Mazda 626 2.0 Pb GW 115KM LPG
Strona 1 z 1
Witam
Na początku mam pytanie tylko proszę się nie śmiać, to mój pierwszy raz w styczności z LPG we własnym samochodzie. Czy po założeniu gazu, silnik zawsze pracuje głośniej (niczym diesel) Tyr tyr tyr tyr... ?
Dodatkowo prosiłbym o opinie o takim zestawie: ( wyciąg z homologacji)
1. Parownik Tomasetto AT09
2. Zawór odc. Tomasetto AT09
3. Elek. jednostka sterująca KME NEVO 4cyl.
4. Urządzenie wtrysku gazu/Mieszalnik/Wtryskiwacz gazu: ALEX Barracuda
5. Układ wyboru paliwa KME NEVO G4
6. Zbiornik 53L
7. Zawór wielofunkcyjny Tomasetto AT02
8. Gazoszczelna obudowa PolmoCon DZT-Px
9. Przewody elastyczne FAGUMIT Klasa 2
10. Przewody sztywne Silmet S.p.A. Cu
Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam.
Na początku mam pytanie tylko proszę się nie śmiać, to mój pierwszy raz w styczności z LPG we własnym samochodzie. Czy po założeniu gazu, silnik zawsze pracuje głośniej (niczym diesel) Tyr tyr tyr tyr... ?
Dodatkowo prosiłbym o opinie o takim zestawie: ( wyciąg z homologacji)
1. Parownik Tomasetto AT09
2. Zawór odc. Tomasetto AT09
3. Elek. jednostka sterująca KME NEVO 4cyl.
4. Urządzenie wtrysku gazu/Mieszalnik/Wtryskiwacz gazu: ALEX Barracuda
5. Układ wyboru paliwa KME NEVO G4
6. Zbiornik 53L
7. Zawór wielofunkcyjny Tomasetto AT02
8. Gazoszczelna obudowa PolmoCon DZT-Px
9. Przewody elastyczne FAGUMIT Klasa 2
10. Przewody sztywne Silmet S.p.A. Cu
Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam.
Nie wiem jaki system masz założony... Ja mam wtryski barakudy i nie mam problemów, a sporo jeżdżę. reszta wymienionych elementów nic mi snie mówi – nie jestem lpg specjalistą Wiem jednak, że na lpg mój silnik nie tyrkocze, nie trzeszczy i zachowuje się identycznie jak na benzynce. Może trzeba popracować nad konfiguracją albo zmianą podzespołów
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Na beznzynce normalnie (ciszej) na gazie lekkie tyrkotanie jak diesel, podczas jazdy nie zauwazalny dzwiek, na postoju slychac ale moze przewrazliwiony jestem, poprostu myslalem ze na gazie i benzynie tak samo bedzie chodzil (mruczał) a tu różnica
No oszczędność jest teraz wyszło mi około 10,5l gazu na w trasie srednia predkosc jakies 130km/h.
A inne pytanie mam, komputer pokazuje mi średnie spalanie inne niż wychodzi gazu wg. zbiornika. Czyli wychodzi ze komputer przelicza ile by mi spalil benzyny gdyby zamiast gazu jechal na benzynie ? Czy wogóle są to jakieś mieszane pomiary i nie ma co się nimi sugerować ?
A inne pytanie mam, komputer pokazuje mi średnie spalanie inne niż wychodzi gazu wg. zbiornika. Czyli wychodzi ze komputer przelicza ile by mi spalil benzyny gdyby zamiast gazu jechal na benzynie ? Czy wogóle są to jakieś mieszane pomiary i nie ma co się nimi sugerować ?
Zauważyłem że jak się mocno nagrzeje to tyrkocze głośniej, w tym tygodniu muszę jechać na regulacje bo mija 1000km od założenia to poproszę żeby to tyrkotanie sprawdził.
A druga sprawa mając tak 2,5-3,5 tys. obrotów i trzymając jedną prędkość, silnik zachowuje się jakby "chciałabym ale się boję" , przyśpiesza i zwalnia takie lekkie falowanie, gościu z gazu mówił, że coś takiego może być bo silnik z mazdy tego typu przechodzi z sekwencji na pół sekwencje czy na odwrót już nie pamiętam dokładnie . Czy to prawda i czy można to wyregulować ? Silnik to FS 1991cm^3 4c 16v 115KM.
A druga sprawa mając tak 2,5-3,5 tys. obrotów i trzymając jedną prędkość, silnik zachowuje się jakby "chciałabym ale się boję" , przyśpiesza i zwalnia takie lekkie falowanie, gościu z gazu mówił, że coś takiego może być bo silnik z mazdy tego typu przechodzi z sekwencji na pół sekwencje czy na odwrót już nie pamiętam dokładnie . Czy to prawda i czy można to wyregulować ? Silnik to FS 1991cm^3 4c 16v 115KM.
Byłem z tym "falowaniem" kazał pojeździć częściej na benzynie przy takich obrotach przy jakich zauważam tę dolegliwość, bo podobno wtedy komputer się poduczy i na gazie będzie lepiej śmigał
Burza88 napisał(a):Byłem z tym "falowaniem" kazał pojeździć częściej na benzynie przy takich obrotach przy jakich zauważam tę dolegliwość, bo podobno wtedy komputer się poduczy i na gazie będzie lepiej śmigał
Poduczyć się to może gazownik. Nie po to zakładałeś gaz aby jeździć na benzynie. Obowiązkowa kalibracja/regulacja instalacji LPG. Wiem o czym piszesz bo w BJ-tce miałem podobnie, 3x jechałem na regulację,ostatecznie położyłem miłemu panu kluczyk na blacie mówiąc "skoro nie możecie ustawić proszę zdemontować instalację.Pojadę tam zamontować gdzie to ogarną". Ustawili,żadnej różnicy między benzyną a lpg nie było,niezależnie od obrotów (a nalatałem przeszło 100 kkm). Widzę że jesteś/bywasz w Łodzi,montaż i regulacja u Stefanowskiego (choć obecnie mam duże zastrzeżenia do tego serwisu).
-
rav 75
To już któryś z kolei temat w którym instalacja ze sterownikiem KME nie działa jak powinna przy przechodzeniu w pół sekwencję. Z tego co pamiętam da się to ogarnąć ale byle druciarz tego nie zrobi. A tekst o tym że komputer się tego sam nauczy świadczy tylko o tym że trafiłeś na druciarza właśnie.
No nic podjadę jak będe miał chwilke, gaz na gwarancji przejechane narazie 3tys.
Czyli ten sterownik KME nie ogarnia plus gazownik ?
Po 1tys km podjechalem z tym falowaniem cos tam w kompie postukal przez dzien moze dwa bylo prawie niewyczuwalne to falowanie teraz troszke mocniej, chociaz na miescie ciezko to wyczuc. W długi weekend czeka mnie trasa w podkarpackie to zobacze na trasie przy tempomacie co bedzie wyczynial.
Widze ze ten Stefanowski na dobry mechanik ma średnie opinie, głównie za sprawa cen, ale moze lepiej dac wiecej i miec zrobione porzadnie chociaz przeglad za 230 zl :/
Czyli ten sterownik KME nie ogarnia plus gazownik ?
Po 1tys km podjechalem z tym falowaniem cos tam w kompie postukal przez dzien moze dwa bylo prawie niewyczuwalne to falowanie teraz troszke mocniej, chociaz na miescie ciezko to wyczuc. W długi weekend czeka mnie trasa w podkarpackie to zobacze na trasie przy tempomacie co bedzie wyczynial.
Widze ze ten Stefanowski na dobry mechanik ma średnie opinie, głównie za sprawa cen, ale moze lepiej dac wiecej i miec zrobione porzadnie chociaz przeglad za 230 zl :/
Stefanowski kilka lat temu ogarniał różne instalacje. Kilku dobrych mechaników uciekło,obecnie jak wszyscy,pieniądze brać,nie robić nic. Kiedyś polecałem ale to było kiedyś.
-
rav 75
lucxxx napisał(a):To już któryś z kolei temat w którym instalacja ze sterownikiem KME nie działa jak powinna przy przechodzeniu w pół sekwencję.
jak się chce dobrze wyregulować to działa, w byłej 323f nie miałem specjalnych problemów z jej ustawieniem
Ok czyli poprostu przycisnac gazownika by to ogarnał. Bo też coś wspominał wtedy że musi pozbierać mapy aby to ustawić (na początku myślałem że atlas mu się rozleciał ale doczytałem że o coś innego chodzi)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości