Jaki olej wybrać?
Wlej płukankę do starego oleju np Liquid Moly, Millers, Archoil, Kleen Flo, tylko wlej jak silnik się zagrzeje do temperatury właściwej. Niech pochodzi 15-20min i potem spuść stary olej i zalej docelowym
Witam
Od samego początku jak Mazdę posiadam zawsze lałem olej 5w30. Ostatnio dałem auto do mechanika na wymianę oleju. Teraz po 10tyś patrze na kartkę jeszcze raz a tam zalane 5w40.
Teraz pytanie co lepsze? Przebieg 199tyś oryginalny. Zostać przy 5w40 tylko wymienić na lepszego producenta (obecnie Castrol ;/ ) czy wrócić do 5w30?
Od samego początku jak Mazdę posiadam zawsze lałem olej 5w30. Ostatnio dałem auto do mechanika na wymianę oleju. Teraz po 10tyś patrze na kartkę jeszcze raz a tam zalane 5w40.
Teraz pytanie co lepsze? Przebieg 199tyś oryginalny. Zostać przy 5w40 tylko wymienić na lepszego producenta (obecnie Castrol ;/ ) czy wrócić do 5w30?
Jest dział/temat o olejach viewtopic.php?f=329&t=128239
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Nie wiem czy ktoś pamięta ale 2 lata temu kupiłem Premacy z strasznie zaszlamionym silnikiem.(niemiecki olej plus rzadkie wymiany).
Przez ten czas zrobiłem mechaniczne czyszczenie pod kapa zaworów i miski olejowej oraz 3x zmieniłem olej
GM 5w30
Eneos 5w30
Jakiś niemiecki gold 5w30
Stan pod kapa zaworów się nie zmienił więc dzisiaj wleciała płukanka LM i Motul clean fe 5w30
Foto po plukance. Zobaczymy jak będzie po 10kkm
Auto chodzi jak pszczółka,jedynie coś tam zaczęła oleju siorbac .Jak kupiłem nie brała nic na trasach ,teraz jeździ głównie miasto i coś tam łyknie ale raczej mikroskopijnie,stąd decyzja o plukance min.
Zdam raport jak efekty.
Przez ten czas zrobiłem mechaniczne czyszczenie pod kapa zaworów i miski olejowej oraz 3x zmieniłem olej
GM 5w30
Eneos 5w30
Jakiś niemiecki gold 5w30
Stan pod kapa zaworów się nie zmienił więc dzisiaj wleciała płukanka LM i Motul clean fe 5w30
Foto po plukance. Zobaczymy jak będzie po 10kkm
Auto chodzi jak pszczółka,jedynie coś tam zaczęła oleju siorbac .Jak kupiłem nie brała nic na trasach ,teraz jeździ głównie miasto i coś tam łyknie ale raczej mikroskopijnie,stąd decyzja o plukance min.
Zdam raport jak efekty.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):Motul clean fe 5w30
Taki sam zalałem do Ducato. Ja teraz jeżdżę na Motul 8100 X-clean 5W40 ale zastanawiam się właśnie nad zmianą na tego FE 5W30 bo też ma aprobatę Dexos2.
Zobaczymy co Motul x cleana FE poczyni przez następne 10kkm
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
ciekawe czy nie przyśpieszyło by czyszczenia zmiana filtra dwa razy na jedną wymianę oleju. Lepiej by pozbierał ten szlam. Zdejmowałeś miskę?
Miskę zdejmowałem jak kupiłem auto 2 lata temu.O dziwo nie było tam źle.Znacxnie gorzej było pod kapa zaworowa-istny czarny smalec.Filtrow częściej już raczej nie ma sensu ,bo już olej z filtrem wymieniałem co 3-7kkm
Tak to wyglądało prawie 2 lata temu po zakupie .
Tak to wyglądało prawie 2 lata temu po zakupie .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
płukanka z ON i powinno wypłukać
Panowie poczytajcie proszę wrażenia po 700 km po wymianie pierścieni, any sugestie mile widziane:)
viewtopic.php?f=394&t=195283&start=60
viewtopic.php?f=394&t=195283&start=60
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Czyli lać bez obaw?
Dlatego właśnie zapytałem, czy ktoś miał już styczność z tym olejem i czy nic się nie działo po zastosowaniu.
Co za różnica co zalejesz do 626 ? Olej jeśli kupiłeś w jakimś dobrym sklepie będzie olejem silnikowym. Jeśli kupowałeś na bazarze, no cóż, nie ważne jakie masz wtedy opakowanie.
Lej, jeździj. Jak odczujesz jakąś inną prace silnika, klepanie zaworów czy coś w tym stylu, to zmieniaj. I nie ma co kombinować. Każdy markowy się nada jeśli jest brany pod normy oliwy dla danego silnika.
Nie wiem nad czym tutaj dalej dywagować.
Lej, jeździj. Jak odczujesz jakąś inną prace silnika, klepanie zaworów czy coś w tym stylu, to zmieniaj. I nie ma co kombinować. Każdy markowy się nada jeśli jest brany pod normy oliwy dla danego silnika.
Nie wiem nad czym tutaj dalej dywagować.
..::Born To Rise Hell::..
Oto właśnie chodzi. Spełnia normy producenta, kupiony ze sprawdzonego źródła – można lać. Naprawdę żadna różnica.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki