Mili państwo
Dla tych którzy lubią się bawić i nie boją się wyzwań krótki instruktarz jak przerobić oryginalne sterowanie radia przy kierownicy do nie oryginalnego radia.
Otóż zazwyczaj radio wyposażone w funkcję sterowania z kierownicy działają na zasadzie odpowiedniej oporności czyli np aby podgłosić radio x należy przyłożyć opór 20k om a żeby przyciszyć trzeba przyłożyć opór 50k om.
Czasem radia (i tu posłużę się przykładem radia jaki posiadam osobiście) mają programowalne wartości oporów. Niestety system sterowania w Maździe ma bardzo zbliżone wartości oporów i moje radio nie rozróżniało ich, tak więc zostałem zmuszony do przeróbki sterowania.
Sterowanie po zdemontowaniu z kierownicy wygląda tak:
Przystępujemy do rozbiurki sterowania
Poniżej widzimy rezystory które należy wylutować (można też przy okazji wylutować również kable)
Tak to wygląda po demontażu
Teraz cała zabawa
do otworu 1 <> 2 dajemy opornik 50k om
do otworu 1 <> 4 dajemy opornik 300k om
do otworu 1 dajemy przewód sterowania 1
do otworu 3 dajemy przewód sterowania 2
do otworu 1 dajemy opornik 500k om który lutujemy z przewodem sterowania przycisku source
do otworu 3 dajemy przewód sterowania przycisku source
tak to mniej więcej powinno wyglądać po zlutowaniu
Pozostaje poskładać całość i gotowe
Sprawdzamy czy czy opory są takie jak chcemy i montujemy
Miłej zabawy
Sterowanie radiem przy kierownicy – 323, 626, Premacy
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 7 gru 2016, 08:31 przez Artur_Duda, łącznie edytowano 1 raz
Bardzo fajny poradnik, dodaj tylko w tytule iż sprawa dotyczy, modeli 323, 626 i premacy
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Witam mam pytanko posiadam radio alpine 9872 r i chce podlaczyc do sterowania w kierownicy w mazdzie 323f bj 99r. Tylko alpine ma sterowanie cyfrowe czy analogowe. Czy moge tak jak ty przerobic pilot czy raczej musze zakupic specjalny modul?
Jak wygladaja kable (kostka) ktore są odpowiedzialne za sterowanie radiem u mnie po wyjęciu nie orginalnego radia są dwa białe wtyki (kostki)
Jak wygladaja kable (kostka) ktore są odpowiedzialne za sterowanie radiem u mnie po wyjęciu nie orginalnego radia są dwa białe wtyki (kostki)
-
Spid
Ale, na radiach fabrycznych? Czy na jakiś innych?
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
A robiłeś pomiar odporności?
Ja mam radio 2DIN MP5 7002 z Aliexpress. Auto to Mazda MPV i niby kable są w instalacji, ale do kostki radia nie dochodzą. Mimo to z radia polecałem kablem do kostki i działa. Ale tylko do momentu wyłączenia radia, potem niby pamięta ustawienia, ale nie reaguje.
Ja mam radio 2DIN MP5 7002 z Aliexpress. Auto to Mazda MPV i niby kable są w instalacji, ale do kostki radia nie dochodzą. Mimo to z radia polecałem kablem do kostki i działa. Ale tylko do momentu wyłączenia radia, potem niby pamięta ustawienia, ale nie reaguje.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
ma może ktoś fotki z pierwszego postu?
- Od: 23 gru 2015, 06:54
- Posty: 18
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 323f 1,5 1996r
Witam wszystkich, chętnie bym wykonał sobie takie coś, mam radio 2din VORDON (chińczyk), zdjęć w poście pierwszym nie widzę a szkoda...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje