Witam. Mam ten sam problem identyczny bym powiedzial i sie poddalem. Wymienilem amory, odboje, mocowania amorow(poduszki), sprezyny tuleje wachacza te większe do belki mocowane. 4 opony nowki. Zbieznosc zrobioba pro. Mam wydruk dodam pozniej musze znalezc. Z tego co powiedzial gosc to w tym modelu jako tako zbieznosci sie ma iak ustawic bo kolumny mcpersona i tylko na srubach mozna przestawić i cos tam jeszcze nie pamietam. Ogolnie po zrobieniu tego jest tak samo nawet gorzej bym powiedzial. Tak samo przy gwaltownym ruszeniu kiera skreca zawsE w prawo. Objawy mamy identyczne. Ostatnio robilem badanie kompem przy okazji innej usterki nie w zakladzie tylko znajomy co ma kompa to zapytal sie mnie czy auto mi w prawo sciaga ja zdziwiony mowie ze tak, bo cos mu pokazalo i mowi ze kalibracje kolumny kierowniczej czy cos takiego by trzeba zrobic. Tyle co wiem narazie.
Dopisano 15 gru 2017, 18:14:
Dopisano 15 gru 2017, 18:22:
Mazda 3 BK – ściąga na prawo
1, 2
Nie wiem kto ci robił to ustawianie ale ciśnie kit jak się nie da raczej masz coś nie tak moja M3 latała jak po sznurku Nawet łożyska jeśli są już "wyrobione" mają wpływ na ustawienia. poprawiałem kilkukrotnie zbieżność za każdym razem zgłaszałem w którą stronę leci jak ustawia się kierownica naprawdę walczyłem z tym długo i dopiero 3 podejście za każdym razem na laserowej 3D gdzie przemierzono wyprzedzenia zawieszenia pomogło. Czasem wystarczy poluzować sanki młotek gumowy poprawić i pomiar aż wyrównasz. Tylko osobie która ci to robi musi się chcieć a nie 4sruby i powie geometria zrobiona 150zł poproszę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Moze i jest w tym racja. Ale dzwne jest to skrecanie kiery przy ruszaniu i to co magik od kompautera powiedzial. Zaintrygowalo mnie ze kolega wyzej ma identyczny problem.
Ściąganiu mogą być winne tuleje wahacza być może nie widać że są już słabe albo jeśli masz nowe jest w nich zbyt miękka guma. Przerabiałem takie coś w Ibizie miałem tam tak twarde zawieszenie że byle zamiennik nie dawał rady max pół roku i wymiana na nowe.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kingkongnx napisał(a):Z tego co powiedzial gosc to w tym modelu jako tako zbieznosci sie ma iak ustawic bo kolumny mcpersona
Na Twoim miejscu wróciłbym do tego gościa i powiedział mu, że dawno większego bełkotu w tej kwestii nie słyszałeś.
Z moich doświadczeń też mogę Ci doradzić wizytę na 3D, gdzie pomiar jest precyzyjniejszy i "rozjazd" w zawieszeniu widać jak na talerzu – rzecz jasna o ile trafisz na mecha który wie w jakiej kolejności co ma przy tym robić. Sztuką dla sztuki jest odbębnić geometrię, "na dwa klucze" równając przy tym do parametrów katalogowych. Kiedy w 2013 r. nabyłem mój egzemplarz w ASO namówiono mnie na wymianę kompletu tulej oraz geometrię – wyszło drogo to fakt – ale kilka sezonów był spokój. Gdy przy odbiorze, z ust serwisanta usłyszałem podobny bełkot, że ciężko szło ustawianie geometrii i nie do końca są zadowoleni, wówczas jeszcze jako laik w kwestii tej fordowskiej konstrukcji machnąłem ręką. (Dzisiaj już wiem, że w tej kwestii są niczym pozostali partacze, ale człowiek uczy się auta z każdym kilometrem)
Rok temu, gdy nawróciły kłopoty w kwestii zawiasu (a to się sworzeń posypał, a to coś tam jeszcze innego zaczęło irytować ucho), po wykonaniu napraw byłem na kilku stacjach i tylko na jednej człowiek obsługujący zadał sobie trochę trudu, by stwierdzić, że pod spodem mam podziałane auto (i nie chodzi tu o rudą ) i że nie bardzo mu do serii, opony też jakieś u mnie nie tego i ogólnie nim zaczął dłubać, chodził, oglądał i zadawał masę z pozoru nie istotnych pytań, by po kwadransie zabrać się wreszcie za robotę. Gdy skończył i wybrałem się na trasę, po tych wszystkich poprzednich partaczach miałem wrażenie że jednak jemu, w magiczny sposób się udało i zawieszenie pracuje tak jak tego oczekuję.
Reasumując: Na Twoim miejscu szukałbym kogoś, kto się na tej konstrukcji zna, a nie tylko udaje. Ktoś mi kiedyś mądrze powiedział, że w tej branży pracują M&M'sy – Monterzy i Mechanicy. Znajdź tych drugich.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Co racja to racja. Jak cos sie wyjaśni w tej kwestii opisze co i jak
Cześć,
chętnie się dowiem co i jak u Ciebie. Ja na razie dałem odpocząć portfelowi po tych wszystkich próbach i nauczyłem się z tym żyć chociaż irytuje mnie to niesamowicie.
Jestem z Bydgoszczy, posiadam pierwszą Mazdę od pół roku i nie orientuję się nawet, czy jest tu jakiś magik od Mazdy.
chętnie się dowiem co i jak u Ciebie. Ja na razie dałem odpocząć portfelowi po tych wszystkich próbach i nauczyłem się z tym żyć chociaż irytuje mnie to niesamowicie.
Jestem z Bydgoszczy, posiadam pierwszą Mazdę od pół roku i nie orientuję się nawet, czy jest tu jakiś magik od Mazdy.
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
moze to potrwac troche narazie ogarniam silnik a juz troche kasy poszlo musze zawieche z tylu doprowadzic do zadowalajacego stanu i pomiar 3d zobaczymy
moze sprobuj zalozyc inne opony. Mi problem sciagania w prawo pojawil sie po zakupie nowych zimowek chinskich. Na letnich oponach jechal mi ladnie prosto.
Pokombinowali ze zmiana kol i problem jest mniejszy, ale dalej mi tez sciaga lekko w prawo.
Pokombinowali ze zmiana kol i problem jest mniejszy, ale dalej mi tez sciaga lekko w prawo.
W moim przypadku przekładka opon z letnich na zimowe + kombinowanie z zamianą kół przód/tył/lewo/prawo nic nie dało i efekt był identyczny.
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
Ostatnio zamieniłem kola z oponami tylne na przod i efekt ten sam bez zmnian mam kierunkowe opony wiec tylko taka opcja była mozliwa mam caloroczne pirelki w sumie nowe 6tys
U mnie nówki Nokiany WR D4 205/55R16 i tak jak było od nowego tak jest po 2-3 tysiącach od założenia.
Nic nie stuka i nie puka mi w zawieszeniu. Muszę podjechać do mechanika od Mazdy bo znalazłem jednego w okolicy (Bydgoszcz, dzielnica Fordon). Może on będzie znał temat. Tylko ostatni za każdym razem jak przejeżdżam po pracy to już ma zamknięte, a rano nigdy nie mam czasu podjechać... A nie mogę znaleźć jego numeru telefonu w internecie
jedno co sprawdziłem to auto ściąga mocniej im gwałtowniej przyspieszam jednak podczas spokojnego przyspieszania lub jednostajnej jazdy lub hamowania i tak ściąga w prawo (nie zmienia strony podczas hamowania)...
Nic nie stuka i nie puka mi w zawieszeniu. Muszę podjechać do mechanika od Mazdy bo znalazłem jednego w okolicy (Bydgoszcz, dzielnica Fordon). Może on będzie znał temat. Tylko ostatni za każdym razem jak przejeżdżam po pracy to już ma zamknięte, a rano nigdy nie mam czasu podjechać... A nie mogę znaleźć jego numeru telefonu w internecie
jedno co sprawdziłem to auto ściąga mocniej im gwałtowniej przyspieszam jednak podczas spokojnego przyspieszania lub jednostajnej jazdy lub hamowania i tak ściąga w prawo (nie zmienia strony podczas hamowania)...
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
Witam wszystkich ponownie. Problemem ściagania w prawo była skrzynia biegów.
Podczas wymiany sprzęgła wyszła sprawa że skrzynia biegów była przykręcona do silnika jedynie połową wymaganych śrub, a do tego złymi śrubami.
Przestało ściągać przy przyspieszaniu w prawo.
Pozdrawiam.
Podczas wymiany sprzęgła wyszła sprawa że skrzynia biegów była przykręcona do silnika jedynie połową wymaganych śrub, a do tego złymi śrubami.
Przestało ściągać przy przyspieszaniu w prawo.
Pozdrawiam.
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
Jednak problem nie ustał. Jestem po trasie z Bydgoszczy do Zakopanego i z powrotem. Mięśnie lewej ręki wyraźnie bardziej zmęczone w lewej ręce haha. Brak już pomysłów podczas jednostajnej jazdy niesie auto w prawo i nie ma uja we wsi.. Czasami mocniej czasami słabiej czasami wcale – zależy od tego czy jezdnia pochylona w lewo lub prawo lub płaska.. Czasami miałem wrażenie że podczas jazdy w momencie gdy nie wciskam gazu auto jedzie prosto a jak zacznę wciskać gaz narty lekko to leci na prawo.... Brak słów
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości