donfrutti napisał(a):
JEST TYLKO JEDEN PROBLEM – nie dało się podłączyć do komputera.Widnieją następujące błędy:
– awaria kluczyka na czerwono (kluczyk i centralny zamek działają bez zarzutów)
– awaria pasów bezpieczeństwa/poduszek pow. na czerwono (faktycznie może takiej brakować)
– awaria systemu SCBS (na żółto)
– poza tym nie działa i-stop – cały czas jest w trybie gotowości, ale jest "nie gotowy" (klima, aku i nawiew wł.)
Potrzebuję jakiegoś eskperta od Mazdy, który podepnie moją pod komputer, zrobi pełną diagnostykę + wgra navi (wyświetla się, że nie obsługuje navi, pewnie brak map, bo tak to ma całe oprogramowanie).
jestem z wrocławia
Ktoś, coś?
też mam mazdę 3 BM (2,0 155KM) z USA
z pomocą kilku zaprzyjaźnionych osób/firm przeze mnie sprowadzona i przeze mnie a raczej warsztatu naprawiana
jako że wymieniałem kompletne drzwi to też mam ikonę kluczyka palącą się na czerwono (brak możliwości otworzenia drzwi przyciskiem na zewnętrznej klamce, centralny i uruchamianie działa bez problemu), po podłączeniu kompa nie wykazuje żadnego błędu, człowiek wydający się być obytym w przypadłościach mazd podejrzewa że błędu się nie skasuje a sam zniknie gdy usunie się przyczynę, którą wg niego prawdopodobnie jest zwarcie jednego z przycisków w drzwiach (np. dostała się woda do przycisku)
odnośnie awarii które Ci się wyświetlają: po wymianie kompletnych zegarów na europejskie miałem podobne komunikaty – że iStop nie działa – a wiadomo że wersje z USA iStop nie posiadają, TRC fail, ABS fail itp (oprócz info o pasach – zgaduję że były wystrzelone poduchy i bez podłączenia kompa i wymiany napinaczy problem nie zniknie).
Gdy chciałem zaprogramować zegary u "speca" z polecenia to powiedział że muszę mieć swoje stare zegary jak i te nowe, gdyż prawdopodobnie będzie musial wylutować eprom, przeprogramować i przełożyć do nowych zegarów, czas oczekiwania określił na 2 tygodnie ale nie potrafił podać ceny. Zrezygnowałem więc z jego usług i wymieniłem same tarcze, wszystkie błędy oprócz czerwonego kluczyka zniknęły.
Kompa można u mnie podłączyć bez problemu, więc podejrzewam że może masz fizyczne uszkodzenie wiązki.
ogólnie porównując mazde z USA z wersją europejską którą ma znajomy, to wersja z USA bardziej mi odpowiada. Znajomy za każdym razem gdy wsiada to wyłącza iStop, bo mu przeszkadza, ja tego problemu nie mam
na drzwiach kierowcy i pasażera mam obok blokady szyb dodatkowy przycisk zamykania i otwierania wszystkich drzwi – u niego tego przycisku nie ma (w tym miejscu ma jeden duży przycisk blokady otwierania szyb).
wyłączenie żółtych "bulbów" świateł do jazdy dziennej jest bezproblemowe (wyjęcie bezpiecznika) – u niego pole z tym bezpiecznikiem jest wolne a i tak się świecą, ja mam wstawione dedykowane ledy zintegrowane w atrapie halogenu.
w opcjach na wyświetlaczu mogę ustawić automatyczne zamykanie wszystkich drzwi (domyślnie przy osiągnięciu prędkości 20km/h) – u niego w wersji EU tego nie ma
światla mam oryginalne ze stanów, żółte obrysówki wymieniłem na LEDy W5W, ładnie to wygląda.
sterowania elektrycznego lamp nie mam, dla diagnosty musiałem trochę lewą lampę skierować na prawo, a prawą minimalnie podniosłem do góry (dostęp do pokręteł koszmarny – podobnie jak z wymianą żarówek), diagnosta ustawienie soczewek zaakceptował – chociaż wiązało się to z dodatkową wizytą. Zbytnio mi tego sterowania nie brakuje, i tak pozycja 0 rządzi.
tylne światło przeciwmgielne to żarówka świecąca na czerwono i dodatkowy przycisk z lewej strony położony niedaleko otwierania maski – przycisk mało widać, nie przeszkadza, i tak korzystam od święta (jeszcze tego święta nie grali) – a diagnosta nie marudził.
ciągle jeszcze mam jedynie nieparzyste fale, ale dopóki nie znajdę tunera do BOSE w dobrej cenie (ceny 500+) to nie będę zmieniał softu na EU, bo z relacji znajomego z Mazda 6 słyszałem że wariuje (skraca zakres, niby wynajduje i działa też na parzystych ale powyżej 100 nie pokazuje co gra)
a z takimi cenami kart do nawigacji na alledrogo po 900zł to nie wiem czy sobie jej nie odpuszcze (S8 ładnie się wpasowuje w miejsce przy CD i google map rządzi
)