Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy
@MarekPe: hmm, jeśli poszukasz informacji w internecie na temat działania pośredniego systemu TPMS to dowiesz się, że spadek ciśnienia w oponie jest wykrywany przez systemy ABS i ESP właśnie na podstawie długotrwałej różnicy prędkości kół przy jeździe na wprost.
Mniej powietrza to większy opór, więc teoretycznie trzymając kierownicę na wprost, a w praktyce auto trochę ściąga, może dsc odczytuje to jako poślizg i w takiej specyficznej sytuacji domyśla się, że to "tylko" opona.
mishaaq napisał(a):@MarekPe: hmm, jeśli poszukasz informacji w internecie na temat działania pośredniego systemu TPMS to dowiesz się, że spadek ciśnienia w oponie jest wykrywany przez systemy ABS i ESP właśnie na podstawie długotrwałej różnicy prędkości kół przy jeździe na wprost.
mishaaq
Od:8 cze 2015, 14:26
Posty:64 (46/2)
Skąd:Kraków
Auto:Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed
Właśnie dlatego pisałem, że ciekaw jestem jak to naprawdę działa, a nie wersję dla humanistów (nic nie ujmując Humanistom). Do tej pory myślałem, że zwykły przetwornik ciśnienia z łączem radiowym, jakich mam dziesiątki w moich systemach, to przecież teraz kosztuje grosze.
No nic jak może stanę się właścicielem M3 to będę zgłębiał temat, a jak wygra konkurencje (Toyota hybrid)
to spożytkuję czas w inny sposób
A może ktoś wie czemu Mazda nie chce być konkurencją dla hybryd wprowadzając ILoop do silnika 120KM?
- Od: 2 lut 2017, 22:18
- Posty: 29
- Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety
MarekPe napisał(a): Do tej pory myślałem, że zwykły przetwornik ciśnienia z łączem radiowym, jakich mam dziesiątki w moich systemach, to przecież teraz kosztuje grosze.
Moim skromnym zdaniem to rozwiązanie Mazdy (jakakolwiek by nie była zasada jego działania) wydaje się znacznie sensowniejsze. Nie sieka radiem, nie wymaga baterii, nie da się go uszkodzić przy wymianie opon (co z tradycyjnymi czujnikami zdarza się ponoć nagminnie).
A może ktoś wie czemu Mazda nie chce być konkurencją dla hybryd wprowadzając ILoop do silnika 120KM?
To już inny temat i zaraz nas moderator pogoni , ale jaka to konkurencja dla hybryd? i-Loop daje jedynie minimalny zysk w spalaniu.
Bez problemu,nic nie trzeba resetować
Wczoraj w nocy padał śnieg (no z deszczem). Zapaliła się po 40 minutach kontrolka ciśnienia kół. O 1jej w nocy ze strachem wracałem do domu po wcześniejsze wizualnej obserwacji opon.
Dzisiaj podjechałem pomierzyć ciśnienia – i wszystko O.K. Zresetowałem czujnik.
Co było grane
Dzisiaj podjechałem pomierzyć ciśnienia – i wszystko O.K. Zresetowałem czujnik.
Co było grane
Pomiar ciśnienia w oponach w naszym Mazdach ma czasem tendencje do nadwrażliwości. Ogólnie po jego zaświeceniu należy sprawdzić opony, a jak nic nie widać, to zresetować i jechać dalej. Dopiero powtórne włączenie alarmu w ciągu kilku dni (albo oczywiście szybciej) może świadczyć o problemach z oponą.
tak na prawdę czujniki stosowane w naszych mazdach (ale nie tylko) informują o zbyt niskim ciśnieniu dopiero w momencie gdy to ciśnienie spada do około 1Bara – czyli już gołym okiem widać, że powietrza brakuje. Czasem czujnik zgłasza niepoprawne ciśnienie jak np. spadnie temperatura, a w rzeczywistości ciśnienie jest ok – jednak w każdym momencie gdy komputer zakomunikuje błąd warto sprawdzić stan opon i faktycznie zresetować alarm
Kuba w moim przypadku dzien po odbiorze samochodu bylo to 0.2 bara roznicy w jednym kole gdy przy 140km/h mi sie zaswiecilo na autostradzie... Oczywiscie spradzilem od razu, i dojechalem do najblizszego zjazdu. Po pomiarze wyszlo ze jedno z kol ma mniej powietrza... dopompowalem do rownego kompresorem i jest ok od tamtego czasu.
Mi też przy złapanym gwoździu zapaliła się kontrolka dopiero przy 1barze.
Za to w kiedyś w pożyczonej 6tce jak parę razy przycisnąłem po niezbyt równej drodze i w deszczu to też się to ustrojstwo zapaliło a ciśnienie było wszędzie ok.
Za to w kiedyś w pożyczonej 6tce jak parę razy przycisnąłem po niezbyt równej drodze i w deszczu to też się to ustrojstwo zapaliło a ciśnienie było wszędzie ok.
Wprawdzie moje zapytanie nie dotyczy czujników ciśnienia kół, ale, że jako M3 BM takowych przecież nie posiada, to zadam tutaj pytanie.
Jakie macie u siebie w kołach 18" zainstalowane zawory do opon? Metalowe, czy też plastykowe i które są wg was lepsze (trwalsze, bezpieczniejsze).
Jakie macie u siebie w kołach 18" zainstalowane zawory do opon? Metalowe, czy też plastykowe i które są wg was lepsze (trwalsze, bezpieczniejsze).
A ja z kolei mam pytanie czy w BN są czujniki ciśnienia w felgach czy tak jak w BM odczyt jest na podst. damych z ABS ? Kupilem dziś 18tki i nie chciałbym dokupywac specjalnie czujnikow :/
Powtórzę swoje pytanie:
Jakie macie u siebie w kołach 18" zainstalowane zawory do opon? Metalowe, czy też plastykowe i które są wg was lepsze (trwalsze, bezpieczniejsze).
Jakie macie u siebie w kołach 18" zainstalowane zawory do opon? Metalowe, czy też plastykowe i które są wg was lepsze (trwalsze, bezpieczniejsze).
Wszystko co metalowe ,wcześniej czy póżniej rdzewieje lub utlenia się jeśli to aluminium ,przeszli przez to wszyscy właściciele czujników TPMS z aluminiowymi zaworami ,gdy po kilku sezonach urywały się końcówki przy pompowaniu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości