Spalanie oleju

Postprzez PiolasM5 » 29 wrz 2017, 11:03

No właśnie nie jestem za zmianą oleju, bo kupiłem auto z przebiegiem praktycznie takim samym jak hrabia82 (127ooo vs 124ooo), wymieniamy olej co ok 10-12oookm, Dexelie na Dexelie, ja dolatuje do 160ooo, kolega pewnie już 190ooo przejechał i mamy spokój. Dodatkowo u kolegi jest LPG.

Także co tu zmieniać jak jest dobrze?

Mazda ORIGINAL OIL ULTRA 5W30 – ACEA: A5/B5 API, SL/CF
Valvoline SynPower FE 5W-30 – ma normę ACEA A5/B5 API: SL/CF (Olej zalecany do Forda a jak wiadomo mamy te same jednostki)
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(7545)/synpower_fe_5w-30


a cena? Ta sama wg ceneo +/– pare zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 22:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez AXe_MeXx » 10 paź 2017, 12:06

Cześć
Już zaczynam szukać odpoweidnich pierścieni. Po kolejnej płukance zrobiłem 1500km i i prawie 1,5 litra dolać musiałem, tak więc żadnej poprawy po drugiej płukance jesli chodzi o ubywanie oleju (a zmieniłem na 5W40). Możliwe, że jeszcze w tym roku zrobię remont (jak znajdę chętnego i ogarniętego mechanika).

Jedna kwestia: pierscienie, nie daje mi spokoju wybór odpowiednich, bo w ofercie IC jest kilka rónych rodzajów, a przy każdym rodzaju napisane, że do M5. Może podpowiecie jak odpowiednio dobrać pierscienie, na jakie oznaczenie zwracać uwagę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez MAZVAGTECH » 11 paź 2017, 23:38

Ja zawsze daje pierscienie kolbenshmidt do tego remont glowicy z ustawieniem luzow zaworowych, uszczelka pod glowice reinz i nie ma prawa lykac oleju
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez AXe_MeXx » 12 paź 2017, 07:36

Cześć, dzięki za inf., a jaką podają średnicą cylindra przy tych pierścieniach? Bo widze, ze mogą być nawet 3 rózne średnice: 87,5mm (dostępne od ręki firmy MAHLE I GOETZE), oraz 87,75mm, 88,00mm (te akurat są w ofercie IC, ale nie dostępne od ręki) Czy te wymiary mają znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez MAZVAGTECH » 13 paź 2017, 02:04

1,8 rozmiar 83mm 2,0 i 2,3 rozmiar 87,5mm
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez dzux » 13 paź 2017, 17:33

MAZVAGTECH napisał(a):Ja zawsze daje pierscienie kolbenshmidt do tego remont glowicy z ustawieniem luzow zaworowych, uszczelka pod glowice reinz i nie ma prawa lykac oleju


jaki koszt takiego remontu?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez AXe_MeXx » 3 gru 2017, 10:43

Cześć
No to jestem już po.... Wczoraj odebrałem madzię po 8 dniowej rozłące, ale akurat byłem poza granicami RP, auto nie było mi potrzbne to wykorzystałem ten czas i oddałem na wymianę pierścionków. Mechanik z opinni i z tego jakie wrażenie robi wydaje się być mega ogarnięty, ponoć już remontów w róznych markach w swoim życiu porobił. Po pierwszej kontroli stanu oleju potwierdzę stopień jego profesjonalizmu :>
Koszty związane z remontem wyglądają natępująco:
– świeca zapłonowa NGK ILTR5A-13G 4szt,. 220zł
– zestaw łańcucha rozrządu 750zł (mechanik powiedział, że po jego naprawie następna rozbiórka silnika będzie za 200-300kkm to bez sensu nie wymienić łańcuchów)
– uszczelka głowicy REINZ 250zł
– uszczelniacze trzonków zaworów REINZ 16szt., 140zł
– uszczelka pokrywy zaworów REINZ 120zł
– Pierścienie tłokowe GOETZE 286zł
– planowanie głowicy 100zł
– robocizna 700zł
– filtr (FILTRON), olej (COMMA X-FLOW 5W40) i płyn chłodniczy były moje.

Ocena mechanika: silnik wyglądał bardzo dobrze, ale po oczyszczeniu go z wszędzie zalegającego nagaru, jak to powiedział mechanior "kocór spośród wszystkich silników, które remontował pod względem ilości nagaru". Przypominam, że już dwa razy robiłem madzi płukankę LM.
Tak znów mi się myśl o tych Niemiaszkach nasuwa, że te "płakał jak sprzedawał" o kant <dupa> rozbić. Jak ją kupowałem z salonu Forda (oddana była w rozliczeniu) miała 117kkm, czyli olej może z 2 razy był zmieniony.... pfff.

Wczoraj zrobiłem 30km i wszystko ładnie, śmiga jak ta lala (oczywiscie nie wkręcam jej jeszcze wysoko), ale pierwsze podsumowanie napisze po tysiącu.

Pozdrówki 4all papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez dzux » 4 gru 2017, 20:43

Koszty ok napisz z skąd mechanik.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez AXe_MeXx » 4 gru 2017, 23:09

<czarodziej> Z mojej miesciny , że swojego garażu do jego nowo powstałego warsztatu mam minute drogi....piechota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez AXe_MeXx » 14 gru 2017, 12:28

A więc tak: 700km przyjechane, jak był max na bagnecie, tak jest i teraz <jupi> (prędzej po 500km bagnet był suchy)
Jest jednak pewien niuansik: auto przyszarpuje, gdy sie dodaje gazu tak w zakresie 1500-3000rpm, raz mniej, raz bardziej, cóż to może być?

Ze świecami zaraz po wymianie pierścieni auta miałem nie miłą przygodę, bo w sklepie na podstawie VIN dobrali mechanikowi jakieś świece BOSCH (komplet za 80zł, ale nie pamiętam modelu). Po odbiorze przejechałem sie pare klilometrów i auto zaczeło się dławić i gasnąć, a jak odpalono to ostro trzepotało silnikiem. Mechanik przyjechał do mnie i powiedział, że wiedział by nie wierzyc w te świece, ale przecież dobrali po VIN... No nic wrócił do warsztatu znalazł stare świece i zakupił nowe takie same: NGK ILTR5A-13G 4szt,. 220zł za komplet i je zamontował od razu. Odłączyliśmy aku, poczekaliśmy, odpalilismy auto, które dławiło się dalej, ale już coraz mniej i mniej, troszkę pogazowaliśmy i jak było lepiej wróciliśmy te pare kilometrów do domu (było zdecydowanie lepiej niż na starych świecach, ale zaczeło poszarpywać tak jak opisałem to wyżej. Jestem umówiony z tym mechanikiem na wymianę oleju po 1000km i wtedy ma mi to sprawdzić, myśli ze może coś z czujnikiem położenia wału korbowego, albo cos z przepustnicą po czyszczeniu, bo była bardzu usyfiona.

Myślałem, zę może jednak źle świece są dobrane ( w wątku na forum nie znalazłem tego modelu jako polecane do M5), ale przecież jeśli jeździłem prędzej na takich i nic się nie działo to czemu teraz miałoby być źle?!
Auto pali na raz bez problemu, jadąc na autostradzie przy 3500rpm włączyłem tempomat i szarpnięć nie odczuwałem. Szarpnięcia odczuwam najbardziej na wyższych biegach po woli dodając gazu, na niższych (do 3) przyśpieszajac dynamicznie szarpnięcie jest prawie nie odczuwalne.\

Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez dzux » 14 gru 2017, 20:42

Był temat o świecach w M5 słabo szukasz <faja>
viewtopic.php?f=394&t=112860
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez AXe_MeXx » 14 gru 2017, 21:53

Ojjj nie tego typu odpowiedzi oczekuję, przecież napisałem że w wątku na forum nie znalazłem tego modelu świec jako polecane do M5, ale mimo to przejechałem na takich samych 15tysiecy i nic nie szarpalo. Poproszę o bardziej konstruktywne odp ;)

Ale BTW dzux, sugerujesz,że te świece mogły inaczej działać na zasyfionym silniku, a inaczej teraz? I mimo to spróbować jak będzie na NGK BPR6EF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez Beny » 17 gru 2017, 07:06

A może trefne paliwo? Kiedyś zalałem lpg do pełna i miałem podobne problemy. Gaz się skończył wskoczył na pb i problem znikł. Wcześniej nie pomyślałem żeby przełączyć i szukałem podmieniałem świece kable aparat a to lpg z dużej stacji mnie załatwił.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez sebekle » 17 gru 2017, 10:05

nie widziałem w kosztorysie regulacji zaworów...

Dopisano 17 gru 2017, 11:05:

nie widziałem w kosztorysie regulacji zaworów...
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez aqaz » 17 gru 2017, 20:23

Masz pewność, że rozrząd jest dobrze ustawiony? Czy sprawdzałeś na kompie błędy?
Jak działają sondy?
Jeżeli wcześniej takich sytuacji nie było oznacza to jak dla mnie, że koleś coś źle poskładał albo jakieś wtyczki nie wpiął.
Teraz takie pytanie na koniec: Wydałeś 2000zł na remont strupiałego silnika a mogłeś lać olej i śmigać albo wymienić silnik, albo sprzedać innemu miłośnikowi niezawodnej japońskiej motoryzacji. Warto było zdecydować się na kapitakę?

Mazdy z zachodu piją olej bo dużo jeździły. Moja premacy wypija jakieś 500ml na 1000km i wiesz co? Nie zamierzam jej wyprowadzać z nałogu:D
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez AXe_MeXx » 18 gru 2017, 11:01

@ Beny, paliwo nie bo na róznych stacjach tankowane, a i na LPG i PB to samo.
@ sebekle, mechanik nic o tym nie mówił, a ja nie pytałem, sprawdzę to.
@ aqaz, bedzie musiał mechanik sprawdzic czy dobrze wszystko poskładał, po odpięciu i ponownym podpieciu wszystkiego CHECK się pokazał, błędy skasowane i teraz nic nie wyrzuca. A jak czytam komenty typu "Wydałeś 2000zł na remont strupiałego silnika" to nie wiem skąd masz takie dane ze silnik strupiały? Ten remont Kolejnym przykładem jest na to, że branie oleju w M5 jest winą zapieczonych pierścieni a nie agonalnego stanu silnika (a to jest ogromna róznica). Warto było wydać na remont, bo zamierzam jeszcze parę ładnych lato posmigać tym autem, a w ciągu roku apetyt na olej wzrósł z 500ml do 1000ml na 1kkm, tak więc rósł by dalej, a to już dla silnika dobre nie jest, bo w końcu nagar mógłby zrobić kuku. ;P

Za tydzień po świetach podjadę posprawdzać co się da, ale jak coś sugestie dalej mile widziane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez liske123 » 27 gru 2017, 19:15

Witam,

Mam trochę durne pytanie – mianowicie jak zmierzyć poziom oleju? :)

Mam taką dziwną sytuację – gdy auto stoi na parkingu i np. rano chce zmierzyć poziom przed wyruszeniem w drogę to po wyjęciu bagnetu poziom jest poniżej minimum (plamka oleju na końcówce bagnetu). Natomiast jak włożę ponownie bagnet to poziom wskazuje bliski "max". Po wyczyszczeniu bagnetu i każdym ponownym włożeniu powtarza się wynik bliski "max". Warto dodać, że powyżej oznaczonego poziomu bagnet nie jest wilgotny więc chyba się gdzieś nie "pobrudził" po drodze :)
Kontrolka od oleju też się nie świeci.
Kupiłem te Mezdę niedawno i chciałbym oszacować czy faktycznie pobiera takie nieziemskie ilości oleju. Na razie zrobiłem dwa pełne tankowania (więc ponad 1000 km) i chciałbym wiedzieć czy już mam min czy max :)))

Jak miałem poprzednio, starego Opla Astę to niezależenie od tego czy był to bagnet wyciągnięty po raz pierwszy, czy kolejny to poziom oleju był zawsze taki sam. Może w tych silnikach robią się jakieś różnice w ciśnieniach czy co?

Spotkaliście się może z czymś takim?

pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 9 lis 2017, 17:35
Posty: 4
Auto: Mazda 5 1.8 Benzyna 2005r

Postprzez mazda.5 » 28 gru 2017, 15:55

Witam.Tak ,dokładnie tak jak opisujesz.Też jak sprawdzam z reguły rano po nocnym postoju, to jest ten sam objaw.Widocznie ten typ tak ma.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 21:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez AXe_MeXx » 28 gru 2017, 16:55

Ja w sumie zawsze jak wyciągam bagnet to go czyszcze czekam pół minutki i wtedy wkładam bagnet by następnie wykonać pomiar.

Co do mojej 5ki świece wymieniłem na Wspominane wyżej NGKBPR6EF ii zaczęło się z powrotem szarpanie silnika na wolnych obrotach tak więc od razu wróciłem doNGK ILTR5A-13G. Wymieniłem olej, płyn chłodniczy i odczepilismy wtyczki sond. Przejechalismy się kawlek i co? Auto prawie nic nie dlawi się, naprawdę delikatnie na początku jazdy. Niestety dwaj ogarnieci elektromechanicy w mieście nie pracują w tym tygodniu także na kompa jadę w przyszłym tygodniu. Na dziś podejrzenia padają na którąś z sond lub katalizator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez dzux » 28 gru 2017, 17:28

axe czyli już jakiś ślad jest co to może być.
Co do sprawdzania oleju wyciągamy bagnet przecieramy suchą szmatką i sprawdzamy olej, można powtórzyć operację dla pewności, przypominam tylko że auto ma być na równej powierzchni i nie na gorącym silniku.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy