie, jak dobrze wybadałem pojawia się on kiedy regeneracja filtra zostanie przerwana (zgaszenie samochodu).
Będziesz uzupełniał dodatek bo? FACM zgłasza błąd jeśli go nie ma, i w ECU też jest wtedy odpowiednia informacja
Moze wyjde na glupka ale co to jest FACM? Innych bledow nie bylo. Dodatek nie byl uzupelniany nigdy a auto ma najechane ponad 100k więc zgodnie z serwisowka nalezy sprawdzić uzupelnic. Co do jakosci programu ktorym byl badany autek to raczej git ale pewnosci nie mam. Jesli chdzi o link racja my bad.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html
Ktos cos doradzi.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html
Ktos cos doradzi.
Zbiorniczek plynu do dpf mam pusty w ryj. Komp bledu nic nie pokazal. Przy okazji regeneracji turbo okazalo sie ze mam peknieta rureb za dpfem...zobaczymy co dalej. Z racji tego ze autek na podnosniku posprawdzam te czujniki egr itp. Zobaczymy ci będzie jak juz bede jeździł.
po reg turbo problem ustapil w przyszlym tyg znowu mazdana na warsztat po eloys i uszczelnienie dolotu bo zbiera mi sie olej tam
Płyn dolany. Narazie tylko litr.(210pln). Egr czysty, nagar był na rurce od przepustnicy do egr'a. Natomiast dolot po ściagnieciu wyglada tak... Mysle ze to wszystko mogło miec znaczenie do dławienia silnika.
Norma dla tego silnika
A teraz niech każdy pomyśli co się dzieje jeśli oderwie się taki syf...
... łopatki turbiny uwalone o ile nie wypali nigdzie dziury
A teraz niech każdy pomyśli co się dzieje jeśli oderwie się taki syf...
... łopatki turbiny uwalone o ile nie wypali nigdzie dziury
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
ten syf to raczej leci do cylindra co tez nie za fajnie. ale ogolnie to kupa straszna. ekologia...
Do cylindra gdzie jest spalony lub wypluty prosto w turbinę. W wątku o wymianie regeneracji Turbo był kiedyś poruszany temat uszkodzenia łopatek turbiny po stronie ciepłej czy mógł upalić się kawałek wtryskiwacza i ją zniszczyć a to właśnie takie nagary potrafią załatwić sprężarkę. o dziwo konstrukcje
TDI-CR mimo DPF nie mają takiego problemu z nagarem całkiem inaczej rozwiązany dolot powietrza i tam się takie cuda nie odkładają
TDI-CR mimo DPF nie mają takiego problemu z nagarem całkiem inaczej rozwiązany dolot powietrza i tam się takie cuda nie odkładają
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości