Czateria...cd
Jutro o 8:30. Trzymaj kciuki :-P zaczęły dzisiaj startować, średnio z 1:30 opóźnieniem.
Znasz jakieś historie z pozytywnym zakończeniem refundacji?
Znasz jakieś historie z pozytywnym zakończeniem refundacji?
Tak, choć w większości przypadków to droga przez mękę. Ale jest to ich obowiązek. Więc koniecznie potwierdzenie odwołania lotu od linii i zbieraj dokumenty i ślij po powrocie. Większość linii w takich sytuacjach od razu proponuje hotel z wyżywieniem, Wizz ma to w 4 literach.
Nie masz nic do konta? Nie prowadzisz nic w PeKaO?
Nie masz nic do konta? Nie prowadzisz nic w PeKaO?
Mam ubezpieczenie do karty kredytowej w Bzwbk na wypadek opóźnień i odwołania lotu. Jak wrócę to ogarnę :–)
Potwierdzenie odwołania lotu wysłali mi smsem i mam na stronie w szczegółach lotu. Starczy?
Potwierdzenie odwołania lotu wysłali mi smsem i mam na stronie w szczegółach lotu. Starczy?
Xenocyd napisał(a):Ja jutro lecę do UK, mam nadzieję, że już im więcej śniegu nie spadnie Wybrałem linie, których samoloty i piloci na bank widzieli już śnieg – SwissAir – oni chyba muszą dać radę
I na bank proponowało Ci na www zakup ubezpieczenia przy zakupie lotu
Szymon, wystarczy, choć na papierku to na papierku. W razie się z nimi nie dogadasz i będziesz chciał się sądzić, to raczej forma papierowa.
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 (Rozporządzeniem) ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów jeśli Twój lot został odwołany, masz następujące możliwości.
Dokonamy ponownej rezerwacji na lot obsługiwany przez Wizz Air lub inną linię lotniczą zapewniającą porównywalne warunki transportu do Twojego ostatecznego celu podróży w najwcześniejszym możliwym terminie. Oferta zależna od dostępności miejsc.
Zwrócimy całkowitą opłatę zapłaconą za anulowany lot, w tym (jeśli dotyczy) za lot powrotny.
Zwrócimy na Twoje konto WIZZ pełną wartość Twojej płatności za anulowany lot plus 20% taryfy zapłaconej za anulowany lot (również za część powrotną, jeśli dotyczy). Środki te możesz wykorzystać na dowolny lot linią Wizz Air.
Oprócz powyższych możliwości udostępniamy dwa bezpłatne połączenia telefoniczne (alternatywnie klient może wybrać teleks, faks lub e-mail), a jeśli Wizz Air nie będzie w stanie zapewnić tych usług, zwrócimy koszt takich połączeń.
W przypadku zmiany trasy, jeśli nowa godzina odlotu przypada na dzień po planowanym dniu rozpoczęcia anulowanego lotu organizujemy bezpłatne zakwaterowanie w hotelu oraz transport między lotniskiem i miejscem zakwaterowania. Jeśli Wizz Air nie może zapewnić Ci takich świadczeń, zwrócimy Ci koszty posiłków, zakwaterowania w hotelu oraz transportu między lotniskiem i miejscem zakwaterowania.
Zwracamy koszty w uzasadnionej wysokości, które muszą zostać udokumentowane rachunkami.
Ponadto Wizz Air wypłaci odszkodowanie zgodnie z artykułem 7 Rozporządzenia:
Kwota
Odległość
Uwaga
250 EUR
1500 km lub mniej
Jeśli zaoferujemy Ci nowy lot i różnica między nową godziną przylotu i godziną podaną w rezerwacji nie przekracza dwóch godzin, kwota ta zostanie zmniejszona o 50%.
400 EUR
od 1500 do 3500 km
Jeśli zaoferujemy Ci nowy lot i różnica między nową godziną przylotu i godziną podaną w rezerwacji nie przekracza trzech godzin, kwota ta zostanie zmniejszona o 50%.
600 EUR
ponad 3500 km
Jeśli zaoferujemy Ci nowy lot i różnica między nową godziną przylotu i godziną podaną w rezerwacji nie przekracza czterech godzin, kwota ta zostanie zmniejszona o 50%.
Powyższe odszkodowania nie zostaną wypłacone, jeśli o anulowaniu lotu zostaniesz powiadomiony:
na 2 tygodnie przed planowaną godziną odlotu (STD);
od 2 tygodni do 7 dni przed STD, jeśli zaoferujemy Ci alternatywny lot Wizz Air, którego odlot nie jest planowany na wcześniejszej niż dwie godziny przed STD, a godzina przylotu nie ma miejsca później niż cztery godziny po planowanej godzinie przylotu (STA);
na mniej niż 7 dni przed STD, jeśli zaoferujemy Ci alternatywny lot Wizz Air, którego odlot nie jest planowany na wcześniej niż godzinę przed STD, a godzina przylotu nie ma miejsca później niż dwie godziny po STA.
Nie mamy obowiązku wypłacania odszkodowania, jeśli anulowanie zostało spowodowane przez okoliczności nadzwyczajne, których nie można było uniknąć, podejmując uzasadnione środki.
Okoliczności nadzwyczajne obejmują m.in. te przyczyny: kontrola ruchu powietrznego, akcje protestacyjne (inne niż akcje protestacyjne pracowników Wizz Air), alarm terrorystyczny lub względy bezpieczeństwa, zamknięcie lotniska lub pasa startowego, zamieszki, katastrofy naturalne, względy bezpieczeństwa lotu.
Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie w celu stwierdzenia zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności.
Jeśli masz roszczenia związane z realizacją Twoich praw wynikających z Rozporządzenia, możesz skontaktować się z krajowym urzędem ds. egzekwowania w kraju odlotu (http://apr.europa.eu).
PeKa napisał(a):I na bank proponowało Ci na www zakup ubezpieczenia przy zakupie lotu
mi to nic nie proponowało, bo to podróż służbowa i ja ograniczam się jedynie do napisania mejla gdzie i kiedy chcę lecieć i kiedy wrócić – jakaś pani to ogarnia i przysyła bileciki i fakturę
Pewnie nie kliknęli, bo standardowo bawimy się w ubezpieczanie podróży i bagażu przez Amex.
Koleżanka odkryła kiedyś jak latać do Mediolanu z przesiadką tak, żeby bagaż nigdy nie zdążył się przesiąść.
Wysyłała prawie pustą walizkę, bo na miejscu od razu szła na zakupy wydać przysługujące jej z tytułu niedotarcia bagażu 400 euro
Koleżanka odkryła kiedyś jak latać do Mediolanu z przesiadką tak, żeby bagaż nigdy nie zdążył się przesiąść.
Wysyłała prawie pustą walizkę, bo na miejscu od razu szła na zakupy wydać przysługujące jej z tytułu niedotarcia bagażu 400 euro
przepraszam, ja chwilowo mam zamiar dolecieć i odlecieć zgodnie z planem
We Wrocławiu śniegu nie ma i nie będzie. Zurych... no cóż, tu póki co jest dobrze i to Szwajcarzy są, powinni dać radę. Heathrow też ogarnięte lepiej niż Luton, więc jestem optymistą. A jak nie... to mi się nie spieszy, płacą za delegację, płacą za hotel – mogę kiblować
We Wrocławiu śniegu nie ma i nie będzie. Zurych... no cóż, tu póki co jest dobrze i to Szwajcarzy są, powinni dać radę. Heathrow też ogarnięte lepiej niż Luton, więc jestem optymistą. A jak nie... to mi się nie spieszy, płacą za delegację, płacą za hotel – mogę kiblować
PeKa napisał(a):Żona dotarła do domu, a tam na posesji...
Teraz się nie bawią bo do rozwiezienia mają sporo paczek, aż się boję bo zamówiłem dla babci zastrzyki może znajdę je na podwórku gdzieś
No zaraz zaraz, ja wszystko rozumiem, ale... nikt nie raczył zadzwonić, czy będzie ktoś w domu itd. Byly już podobne sytuacje, ale zawsze otrzymywałem telefon, czy można zostawić. A jak byśmy nie wrócili do domu przez dwa dni?
PeKa napisał(a):No zaraz zaraz, ja wszystko rozumiem, ale... nikt nie raczył zadzwonić, czy będzie ktoś w domu itd. Byly już podobne sytuacje, ale zawsze otrzymywałem telefon, czy można zostawić. A jak byśmy nie wrócili do domu przez dwa dni?
to zastałbyś samą folię
Neonixos666 napisał(a):PeKa napisał(a):No zaraz zaraz, ja wszystko rozumiem, ale... nikt nie raczył zadzwonić, czy będzie ktoś w domu itd. Byly już podobne sytuacje, ale zawsze otrzymywałem telefon, czy można zostawić. A jak byśmy nie wrócili do domu przez dwa dni?
to zastałbyś samą folię
Nie wiem jak Wy, ale ja tam widzę tylko folię..
I tej wersji bym się trzymał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości